Seks, drugs en een dosis drama

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Saskjezwaard
Computer
Computer

plaats je als ik een reactie geef ook nog een stukje :angel want ik wil heeeeeeeeeeel graag verder lezen! Ik ben echt benieuwd of het weer goed komt en wat er verder gebeurt. Verder is mijn reactie net zo nutteloos als die boven mij :P is dat een goede reden om nog een stukje te posten? :angel hmm, volgens mij val ik een beetje in herhaling xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha oké, nog een stukje! :D :D :D thanks voor al jullie leuke reacties! :D als het posten te snel gaat zeggen jullie het maar :)

______________________________________________________________________________________

Uit alle macht probeerde ik rustig te worden, maar het lukte me niet. De woorden van mijn vader waren sterker dan mijn wil om te kalmeren. Ik was bang en bleef verkrampt op mijn bed liggen, probeerde mezelf tevergeefs weer onder controle te krijgen. Het werkte niet, het werd alleen maar erger. Mijn hoofd begon pijn te doen en ik was bang, zo bang, bang dat ik dood zou gaan. Krampachtig hapte ik naar lucht en ik kroop overeind, leunde met mijn rug tegen de muur. Trillend tastte ik naar mijn telefoon in mijn zak, kreeg hem na een tijdje te pakken en klapte hem open. De tranen stroomden over mijn wangen en verblindden me, ik wist nog nauwelijks wat ik deed. Mijn vingers zochten met moeite een nummer op en toen ik mijn telefoon tegen mijn oor drukte, ging hij over. Eén keer, twee keer, drie keer. Toen werd er opgenomen.
‘Giovanni Giordano,’ klonk het aan de andere kant van de lijn. Ik kneep mijn ogen dicht en probeerde uit alle macht lucht mijn longen in te krijgen om wat te kunnen zeggen.
‘Gio,’ kreeg ik met moeite uit mijn afgeknepen keel. ‘Help… help me-’ Ik snakte naar adem en tranen rolden over mijn gezicht.
‘Starla?’ hoorde ik Gio gealarmeerd vragen. ‘Starla, wat is er aan de hand?’
‘Krijg… geen… lucht,’ bracht ik piepend uit.
‘Starla? Star? Wat is er? Hyperventileer je?’ Ik balde mijn vrije hand tot een vuist en hield mijn ogen stijf dicht.
‘Ik… kan niet…’
‘Oké, ik hoor het, ik begrijp het. Rustig, adem uit-’
‘Het doet… pijn…’
‘Ik weet het, maar niet aan denken, luister naar mijn stem. Denk aan iets leuks, adem in door je neus en uit door- ja, goed zo. Het komt goed, het gaat over. Lang uitademen, luister naar mij.’ Ik probeerde te luisteren door mijn eigen gepiep heen en hoorde zijn rustige ademhaling in de telefoon. Ik dacht aan de vorige keer, toen dit ook gebeurde, toen ik het gered had, toen het over was gegaan. Ik drukte mijn hand over mijn neus en mond omdat ik nu geen zakje had en hoorde mijn jachtige ademhaling afsteken tegen die van Gio. Dat hielp, om de een of andere reden. Het duurde even, maar iedere seconde die voorbijging, ging het ietsje beter. Daardoor gaf iedere seconde me hoop en werd ik iedere seconde rustiger. Mijn ademhaling, tenminste, want zodra ik weer lucht genoeg had om te snikken, ging het janken weer onbedaarlijk verder.
‘Wat is er, Star? Wat is er gebeurd?’ hoorde ik Gio aan de andere kant van de lijn vragen. Opnieuw probeer ik mezelf verstaanbaar te maken, dit keer door mijn gehuil heen, en zei gesmoord: ‘Mijn ouders… ze weten… dat ik zwanger ben…’
‘Heb je het ze verteld?’ Ik snikte en schudde mijn hoofd.
‘Mijn… moeder… heeft het doosje van de test… gevonden.’
‘Heb je ze verteld wat er gebeurd is?’ Ik kneep mijn ogen dicht en de tranen werden over mijn wangen geperst.
‘Ze geloven me niet, Gio,’ huilde ik. ‘Ze… lieten me niet uitpraten.’ Ik begon weer harder te huilen en probeerde ondanks dat verstaanbaar te blijven.
‘Het was zo erg,’ piepte ik schor. ‘Mijn vader zei dat… ik stom was en een hoer en dat hij me niet meer wil zien… en dat ik zijn dochter niet ben en-’
‘Rustig, Starla, haal adem-’
‘-mijn moeder zegt dat ik er zelf bij was en…’ Ik begon weer te snikken en wiegde heen en weer. ‘Ze gooien me eruit, Gio. Ze willen me niet meer.’ Gio suste me en stevig kneep ik mijn trillende hand om de telefoon. Het kostte me moeite hem te verstaan door mijn eigen gehuil heen.
‘Oké,’ zei Gio. ‘Ik snap het, ik begrijp hoe je je voelt, maar voor je eigen bestwil moet je-’
‘Dat wil ik wel, maar ik kan het niet. Ik kan het niet meer, ik wil niet meer, ik wil mezelf niet meer zijn, ik kan hier niet meer zijn, ik wil nergens meer zijn-’
‘Haal eens adem, Starla. Rustig aan, ik weet dat het moeilijk is, maar probeer te kalmeren.’ Ik kneep mijn ogen dicht, mijn hoofd bonkte als een gek. Snikken deden pijn in mijn borst en even was dat het enige geluid was ik kom maken. Ik wist dat hij gelijk had, dat ik rustig moest worden omdat het anders weer fout zou gaan. Ik veegde met mijn mouw langs mijn ogen en langzaamaan kreeg ik wat meer controle over mezelf, al nam het gevoel van doffe ellende geen seconde af. Mijn tranen werden langzaam minder.
‘Oké,’ zei Gio na een tijdje. ‘Beter?’ Ik slikte diep, droogde mijn wangen met mijn mouw en knikte.
‘Ja,’ zei ik schor.
‘Goed zo. Rustig aan, hè?’ Aan de andere kant van de lijn klonk op de achtergrond het geluid van een dichtvallende deur.
‘Wat doe je?’ vroeg ik met dichte keel. Ik hoorde voetstappen, tsjiep-tsjiep, een auto die op afstand ontgrendeld werd.
‘Pak je koffers maar,’ zei hij. ‘Ik kom je halen.’
Afbeelding
~: Geen loopvogel maar een sloopvogel :~
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Nou, niet stoppen nu ;( het posten gaat helemaal niet te snel hoor ;d *wilt meer lezen* (a)
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Wow, ik had die reactie eigenlijk ook wel verwacht, van haar vader. Wat een klootzak!
Het is gewoon hún schuld dat Starla zo is geworden en dat ze zich geen raad weet met zichzelf. Ze hadden hun dochter gewoon beter moeten opvoeden, beter moeten inlichten! :gr:
Je kunt je eigen kind toch niet zomaar aan haar lot overlaten!

Arme Starla, ik vind haar echt zo zielig. :( Ook in dat ene stuk van een tijdje geleden - dat ze vertelt dat ze niet weet hoe ze van jongens moet houden en dat ze daarom maar seks met ze heeft. Gelukkig laat Gio haar niet in de steek!

Je hoort ons toch?! ..
Post snel meer, we want mooooore! :app:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Heel erg bedankt voor jullie leuke reacties meiden! :D Echt top dat jullie zo meeleven, wat kun je je nog meer wensen :) Classy Cat, ook super dat je dat stukje wat je net aanhaalde extra had opgemerkt, dat was voor mij namelijk heel belangrijk omdat dat voor een groot deel uit blijkt dat haar leven een stuk lastiger in elkaar zit dan ze zelf denkt en waarom ze eigenlijk is zoals ze is. Thanks! :D

