Copycat

Hier vind je alle voltooide romantische verhalen!
Flubby
Balpen
Balpen

Alweer die Bianca die er weer onderuit komt, doordat de leraar het allemaal ziet. Wel vind ik het goed dat Linda voor zichzelf op komt :)
Ik hoop echt dat er snel wat wordt gedaan aan die vreselijke Bianca!

Xoxo.
Still got tonight
~Matthew Morrison~
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hoi, ik lees ook al een tijdje mee en dacht; laat ik eens reageren :P
Ik vind het een leuk verhaal, niet te moeilijk.
Soms wel een beetje slordig geschreven, maar daar kun je iets meer op letten. Gaat ook steeds beter, dacht ik...
Ik heb nu even geen zin om alles uit te pluizen, misschien komt dat later nog eens (:

Verder: ga zo door, ik vind het een origineel idee, en goed uitgewerkt!
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
As the phoenix arises from his ashes...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :P

Jeeej, extra lang stukje :D ^Dat is mijn enige commentaar^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Mikado
Potlood
Potlood

Gah D=
Weet je hoeveel moeite ik moest doen om dit verhaal te lezen xD
Mijn internet viel uit moest ik alles herstarten, toen de modem opnieuw aansluiten, batterij op >>
Batterij thuis ophalen(ben bij m'n oma) stopcontact vinden en verder lezen xD

Het is echt een heel leuk verhaal :D
Herkenbaar en lekker vlot om door te lezen.
Ik beneid je dat je niet meer post :P

'' Een lange zoen die duurde tot de zon helemaal uit het zicht verdwenen was, volgde.''
Ik stoor me aan het woordje volgde. Misschien dat je die eerder in de zin kan zetten? Het staat er namelijk nogal eenzaam bij, alsof hij niet bij de rest van de zin hoorde. Of anders de komma weghalen want daar hoeft eigenlijk geen rustpunt ;)
Ik snap dat het een doorlezer is maar ik vond het in het begin de transformatie van Bianca nogal vaag.
Van onzeker meisje zonder kleren tot zelverzekrde bitch van het verhaal. Zeg maar een pats boem effect. Ook denk ik niet dat iemand zo snel zal zeggen dat hij/zij jaloers is op iemand. Meestal merk je het meer uit de handelingen of blikken dan met woorden.

Dat is alles voor de rest echt een leuk verhaal. ;3
[Ik wil ook lange stukjes!]
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Xatham schreef: Ik was eindelijk klaar de eetzaal te dweilen. Niet dat het veel zin had. We zaten hier nog twee en een halve dag en op het eind zou hij toch weer gedweild moeten worden, maar maak dat de leiding maar eens duidelijk.
Toen ik eindelijk klaar was pakte ik de dweil en de emmer water.
Dit stukje klopt niet helemaal... Eerst heb je: ik was eindelijk klaar, daarna komt: toen ik eindelijk klaar was... Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe je het anders zou doen, maar misschien zou je kunnen doen:
Ik was bijna klaar de eetzaal te dweilen. ..... Toen ik eindelijk helemaal klaar was .... etc.

Ik weet niet of dat de beste manier is, maar anders komt het een beetje vaag over :P
Xatham schreef: De emmer water liet ik leeglopen boven een gootsteen ergens achter in de kampeerboerderij en daarna zette ik de lege emmer en de dweil terug in het opberghok.
Ik weet niet... deze zin vind ik niet helemaal lekker lopen... Misschien kun je ervan maken:
De emmer water liet ik leeglopen boven een gootsteen, ergens achter in de kampeerboerderij. Daarna zette ik de schoonmaakspullen terug in het opberghok.
Zoiets in elk geval.
En nog een puntje: achter in of achterin. Haha, het lijkt echt heel erg op elkaar, heb ook een poosje over het verschil nagedacht :D
Bij 'achter in' zeg je: ergens achter (bijv achter een kast, achter een boom, achter een muur etc) en IN de kampeerboerderij...
Bij 'achterin' zeg je: in het achterste gedeelte van de kampeerboerderij.
Persoonlijk denk ik dat het deze keer aan elkaar mooier is, dus 'achterin', maar de keuze ligt natuurlijk bij jou :)

Xatham schreef:“Ow ja?” vroeg ik verbaasd.
“Kom even” zei hij en hij liep de kampeerboerderij uit.
'Ow ja' komt een beetje vreemd over, ik zou ervan maken: 'Oh ja'
Probeer het maar uit te spreken, gaat beetje moeilijk met een 'w'.
En dat tweede, als iemand iets zegt/antwoord/smeekt/vraagt/roept etc, moet je nog een komma plaatsen vóór het sluitingsaanhalingsteken.
Dus dan wordt het:
'Kom even,' zei hij en ...
Of, even ander voorbeeldje:
'Gesprek,' lachte hij vrolijk. De vrouw keek hem fronsend aan.
'Gesprek,' zei zij serieus. Ze vond het totaal niet grappig.

