Mirakel [werktitel]

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

Aloha, een nieuw gezicht op dit forum ;) Ik ben met een nieuw verhaal begonnen en ik wilde graag weten wat andere mensen hiervan vonden. Dus, wees niet verlegen om wat feedback te geven. Daar wordt een mens alleen maar beter van :angel

edit: 29 juni
___________________________________________________________________________________________

Badend in het ochtendlicht stond ik op de veranda van wat ik mijn huis moest noemen. Het was een klein gehucht voor maximaal twee personen en ik deelde het huis met twee personen; mijn jongere zus en haar vriend. Peinzend tuurde ik voor me uit en bekeek hoe mijn buren de dag begonnen. Elke dag merkte ik dat de mensen langzamerhand hun glimlach en geluk voorzichtig weer hun leven binnen lieten. Het was natuurlijk romantisch om te denken dat we ooit weer compleet ongestoord en zonder zorgen konden leven op planeet aarde. Na vijf jaar wist iedereen dat het normale leven, zoals we die kenden voor 2015, nooit meer het licht zou zien. Hoe erg ik ook de media haatte met zijn breinsturende berichten, was ik het wel met ze eens dat we onze angst niet de baas over ons mocht worden, dat zou het einde betekenen van je verstandelijke gezondheid. Ik zocht mijn toevlucht in yoga en mijn werk als dokter en onderzoeker. Dat was de enige manier om niet compleet gek te worden van alle gedachten die door mijn hoofd zoefden.

Langzaam snoof ik een grote teug lucht in door mijn neus en ademde diep uit door mijn mond terwijl ik mijn armen boven mijn hoofd uitstrekte. Met ogen dicht boog ik voorover en raakte mijn tenen aan, mijn voorhoofd rustend tegen mijn blote knieën. Voor iemand van tweeëndertig was mijn lichaam erg soepel en dat had ik allemaal te danken aan vijf jaar yoga.

Na mijn ochtendroutine stapte ik uitgerust de woonkamer binnen en liep naar de kleine rotkeuken voor een warme kop koffie. Met de mok in handen baande ik me een weg tussen mijn matras op de vloer en de bank naar de witte muur die geheel beplakt was met krantenknipsels en pagina’s uit boeken en tijdschriften. Met een rode stift had ik hier en daar pijlen en aantekeningen gemaakt om sommige artikelen met elkaar te linken. In het midden van de muur had ik met koeienletters ‘V-Virus’ opgeschreven, daaromheen hingen de knipsels als een soort woordwolk. Mijn oog viel op een gerafeld stuk papier dat rood omcirkeld was en het was een van de eerste dingen die ik had opgehangen. Het was een bladzijde uit een tijdschrift, maar nu had ik geen idee meer uit welk of wat voor een tijdschrift.

‘De mens verafschuwt alles wat hij niet begrijpt of snapt. Hij mens houdt ervan om alles onder controle te hebben. Om over andere mensen of zaken controle te hebben. Ze willen er zeker van zijn dat ze alle feiten netjes op een rij hebben staan en niets afwijkt van het normale, maar soms gebeurt er iets, hoe klein dat ook mag zijn, dat onze wereld helemaal op zijn kop zet en we het niet recht kunnen trekken. Iets dat we niet in controle kunnen krijgen.’

Elke ochtend betrapte ik mezelf erop dat ik die passage las, maar dat kleine stukje tekst sloeg de spijker op zijn kop wat betreft de situatie waarin we ons bevonden. Uit angst voor het onbekende heeft de mensheid verkeerd gehandeld en is het geëscaleerd tot wat het nu is. Mijn ogen schoten langs de schreeuwende krantenkoppen. Woorden als ‘virus’ en ‘ziekte’ waren overheersend en naarmate ik steeds verder van het centrale woord vandaan ging, sprong het woord ‘vampier’ naar voren. Mijn maag draaide zichzelf in een knoop bij het lezen van het v-woord.

Voordat ik een slok kon nemen van de zwarte, sterke koffie hoorde ik de slaapkamer deur met een krakend geluid opengaan, vanuit mijn ooghoek zag ik Brylon in een boxershort naar buiten komen. De uitdrukking op zijn gezicht was genoeg voor mij om als een speer de slaapkamer binnen te lopen.