_________________________________________________________________________________________

Hoofdstuk

Ik stommelde de trap af naar de eerste verdieping. Mijn hoofd bonkte bij iedere trede die ik nam en mijn wangen voelden branderig en strakgespannen aan. Buiten regende het, alweer. Er tikten druppels op het dak en het grote raam bij de trap. De straten en de auto’s waren al nat, er stonden plassen water in de tuin. Erboven hing een donkere lucht, haast wollig en pluizig, met grote zwarte wolken. Normaal gaf zulk weer me een fijn gevoel, huiselijk, gezellig, maar nu werd ik er vooral mistroostig van. Wat een avond om het huis uit gezet te worden.
Als verdoofd liep ik naar de kamer waar alle ongebruikte spullen opgeslagen stonden. Het was er donker, maar ik had niet de behoefte het licht aan te doen. Ik ging het grote hok in en zocht afwezig naar de vakantiespullen. Zouden pa en ma nog iets over me zeggen, beneden? Aan de ene kant hoopte ik van wel, aan de andere kant niet. Als ze het wel zouden doen, zouden ze me in ieder geval nog genoeg waard vinden om over me te praten, maar aan de andere kant zouden het dan ook hoogstwaarschijnlijk geen leuke dingen zijn. Waarom hadden ze me niet uit laten praten? Waarom had ik niet gewoon kunnen vertellen wat er gebeurd was? En waarom wilden ze me niet geloven? Dan was alles misschien nog goed geweest. Nou ja, voor zover dat nog mogelijk was. Ik kon nauwelijks verkroppen wat mijn vader allemaal gezegd had. Het was te pijnlijk, te hard en te… waar, misschien. Misschien was dat waarom het me zo zwaar viel. Het was stom me af te vragen waarom ze me niet geloofden, want ik had de afgelopen jaren hard gewerkt om al mijn geloofwaardigheid teniet te doen door over van alles en nog wat te liegen. En mijn moeder had ook gelijk. Ik was er zelf bij. Ik had gezien dat Cees iets in mijn drankje had gedaan en ik had het zelf opgedronken. Ze hadden eigenlijk geen woord gelogen. Ik was stom, misschien ook wel een hoer. Maar ik was nog steeds hun dochter. Tenminste, op dat moment. Nu waarschijnlijk niet meer.
Ik schudde mijn hoofd in een poging weer een beetje bij zinnen te komen en probeerde me te concentreren op de spullen voor me. De vakantiespullen, waar had ma die opgeborgen? Daar, helemaal achterin. Natuurlijk, mijn koffer stond weer onderop. Dat gaf precies aan waar ik stond, in hun leven: onderop, onder allemaal andere dingen die belangrijker waren, ver weggestopt om ze zo min mogelijk tot last te zijn. Ik klemde mijn kiezen op elkaar en sleepte met grote moeite mijn donkerrode koffer en mijn trolly uit de kast. De hele stellage in het hok stortte in, maar ik voelde genoeg aversie tegen mijn ouders om het zo te laten liggen. Voorlopig kwam ik hier waarschijnlijk toch niet meer, dus konden mijn ouders ook niet meer tegen me zeuren dat ik overal een zooitje van gemaakt had. Één ding wat ik niet zou missen.
Moeizaam droeg ik mijn koffer en reistas de trap naar zolder op. Na gehannes op de overloop duwde ik ze mijn kamer in en deed de deur achter me dicht. Het was doodstil binnen, een stilte die me op mijn zenuwen werkte. Ik overwoog de radio aan te zetten, maar deed het niet. Ik was bang dat mijn vader naar boven kwam om te zeggen dat ik mijn muziek uit moest zetten en ik wilde hem niet zien, nu niet.
Ik slikte en slaakte een trillende zucht. Ik wreef met mijn handen over mijn gezicht, door mijn haar, en bleef even zo staan, midden in mijn kamer. Waar moest ik beginnen? Ik draaide me om en maakte mijn grote koffer open. Met een vreemd gevoel in mijn maag trok ik hem naar me toe. Uit mijn kast haalde ik kleren, verschillende broeken, rokjes, shirts, topjes en truien. Ik koos de dingen uit die ik regelmatig aanhad of die erg mooi of nieuw waren en legde alles wat ik nog nauwelijks droeg terug in mijn kast. De stapeltjes gingen in de grote koffer, de inhoud van mijn sokken- en lingeriela ging erbij, samen met wat nachtkleding. Wat laarzen, pumps en andere schoenen en pantoffels ook, die pasten nog wel bovenop. Uit de badkamer haalde ik mijn warme badjas, en in mijn toilettas stopte ik mijn make-up, mijn tandenborstel en wat haardingen en andere accessoires. Eén volle koffer.
Goed, dat was het makkelijke. Nu mijn persoonlijke spulletjes, in de trolly. Dat was een stuk moeilijker. Eerst ging het nog wel, maar toen ik halverwege was en aankwam bij de fotolijstjes op mijn bureau, moest ik bijna meer huilen. Ik probeerde me in te houden. Ik beet op mijn lip en verbood mezelf nog maar een traan te laten. Het kon niet en het mocht niet, want ik had er toch niets aan.
Ik stopte de foto’s van mij met Roos en Peter en die met Melanie in mijn tas. De foto van Bob en mij pakte ik even op. Ik keek ernaar, een tijd lang. Toen slikte ik diep. Zacht legde ik hem met de voorkant omlaag neer op mijn bureau. De foto van pa en ma en mij lag nog aan diggelen aan de andere kant van mijn kamer. Ik pakte het gebroken lijstje van de grond en streek even met mijn vinger over de barsten in het glas. Het was een foto van een vakantie, een jaar of vijf geleden. Ik had allemaal vlechtjes in mijn haar, dat was opgelicht door de zon, en we zagen er allemaal gebruind en blakend van gezondheid uit. En gelukkig, vooral. Ik zat tussen pa en ma in voor het zwembad en we lachten allemaal breed.
Ik staarde even naar mijn lachende gezicht. Toen scheurde ik mijn blik los van de foto en liet hem met lijstje en al zonder er nog naar te kijken in mijn lege prullenbak vallen.
Als laatste haalde ik nog wat andere spulletjes uit mijn kast. Ik deed wat cd’s, films en boeken in mijn trolly en zocht mijn paspoort en pasjes. Mijn portemonnee was leeg, ma had mijn losse geld en pinpas nog steeds, maar ik wilde niet naar beneden gaan om ze terug te vragen. Ik stopte wat zonnebrillen in het zijvak van mijn koffer en propte er wat flesjes parfum naast.
Toen was ik klaar, maar eigenlijk wilde ik dat niet. Besluiteloos stond ik in mijn kamer en keek om me heen. Bij gebrek aan beter liep ik maar terug naar mijn kast. Ik trok de deur open om iets warmers aan te trekken, maar ik kon de achterkant van mijn kast zien en het stak me hoe leeg hij nu was. Vlug keek ik ergens anders naar en ik pakte een vest met een capuchon. Ik trok het aan, haalde een hand door mijn haar en trok mijn capuchon over mijn hoofd. Ik verwisselde mijn rokje voor een trainingsbroek en trok mijn makkelijke schoenen aan. De Godzilla-knuffel die ik ooit van Peter had gekregen klemde ik onder mijn arm. Toen kon ik niets meer bedenken.
Ik pakte mijn koffers en tilde ze overeind. Even bleef ik staan. Ik keek mijn kamer rond, met een brok in mijn keel. Dat was het dan. Het einde van deze periode in mijn leven. Voorgoed, of tijdelijk? Ik wist het niet, en ik wilde er ook niet bij nadenken. Ik keek nog één laatste keer mijn kamer rond. Toen pakte ik mijn koffers op en deed de deur achter me dicht.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Hé! Om nog even terug te komen op het stukje dat ik aanhaalde; Ja, inderdaad, dat had ik dus ook al door - en stiekem wist ik al dat het zo was, voor ze het zelf letterlijk onder woorden bracht. Zegt wat over jouw schrijfwerk, nietwaar? ;)
Ik vind het ook zo gemeen dat al die jongens er nog gewoon misbruik van maken ook, want volgens mij biedt ze zich niet eens expliciet aan, ofzo. :(
In mijn ogen is Starla echt zo'n meisje dat van een afstandje heel stoer en zelfverzekerd lijkt, maar dit eigenlijk helemaal niet is vanbinnen, terwijl ze wel erg van haar zelfverzekerde houding overtuigd is/was
Tja, nu zit ze natuurlijk diep in de shit, dus dan is het logisch dat je geen poot hebt om op te staan. ;(

Ik ben eigenlijk wel een soort van 'opgelucht' dat Starla eindelijk weggaat bij die verschrikkelijk kille ouders van haar. About f*cking time!
Ik stond liever op straat dan dat ik daarbij in huis moest wonen. Echt, hoor!

Haha, wat leef ik weer enorm mee, he? :angel
Keep it up! Dat geweldige werk van je! :D

x
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Classy Cat, echt goed gezien, dat is precies hoe ze in elkaar zit :) super dat je dat eruit hebt kunnen halen, thanks! Ze was er inderdaad van overtuigd dat ze er zelf voor gekozen heeft te zijn zoals ze is, dat ze het leuk vindt om zo te zijn, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo, waar ze inderdaad langzaamaan achter komt :)

Hoofdstuk

Ik kon geen seconde langer in het huis blijven. In plaats daarvan ging ik naar buiten en wachtte op de hoek van de straat op Gio. Mijn spullen stonden naast me, mijn Godzilla had ik uit behoud in de koffer gestopt. Het regende namelijk nog steeds. Ik wist dat het nog even duurde voor Gio er zou zijn, maar toch wilde ik geen minuut langer in het huis van mijn ouders blijven. Het onweerde verderop, maar ik werd nog liever geëlektrocuteerd dan dat ik hun aanwezigheid voelde.
De regen kwam met bakken uit de hemel. Het stroomde over mijn gezicht en drupte van het puntje van mijn neus. De capuchon van mijn vest zat nog steeds over mijn hoofd, maar begon al doorweekt te raken. Ik had het koud, op alle mogelijke manieren. Ik staarde voor me uit en moest onophoudelijk denken aan wat mijn ouders gezegd hadden. Ergens vaag zag ik door de brandende tranen in mijn ogen hoe het jongetje in het huis aan de overkant, dat net de hele tijd door het raam naar me had zitten kijken, terug zijn bed in gebonjourd werd door zijn moeder. Ik voelde dat zij, tussen haar bezigheden door, naar me keek. Natuurlijk, dure buurt, weinig mensen, altijd in voor nieuwe roddels. Ik probeerde me er niets van aan te trekken, maar toch kreeg ik het er nog kouder door.
Ik weet niet hoe lang ik daar nog stond, maar het onweer kwam steeds dichterbij. Het rommelde in de verte en er liep een man met een paraplu en een hond langs, die bijna zijn nek verdraaide om me te kunnen bekijken toen hij al voorbij was. Ik slikte. Waar bleef Gio? Hij had er allang moeten zijn. Zou hij van gedachten veranderd zijn? Halverwege zijn omgekeerd? Ik keek op mijn telefoon. Het scherm was zwart, er vielen dikke druppels op. Verdomme, uit. Batterij leeg. Als Gio nu had ge-sms’t dat het niets werd, stond ik hier voor niets zonder dat ik het wist
Maar ik bleef staan. Alleen al de gedachte om terug te gaan naar pa en ma, naar die sfeer, was ondoenlijk. Ik verroerde geen vin en liet de regen op me neerkletteren. De vrouw in het huis aan de overkant was inmiddels de was aan het ophangen in een kamer op de eerste verdieping en ze keek nog steeds naar me. Zogenaamd subtiel, maar ik zag het toch. Ik begon het steeds kouder te krijgen, mijn lippen begonnen te trillen van de kou en mijn vingers voelden als ijsblokjes. Na iets wat een eeuwigheid leek, hoorde ik eindelijk een auto. Het duurde even voor ik het doorhad, want het onweer rommelde inmiddels dreigender en overstemde alles behalve het geluid van de vallende regen. Ik draaide mijn hoofd om, met moeite omdat ook mijn nek bevroren leek, en zocht de zwarte Golf. Ik voelde me heel even opgelucht toen ik inderdaad een zwarte auto zag. Dat gevoel was echter gelijk weer verdwenen toen ik doorkreeg dat de auto een zwarte Skoda was en geen Golf. Er zat een blonde vrouw in die naar me keek toen ze langsreed, maar geen Gio.
Na een tijdje kreeg ik het zo koud dat ik me nog nauwelijks kon bewegen. Niet alleen mijn lippen trilden nu, mijn kaken waren begonnen mee te doen en vanuit daar ook de rest van mijn lichaam. Ik weet niet hoe lang ik daar nog stond, maar toen er na een tijdje wel een zwarte auto voor me stopte, staarde ik alleen nog maar wezenloos naar de donkere vlek waar de regen op neerkletterde. Pas toen de deur openging kon ik me uit mijn trance losrukken. Ik keek op en zag Gio. Hij had een zwarte polo aan, nog uit het restaurant, en geen jas.
Star?’ zei hij. ‘Waarom sta je buiten?’ Hij liep om de auto heen naar me toe en pakte mijn arm. Zijn blik gleed naar mijn doorweekte sweater en terug naar mijn gezicht. Ik wilde het hem best zeggen, dat ik het niet meer kon verdragen met mijn ouders in een huis te zitten, maar het branden van mijn ogen werd erger en ik probeerde verwoed de tranen binnen te houden. Gio keek me aan, ik zag begrip en medelijden in zijn ogen verschijnen, en hij streek een paar natte plukken haar uit mijn gezicht.
‘O, Jezus,’ mompelde hij en hij wreef over mijn arm. ‘Het spijt me, er was een ongeluk gebeurd op de snelweg. Ik ben zo snel mogelijk gekomen als ik kon, maar… Dio, je bent helemaal doorweekt.’ Op dat moment was ik zo blij dat het regende, want hij was zo lief dat ik weer moest huilen en door de regen vielen mijn tranen minder op. Maar Gio zag het toch, hij sloeg een arm om mijn schouders en legde een hand tegen mijn achterhoofd en trok me tegen zich aan. Ik was doorweekt tot op het bot, hij had geen jas aan, maar hij omhelsde me en hield me tegen zich aan alsof de regen niet met bakken op ons neerviel. Ik hield hem vast en ik huilde, en zijn warmte en de geur van het luchtje dat hij ophad kalmeerden me een beetje. Ik voelde me veilig bij hem, had zo minutenlang kunnen blijven staan, weer of geen weer.
‘Kom,’ zei Gio toen hij me losliet en even over mijn rug wreef. ‘De auto in, je trilt.’ Ik knikte en veegde de tranen en regen van mijn wangen. Ik pakte mijn trolly, maar Gio hield me tegen toen ik mijn koffer op wilde tillen.
‘Niet tillen,’ zei hij. ‘Dat doe ik wel.’ Ik glimlachte mistroostig
‘Zo erg is het nog niet,’ zei ik. ’En misschien wordt het dat ook wel nooit.’ Gio glimlachte ook.
‘Misschien,’ zei hij. ‘Maar je weet het nooit.’
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Heel fijn dat je mijn reactie zo waardeert, en thanks voor je bedankje!
Ik ben altijd blij als ik mensen goed kan doen met mijn inhoudelijk commentaar. :D