Okay, dat was een dom voorbeeld, maar snap je wat ik bedoel? (:
Dat viel me ook op bij eerdere stukjes, het is mooier als je het gesprokene eigenlijk 'afsluit' met een komma ;)
Xatham schreef:“Alsof jou dat wat kan schelen” zei ik een beetje boos.
Hier hetzelfde ;)

En nog even inhoudelijk: oeeeeh ik vind het leuk dat Thomas nu voor haar kiest :P
Maar er zal vast nog wel iets gebeuren, want het is nog 2,5 pagina's xD
Maar, verder hoop ik dat hij die Bianca negeert en dat ze een koekje van eigen deeg krijgt, om het maar even zo te zeggen (:
Dus, doe met mijn kritiek wat je wilt, het is alleen maar bedoeld om te helpen ;)
Suc6 met je verhaal en ik lees het met plezier! (:
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Flubby
Balpen
Balpen

Aww, ik vond het zo'n mooi stukje!
Thomas vindt Linda nog steeds leuk. Hopelijk gaan ze Bianca terug pakken!
Schrijf je snel verder? [a]

Xoxo.
Still got tonight
~Matthew Morrison~
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ehh, ik weet niet of jij ooit mascara hebt opgedaan (waarschijnlijk niet, daarom vergeef ik je deze fout xD), maar voordat je zelfs maar het borsteltje tegen je wimpers zet, heb je al in de spiegel gekeken. Of Linda moet wel een master zijn in het opbrengen van mascara en het zonder spiegel kunnen doen. Maar dat verwacht ik niet :P nu komt het een beetje over dat je het in haar handen hebt gedaan om het te laten vallen voor het dramatische effect xD
Zie je, ik ben niet de enigste die wilt dat je langere stukjes schrijft :P
Weet je, dit doet me denken aan een verhaal van Fiona mcIntosh, de bezielingreeks. Daar heeft de hoofdpersoon de kracht gekregen om, elke keer als hij gedood wordt, in het lichaam te komen van degene die hem gedood heeft. Degene die hem gedood heeft, gaat dan naar zijn lichaam en sterft in zijn plaats. Haha, zo komt hij ook in het lichaam van zijn zus terecht xD
Maar ik weet eigenlijk niet of het fantasy is. Ik denk meer horror, of griezelverhaal. Fantasy is meer magie, iig in mijn ogen. Wat vind de rest?
Wat een omslag trouwens! Me likes it :P Ik ben benieuwd hoe alles opgelost wordt, als dat al gebeurd en hoe Bianca dat gedaan heeft. Stom rotwijf :gr:
En je hoorde het, hè, post grotere stukjes :gr: :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Mikado
Potlood
Potlood

*griezelmuziekje*

Als ik Linda was had ik zo hard gegild hé :lol:
Weer een klein maar wel leuk stukje. Poor Linda..
Van de kramp stortte ik weer terug op mijn bed
Ik zou van veranderen door ''door''. Weet niet volgens mij klopt dat meer xD
Ik probeerde de steek te onderdrukken.
Je kan een steek niet onderdrukken de pijn wel ;)

Meer heb ik niet te klagen :angel
Behalve langere stukjes :twisted:
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Haha, dat is inderdaad grappig xD maar dit is iets wat je niet echt kan weten als je het niet gedaan hebt, het is iets wat je snel over het hoofd ziet.
Maar ik hou ook heel erg van griezelverhalen, want volgens mij is dat meer wat jij schrijft. Iig je oneshot en dit ook al. Dus je kan me niet teleurstellen, of je moet heel erg je best gaan doen :P
Mikado
Potlood
Potlood

Je kan het eerste dan beter laten want als je zegt: Van kramp...
Dat vind ik net iets minder klinken dan van de kramp :P
Maar je moet zelf kijken wat jij het lekkerste vind klinken ;)

Over die ,'' of '', beide is goed.
Als je de komma bínnen de aanhalingstekens zet werk je met de ELDA-regel: Eerst leesteken dan aanhalingsteken.
Ik zelf vind de ELDA makkelijker en mooier staan. Daarbij werken veel schrijfwedstrijden (bijv. PF) met deze regel. Als je dan alles opnieuw moet nakijken speciaal voor je komma's en aanhalingstekens lijkt mij onpraktisch maar het is jouw schrijftstyle natuurlijk :3
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikado
Potlood
Potlood

Het is ook niet verplicht maar mocht je ooit meedoen aan een wedstrijd is het wel handig deze regel te kennen en te kunnen toepassen :3
Saskjezwaard
Computer
Computer