“Ze smeekte me niks tegen je te zeggen, maar –“ Hij maakt zijn zin niet af. Ik snapte waar hij naartoe wilde en dat was hetgeen wat me ook te binnen schoot toen ik mijn lieve zus daar op het bed zag liggen.
“Ik voel me prima, Denae. Mijn maag is alleen wat van streek dat is alles. Ik heb gister gewoon wat verkeerds gegeten,” probeerde Shea me gerust te stellen. Ze schonk me een zwakke glimlach en haalde een hand door haar warrige bruine lokken. Plotseling schoten haar ogen wagenwijd open, sprintte naar de badkamer en leegde de inhoud van haar maag in de wc-pot. Met een gefronste uitdrukking staarde ik naar de slaapkamerdeur, in gedachten verzonken.
“Brylon, hoe lang is ze al ziek?”
Bij de schokkerige zucht draaide ik me om en zag daar de arme ziel staan, hij kon elk moment in tranen uitbarsten. “Twee dagen of zo. I-ik weet het niet zeker. Elke dag nadat jij naar het lab gaat, rent ze naar de badkamer om te kotsen,” legde hij uit toen we Shea voor de derde keer over haar nek hoorde gaan.
“Hoe vaak doet ze dat per dag?”
“Eén, twee keer.”
Ik slikte mijn zenuwen weg om de volgende vraag te stellen. “Welke andere symptomen heeft ze getoond?”
“Tot nu toe nog niks, maar je weet dat dat niks hoeft te betekenen. Ik dacht dat mijn vader ook alleen maar de griep had, maar na drie dagen ziek te zijn geweest zoog hij al het bloed uit Cathy,” vertelde hij met een trillende stem. Ook al was het ongeveer vijf jaar geleden dat hij zijn jongste zusje en zijn vader, zijn enige familieleden die hij nog had, was verloren, was het nog steeds pijnlijk voor hem om over te praten.
“Ik neem een bloedmonster mee om het te laten onderzoeken,” zei ik en wilde weglopen, maar werd door Brylon bij mijn arm gegrepen.
“Denae, wat doen we als ze is geïnfecteerd?” fluisterde hij zo zacht mogelijk zodat Shea ons niet kon horen van uit de badkamer.
Voor een lang moment zocht ik naar een gepast antwoord, maar ik wist dat ik die niet kon geven. “Weet je of ze zich buiten het fort heeft gewaagd? Is ze wel eens zonder toezicht naar buiten gegaan?” vroeg ik om de vraag van hem te vermijden.
“Nee, niet dat ik weet. Ik zie ook geen reden voor haar om buiten in het gevarengebied te gaan rondlopen.” En gelijk had hij natuurlijk. Shea vermeed de buitenmuren van de vesting als de pest, want ze wist dat sommige mensen niet terugkwamen van hun trip naar een ander fort.
Na een paar minuten was het stil geworden in het huis en Shea kwam strompelend de slaapkamer binnen gelopen. Ze liet zich meteen op het bed vallen en kroop onder de lakens. Ik kon mezelf voor nu gerust stellen, omdat haar huid niet grauw of wit aan het worden was, want dat was het eerste dat er gebeurde wanneer iemand in aanraking kwam met het virus.
“Shea,” zei ik tegen haar terwijl ik moederlijk over haar rug wreef, “ik heb een bloedmonster van je nodig.”
“Ik heb alleen last mijn maag. Morgen ben ik beter, ik had gewoon iets verkeerd gegeten. Die noedles van gisteravond vond ik er al zo raar uitzien,” antwoordde ze koppig terug. Ik hield mijn mond maar over het feit dat Brylon en ik ook van de noodles hadden gegeten, maar dat wij nergens last van hadden.
“Toch neem ik een bloedmonster om er zeker van te zijn,” zei ik op een toon die geen tegenspraak duldde.

Het testbuisje met een wattenstaafje, waarvan op een kant het bloed van Shea op zat, stopte ik in mijn tas die ik altijd meenam naar werk. Ik trok een comfortabele spijkerbroek en een simpele shirt aan om vervolgens op de fiets naar het lab te rijden. Auto’s gebruikte men haast niet meer, omdat de benzine maar met mate werd vrij gegeven. De meeste brandstof werd gebruikt door het leger voor de vliegtuigen zodat we over en weer konden vliegen van Zuid-Afrika naar China, omdat dat de enige twee plekken op aarde zijn waar de mensheid zich had gevestigd.

Al gauw kon ik het bolvormige gebouw al in de verte zien en zuchtte van opluchting. Mijn vingers begonnen al te jeuken om verder te werken aan een geneesserum voor het virus dat vijf jaar geleden de mensheid had getroffen. Op dit moment was nog maar ongeveer twintig procent over van de gehele wereldbevolking en elke dag werd dat percentage kleiner. Nu hoopte ik maar dat Shea bij de groep bleef dat niet geïnfecteerd was met het V-virus, zoals ik dat liever noemde.
Laatst gewijzigd door Littlestar op 29 jun 2011 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Het is een spannend begin en ik ben benieuwd naar de rest ^_^