Verder heb ik niet veel op te merken over je nieuwe post. Het is gewoon heel goed, en je gaat lekker rustig door je verhaal heen - niet overgehaast. Je krijgt heel goed voor ogen wat Starla allemaal voelt, meemaakt en ervaart.
... Noh, nou ga ik niet weer in de herhaling vallen! Ik heb het vermoeden dat je snel weer een stukje gaat posten, dus ik wacht smachtend af. :)
DesireeD
Potlood
Potlood

Blijf op dit niveau snel verder schrijfen kan niet wachten tot een volgend post
Everything is the same except the time
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel weer! Klein stukje even, moet zo werken :(

____________________________________________________________________________________

De regen bleef de hele weg op het dak van de auto neerkletteren. Gio had de verwarming hoog gezet, maar op de een of andere manier werd ik niet meer warm. Arme Gio, ik kreeg amper een woord over mijn lippen. Ik wilde het best wel, maar ik kon het niet opbrengen. Toch voelde ik me er niet zo heel ellendig over, omdat ik het gevoel had dat hij me begreep. Op voorbij schietende verkeersborden zag ik dat hij overal net iets te hard reed, en toen we na een tijd op een rechte weg reden, legde hij zijn hand op mijn bovenbeen en klopte er even op. Ik keek hem aan en glimlachte een beetje, en pakte toen zijn hand vast. Zo bleven we zitten, een heel stuk lang, zonder te praten, tot hij terug moest schakelen om een bocht te kunnen maken.
Ik hoorde het tikken van een knipperlicht en keek uit het raam. We reden een woonwijk in, met lichte huizen, drie verdiepingen met een plat dak. Gezinswoningen, veel MPV’s, stationwagons en hier en daar een verlaten zandbak of minitractor. We kwamen drie drempels tegen voor ik twee hoge gebouwen zag. Modern, met grote ramen en grote zwarte stenen. De flat aan de linkerkant stond langs een boerenslootje met aan de andere kant daarvan een paar sportvelden. Gio’s appartement.
We reden de parkeergarage onder het flatgebouw in. Het automatische hek ging achter ons dicht, de Golf reed de parkeergarage door en stopte in een hoek op een lege plek. Gio hielp me met uitstappen en wreef even over mijn arm voor hij me losliet.
‘Je rilt nog steeds,’ zei hij. ‘Gaat het een beetje?’ Ik knikte en we haalden mijn spullen uit de kofferbak. We namen de spullen reden de spullen mee naar het trappenhuis en namen de lift naar de vijfde verdieping. Daar kwamen we een oud vrouwtje tegen in de hal dat er erg schattig uitzag. Ze had wit krullend haar en een grote bril en zei ons vriendelijk gedag.
‘Mijn buurvrouw,’ zei Gio toen we haar teruggegroet hadden en ze de lift in verdween. ‘Anette. Ze is vorige maand tachtig geworden.’
‘Ze ziet er lief uit.’
‘Dat is ze ook. Ze ziet alleen niet zo heel goed meer, denk ik. Ze noemt mij altijd ‘jongen’.’ Ik glimlachte en liep met hem mee door de gang, de hoek om, waar het rook naar nieuw tapijt. Gio woonde op 503. Per verdieping waren er maar vijf appartementen, die een grote, gezamenlijke hal hadden met een lift en een trap. Er was maar één ingang in het hele gebouw, en daar kwam je alleen in met een eigen sleutel of door beneden aan te bellen bij een bekende, die vanuit zijn eigen appartement de deur kon ontgrendelen. Dat was een veilig gevoel, sowieso dat er niet zomaar een vreemde het gebouw in kon komen, maar ook dat er twee deuren tussen Gio’s appartement en de buitenwereld zaten. Mocht iemand, zeg Cees, me hier überhaupt ooit al vinden, kwam hij niet zomaar binnen.
Gio deed de deur voor me open en liet me binnen. Het rook binnen nog precies zoals ik me herinnerde van vorige keer, een mengeling van nieuwe vloerbedekking, frisse buitenlucht, schone was en het luchtje dat hij altijd droeg lekkers. Achter me knipte Gio het licht aan en hij zette mijn koffer in de hoek.
‘Zet je spullen maar in de gang,’ zei hij. ‘Ik breng ze zo wel naar binnen.’ Ik deed wat hij zei en zette mijn trolly op de donkerrode vloerbedekking, naast een palmachtige plant in een pot van RVS-achtig materiaal. In het rek met schoenen ernaast lagen twee paar voetbalschoenen en een leren voetbal.
‘Naast mijn slaapkamer is een logeerkamer annex werkkamer,’ zei Gio achter me en ik draaide me naar hem om. ‘Ik weet niet wat je wilt, met slapen… Je mag bij mij, natuurlijk, maar als je dat ongemakkelijk vindt om welke reden dan ook is de logeerkamer ook vrij.’ Ik sloeg mijn armen om me heen, want ondanks het feit dat het hier behaaglijk warm was, had ik het nog steeds koud.
‘Dat is lief,’ zei ik. ‘Maar… ik ben liever bij iemand. Als je dat goed vindt.’ Gio glimlachte. Ik deed mijn ogen even dicht toen hij me een kus op mijn hoofd gaf en hield met één hand zijn shirt vast, als een kind dat stevig zijn vaders kleren vasthield om hem niet kwijt te raken.
‘Natuurlijk,,’ zei Gio boven mijn hoofd. ‘Kom, je bent nog steeds koud. Zal ik het bad voor je laten vollopen?’ Ik knikte dankbaar. Mijn kleren voelden nat en koud en mijn tenen waren zo bevroren dat ik bijna kon voelen hoe ze zouden gaan tintelen als ze met heerlijk warm water in aanraking zouden komen.
‘Graag,’ zei ik zacht.
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Wooooow. Troubles! :s
Ik kom terug van vakantie en in bijna elk verhaal dat ik volg zijn er grote problemen! Kwam natuurlijk omdat ik weg was :P
Hihi - nee, grapje.
Maar dit is wel serieuze shit zeg! Ze móet haar ouders natuurlijk vertellen wat er echt gebeurd is, desnoods met hulp van Roos, het móet gewoon. Of ze moet een leven opzetten zonder haar ouders, met de mensen die van haar houden (lees: Roos en Gio) (:
Gio is echt zoooo'n schatje! Echt super lief! Ik vind dat je die relatie tussen die twee echt zó ontzettend goed beschrijft, volgens mij heb ik dat al vaker gezegd (:
Maar echt, wat schrijf jij goed! Ik vind het ook steeds beter worden, had ik vast ook al gezegd...

Nouja, om een lang verhaal kort te maken: ga snel verder, ben ontzettend benieuwd hoe Starla hieruit komt! ;)
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks voor je leuke reactie xILY, fijn dat je weer heel en wel terug bent :D doe er gelijk weer een stukje achteraan!

____________________________________________________________________________________

In de badkamer moest ik mijn kleren zowat van me afstropen. Mijn broek zat zo nat en zwaar om mijn benen dat het voelde of hij aan me zat vastgeplakt. Mijn vest en sokken waren doorweekt. Ik trok ze uit terwijl ik luisterde naar het water dat in het bad kletterde. Gio had een wit hoekbad, met van die grote, zwarte stenen in de hele badkamer. Het was er warm, een fijne, zachte lucht. Van buiten hoorde ik af en toe geluiden, van Gio die mijn koffers naar de slaapkamer bracht en tussen zijn kamer en de logeerkamer heen en weer liep.
Langzaam trok ik al mijn kleren uit, op mijn string na. Toen kwam ik overeind. Ik steunde op de wastafel en keek in de spiegel die erboven hing. Even streek ik wat door mijn natte haar. Mijn gezicht zag er niet zo goed uit, het was bleek en mijn make-up was uitgelopen. Ondanks dat, en ondanks alles met pa en ma vandaag, zag ik een soort rust in mijn ogen die ik lang gemist had. Ik was zo blij dat ik hier was, in een huis mèt iemand, bij Gio, en niet alleen op mijn kamer of buiten, in een kartonnen doos onder een brug. Zouden pa en ma zich afvragen waar ik was? Ik had ze geen gedag gezegd voor ik wegging, had de woonkamer gemeden. Zou Roos het al weten?
Ik hield mijn hoofd schuin en probeerde wat uitgelopen make-up onder mijn ogen weg te krijgen. Ik keek naar mezelf, streek mijn haar achter mijn oor, haalde het er weer achter vandaan en keek om toen Gio binnen kwam.
‘Sorry,’ zei hij toen hij me zag staan. ‘Ik wilde je niet storen. Ik zal je spullen even in de wasmachine gooien, dan laat ik je met rust.’ Ik schudde mijn hoofd.
‘Geeft niet, ik was nergens mee bezig.’ Gio pakte mijn natte kleren van de radiator en ik keek naar hem. Hij was nog steeds nat van de regen buiten, hij had nog niet eens een ander shirt aangetrokken. Toen hij mijn spullen pakte streek hij een pluk haar naar achteren, onbewust op een onwijs sexy, mannelijke manier, en ik slikte.
‘Gio?’ zei ik. Gio gooide mijn vest over zijn arm en keek me vragend aan. Ik slikte opnieuw en keek kort naar de grond.
‘Wil je bij me blijven?’ vroeg ik zonder hem aan te kijken. Het was even stil, toen ik mijn hoofd oprichtte ving zijn blik die van mij.
‘Nu, bedoel je?’ vroeg hij. ‘Hier?’ Ik haalde mijn schouders een beetje op, en knikte toen. Gio‘s ogen gleden heen en weer over mijn gezicht, en toen hij knikte ook.
‘Natuurlijk,’ zei hij. ‘Ik zal even je spullen wegbrengen, dan kom ik bij je.’