Veel beter! Nu klopt het ook weer^^
Jij hebt gewoon je eigen genre :O mag ik ook, mag ik ook?
ik vind het griezelverhalen *slaat mokkend armen over elkaar* :P
Jelle
Potlood
Potlood

Ieh, Bianca's verschijning in de spiegel.
Ben nu echt benieuwd wie ze is en wat ze van plan is! Als ik Linda geweest was, had ik het waarschijnlijk ook uitgeschreeuwd!
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hé, ik wist niet dat Thomas stiekem een meisje was :P haha, in de tweenalaatste zin, Ze knuffelde Thomas en hing extra dicht tegen haar aan. is Thomas een zij geworden xD
Wat was er met me gebeurt?
Kuch, die deed ik ook fout, maar dan andersom :P gebeurd
Ik had de lange bruine haren van Bianca, haar schattige misleidende gezichtje dat zo nu en dan ook zo gemeen kon lachen.
Hier zou ik of een 'en' neerzetten of er nog een eigenschap van Bianca bijzetten, zoals de kleur van haar ogen of iets anders karakteristiek aan haar. Nu is de zin eigenlijk niet af.
Alleen het innerlijk was nog altijd gewoon gebleven.
Persoonlijk zou ik voor 'mijn innerlijk' hebben gekozen, maar kijk zelf maar wat je mooier vindt ;)
Ik kon de gebeurtenis gewoon niet begrijpen en barste in huilen uit. Huilend rende ik één van de wchokjes binnen en met gebogen hoofd liet ik mijn tranen de vrije loop.
Twee keer huilen, maar dan met iets variatie. Dat staat niet zo mooi. En het is barstte, zie ik net doordat er een rood kriebeltje onder gaat staan :P en het laatste, met gebogen hoofd liet ik mijn tranen de vrije loop, impliceert voor mij dat ze haar tranen onderdrukte, terwijl ze dat niet deed. Succes met oplossen^^
Nu stond hier een meisje die bereid was om mij te helpen, net als ik Bianca gedaan had.
meisje is onzijdig (haha, klinkt tegenstrijdig xD) dus dat. En wat heeft Linda Bianca gedaan? Je mist bij;)
Was het nu de bedoeling dat ik net als Bianca, de hulp aannam en vervolgens al haar vrienden inpikte.
Snel achter elkaar weer 'net als Bianca' (wat btw tussen komma's moet). Staat niet zo mooi. Ik vertrouw erop dat je het goed weet op te lossen^^ oja, en er mag een mooi vraagteken achter =)
Logisch, het is niet alledaags dat iemand zoiets tegen je zegt. Maar wat moet ik anders?
U springt over naar tegenwoordige tijd. ERROR!!

Ze veegt haar tranen en mascara weg met wcpapier. En trouwens, ze had nog geen mascara opgedaan, of ze moet wel heel slecht het eraf gehaald hebben de vorige dag xD Maar ik zou haar haar tranen weg laten vegen met een wx-papiertje, met je handen is zo irritant. Werkt ook niet zo goed, volgens mij.

Aaah, nu officieel, dood aan Bianca!!! Ik haat vrolijk met Linda mee :gr: en Linda is stukken beter dan dat mens, veel menselijker. Ook door het meisje niet te misbruiken, zoals Bianca bij Linda deed. Post maar snel weer!
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Saskia's feedbackmodus is weer aangezet :D en ik ben heeel erg streng, muhahah :twisted:
Teleurgesteld liep ik weg en uiteindelijk kwam ik weer bij het groepje van de nerds terecht.
Enter om een nieuwe alinea te beginnen^^ oja, ik zou hier graag de reacties van de rest van het groepje willen weten, hoe reageren al de andere mensen aan de tafel. Nu lijkt het alsof alleen Thomas en misschien Bianca in Linda's lichaam aan tafel zit.
Ik rende Thomas achterna, liet hem stoppen en in zijn oor fluisterde ik ons kleine geheimpje.
Nu wil ik weten wat het geheime geheimpje is dat alleen Thomas en Linda weten. HEt is mooier als je dat erbij zet, of het moet later totaal als een verrassing terugkomen. Nu komt het nml over dat je eigenlijk niet weet wat voor geheimpje ze samen hebben, maar het neerzet zodat Thomas gaat twijfelen (ja, ik zei het, ik ben streng 8) )
“Maar… maar… maar…” stotterde hij ongelovend.
Ongelovend? Gelooft hij niet in een god dan? :P haha, ik denk dat je ongelovig bedoelt xD
Ik barste in huilen uit en rende de trap op. Naar mijn kamer.
Deze twee zinnen staan ook heel mooi aan elkaar ;)
Zelfs nadat ik hem ons geheimpje had verteld had hij me niet herkend.
had verteld, had hij me (komma ertussen)