Ik vond eigenlijk geen foutjes in je stuk verhaal. Alleen ik twijfel of in het onderstaande stukje;
Littlestar schreef: Shea bij de groep bleef dat niet geïnfecteerd was met het V-virus,
is het niet zo dat: 'dat niet geïnfecteerd was' eigenlijk die moet zijn?
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je vroeg om feedback, dan krijg je het ook :P op dit forum betekent het meestal alle grammaticafouten eruithalen =)
Het was een klein gehucht voor maximaal twee personen en ik deelde het huis met drie personen; mijn jongere zus en haar vriend.
Je deelt het huis met drie personen. Dan moet er nog iemand bij, want haar jongere zus en haar vriend zijn er maar twee. Bij jouw zin zit de ik-persoon al meegerekend. Het moet zijn: ik deelde het huis met twee personen: (dubbelen punt want het is een opsomming) mijn jongere zus en haar vriend.)
Ik zocht mijn toevlucht in yoga en mijn werk als dokter/onderzoeker.
Als je slash neerzet, laat je de lezer eigenlijk kiezen welk beroep de ikpersoon heeft. En volgens mij heeft ze ze beiden, dus kun je gewoon een 'en' neerzetten ipv een slash
Hmm, ik denk dat als ik die yogadingen ga doen, dat mijn pezen dan afscheuren :? ik ben niet zo lenig^^
Met de mok in handen beende ik me weg tussen mijn matras op de vloer en de bank naar de witte muur die geheel beplakt was met krantenknipsels en pagina’s uit boeken en tijdschriften.
baande ik me een weg...
Mijn oog viel op een geraffeld stuk papier dat rood omcirkeld was en het was ook een van de eerste dingen die ik had opgehangen.
De 'ook' staat hier een beetje verkeerd, die hoeft er volgens mij niet bij.
Mijn oog viel op een gerafeld stuk papier dat rood omcirkeld was en een van de eerste dingen was die ik had opgehangen.
Door de ook hoort er eigenlijk nog iets bij, wat kan ik nu even niet bedenken. Maar hij moet iig weg =)
Het was een bladzijde uit een tijdschrift, maar nu had ik geen idee uit welk of wat voor een tijdschrift.
maar nu had ik geen idee meer uit welk of wat voor een tijdschrift
De mens houdt ervan om alles in controle te hebben.
Bij wetenschappelijke artikelen werken ze graag met verwijswoorden om het nog ingewikkelder te maken :P De mens kan vervangen worden door hij
En in controle komt uit het Engels: in control. Het is onder controle. Dat klopt bij een paar andere zinnen dan ook niet, moet je even kijken waar dat is ;)
maar soms gebeurd er iets, hoe klein dat ook mag zijn, dat onze wereld helemaal op zijn kop zet en we het niet recht kunnen trekken.
maar soms gebeurt er iets
het is geen voltooid deelwoord^^
Uit angst van het onbekende heeft de mensheid verkeerd gehandeld
Uit angst voor het onbekende
Woorden als ‘virus’ en ‘ziekte’ waren overheersend en naarmate ik steeds verder van centrale woord vandaan ging, sprong het woord ‘vampier’ naar voren.
van het centrale woord.
En in deze zin gebruik je drie keer woord(en). Misschien is het mooier om het door iets te vervangen, zoals van ipv het centrale woord: de grote, zwarte letters (ik zeg maar iets)
Met een gefronste uitdrukking staarde ik naar de slaapkamerdeur, in gedachte verzonken.
gedachten
“Ik neem bloedmonster mee om het te laten onderzoeken,”
een bloedmonster of bloedmonsters (hoeft er geen lidwoord bij)
Die noodles van gisteravond vond ik er al zo raar uitzien,”
noodles is Engels, in een Nederlands verhaal vermijd dan zoveel mogelijk Engelse woorden, behalve als het jargon is. Dus noedels kan hier ook.
zei ik op een toon dat geen tegenspraak duldde.
op een toon die
omdat dat de enige twee plekken op aarde is waar de mensheid zich had gevestigd.
plekken... zijn...hadden

Zo, dat waren alle grammaticafouten die ik kon vinden. Het lijkt nu misschien, maar het zijn allemaal kleine foutjes, zoals het vergeten van een lidwoord, of een uitdrukking verkeerd neerzetten. Voor de rest vind ik je verhaal leuk! Je vertelt goed wat er is gebeurd met de mensheid en het is op zo'n manier gedaan dat iedereen het snapt. Je stopt ook genoeg details in je verhaal, al zou ik wel willen weten hoe Brylon eruit ziet, maar het kan zijn dat dat nog komt ;) Schrijf snel verder!^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Aile
Vulpen
Vulpen

Hoi Littlestar!
Zoals ik al in je welkoms topic zei, zou ik je verhaal gaan lezen, dus dat heb ik dan ook gedaan ;)
Ik heb nog twee foutjes ontdekt:
stopte ik in mijn tas die ik altijd meenam naar werk.
Hier zou het woordje “mijn” tussen naar en werk plaatsen. Dat lijst fijner naar mijn mening.

omdat dat de enige twee plekken op aarde is waar de mensheid zich had gevestigd.
Je schrijft voornamelijk in de V.T, dus moet “is” (had eigenlijk “zijn” moeten zijn) “waren” worden.