Niet veel later lag ik met Gio in bad. Eindelijk was alles rustig, even. In de hele badkamer heerste een sfeer van kalmte en ontspanning. Het was stil, afgezien van geluiden die van buiten kwamen, ver weg. Het enige wat ik hoorde was mijn ademhaling en die van Gio achter me. Gio’s ene arm lag losjes over mijn buik, de andere hing over het bad, en ik lag, half met mijn rug, half met mijn zij, tegen zijn borstkas aan. Mijn hoofd lag op zijn schouder en mijn ogen waren al lange tijd geleden dichtgezakt. Onder me voelde ik zijn borstkas op het kalme ritme van zijn ademhaling op en neer gaan. Het maakte me rustig, in combinatie met het warme water. Er zat iets doorheen dat naar lavendel rook en er stonden wat kaarsen bij het raam. Volgens Gio was dat goed voor me, en dat was ook zo. Het was heerlijk, volkomen ontspannend en rustgevend. Ik sliep half, en gezien Gio al een tijdje niet meer bewogen of gesproken had, vermoedde ik dat ook voor hem gold.
Traag deed ik mijn ogen half open. Aan de andere kant van de badkamer zag ik voor de vitrage in de vensterbank de waxinelichtjes in hun houdertjes staan. Eén van de vlammetjes was uitgegaan, maar de andere twee wierpen een kleine kegel van licht op de houten luxaflex. In de potjes flikkerde het licht achter het matte glas en het lichtschijnsel op de luxaflex bewoog in precies hetzelfde ritme mee. Ik werd er rustig van en liet mijn ogen weer dichtzakken. Er was bijna geen geluid om me heen, maar het was niet zo stil als bij pa en ma. Dat huis lag in een afgelegen wijk en er leidde alleen een soort landweg naartoe. Je hoorde er niets, geen mensen, geen auto’s, geen vliegtuigen. Gio’s flat stond aan de achterkant van een woonwijk, en langs de andere kant van woonwijk liep een weg. Af en toe werd de stilte doorbroken door een motor of auto, heel zachtjes, heel ver weg.
Ik hoorde Gio’s regelmatige ademhaling en realiseerde me dat het al heel lang stil was. Ik vroeg me af of hij nog wel wakker was. Ik ondernam een poging mijn ogen open te doen, bedacht toen dat ik daar geen zin in had en mompelde: ‘Gio?’ Het bleef even stil boven mijn hoofd, toen hoorde ik: ‘Hmhm.’ Het klonk een beetje slaperig, zoals ik me voelde.
‘Ben je nog wakker?’ vroeg ik zonder mijn ogen open te doen.
‘Hmhm,’ klonk het weer. Weer was het even stil. Ik streek met mijn vingers over Gio’s gladde borst, het water kabbelde een beetje. Even dacht ik na. Toen deed ik mijn ogen open en zei: ‘Dank je.’ Gio bewoog niet, maar toch had ik het idee dat hij zijn ogen open deed.
‘Voor alles,’ zei ik. ‘Ik weet niet wat ik had gemoeten zonder jou.’ Ik draaide mijn hoofd en beetje en keek naar hem op. Gio sloeg zijn arm om mijn schouders en trok me tegen zich aan. Ik voelde dat hij een kus op mijn hoofd drukte en ik deed mijn ogen weer dicht. Op dat moment had ik nergens ter wereld liever willen zijn dan in dat bad.
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Wow, dat laatste stukje is nóg beter beschreven dan de rest! ;o
Super goed, ik voelde mezelf daar al in bad zitten met Gio :P

Hihi - snel verder! :d
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha heel erg bedankt xILY :D weer een klein stukje erbij.

Hoofdstuk

Ondanks de ontspannen avond was de nacht zwaar. Ik moest toch wel aan pa en ma denken en regelmatig kostte het me moeite om niet te huilen. In bed lag ik dicht tegen Gio aan, veilig en geborgen en dat was fijn, dus het lukte me rustig te blijven. Ik was moe en dat maakte samen met het gevoel van Gio’s rustige ademhaling en de warme dekens dat ik op een gegeven moment toch in slaap viel. Toen was het gelijk over met de rust, want waar ik mezelf in wakkere toestand nog wel onder controle had kunnen houden, raakte ik de regie volledig kwijt toen ik eenmaal sliep. Ik droomde, had nachtmerries over van alles en nog wat. Ik droomde over mijn ouders, over mijn vader die naar me schreeuwde, en ik droomde dat mijn ouders me aan een handelaar verkochten die ze in ruil voor mij een halfje volkoren teruggaf. De handelaar verkocht me door, en tot mijn schrik bleek dat hij me had doorverkocht aan Cees. Natuurlijk volgde daar een nachtmerrie op over die zaterdagavond met Cees, waarin hij me dit keer ook nog eens deelde met zijn vrienden, en daarna had ik een droom waarin alles samen kwam. Dat vond ik de ergste, want die laatste droom ging over Gio.
Ik droomde dat mijn ouders me het huis uit zetten, dat ik wachtte op de hoek van de straat en dat Gio me op kwam halen, precies zoals het in het echt was gegaan. Net als een paar uur geleden vroeg Gio of ik bij hem of in de logeerkamer wilde slapen en hij liet me de logeerkamer zien. Terwijl ik naar het bed stond te kijken kwam hij achter me staan, met zijn armen om me heen, en na een tijdje begon hij me in mijn nek te kussen en verdwenen zijn handen mijn broek in. Ik weerde hem af, zei dat ik geen zin had, maar Gio beloofde dat we voorzichtig zouden zijn. Het was alweer veel te lang geleden. Ik vroeg hem op te houden, maar dat deed hij niet. Hij was sterk en niet veel later lag ik jankend op bed, terwijl Gio hetzelfde met me deed als Cees met me gedaan had.
Ik was hysterisch, totaal de weg kwijt. In die nachtmerrie, maar ook nog toen ik wakker werd. Het was donker om me heen en ik wist even niet meer waar ik was, dus ik bleef volledig hangen in de illusie van die nachtmerrie. Even zat ik half hyperventilerend en huilend in bed, en toen Gio wakker me werd en vroeg of het ging flipte ik zowat. Die droom was nog te vers, ik kon het nog zien en voelen en even was ik bang voor Gio. Ik was als de dood voor hem, het leek wel een psychose. Toen hij zijn hand naar me uitstak om me gerust te stellen wist ik niet hoe snel ik bij hem uit de buurt moest komen. Volledig in paniek schoof ik naar achteren, bij hem vandaan, het bed uit, naar de andere kant van de slaapkamer. Daar bleef ik trillend en misselijk in een hoekje zitten. Gio moest een paar minuten rustig op me inpraten voor ik weer een beetje terugkwam naar de werkelijkheid en hij bij me in de buurt kon komen. Toen ik weer helder was en me realiseerde wat er net gebeurd was, kroop ik dicht tegen hem aan en barstte in huilen uit. Ik vond het zó erg, dat ik zo over hem gedroomd had. Tegenover hem, maar ook tegenover mezelf. Ik hield zoveel van hem, ik wilde hem niet voor me zien als iemand die zoiets deed, ik wilde niet dat mijn hoofd hem zo zou maken. Hij was de allerlaatste die me pijn zou doen en ik wilde niet bang voor hem zijn door stomme nachtmerries, want hij was juist zo lief voor me. Ik probeerde het aan hem uit te leggen, en Gio troostte me en ik had het idee dat hij me begreep. Hij bracht me wat water om te drinken en hielp me weer in bed. Daar bleef ik dicht bij hem liggen en hield hem stevig vast, haast bang om weer in slaap te vallen. Gio praatte zachtjes tegen me en streelde mijn haar en zei dat ik aan leuke dingen moest denken, dat alles nu goed was en dat niets me hier kon gebeuren. Ik werd er rustig van, langzaamaan, en na een tijdje dutte ik weer in. Ik was echter nog steeds bang om in slaap te vallen dus sliep ik telkens maar half, iedere keer maar een halfuurtje voor ik weer wakker schrok. Ik droomde niet, maar slapen was het ook niet echt te noemen en uitgerust werd ik er al helemaal niet van.
Afbeelding
DesireeD
Potlood
Potlood

Gio heeft zoveel begrip voor haar dat vind ik echt geweldig
Schrijf alsjeblieft gauw verder kan niet wachten
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Ben het met bovenstaande reactie eens! (:
En wat vreselijk dat ze die nachtmerries heeft, helemaal als ze over Gio gaan, degene die haar juist beschermt en het goede voor haar wil!
Snel verder (:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel! :) sorry dat het zo lang duurde, ik wilde hier een heel stuk een beetje herschrijven/aanpassen, maar dat duurt wat langer dan verwacht. Omdat ik het vervelend vind zo lang niets te posten, post ik nu gewoon de oude versie (met een beetje nieuw erdoorheen). In de nieuwe versie komt er dus wat meer tijd tussen alles enz :)

