Beauty from pain 1.

Heb jij een verhaal dat nergens anders past? Plaats hier dan alle overige verhalen.
Plaats reactie
SkinsFever97
Nieuw
Nieuw

‘Kom je uit bed liefje?’ Hoorde ik mijn moeder zachtjes tegen Cassie zeggen.
Cassie was mijn een jaar jongere zusje, en ze was perfect: Lang, blond golvend haar , een licht getinte huid, en een perfect figuur.
Ze haalde altijd goede cijfers op school, en had bijna nooit last van puistjes.
Kortom: Ze was alles wat ik niet was.
Ik had daar in tegen een bleke huid, bruine krullen tot net over mijn schouders, en ik vond mezelf niet de dunste. Op school was ik ook niet de beste.
Ik haatte mezelf, ik haatte het lichaam waar ik in zat.
‘Kom eruit!’ Riep mijn moeder vanuit de hal tegen me.
Zo ging dat nou altijd, waarschijnlijk omdat ze meer van Cassie hield dan van mij, en natuurlijk kon ik haar daar geen ongelijk in geven.
Mijn moeder had haar ook niets voor niets naar haarzelf vernoemd.
Mijn moeder heette Cassandra. Een vader had ik niet meer, hij was 2 jaar geleden aan een hartstilstand gestorven terwijl hij autoreed.
Ik had zijn lichaam niet gezien, volgens mijn moeder zouden Cassie en ik daar trauma’s aan overgehouden hebben.
Sinds de dood van mijn vader deed ze zo afstandelijk tegen me, en ik had geen idee waarom;
Het was trouwens niet zo dat ik een enorme hekel had aan mijn moeder óf Cassie.
‘Ja, ik kom al!’Riep ik terug.
Mijn moeder antwoordde niet.
Sloom stond ik op uit bed, en zuchtte ik diep.
Dit werd weer een dag proberen te overleven op school, ik was namelijk niet wat je noemt het populairste meisje op school.
Mijn enige vrienden waren mijn allerbeste vriendin Emily, en onze buurjongen Quin, die bekent stond als ‘ enge emo jongen’.
Tenminste, zo werd hij genoemd door Cassie en haar vriendinnen.
Hij zat jammer genoeg wel op een andere school.
Dus klommen we vaak ’s nachts op het dak om samen te praten.
Was zo’n rijtjeshuis toch nog handig.
Aan Emily had ik wél wat op school, ze verdedigde me altijd als Juliet en haar vrienden me weer eens lastig kwamen vallen.
Jep, het was niet bepaald makkelijk om mij te zijn.
Na mijn pyjama uitgetrokken te hebben bekeek ik mezelf kritisch in de spiegel.
Ik trok wat hulpeloos aan het vet op mijn heupen, en ging met mijn rechterhand langs mijn bovenbenen.
Dik, ik ben veel te dik. Galmde het door mijn hoofd.
Ik haal mijn dagboek onder mijn kussen vandaan en begin te lezen op pagina 12.
Ik was 12 toen ik begon met erin te schrijven, en ik stopte op mijn 14e, gisteren was ik begonnen met lezen.

‘ Lief Dagboek,

Vandaag ben ik alleen thuis.
Mijn vader is naar zijn werk, en mijn moeder en Cassie zijn samen naar de bioscoop.
Ik mocht niet mee, omdat mijn moeder vindt dat zijzelf en Cassie ook wel een keer wat samen mogen doen.
Dat is tenminste wat ze zei.
Maar ik mag nooit mee met mama en Cassie, alsof ik er niet bij hoor.
Maar dat is misschien ook wel zo.
Mama en Cassie zijn mooi, en ik ben dat niet.
Ooit op een dag zal ik ook mooi zijn, zal ik er ook bij horen.

Jess.’

Ook al was ik nog maar twaalf, ik had wel gelijk, en dat is nu ook te zien aan mijn lichaam.
Ik moest zelfbeheersing krijgen, en daar ging ik voor zorgen ook.
Ik moest ervoor zorgen dat ik een paar kilo’s afviel, en dat ik net zo mooi zou zijn als Cassie, en mijn moeder.
Misschien zouden ze me dan wel accepteren?
Dat ik niet meer gewoon Jessica zou zijn, maar dat ik ergens bij zou horen, dat ik echt bij Cassie en mijn moeder hoorde.
Die gedachte vond ik zo fijn dat ik er voor begon te knokken, en ik haalde dit idee in mijn hoofd:
Twee kilo eraf, dan is het goed.
Dan ben je mooi.