Zulke kleine foutjes zijn helemaal niet erg hoor ;)
Dat was een spannend en goed begin! Ook mooi en begrijpend geschreven. Je verteld veel over de omgeving, ik zag het helemaal voor me.
Ik vind je verhaal leuk hoor! Wel erg dat er nu nog maar twintig procent over is van de hele wereldbevolking.
Het onderwerp spreekt me wel aan hoor, erg spannend! Ik zou echt dol graag willen weten hoe het verder gaat.

Xxx Aile
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

-Maaike- schreef:Het is een spannend begin en ik ben benieuwd naar de rest ^_^

Ik vond eigenlijk geen foutjes in je stuk verhaal. Alleen ik twijfel of in het onderstaande stukje;
Littlestar schreef: Shea bij de groep bleef dat niet geïnfecteerd was met het V-virus,
is het niet zo dat: 'dat niet geïnfecteerd was' eigenlijk die moet zijn?
Ik vergeet altijd wanner het 'die' of 'dat' moet zijn .. Ik moet ff google raadplegen ;)
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

Saskjezwaard schreef:Zo, dat waren alle grammaticafouten die ik kon vinden. Het lijkt nu misschien, maar het zijn allemaal kleine foutjes, zoals het vergeten van een lidwoord, of een uitdrukking verkeerd neerzetten. Voor de rest vind ik je verhaal leuk! Je vertelt goed wat er is gebeurd met de mensheid en het is op zo'n manier gedaan dat iedereen het snapt. Je stopt ook genoeg details in je verhaal, al zou ik wel willen weten hoe Brylon eruit ziet, maar het kan zijn dat dat nog komt ;) Schrijf snel verder!^^
Bedankt! Ik heb altijd grammaticale fouten erin zitten (ook al lees ik het twee keer over), dus fijn dat je de fouten eruit hebt gehaald.

Natuurlijk ook thanks voor de motiverende comment, heb zin om verder te schrijven. Oh, en maak je maar geen zorgen, de beschrijvingen van personen komen er zeker aan. Ik houd er niet zo van als je meteen alles van iemand te weten krijgt (dat geldt ook voor de situatie voor dit verhaal. Er zit nog zoveel achter dit virus :P)
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

Aile schreef: Dat was een spannend en goed begin! Ook mooi en begrijpend geschreven. Je verteld veel over de omgeving, ik zag het helemaal voor me.
Ik vind je verhaal leuk hoor! Wel erg dat er nu nog maar twintig procent over is van de hele wereldbevolking.
Het onderwerp spreekt me wel aan hoor, erg spannend! Ik zou echt dol graag willen weten hoe het verder gaat.

Xxx Aile
Super bedankt voor je reactie :angel Ik ga zo snel mogelijk verder aan de slag met dit verhaal.

XxX

LitteStar
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Het was een klein gehucht voor maximaal twee personen en ik deelde het huis met drie personen; mijn jongere zus en haar vriend.

Dit klopt niet helemaal. Je zegt ik deelde het huis met drie personen, dat betekend dat er nog drie extra mensen in het huis zitten en je noemt er twee.
Hoe erg ik ook de media haatte met zijn breinsturende berichten was ik het wel met ze eens dat we onze angst niet de baas over ons mocht worden, dat zou het einde betekenen van je verstandelijke gezondheid.

Komma volgens mij tussen berichten en was, omdat het twee verschillende zinsdelen zijn. Ik weet het niet honderd procent zeker, alleen? Help waar zitten de interpunctie wonderen?

Ik zocht mijn toevlucht in yoga en mijn werk als dokter/onderzoeker. Dat was de enige manier om niet compleet gek te worden van alle gedachten die door mijn hoofd zoefden.
Na mijn ochtendroutine stapte ik uitgerust de woonkamer binnen en liep naar de kleine rotkeuken voor een warme kop koffie.

KLeine rotkeuken, mag je van mij wat meer beschrijven, nu komt het nogal uit de lucht vallen en ik ben wel nieuwsgierig waarom het dan zo'n rotkeuken is.
maar nu had ik geen idee uit welk of wat voor een tijdschrift.

Geen idee meer, omdat ze dit ooit wel heeft moeten.
Uit angst van het onbekende heeft de mensheid verkeerd gehandeld en is het geëscaleerd tot wat het nu is.