_________________________________________________________________________________________

De volgende dag was ik moe, tot mijn spijt. Ik haatte mezelf erom, had zo graag gewild dat alles goed ging nu ik bij Gio was. Gio zei dat het vanzelf wel beter zou worden. Ik geloof dat hij meer begrip voor me op kon brengen dan ik zelf.
We maakten er een rustige dag van, wat fijn was na die dramatische nacht. Gio moest normaal voetballen op zondag, maar dat zei hij af zodat we even een dag de tijd hadden om alles weer een beetje op een rijtje te zetten. We ontbeten samen en Gio vertelde over zijn gebouw en de wijk. Daarna liep hij wat rond in het appartement om dingen schoon te maken en op te ruimen terwijl ik mijn tas en koffer uitpakte. Dat was best wel moeilijk, moeilijker dan verwacht. Ik haalde mijn spullen tevoorschijn en zette ze in de kasten die Gio voor me had leeggemaakt, en het voelde heel, tja, definitief. Ik werd er emotioneel van, kreeg weer last van brandende ogen. Niet omdat ik weg was bij pa en ma, want ik was duizend keer liever hier bij Gio dan bij hen, maar meer omdat ik weer moest denken aan de dingen die ze tegen me gezegd hadden, aan hoe ze me behandeld hadden. Als een stuk vuil, een hond. Als een vreemde die ze zo aan de kant konden zetten als het ze te heet onder de voeten werd. Het raakte me meer dan ik had verwacht, meer dan ik wilde, maar ik probeerde niet te huilen. Ik was zo blij dat ik hier was, ik wilde niet dat Gio het tegendeel dacht.
Toen ik mijn spullen had opgeruimd, besloten we even naar de stad te gaan. Ik had wat kleine dingetjes nodig die ik thuis was vergeten of niet mee had kunnen nemen, zoals shampoo en bodymilk en de stijltang die ma ook gebruikte. Ik voelde me een beetje schuldig omdat ik geen geld had en liet Gio zweren dat hij me eraan herinnerde dat ik alles terugbetaalde zodra ik mijn portemonnee weer had bemachtigd, maar hij zei dat het niet erg was. We kleedden ons aan, stapten in de Golf en reden naar de stad.
Het was de eerste keer dat we samen ergens naartoe gingen. Het voelde vreemd om samen met Gio buiten te lopen, openlijk als een soort stel. Eerst liepen we ook gewoon naast elkaar, zoals Mel en ik altijd deden, niet arm in arm of hand in hand of wat dan ook. Ik geloof dat ik niet zeker wist of hij dat wel wilde en hij niet zeker wist of ik dat wel wilde. Op een gegeven moment pakte Gio me echter mijn pols om te voorkomen dat ik tegen iemand op zou botsen en toen keken we elkaar aan. Even hield hij me zo vast, maar toen gleed zijn hand langs mijn pols omlaag en sloot ik mijn vingers om de zijne. Het was een magisch moment, zo voelde het tenminste. Eigenlijk stelde het niets voor, ik bedoel, gezien wat we voorheen in het kantoor en het toilet uitspookten, maar toch deed het iets met me.
Het enige nadeel was alleen dat dat niet enkel voor mij gold. Het was of er ook een knop in de buitenwereld omging zodra we hand in hand liepen. Daarvoor was er niets aan de hand geweest, maar nu keken er af en toe mensen naar ons. Vooral vrouwen van een jaar of veertig, vijftig, en ik vermoedde dat veel van hen dochters hadden van mijn leeftijd. Ze keken eerst naar onze handen, dan naar mij en dan naar Gio. Vervolgens kregen ze zo’n blik in hun ogen, een beetje verontwaardigd, en soms schudden ze zelfs afkeurend hun hoofd. Ze keken naar ons tot we langsgelopen waren, en in winkelruiten zag ik dat ze dan vaak naar ons omkeken en hun metgezel aanstootten als we voorbij waren. Ik probeerde me er niet te veel van aan te trekken, maar toch was het een beetje vervelend. Gio’s hand was warm om de mijne en ik vond het fijn om zo met hem te lopen, en het feit dat er blijkbaar mensen waren die vonden dat we dat niet mochten doen, stoorde me. Ze wisten niets van ons, ze kenden Gio en mij niet. Gio was het beste dat ik me in mijn leven overkomen was en ik kon het niet verkroppen dat er mensen misschien slechte dingen over hem dachten, alleen omdat hij met mij liep. Ze hadden geen idee waar ze over oordeelden, ze hadden geen idee wat het hele verhaal was en wat hij voor mij betekende.
Als Gio het ook merkte, liet hij dat niet direct blijken. Vooralsnog bleef hij er volmaakt rustig onder. We haalden shampoo en crèmespoeling en andere kleine dingetjes als make-up remover en watjes. Op ons gemak gingen we van winkel naar winkel terwijl we praatten over luchtjes en geurtjes, pianospelen en muziek. Later stond ik bij de drogist aan flesjes bodymilk te ruiken en toen kwam Gio aanzetten met heerlijk badschuim dat hij nog kende van de tijd dat hij getrouwd was. Ik wist eigenlijk weinig over zijn ex en dus vroeg ik naar haar toen we aan het einde van de middag ergens in een cafeetje iets zaten te drinken. Mia heette ze, zei Gio.
‘Waar hebben jullie elkaar ontmoet?’ vroeg ik toen we samen aan een tafeltje zaten met koffie en een gebakje.
‘Via vrienden,’ zei Gio. ‘Zij was een vriendin van een vriend van een vriend van mij.’ Ik trok glimlachend mijn wenkbrauwen op en Gio lachte toen hij mijn gezicht zag.
‘Nou ja, via vrienden, in ieder geval,’ zei hij. Ik knikte grijzend en gooide twee suikerklontjes in mijn koffie.
‘Hoe ziet ze eruit? Is ze veel veranderd?’
‘Nee, niet echt. Ze lijkt een beetje op die van Sex and the City met dat donkere haar, maar dan minder lievig. Ik zie haar zo nu en dan nog, in verband met de scheiding.’ Hij legde zijn lepeltje op het schoteltje, tilde het kopje op en voegde eraan toe: ‘Jammer genoeg.’ Ik glimlachte licht en keek naar hem.
‘Niet leuk?’ Gio nam een slok koffie en wierp een blik naar iets achter me.
‘Nee. Daarvoor zijn we te lang bij elkaar gebleven,’ zei hij.
‘Hoe lang zijn jullie getrouwd geweest?’
‘Zes jaar.’
‘Waarom gingen jullie uit elkaar?’
‘Om heel veel verschillende redenen. We zijn veel te snel getrouwd, we kenden elkaar net vijf maanden en woonden nog ieder in ons eigen huis voor we trouwden. Eigenlijk kenden we elkaar amper. Mia is een carrièretijger, en dan zeg ik het netjes. Alles moest daarvoor wijken. In het begin ging het nog wel, de eerste paar jaar, maar op een gegeven moment hadden we alleen nog maar ruzie. Het is achteraf altijd moeilijk te zeggen waarom dat begonnen is, en wanneer en door wie. Eerst ging het over grote dingen, maar later over ieder wissewasje. Zo is het nu nog, trouwens. Als we nu om welke reden dan ook bij elkaar zijn, worden we weer gelijk chagrijnig en geïrriteerd door elkaar. Binnen een paar minuten al.’ Gio draaide het kopje op het schoteltje en nam nog een slok koffie. ‘En ik ben niet heilig, ik heb ook zo mijn onvolkomenheden en dingetjes en vervelende eigenschappen. Er zijn er twee voor nodig om een huwelijk naar de knoppen te helpen. En we werden er ook allebei niet leuker op, naar het einde toe. Ík vind de persoon die ik tegen het einde van ons huwelijk geworden was niet eens leuk.’
‘Zo erg?’
‘Ja. De laatste maanden was ik een klootzak. Er zijn weinig dingen die je zo verbitterd maken als een mislukt huwelijk.’
‘Op de een of andere manier kan ik me jou moeilijk als klootzak voorstellen.’ Gio glimlachte.
‘En laten we dat vooral zo houden,’ zei hij. Ik at een stukje van mijn amandelbroodje en veegde mijn mond af aan een servet.
‘Ach, ik kan wel wat hebben,’ zei ik. Gio keek me aan.
‘Verkeerde vriendjes?’
‘Ook. Tot aan Bobby had ik een soort afwijking voor foute jongens. Maar vooral mijn ouders, eigenlijk.’
‘Nee, jullie liggen elkaar niet echt, hè?’
‘Niet bepaald. Ik pas gewoon niet in hun wereld. We zijn veel te verschillend.’ Kort was het stil, terwijl Gio koffie dronk en ik van mijn amandelbroodje at. Na een tijdje zette Gio zijn kopje weg en vroeg: ‘Wil je er over praten? Over gisteren?’
Weet ik niet. Ik weet niet of ik…’ Ik zocht naar woorden, maar gebaarde toen met mijn hand. ‘Je weet wel. En ik weet niet of jij het wel wilt horen.’
‘Als jij wil praten, luister ik,’ zei Gio. ‘Over wat dan ook.’ Ik slikte even en legde mijn broodje neer. Gio zei niets, drong niet aan, maar na een tijdje begon ik toch zelf te praten. Misschien was het goed als ik er met hem over kon praten. Misschien zou het helpen, op de één of andere manier.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Goh, ik weet gewoon helemaal niet meer wat ik moet reageren de laatste tijd. xD
Voor ik net begon met lezen dacht ik; Laat ik nu maar weer eens braaf een reactie achter laten, maar ik heb gewoon simpelweg niets te zeggen. --'

Nou ja, ik ben benieuwd wat Starla hem allemaal nog te vertellen heeft!
Ik wacht smachtend af. :super

x
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel Classy Cat! Super dat je mee blijft lezen :) doe er nog een stukje bij!