Verder? :$
Xatham
Banned
Banned

Paar opmerkingen:
Cassie was mijn een jaar jongere zusje, en ze was perfect: Lang, blond golvend haar , een licht getinte huid, en een perfect figuur.
Ze haalde altijd goede cijfers op school, en had bijna nooit last van puistjes.
Cassie was mijn één jaar jongere zusje,
Door accenten op 'een' te zetten geef je aan dat het om het getal een gaat en niet om 'een' als lidwoord. Testje: als je het woord uitspreekt als 'un' moeten er geen streepjes op, als je 'een' uitspreekt moeten er wel accenten op de e's.
Verder zou ik 'en' weg laten in het stukje 'en ze was perfect', omdat de opsomming in de volgende zin nog verder gaat. Ik zou die zin dan beginnen met een voegwoord zoals verder. Bijvoorbeeld:
Cassie was mijn één jaar jongere zusje, ze was perfect: lang, blond golvend haar, een licht getinte huid en een perfect figuur.
Verder haalde ze altijd goede cijfers op school en had ze bijna nooit last van puistjes

Probeer daarnaast het gebruik van komma's bij 'en' te verminderen. Doordat 'en' een voegwoord is, is een komma eigenlijk al niet meer nodig.
Voor een komma komt nooit een spatie zoals je na 'Lang, blond golvend haar ,' wel hebt gedaan.
Ik had zijn lichaam niet gezien, volgens mijn moeder zouden Cassie en ik daar trauma’s aan overgehouden hebben.
Ik had daar in tegen een bleke huid, bruine krullen tot net over mijn schouders, en ik vond mezelf niet de dunste. Op school was ik ook niet de beste.
Ik had daarentegen een bleke huid, ...
'Daar in tegen' moet 'daarentegen' zijn.
Mijn moeder had haar ook niets voor niets naar haarzelf vernoemd.
Mijn moeder had haar ook niet voor niets naar haarzelf vernoemd.
Bij de uitdrukking 'niet voor niets' krijgt de eerste 'niet' geen s.
Verder vind ik het niet zo mooi dat er twee keer iets met haar staat en het twee keer om een andere persoon gaat. De eerste 'haar' is Cassie, de 'haarzelf' verderop gaat om die moeder. Probeer een van de woorden te vervangen.
Misschien kun je vanaf 'volgens' beter een nieuwe zin starten en het woordje 'dode' toevoegen voor lichaam om aan te geven dat de hoofdpersoon zijn dode lichaam nooit gezien heeft. Toen hij nog levend was, moet ze hem wel gezien hebben neem ik aan?
‘Ja, ik kom al!’Riep ik terug.
Als er na het citaat nog een stukje zin komt zoals 'zei ik', 'riep ik' of 'schreeuwde ik' begin je dat stukje zin niet met een hoofdletter maar gewoon met een kleine. Dit doe je nog een paar keer vaker fout in het verhaal, kijk maar wat je er mee doet.
Mijn enige vrienden waren mijn allerbeste vriendin Emily, en onze buurjongen Quin, die bekent stond als ‘ enge emo jongen’.
... die bekend stond als...
'Bekent' moet met een d op het eind.
Hij zat jammer genoeg wel op een andere school.
Dus klommen we vaak ’s nachts op het dak om samen te praten.
Was zo’n rijtjeshuis toch nog handig.
Deze zinnen zou ik aan elkaar voegen:
Hij zat jammer genoeg wel op een andere school, dus klommen we vaak 's nachts op het dak om samen te praten, was zo'n rijtjeshuis toch nog ergens goed voor.
Aan Emily had ik wél wat op school, ze verdedigde me altijd als Juliet en haar vrienden me weer eens lastig kwamen vallen.
De naam 'Juliet' komt een beetje uit de lucht vallen. Je mag best uitleggen wie ze is.
Verder viel het me op dat je elke zin op een nieuwe regel begint. Je mag best wat zinnen op dezelfde regel hebben hoor. Zo'n enter gebruik je normaal gesproken alleen als je een nieuwe alinea wil beginnen.

Zo, dat was mijn feedback. Kijk maar wat je er mee doet. Ik vond het verhaal inhoudelijk erg leuk. Ik ben dan ook benieuwd hoe het verder gaat tussen Jessica en Cassie. Van mij mag je gerust verder schrijven, ik zal zeker meelezen! :D
As the phoenix arises from his ashes...
iCharlie
Potlood
Potlood

Mooi ! Echt super super! Snel verder schrijven!
Laatst gewijzigd door iCharlie op 18 aug 2011 09:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Als de liefde toch geen spel is, waarom zijn er dan zoveel spelers? Love.
-Maaike-
Computer
Computer

Hey!

Mooi begin stuk van het verhaal :D
schrijf snel verder ^_^
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
iCharlie
Potlood
Potlood

Mooi verhaal! Er zitten hier en daar wat foutjes, maar verder is het geweldig! Van mij mag je verder schrijven hoor!

xx van Charlie
Als de liefde toch geen spel is, waarom zijn er dan zoveel spelers? Love.
Plaats reactie

Terug naar “De Grote Zolder”