Is het niet uit angst voor..
Woorden als ‘virus’ en ‘ziekte’ waren overheersend en naarmate ik steeds verder van centrale woord vandaan ging, sprong het woord ‘vampier’ naar voren.

Van het centrale woord …

Voordat ik een slok kon nemen van de zwarte, sterke koffie hoorde ik de slaapkamer deur met een krakend geluid opengaan, vanuit mijn ooghoek zag ik Brylon in een boxershort naar buiten komen.

Tussen koffie en hoorde een komma en de komma voor vanuit moet volgens mij veranderd worden in een punt.

Ook al was het ongeveer vijf jaar geleden dat hij zijn jongste zusje en zijn vader, zijn enige familieleden die hij nog had, was verloren, was het nog steeds pijnlijk voor hem om over te praten.

Probeer worden als ongeveer te vermijden, gewoon vijf jaar geleden leest fijner weg en vind ik persoonlijk mooier staan.
Al gauw kon ik het bolvormige gebouw al in de verte zien en zuchtte van opluchting.

De tweede al weghalen :)

Eindelijk een vampier verhaal hoe het hoort!!!! Oh en ik kan heel goed dubbele feedback hebben gegeven xD want ik heb niet gekeken wat de andere hebben geschreven hèhè :P
Ga snel verder je hebt er een lezer bij ;)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt voor alle reacties! Daar wordt een mens blij van :) Hier is het volgende deel. Typ- en grammaticale fouten zullen er vast in zitten, want ik heb geen om het na te lezen ..

___________________________________________________________________________________________

Wonen op een plek die dicht bij de evenaar stond, kon weleens zijn voordelen hebben, maar het grote nadeel was dat het om tien uur ’s ochtend al bloedje heet was. Het liefst liep ik rond in een korte broek met een mouwloze top, maar om zo schaars gekleed in een lab te werken, was vragen om moeilijkheden. Gelukkig had het lab in Johannesburg ingebouwde airco’s zodat we niet om zouden komen van uitdroging en oververhitting. Mijn schroothoopwaardige fiets parkeerde ik in het rek op het moment dat Aiden, mijn labassistent en waardige collega, door de glazen schuifdeuren naar buiten kwam lopen. Zijn krullige haarbos piekte alle kanten op en zo te zien had hij geen zin om zich vandaag te scheren, want de stoppels waren duidelijk te zien op zijn zongebruinde huid.
“Was het weer zo laat gisteren?” vroeg ik toen ik mijn fiets op slot had gezet.
“Bailey drong maar aan dat ik haar moest helpen met het bloedonderzoek van de recentste slachtoffers. Serieus, ze was echt hyperactief gisteren, meer dan normaal,” zei hij en wreef de slaap uit zijn ogen.
“Waarom zei je geen nee? Ze had dan iemand anders kunnen vragen.”
“Ik heb geen idee waarom ik haar hielp. Waarschijnlijk was ik te moe om nog normaal te denken en je weet dat ik moeite heb om nee te zeggen.”
Met z’n tweeën liepen we het witte, bolvormige gebouw binnen richting onze afdeling in vertrek nummer drie. In totaal waren er vier afgeschermde kamers waarvan de laatste twee werden gebruikt voor het onderzoek naar een mogelijk medicijn. De andere twee werden gebruikt om overleden slachtoffers te onderzoeken. Om te weten hoe we een medicijn moesten maken, was het uiteraard logisch om eerst bij het probleem te kijken. Om de zoveel maanden ging er een groep naar een aantal verlaten en verwoeste steden om nieuwe ‘proefkonijnen’ te zoeken, dode lichamen hadden nu eenmaal een houdbaarheidsdatum. Het lab in Johannesburg hield constant contact met Beijing, de andere stad waar de meeste overlevende woonden, zodat we op de hoogte waren van het proces van hun onderzoeken en of zij een stap dichterbij waren met het vinden van een medicijn.