‘Het ging gewoon helemaal verkeerd,’ zei ik. ‘Ik was overdag naar de stad geweest met mijn zus, en onderweg naar huis kwam ik iemand tegen waar ik even een tijdje mee had staan praten. Ik weet niet wanneer ma is begonnen me te bellen, maar op een gegeven moment had ik een heleboel oproepen gemist.’ Ik slikte en streek mijn haar wat achter mijn ogen.
‘Toen ik thuiskwam zaten ze in de kamer, pa en ma. Ma had met schoonmaken het doosje van de test, die zwangerschapstest gevonden toen ze mijn prullenbak ging legen. Dat doet ze normaal nooit, dus dat is gewoon…’ Ik kneep mijn ogen even stijf dicht en schudde mijn hoofd. ‘…stom. Het was sowieso stom, dat doosje had gewoon net als die test met Roos mee naar huis gemoeten en dan… maar goed. Ze…’ Mijn stem haperde en kort deed ik mijn ogen dicht.
‘Ze, eh, werden boos. Erg boos. En ik maakte het zelf alleen maar erger, zei precies de verkeerde dingen. Pa werd woest toen bleek dat ik niet zwanger was van Bobby of een andere vaste relatie. Ik probeerde hem te vertellen hoe het zat, maar…’ Ik haalde mijn schouders op. ‘Hij geloofde me niet. En misschien heb ik ook niet genoeg mijn best gedaan.’
‘Ik denk dat het al goed is dat je het geprobeerd hebt.’ Ik speelde met het papiertje van Gio’s koekje.
‘Dat weet ik nog zo net niet. Ze hebben dingen gezegd die… ik weet het niet, hard zijn, en misschien ook wel omdat ze waar zijn, ergens. Misschien heb ik altijd wel ongelijk gehad door te denken dat mijn vader alleen maar lullige dingen over me zei omdat hij een hekel aan me had. Misschien is hij wel de enige die het bij het rechte eind heeft.’
‘Over wat?’
‘Over mij, over hoe ik ben. Ik bedoel, waarschijnlijk heeft hij gelijk over hoe ik eruit zie en hoe ik me gedraag. Misschien is het ook wel zo dat het mijn eigen schuld is, dat ik het heb uitgelokt.’ Gio keek mijn kant op.
‘Dat is niet waar, Starla. Het maakt niet uit hoe je eruitziet en hoe je je gedraagt. Nee is nee. Ook al ga je vrijwillig met hem mee naar huis en lig je al uitgekleed en wel in zijn bed, ophouden is ophouden. Oké?’ Hij kneep even in mijn hand. Ik moest moeite doen om niet te gaan huilen en hield daarom even mijn mond, knikte alleen. Gio glimlachte geruststellend naar me, drukte een kus op mijn hand en liet me toen los, zodat ik een slokje koffie kon nemen. Ik wilde iets tegen hem zeggen, maar zag toen dat hij weer even langs me heen keek, naar iets achter me. Dat had hij al een paar keer eerder gedaan en er lag een bepaalde blik in zijn ogen die ik niet goed kon thuisbrengen.
Ik bestudeerde Gio’s gezicht even, maar draaide me toen om. Meteen zag ik waar hij naar keek. Een paar tafeltjes verderop zat een vrouw van rond de veertig. Ze was een beetje gezet en had haar zwarte haar op een wat ouderwetse manier opgestoken. Ze keek afkeurend en niet al te vriendelijk naar Gio. God, ik haatte de blik in haar ogen. Gio was juist zo goed voor me en zij keek naar hem of één of andere pedofiel was die meisjes inpalmde met drankjes in een café.
Ik draaide me weer om naar Gio.
‘Die vrouw?’ vroeg ik. Hij knikte zonder zijn blik van het vervelende mens af te wenden.
‘Gezien de blikken die ze me toewerpt, denk ik dat ze me hele erge dingen toewenst. Ze is al een kwartier klaar met eten, maar zit er nog steeds. Waarschijnlijk wacht ze tot ik jou even alleen laat, zodat ze je in de tussentijd kan waarschuwen voor ‘mannen als hij’. Ik keek nog een keer om, en de vrouw keek inderdaad of Gio met iets onuitsprekelijk schandelijks bezig was. Ik klemde mijn kiezen op elkaar en draaide weer terug naar Gio.
‘Wat een trut,’ mompelde ik. ‘En hoe denkt zij te weten dat wij een stel zijn en geen collega’s of iets anders?’ Gio streek zijn haar naar achteren en keek langs me heen naar de vrouw.
‘Volgens mij kreeg ze het door toen ik je bovenbeen aanraakte onder de tafel en jij me dat koekje voerde. En dat ik net je hand vastpakte, maakte het er ook niet beter op.’ Ik wierp nog een blik achterom en keek toen weer naar Gio. Ik voelde haar ogen in mijn nek prikken en had het gevoel dat er daarmee een sterke scheut van adrenaline door mijn lichaam trok.
‘Ik weet wel wat,’ zei ik. Gio’s ogen gleden naar die van mij.
‘O jee,’ zei hij. ‘Dat klonk onheilspellend.’ Ik grijnsde. Ik verplaatste naar de stoel naast me, zodat ik direct naast Gio kwam te zitten. Hij keek me licht verbaasd aan toen ik zijn overhemd pakte en hem naar me toetrok, maar voor hij iets kon zeggen, kuste ik hem. Langzaam, tergend langzaam bouwde ik het op, liet mijn lippen van elkaar wijken en mijn tong de zijne raken, eerst subtiel, maar steeds openlijker en sensueler. Ik kon bijna voelen dat hij moest lachen, maar hij speelde het mee. Ik liet mijn hand van zijn borst omlaag glijden, achter zijn riem langs een stukje verder omlaag zijn broek in. Aan een verandering aan Gio’s ademhaling merkte ik dat hij daar niet op gerekend had, maar hij bleef meedoen en ik haakte mijn been om het zijne. Met mijn andere hand pakte ik die van hem en ik schoof hem langs mijn buik omhoog naar mijn borst. Gio liet zijn hand netjes liggen waar ik hem achterliet en we gingen qua expliciet zoenen nog een niveau omhoog. De adrenaline en baldadigheid stroomden door mijn lichaam, vooral omdat ik voelde dat de vrouw naar ons keek. God, wat kon hij toch fantastisch zoenen.
Na een tijdje lieten Gio en ik elkaar weer los. Ik keek hem aan en kreeg de lach niet van mijn gezicht. Ondanks dat het hem een stuk beter lukte serieus te kijken, vermoedde ik dat hij ongeveer hetzelfde voelde.
‘Kom,’ zei ik zachtjes. Ik schoof mijn stoel naar achteren en terwijl ik opstond, keek ik naar de vrouw. Ze keek inderdaad nog steeds naar ons, maar haar gezicht stond nu eerder gechoqueerd dan beschuldigend. We schoven onze stoel aan en pakten onze spullen en ik bestierf het zowat toen we langs haar heenliepen en Gio heel beleefd zei: ‘Prettige dag nog.’ Hij maakte het af door zijn hand op mijn billen te leggen toen we samen naar de uitgang liepen en ik dacht dat ik erin zou blijven.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Tuurlijk blijf ik meelezen! Mij raak je niet meer kwijt als vaste lezer. @.@

Oeh, en dit vond ik echt zo'n leuk stukje! [a]
Echt frustrerend is het, als mensen meteen hun oordeel klaar hebben terwijl ze helemaal niets van de situatie afweten.

x
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

*is weer bijgelezen*
Haha, dat laatste stukje heb ik zitten lezen met een grote grijns op mijn gezicht! :D
Net als classy frustreer ik me er heel vaak over dat mensen meteen hun oordeel klaar hebben. Ik heb een grondige hekel aan dat soort mensen, en meestal laat ik het ook wel merken als ze hun oordeel klaar hebben. Starla haar reactie hierop was echt goed!
~*~
~*~

Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie meiden! :D Weer een nieuw stukje, ik weet niet of het te is, ik heb geprobeerd het netjes te houden :)

Niet veel later struikelden Gio en ik nog steeds lachend de parkeergarage in. De hele weg naar de auto hadden we zoenend en lachend afgelegd en ik voelde me zo goed, had nooit verwacht dat dat na afgelopen nacht mogelijk was geweest. Ik kon lachen, voelde me weer sexy en onwijs tot Gio aangetrokken en ik had iets gedaan wat ik vroeger ook zou hebben gedaan, voor dat met Cees. De geschokte blik die de vrouw in het restaurant in haar ogen had gehad, maakte mijn gevoel van blijheid compleet.
‘Zag je haar gezicht?’ zei ik tegen Gio toen we de deur van de naar benzine en rubber stinkende garage openduwden. ‘Volgens mij is die vrouw is een week van slag.’ Gio hield me overeind toen ik bijna over het drempeltje struikelde en hij lachte.
‘Geef haar eens ongelijk,’ zei hij. ‘Ik heb niet meer zo in het openbaar met iemand gezoend sinds ik twintig was.’ Ik lachte ook en we liepen naar de Golf, die ergens in een hoek geparkeerd stond.
‘Dan heb je wel wat gemist,’ zei ik. Hij glimlachte.
‘Dat blijkt, ja.’ Gio ontgrendelde de Golf en ik we stapten in. Ik leunde wat opzij en keek in de achteruitkijkspiegel om te controleren of mijn mascara uitgelopen was door mijn gehuil van het lachen, maar dat bleek niet het geval te zijn. Ik zakte weer terug op mijn stoel en schudde mijn hoofd.
‘God, ik wist niet dat ik nog zo’n lol kon hebben,’ zei ik. ‘Het voelt bijna net zo als vroeger.’ Ik voelde dat Gio naar me keek en ik draaide mijn hoofd zijn kant op. Hij bekeek mijn gezicht en de glimlach op zijn gezicht werd nog breder. Ik probeerde tevergeefs te stoppen met blij kijken en vroeg: ‘Wat is er?’ Gio schudde zijn hoofd en hij trok zijn deur dicht.
‘Niets,’ zei hij. ‘Je kijkt net in die spiegel en volgens mij zie je niet eens hoe mooi je nu bent. Je straalt helemaal.’ Ik keek naar hem, naar zijn prachtige groene ogen, en kreeg de glimlach niet meer van mijn gezicht. Mijn blik gleed naar zijn lippen, en toen leunde ik naar hem toe en pakte zijn overhemd vast. Ik bleef Gio aankijken tot onze lippen elkaar raakten en we zoenden elkaar weer, net als we in het café hadden gedaan. Het was zo ontzettend intens, het gevoel en de lust spatten ervan af. Ik wilde zo graag dicht bij hem zijn dat ik het liefste in hem was gekropen.
Ik voelde warme Gio’s hand tegen mijn gezicht en die warmte trok door in mijn hele lijf. Mijn lichaam gloeide en er stroomde heerlijke opwinding door me heen. Ik liet mijn vingers langs zijn kin naar zijn hals glijden, verder omlaag, naar zijn gulp en streelde daar even. Een tijdje bleef ik dat doen, en toen glimlachte ik tegen zijn lippen aan. Al zoenende begon ik zijn broek los te maken.
‘Starla, wat doe je?’ vroeg Gio lachend toen de knopen van zijn broek losmaakte. Ik suste hem en legde mijn wijs- en middelvinger zacht tegen zijn lippen, mijn gezicht maar een paar centimeter van het zijne verwijderd. Ik keek hem aan, in zijn ogen, en kuste hem toen nog een keer op zijn mond. Langzaam begon ik af te zakken, liet mijn lippen naar zijn hals glijden en maakte de laatste knoop van zijn broek los. Gio wierp een blik door de achterruit toen ik voorover boog, met nog steeds die lach op zijn gezicht. Ik kuste hem op zijn onderbuik en ging lager, steeds lager, trok de rand van een zwarte Calvin Klein boxershort naar beneden en ging nog lager, tot waar ik zijn moest. Gio’s adem stokte boven mijn hoofd en ik sloot mijn ogen. Ik voelde dat hij zijn haar uit de weg streek en zacht streelde hij er doorheen. Dat bleef hij de hele tijd doen en ik werd rustig van zijn aanrakingen, relaxed. In de stilte van de auto kon ik zijn ademhaling horen, iedere reactie op alles wat ik deed. Het was gaaf om dat te horen, het gaf me een soort kick, een enorm goed gevoel.
Toen we het na een paar minuten hadden klaargespeeld, kwam ik weer overeind en veegde met mijn mouw langs mijn mond. Gio wierp een blik zijn achteruitkijkspiegel terwijl hij zijn broek vastmaakte. Ik ordende mijn haar een beetje en toen we elkaar aankeken, glimlachten we allebei weer breed.
‘Volgens mij konden we daarvoor opgepakt worden,’ zei Gio en ik grijnsde.
‘Wie weet,’ zei ik. ‘Misschien wil die vrouw uit het café de politie voor ons bellen.’ En toen moesten we allebei weer lachen.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Oeh, I like!