Zo, mijn feedback^^ Eénnalaatste stukje :O dan moet het wel heel snel goedkomen, of heel erg snel helemaal fout lopen xD allebei is eigenlijk wel leuk^^ dat mag je nu meteen posten, meneer-ik-post-één-heel-klein-stukje-per-dag! Offeh, offeh... hmm, ik weet niks te verzinnen. De grote, boze, paarse typex-draak trekt zich terug in haar hol om over een passende maatregel na te denken... je bent gewaarschuwd! :P
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik dacht dat je alles al had uitgeschreven? Tsss, het einde niet schrijven, slecht zeg xD Jaaa, ik wil dat je gewoon doorgaat met posten totdat je helemaal leeg bent :P ik schud gewoon alle stukjes uit je! Grrr, de wraak van de typex-draak!
Dan moet het morgen wel komen :gr: in het weekend ben ik weg dus moet ik het missen tot maandag :( dat wil je me toch niet aandoen? Harteloos persoon :gr:
De typex-draak heeft gesproken.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Je weet wat ik van dit verhaal vind. Echt fantastisch. Ik weet lekker al hoe het afloopt, nanana. Okay, niet grappig. :3
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Xatham
Banned
Banned

...
Laatst gewijzigd door Xatham op 21 okt 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Wait a minute... Lees ik nu goed dat die jongen Thomas heet? Zijn naam was eerst toch Jonathan? LALALALA.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Xatham
Banned
Banned

...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Goed zo, als je hem Jonathan had laten noemen, weet ik niet wat ik gedaan had :gr: :P dan was je een smerige namenpikker geweest xD ooit trouwens de gebroeders leeuwenhart gelezen? Ik zoek mensen die dat ook hebben gelezen, maar tot nu toe heeft Jodie hem niet gelezen :O en heeft iemand anders nog geen antwoord gegeven. Hmm, wat vreemd :P
Hmm, ik weet eigenlijk niet wat ik van het einde moet vinden. Aan de ene kant ben ik blij dat het maar een nachtmerrie is, aan de andere kant loopt het nu wel met een sisser af. Wel leuk dat ze dacht dat ze Bianca zou zien^^ wat ook leuk was, was als nadeel(of hoe heet een na proloog ook alweer?) dat Bianca dan nog iets doet, voor het ghehehe effect :P
Oja, topic een boekje, volgens mij (heb ik zelf nog nooit gedaan, dus don't blame me if wrong) je eerste post editten, staat daar het boekje bij keuzes, vink je die aan, versturen en er staat een heeeeel erg mooi boekje bij je topic :D grrr, hij is hier later dan ik en heeft veel eerder al zo'n boekteken geplaatst :( ik moet eens doorschrijven xD
Xatham
Banned
Banned

...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Haha, bij bloederige tranen heet mijn mannelijke hoofdpersoon Jonathan. Was helemaal niet erg geweest als je die had gebruikt, had het eigenlijk wel grappig gevonden xD
O, o, jij jij leesbarbaar !! Waarom heeft niemand gebroeders leeuwenhart gelezen? Ieder klein kind moet daarmee opgroeien! Haha, is al jarenlang mijn lievelingsverhaal, ook als is het een kinderboek. Maar ik kom er langzaam maar zeker achter dat niet zo veel mensen het kennen als ik werkelijk had bedacht :(
aaah, het lange verhalensyndroom xD lijdt ik ook aan en volgens mij met jou nog vele andere hier. DAn heb je, ik iig, wel al een einde bedacht, maar komen er zoveel stukjes in die je nog bedenkt, dat het steeds langer en langer wordt :P
Mikado
Potlood
Potlood

Yay even tijd om te reageren :)

Natuurlijk weer een super leuk stukje ^^
Alleen vindt ik het wel jammer dat het zo snel is afgelopen en met een sisser xD
Wel engig dat ze dacht dat ze Bianca zag..

Nou dan ga ik je andere verhalen maar lezen xD
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Vandaag dacht ik... ik ben benieuwd naar een verhaal van Xatham, dus ik ga dit lezen. :P
Ben er behoorlijk snel doorheen gegaan ook, binnen een uurtje ofzo.
Ik vond het een heel leuk verhaal! Het zit goed in elkaar.
Wel vond ik het jammer dat het niet zo gedetailleert is, maar dat is volgens mij ook vaker gezegd (Zelf beschrijf ik altijd alles in geuren en kleuren... @.@ )
Stiekem had ik gehoopt op een super zielig en gemeen einde... stom he? :$
Xatham
Banned
Banned

...
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”