De vier kamer werden trouwens van elkaar gescheiden door dikke, glazen wanden, want stel dat er iets mis zou zijn gegaan met een experiment dan waren we niet gelijk het hele lab kwijt. De kamers zelf waren ook in aparte vlakken opgedeeld zodat het niet een grote, chaotische zooi zou worden en iedereen maar als een kip zonder kop van hot naar her liep om gegevens of wat dan ook met elkaar te delen.
“Ach, laat Bailey toch haar gang gaan, ze is tenminste gemotiveerd. Wat ik van veel mensen hier niet kan zeggen,” mompelde ik terwijl ik stiekem naar de andere doktoren en onderzoekers keek in ruimte nummer één. Het zag er uit als een theekransje; giechelende dames rondom een tafel waarop een beladen schaal met koekjes lag. Het was niet de eerste keer dat ik zo zag zitten. Ik snapte niet waarom sommigen het onderzoek niet serieus namen. Mijn gedachten werden onderbroken door Aiden die bleef doorkletsen over Bailey.
“Het probleem is dat ik uitslag begin te krijgen van alle stress op dit moment in mijn leven en Bailey’s blije uitspattingen maken het alleen maar erger. Ik zei al vanaf het begin dat zij olie was en ik vuur; onze persoonlijkheden botsen met elkaar. Alleen zij ziet dat niet,” vertelde hij in een adem en liet al zijn frustratie los door de deur van ruimte nummer drie verschrikkelijk hard dicht te slaan. De andere mensen schrokken zich een ongeluk en staarde verschrikt naar de slungelige man die naast me stond. In stilte liep hij naar de langwerpige aluminium tafel en zakte onderuit op een stoel.
“Aiden, gedraag je alsjeblieft naar je leeftijd. Denk je dat je de enige bent met problemen?” snauwde ik geërgerd naar hem. Elke dag was het weer hetzelfde liedje. Het was een verloren zaak vanaf het begin dat het lab hier was geopend. “Ik weet dat Bailey zich af en toe wat te kinderlijk gedraagt, en volgens mij is ze ook bipolair, want haar stemmingen vliegen alle kanten op in een fractie van een seconde, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben en Bailey is toevallig een van de beste onderzoekers die we hier hebben,” zuchtte ik. Mijn pluizige haren bond ik in een staart en trok een witte labjas aan die ik uit een van de kasten haalde. Aiden liet ik daar zitten op zin stoel en besloot dat Shea’s leven veel belangrijker was. De ‘kantine’, wat eigenlijk alleen bestond uit een tafel en een koffieautomaat, liep ik uit en passeerde stuk of vijf tafels waar andere collega met kapjes voor hun monden druk in de weer waren met testbuisjes. Een van de vrouwen had een A4 vel voor zich liggen met een aantal druppels bloed van verschillende geïnfecteerde mensen. Voorzichtig legde ze elke keer een druppel blauwe vloeistof op het bloed en maakte aantekeningen in een boekje dat naast haar lag. De zesde tafel was mijn werkplek en ging gelijk aan de slag. Het wattenstaafje haalde ik voorzichtig uit het testbuisje. Met elke seconde die voorbij tikte, begon mijn hart steeds sneller te slaan. Stel dat ik iets toch over het hoofd had gezien en dat Shea toch andere symptomen had getoond? Gauw schudde ik die gedachte uit mijn hoofd. Net zoals de andere vrouw liet ik een druppel vloeistof, in mijn geval was het kleurloos, op het stipje bloed dat op een wit papiertje lag. Met ingehouden adem staarde ik intens naar de druppel wachtte op het moment dat het rood veranderde in een beangstigde kleur paars. Dat was het teken dat het virus al door je bloedbanen stroomden en het en kwestie van tijd was wanneer de persoon veranderde in een bloedzuigend monster.

Een soort van cliffhanger? ;)
-Maaike-
Computer
Computer

Je beschrijft de omgeving heel goed, kan me gelijk al voorstellen hoe het lab er uit moet zien :) Daarnaast stop je ook wel weer op een heel gemeen punt.. ik hoop dat je snel verder schrijft want ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van de bloedtest!

Wat betreft je typfouten... ik vond maar 1 foutje, namelijk:
Littlestar schreef:Het was niet de eerste keer dat ik zo zag zitten.
Ik denk dat hier nog even 'ze' tussen ik en zo moet ;)

My head is a jungle...
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

Ja, daar ben ik weer. Ik ben altijd heel langzaam met het updaten van mijn verhalen ;)
In ieder geval, hier is deel 3
_____________________________________________________________________________________________

Vol spanning staarde ik naar het druppeltje bloed dat voor me lag en ik merkte dat mijn knokkels spierwit waren geworden doordat ik me vastklampte aan het aluminium dienblad. Met een schokkerige zucht wapperde ik even met mijn handen en haalde even mijn handen door het haar. Ik sloot mijn ogen en zoog een grote hoeveelheid lucht in door mijn neus en ademde rustig weer uit, daarna opende ik mijn ogen weer.

Voor mijn gevoel waren er minuten verstreken terwijl ik grootogend naar mijn ‘experiment’ staarde. Mijn adem stokte in mijn keel en tegelijkertijd voelde ik de tranen in mijn ogen prikken. Dit kon niet waar zijn. Er moest iets fouts zijn gegaan. Ik had vast een verkeerde combinatie gebruikt voor de vloeistof. Gauw smeet ik het papiertje weg en begon het hele proces opnieuw, alleen ditmaal maakte ik een nieuwe vloeistof aan.