Het is helemaal niet té, hoor. Zeker in vergelijking met mijn eigen verhaal is dit heel erg netjes.
Wat mij betreft had je er zelfs nog wel wat meer details in mogen gooien. ;)

x
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha ok, thanks voor je reactie Classy Cat! :D Echt tof dat je zo blijft reageren. Zal vanaf nu ook weer proberen weer dat recenter te posten, tenzij jullie vinden dat het te snel gaat natuurlijk :)

Op de terugweg gingen Gio en ik langs de videotheek. We wilden allebei een vrij recente film met Sean Penn zien en hadden besloten die te huren. Het was lekker rustig in de videotheek en dat was fijn na de drukte in de stad. De videotheekbeheerder, type Jack uit Will & Grace, had niet zoveel te doen en hij liep de hele tijd stiekem naar Gio te loeren. Hij glimlachte heel leuk naar Gio toen die een dvd op de toonbank legde, tot hij doorkreeg dat hij met mij was. Hij keek me een beetje vuil verhuurde de dvd zonder verdere omhaal.
‘s Avonds zaten Gio en ik samen de film te kijken toen ik gebeld werd. Ik raakte gelijk in de stress, was als de dood dat het pa en ma waren die me belden. Ik graaide naar mijn telefoon in de zak van mijn joggingbroek, kreeg hem eerst niet te pakken en nam toen zo snel op dat ik niet eens de tijd had om te kijken wie er belde.
‘Met Starla,’ zei ik met een stem die ik niet van mezelf kende. Nog geen twee tellen later riep er iemand zo hard ‘Star!’ aan de andere kant van de lijn dat ik mijn telefoon van schrik bijna uit mijn handen liet vallen en Gio verbaasd mijn kant op keek.
‘Mel?’ vroeg ik terwijl ik mijn mobiel weer tegen mijn oor drukte.
‘Star!’ riep ze weer. ‘Wat is er gebeurd?’ Enigszins verontrust vroeg ik me af of door de telefoon heen kon zien waar ik was. Ik keek even naar Gio en gebaarde vragend naar de slaapkamer. Toen hij knikte stond ik op en liep er naartoe.
‘Wat… hoe bedoel je?’ vroeg ik terwijl ik de slaapkamer inging en de deur achter me dichtdeed. Ik ging op het bed zitten en Mel begon een heel relaas tegen me af te steken.
‘O Star, het was zo raar! Ik belde naar je huis, want ik wilde vragen of je wist dat morgen het eerste uur uitviel. En toen nam je moeder op en toen zei ik: ‘Hallo, met Melanie, is Starla thuis?’ Toen bleef het heel lang stil, en zei ik weer: ‘Hallo?’ Ik hoorde allemaal gerommel, toen kwam je vader aan de lijn. Hij zei: ‘Hallo, wie is dit?’ en ik zei: ‘Hallo, dit is Melanie, mag ik Starla even spreken?’ Toen was het weer een hele tijd stil en toen zei ik weer ‘Hallo?’ en toen riep hij heel hard: ‘Die woont hier niet meer! Ik heb maar één dochter en die heet Rosalinde!’ en toen gooide hij de hoorn erop.’ Ze praatte zo snel dat ze gelijk buiten adem was. Ik wist even niet wat te zeggen. Ik slikte en staarde voor me uit. Pas toen Mel voor de verandering ook tegen mij ‘Hallo, Star?’ zei, werd ik weer wakker. Ik knipperde met mijn ogen en frunnikte aan het touwtje van mijn joggingbroek.
‘Ja, sorry. Hij had gelijk. Ze, eh, hebben me eruit gegooid.’
‘Wàt?’ riep Melanie zo hard dat Gio het in de woonkamer waarschijnlijk nog kon horen. Zoekend naar woorden begon ze allemaal halve zinnen die ze niet afmaakte en het eerste volledige wat ze eruit kreeg was: ‘Maar… waarom? Wat is er gebeurd?’ Ik keek naar het touwtje en draaide het om mijn vingers.
‘Dat is nogal een lang verhaal,’ zei ik.
‘Wat is een lang verhaal?’ vroeg ze. Ik hield op met aan mijn touwtje pielen en kneep mijn hand samen tot een vuist, zonder kracht. Even deed ik mijn ogen dicht en ik slikte.
‘Ik… ik had je dit niet over de telefoon willen vertellen, maar…’ Ik sloot mijn hand wat steviger om de telefoon. ‘…ik ben zwanger.’ Ik kneep mijn ogen kort dicht en bereidde me voor op een enorme uitbarsting van Mel, maar die kwam niet. Het bleef doodstil aan de andere kant van de lijn. Mijn ogen gleden snel heen en weer door de kamer, alsof Mels reactie daar ergens te zien was, maar ik zag niets. Ik hoorde alleen de stilte tussen ons in.
‘Mel?’ vroeg ik na een tijdje. Nog even gebeurde er niets, maar toen hoorde ik dat ze diep adem haalde, alsof ze die al die tijd had ingehouden.
‘O mijn God, Star,’ zei ze. Het geluid van haar ademhaling, en toen: ‘Ik… ik weet niet wat ik moet zeggen.’ Ik perste mijn lippen op elkaar en begon weer aan mijn touwtje te frunniken.
‘Je hoeft niets te zeggen,’ zei ik. ‘Er is niets aan te doen.’ Mel slikte. Het gesprek ging langzaam, zowel de woorden als de pauzes tussen ons in.
‘Maar… wie… is Bobby…?’
‘Nee. Niet Bobby.’
‘Maar, dan… die- die man van het restaurant?’
‘Ook niet.’
Lange stilte. Toen, zachtjes: ‘Wie dan?’ Ik trok een los draadje van mijn broek.
‘Een of andere klootzak.’
‘Een klootzak?’
‘Ja. Uit de club. Hij deed iets in mijn drankje. Het was niet vrijwillig.’ Weer een stilte. Toen vroeg ze op een vreemde, aarzelende toon: ‘Heeft hij…’ Ik keek voor me uit en beet een trok het touwtje van mijn broek strak aan om mijn vinger.
‘Ja.’ zei ik toen. Volgens mij vergat Mel zelfs te ademen. Ik hoorde helemaal niets aan de andere kant van de lijn, maar ik wist dat ze er nog was. Toen ze weer sprak, klonk haar stem schor en hoorde ik tranen in haar keel.
‘O God, Star,’ zei ze. ‘Dat is vreselijk.’ Ik glimlachte cynisch, heel licht.
‘Ik weet het.’ Mel slikte.
‘Maar… dat kunnen ze niet maken. Je ouders. Ze kunnen je er niet om die reden uitzetten.’
‘Ze weten het hele verhaal niet. Ik kreeg niet de kans te vertellen wat er gebeurd was. En…’
‘En wat? Hoe bedoel je?’
‘Nou, ze lieten me niet uitpraten, en… nou ja, ze geloofden me niet.’
‘Echt?’
‘Ja.’
‘O Star, wat erg.’ Ik zei niets. Er rolden geluidloze tranen over mijn wangen en ik veegde erlangs met mijn mouw. Ik keek naar de vlekken die de tranen op de stof maakten tot Mel weer iets zei.
‘Waar ben je dan nu?’ Ik klemde de telefoon tussen mijn schouder, trok mijn mouw over mijn hand omlaag en veegde ermee langs mijn gezicht.
‘Ik ben bij Giovanni,’ zei ik. Mel snakte naar adem.
‘Bij je vriend van het restaurant? Die Italiaan van 34?’
‘Ja.’
‘God, ik dacht dat je bij Roos zou zitten of zo… weet zij het al?’
‘Nee, nog niet.’
‘Je moet het haar vertellen, Star. Ze zou het vast willen weten.’
‘Ja, ik weet het, maar het is gewoon…’ Ik haalde mijn schouders op en ondanks dat ik niets zei en Mel ook niet, had ik het idee dat ze het begreep. Op de achtergrond hoorde ik bij haar een klok slaan. Ze schraapte haar keel.
‘Dus… nu woon je bij je baas?’
‘Ja, ik denk het wel.’
‘Waar woont hij?’
‘Niet zo ver weg. Met de auto nog geen tien minuten bij school vandaan.’ Pauze. Het ruisen van de telefoon was onregelmatig, en ik vroeg me af of die van haar of die van mij kuren begon te vertonen. Toen vroeg Mel met een klein stemmetje: ‘Waar slaap je dan nu?’ Ik trok mijn wenkbrauw een beetje op.
‘In bed.’
‘Bij… hem?’ Ik kon bijna door de hoorn heen voelen dat ze aan de andere kant van de lijn rood werd.
‘Ja Mel, in zijn bed en je mag hem wel gewoon bij zijn naam noemen, hoor.’
‘Oké, oké. Dus… in zijn bed, met… Giovanni?’ Het kostte haar volgens mij zoveel moeite dat over haar lippen te krijgen dat het me meeviel dat ze er niet in bleef.
‘Wat denk je, dat ik in zijn bed ga liggen en hem eruit op de bank laat slapen?’ vroeg ik. ‘Zo raar is dat niet, Mel, tot voor kort hadden we seks op wc’s, dus dan is dit al een hele vooruitgang, denk je niet?’ Ik zuchtte. ‘En trouwens, sinds dat akkefietje met die klootzak is seks toch een drama, dus veel doen we op het moment niet op dat gebied. Hij is heel lief en aardig, hoor. Ik vraag anders wel of je een keer langs mag komen, dat vindt hij vast niet erg.’
‘O nee, dat hoeft niet, ik-’
‘Mel, hij eet je niet op. Hij is echt heel aardig. Zelfs tegen idioten als jij.’
‘Ja maar… ik…’
‘Wat?’
‘Nou… Als ik hem dan zie, en… dan moet ik iedere keer denken aan dat hij, en jij… en dan, word ik rood, enzo.’
‘Ach kom, daar had je met Bobby ook nooit last van.’
‘Ja, maar dat was anders.’
‘Mel?’
‘Ja?’
‘Ik ga ophangen.’
‘Wat? Maar-’
‘Als je van de schrik bekomen bent en klaar bent met je plaatsvervangend schamen over mijn momenteel niet-bestaande seksleven mag je me terugbellen.’
‘Ik schaam… dat is helemaal niet-’
‘Tot morgen, Mel.’