Na de eerste keer had ik me erbij moeten neerleggen dat Shea niet meer te redden was, maar ik wilde het gewoon niet geloven. Ik had helaas net genoeg bloed voor drie testjes. Het was heel moeilijk om voor de derde keer iets van het wattenstaafje te halen en ik kon de derde test niet afmaken, omdat Bailey me zonder pardon bij mijn werkplek weghaalde. Ruw werd ik bij mijn pols gepakt en struikelde haast over mijn eigen twee voeten doordat ik zo plotseling werd meegesleurd.
“Bailey, waar denk je waar je mee bezig bent?” zei ik tegen haar. Ze mocht dan een kop kleiner zijn dan ik, maar de vrouw had spierballen en hield mijn pols met een stevige grip vast. Kwaad staarde ik naar Bailey’s achterhoofd en mijn humeur werd er niet beter op bij het zien van de vuurrode krullen.
“Bailey!” We stormde langs Aiden die ons met opgetrokken wenkbrauwen aanstaarde.

Ze weigerde iets tegen me te zeggen en sleepte me in plaats daarvan naar haar werkplek, ruimte één. Dat was het gebied waar ze testte op geïnfecteerde mensen, Bailey was een van de weinigen die testen uitvoerden op de ‘patiënten’, omdat veel van de artsen hier zich liever wilde bezig houden met het maken van een medicijn of het onderzoeken van dode geïnfecteerde mensen.
We liepen helemaal naar het eind van het gebouw. Automatisch greep ik een mondkapje uit de kast dat naast de deur stond, waarop met witte verf een grote één op was geschilderd. Gepikeerd liep de roodharige vrouw achterna. Ze gooide de deur open en liep direct naar achteren waar Benito, het hoofd van het lab hier in Johannesburg, met een moeilijk frons op ons te wachten. Vanonder zijn borstelige witte wenkbrauwen hield hij me in de gaten met zijn ijzige blauwe ogen.
“Wat is er aan de hand?” vroeg ik nadat we een glazen hok waren binnen getreden. Bailey had de ruimte triomfantelijk als haar werkplek geëigend op de eerste dag dat ze het lab binnen was gestapt. Benito trok de witte gordijnen dicht zodat niemand naar binnen kon kijken. Dit vond ik raar, want het was onmogelijk voor om het lichaam te zien, omdat het al beschermd was door een gordijn.
“Denae, het spijt me dat je dit onder deze omstandigheden moet aanzien,” zei de Benito.
“Wat moet ik zien? Wat is hier aan de hand!” schreeuwde ik bijna.
“Denae kom even mee,” zei de roodharige vrouw en gebaarde dat ik achter het scherm moest komen. Daar op de tafel lag een persoon vastgeketend op de tafel, hij leefde nog, want ik zag zijn buik lichtelijk op en neer bewegen. Een wit laken lag bedekte het onderste deel van het lichaam. Een koude rilling kroop langs mijn rug omhoog. Het was nooit gezellig om een van de zieke mensen aan te treffen, met hun leerachtige, grijze huid zagen ze er bijna uit als buitenaardse wezens. Met kleine stapjes maakte ik de afstand tussen mij en de tafel kleiner en ik zag hoe de twee artsen mij in het oog hielden. Ik kreeg hier geen goed gevoel bij, wat was er zo speciaal met dit lichaam aan de hand dat Bailey er zo verslagen bij stond? De zwarte cirkels rondom haar ogen vielen me nu pas op. Het leek er ook op dat ze recent had gehuild, want haar ogen waren rood en wat opgezet.

Het was zo stil in de ruimte dat je een speld kon horen vallen. Met ingehouden adem richtte ik mijn ogen op het lichaam en bekeek de persoon aandachtig. Binnen twee seconden drong het tot me door waarom Benito en Bailey me als een havik in het oog hielden. Grootogend staarde ik naar de man die grijs en grauw daar op de aluminium tafel lag. Zijn gezicht was ingevallen en was zo kaal als een biljartbal, maar zijn gezicht was er eentje die ik nooit van mijn leven zou kunnen vergeten. Hoe kon ik dat ook? We hadden dezelfde spitse neus en iets te grote oren, ik trok het laken verder omlaag zodat ik het litteken op zijn borst kon zien. Automatisch legde ik een hand over mijn eigen borst en wist dat ik net zo’n litteken op mijn lijf droeg. Er vormde zich een brok in mijn keel en kreeg het opeens erg benauwd.
De enige vraag die door mijn hoofd zweefde was: hoe is dit mogelijk? Bailey had vast de vraag op mijn gezicht kunnen lezen, want ze was de enige in de kamer die haar mond opentrok.
“Vijf dagen geleden bracht iemand hem binnen. Zoals gewoonlijk begon ik met de testen en besteedde niet zoveel aandacht aan hem, maar drie dagen geleden zag ik verandering in de textuur van zijn huid. Zoals je weet hebben de vampieren een ijskoude huid dat ook nog eens aanvoelt als leer, maar het viel me op hij … terug veranderde in een mens.” Dat laatste voegde ze toe op een fluistertoon. Mijn hoofd schoot omhoog en keek haar aan met een blik vol ongeloof. Zoveel dingen wilde ik haar vragen, maar er wilde geen geluid uit mijn keel komen.
Benito nam het woord over en vertelde iets over Bailey’s experimenten en dat we misschien een doorbraak hebben in het maken van een geneesmiddel, maar het enige wat ik kon doen was staren naar de man die met zijn ogen dicht vredig op tafel lag. De laatste keer dat ik hem zag was op 8 mei, vijf jaar geleden; Darshan en ik vierde onze 27ste verjaardag.
“Denae?” Ik schrok op van mijn gedachte doordat de oude man een hand op mijn schouder legde en me met een bezorgde blik aankeek. “Ik snap dat dit een schok voor je moet zijn. In eerste instantie wilde ik niet dat dit nieuws jouw oren bereikte, maar Bailey was de kamer al uitgerend voordat ik haar kon tegenhouden,” legde hij kalm uit.
Met een mond vol tanden bleef ik hem aankijken. Ik wilde liever niets zeggen, want dan hadden mijn twee collega’s vast het verdriet in mijn stem kunnen horen. Ook al was ik zo verrast door dit nieuws, de pijn in mijn hart oversteeg de shockfactor. In plaats daarvan knikte ik zwak met mijn hoofd en schonk hun een flauwe glimlach.
“Weet je wat, ik zie dat je niet in staat bent om vandaag nog te kunnen werken. Waarom neem je niet een dag vrij en kom je morgen terug. We zullen het de komende maanden druk hebben met deze doorbraak. Ik wilde dit nieuws eigenlijk aan het eind van de dag aan je mededelen, maar aangezien dit er tussen is gekomen, vertel ik het nu,” zei hij. Met enige nieuwsgierigheid keek ik hem aan. “Ik benoem je tot hoofd van dit onderzoek. Ik zet alleen mijn beste mensen hierop. Het is hoogtijd dat er iets wordt gedaan aan dit virus.”
“Bedankt Benito,” antwoordde ik zacht.
Hij legde een hand op mijn schouder en kneep er voorzichtig in. Met een bemoedigende blik stuurde hij me naar huis.

Huis. Meteen moest ik aan Shea denken en aan de testresultaten. Als een speer verdween ik uit het lab en trapte als een bezetenen op de krakkemikkige fiets naar huis. Ik hoopte dat ik het huis in goede staten zou bereiken en dat er niks was gebeurd. Als ik mijn zus en Brylon ook zou verliezen dan zou ik niet weten of ik dat zou overleven. Het was al erg genoeg dat mijn tweelingbroer in koele bloede voor mijn ogen werd vermoord. Door mijn eigen vader nog wel.

De fiets smeet ik op de grond en sprong de veranda op. Ongeduldig klopte ik op de deur en schreeuwde ondertussen naar Brylon dat hij me naar binnen moest laten. Uiteindelijk trok hij de deur open en ontmoette mijn paniekerige blik met een zeer bezorgde uitdrukking op zijn gezicht.
“Het is Shea. Ze draagt het virus bij zich.”
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Weer bijgelezen :D, blijft goed :p
hmm of ik heb niet helemaal goed gelezen, want ik zit nu nog steeds te twijfelen wie die man is, sowieso familie... hmmm.. :P of ik ben al weer iets vergeten xD haha, het is al weer een tijdje geleden :P

Ook goed hoe je de vampieren voorsteld :p ben nieuwsgierig naar meer :) ( het doet me een beejte aan de film, uhmm die met Will Smith, poef hoe heette ie ook alw eer *-) nou in ieder geval aan een film van hem denken :P Oh, I'm a legend :) )
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Littlestar
Puntenslijper
Puntenslijper

Haha, naar mijn mening heb ik het duidelijk beschreven (ten minste ...) Ik wil er zeg maar een beetje om heen draaien zodat de lezer het zelf kan uitvogelen :P

En nu je het zegt, het doet me nu ook aan I am Legend denken :P Heb het boek zelfs thuis, maar dat is ook weer een tijdje geleden dat ik dat heb gelezen en dat ik de film heb gezien. Ik hoop dat ik in de toekomst sneller zal zijn met update
-Maaike-
Computer
Computer

Hey!

Ik ben ook weer up-to-date :D Grappig dat ze aan de zijde van haar vader werkt en dat zowel haar broer als zus het virus dragen.. Een onverwachte wending ^_^

Schrijf snel verder, ik wil gráág verder lezen! :D

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”