Terug in de kamer ging ik weer naast Gio op de bank zitten. Ik nestelde me lekker tegen hem aan en hij sloeg een arm om me heen.
‘Was dat je zus?’ vroeg hij en ik schudde mijn hoofd.
‘Nee, Melanie, mijn beste vriendin.’
‘Waar belde ze voor?’
‘We hebben morgen het eerste uur vrij. En ze had naar mijn huis gebeld, maar kreeg mijn vader aan te telefoon die zei dat ik daar niet meer woonde, dus ze wilde weten wat er aan de hand was.’
‘Wist ze wat er speelde?’
‘Nee, niet echt. Wel dat er iets aan de hand was, maar niet wat precies.’
‘Nu wel?’
‘Ja, ongeveer. De grote lijnen.’ Gio wreef even over mijn arm
‘Goed dat je het haar verteld hebt,’ zei hij. Ik haalde mijn schouders een beetje op.
‘Ik weet het niet,’ zei ik terwijl ik mijn benen onder mijn lichaam vouwde. ‘Ik hoop het.'
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Och neu, je hoeft niet bang te zijn dat je te snel post, hoor. :)
Soms lees ik je stukjes niet direct, maar dan lees ik ze later in één keer en dat vind ik eigenlijk wel fijn.

Zo!
Melanie weet het! :o Als ik me zo in haar verplaats, moeten er voor haar nu een heleboel puzzelstukjes op de plaats vallen.
Ik kan me enigzins ook wel voorstellen dat het voor Starla lastig is dat Mel nog zo weinig heeft meegemaakt en niet zo veel ervaring heeft met jongens en zo. Dan praat je automatisch ook niet snel over dat soort dingen.
Ik hoop dat Mel snel bijdraait uit haar shock-toestand! ;( Hoewel haar reactie wel logisch is. Als je dit allemaal zo in één keer hoort, dat is ook niet niets, he.

Post maar gauw een nieuw stukje!
Ik zit er weer volop in. :liefde

x
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Kijk dat is leuk, op zondagochtend wakker worden met zo'n reactie :D nog een stukje erbij!

Hoofdstuk

De volgende dag bracht Gio me met de auto naar school. Mijn Puch stond nog steeds thuis en ik was van plan die ergens binnenkort op te halen, zodat Gio me niet constant overal heen hoefde te brengen. Hoe wist ik nog niet, want eigenlijk wilde ik niet met pa en ma in aanraking komen. Misschien kon ik het aan Roos vragen. Ik was thuis ook nog wat andere spulletjes vergeten, had mijn portemonnee ook nog steeds niet, en ik hoopte dat ze die ook een keer voor me wilde ophalen. Ik wist alleen niet zo goed hoe ik dat moest doen, ik vond het zo stom om haar op te bellen en te zeggen: ‘Roos, ik woon nu bij mijn baas, zou jij mijn spullen bij pa en ma op willen halen en ze naar me toe willen brengen?’ Maar hoe langer ik het uitstelde hoe stommer het over zou komen, dus ik wist dat ik het op niet al te lange termijn moest doen.
Toen we bij school aankwamen stond Mel bij de achterste uitgang van het plein op me te wachten. Haar wangen waren rood van de kou en ze stond erbij of ze bijna bevroor, in elkaar gedoken en heen en weer wiebelend. Ik glimlachte toen ik haar daar zag staan en zwaaide naar haar. Het duurde even voor ze doorkreeg dat ik in de auto zat, maar toen zwaaide ze gauw terug.
‘Dat is Mel,’ zei ik tegen Gio toen hij niet ver bij Melanie vandaan een parkeerplaats opreed. Gio draaide een leeg vak in en keek door zijn raam.
‘Daar bij het hek?’
‘Ja, met die muts.’
‘Volgens mij heeft ze het nogal koud.’
‘Ze staat er denk ik al een tijdje.’ Ik keek even Gio’s kant op. ‘Zal ik haar aan je voorstellen?’ Gio draaide de sleutel om en de motor viel stil.
‘Ja hoor, prima.’ Ik glimlachte en knoopte mijn jas dicht. Toen duwde ik de deur open, kwam de auto uit en riep: ‘Mel!’ Ik wenkte haar, en het zag er heel grappig uit toen Mel even verbaasd om zich heen keek om te zien of ik iemand anders bedoelde, toen vragend naar zichzelf wees en aarzelend mijn kant op kwam lopen. Ze keek even een beetje nerveus naar de Golf en bleef vlak bij me staan.
‘Wat is er?’ vroeg ze. Ik grijnsde breed en gebaarde opzij.
‘Ik dacht, ik stel je even aan Giovanni voor,’ zei ik. Mel keek me met een schok aan. Haar ogen werden enorm en haar wangen kleurden nog roder.
‘O nee nee nee, dat hoeft n-’ begon ze, maar toen stapte Gio uit. Mel viel in één klap stil. Toegegeven, Gio zag er fantastisch uit. In het zachte ochtendlicht staken zijn lichtgroene ogen sterk af bij zijn zwarte haar en de halflange zwarte jas die hij droeg. Hij was perfect, van top tot teen. Mel zag het ook. Ze staarde hem even aan met open mond, tot Gio over de auto heen zijn hand naar haar uitstak.
‘Giovanni,’ zei hij. ‘Gaat het een beetje? Het lijkt me nogal koud om nu buiten te staan.’ Mel knipperde met haar ogen en werd zo mogelijk nog roder. Ze wendde snel haar blik af en schudde zijn hand.
‘Ja, nee… valt wel mee… ik bedoel, ja, het is wel erg koud.’ Even was het stil. Toen gaf ik haar een elleboogstoot en ik merkte dat ze even mijn kant op keek. Ik hield mijn blik echter op Gio gericht, proberend niet te lachen, en zag aan zijn ogen dat hij wel doorhad dat ik Mel liep te stangen. Toen leek Mel te begrijpen waarom ik haar aanstootte en ze schrok een beetje.
‘O, eh, ik heet Melanie,’ voegde ze er snel aan toe. Gio glimlachte naar haar en knikte. Mel had hem net weer voorzichtig aangekeken, maar toen hij glimlachte richtte ze haar blik gauw op haar voeten, om twee tellen later toch weer aarzelend vanonder haar wimpers naar hem te kijken. Ik twijfelde of dat was omdat ze hem knap vond of omdat ze, zoals ze gezegd had, inderdaad moest denken aan wat hij en ik allemaal samen uitvraten en niet goed wist hoe ze daarmee om moest gaan.
‘Ik heb veel over je gehoord,’ zei Gio. ‘Woon je hier in de buurt?’
‘Nee, eh… ja, een kwartiertje fietsen, ongeveer.’
‘Bij Starla’s ouders in de buurt?’ Melanie leek even niet te weten hoe ze op die vraag moest reageren, waarschijnlijk omdat de benaming ‘Starla’s ouders’ haar eraan herinnerde dat ik nu bij Gio woonde en een relatie met hem had én waarschijnlijk met hem naar bed ging.
‘Eh, nee, ietsje dichterbij,’ zei ze. ‘Aan de andere kant van het dorp.’ Goddank voor haar ging toen de eerste bel bij de ingang van de school. Mel sprong zowat een meter de lucht in van schrik en keek me aan.
‘De bel,’ zei ze ademloos. Ik glimlachte en pakte mijn tas van de bijrijdersstoel.
‘Ja, kom, het is vreselijk koud buiten.’ Ik hing mijn tas om mijn schouder en gooide de deur dicht. Even sloot ik mijn vingers om die van Gio boven het dak van de auto en ik knipoogde naar hem toen Mel het niet zag.
‘Ik zie je vanavond,’ zei ik. ‘Ik ga terug met de bus, ik bel je even als ik thuis ben.’
‘Ja, ik zie je vanavond.’ Gio kneep even in mijn hand en hij stapte in. Ik liep achter Mel aan richting school. Ik zwaaide naar hem toen hij wegreed en ging naast Mel staan, die aarzelend ook zwaaide. Gio toeterde, we draaiden ons om en Mel keek me met grote ogen aan.
‘Hij-is-zó-onvoorstelbaar-abnormaal-allemachtig-knap,’ was het eerste wat ze met een schorre stem zei. Ik lachte en Mel schudde verbijsterd haar hoofd.
‘Echt, niet normaal,’ mompelde ze. ‘Net zo’n model op zo’n bushokjesposter voor dure spijkerbroeken of luchtjes of zo.’ Toen keek ze mijn kant op. Ze hief haar tas op en sloeg me er mee voor mijn hoofd.
‘Wat nou?’ zei ik lachend terwijl ik haar tas ontweek en haar probeerde af te weren.
‘Je deed het gewoon expres,’ zei Mel. ‘Je weet dat ik al nerveus wordt omdat ik weet dat jullie… en dan ziet hij er ook nog zo uit en dan kom ik helemaal niet meer uit mijn woorden.’ Ze wilde haar haren uit haar gezicht strijken, maar haar hand raakte één van de kwastjes aan de touwtjes aan haar muts. Ze greep de touwtjes beet, trok een dramatisch gezicht en kreunde.
‘O God o God o God, en hij is zo knap en ik heb een gebreide muts met oorflappen op!’ jammerde ze. Ze trok aan de touwtjes, waardoor de muts helemaal over haar ogen heen gleed. Ik lag helemaal in een deuk en hield Mel aan haar arm vast om overeind te blijven, wat ook niet handig was omdat ze nu niet meer zag waar ze liep.
‘Sorry, Mel,’ kreeg ik er tussen het lachen door uit. Maar Mel schudde mistroostig haar hoofd en liep met de muts over haar ogen naar de ingang van de school.
‘Ik blijf de hele dag zo lopen,’ zei ze. ‘Dan hoef ik mijn eigen schaamte niet te zien.’
Afbeelding
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Haha, arme Melanie xD dat was waarschijnlijk wel het laatste wat ze verwacht had xD
Starla had haar moeten waarschuwen xD Mooie stukjes weer, en verder heb ik eigenlijk niets nuttigs te zeggen ^^ xD
~*~
~*~

Jeetje
Typmachine
Typmachine

Bedankt voor je reactie xIMISSYOU! :D reacties waarin je niets nuttigs te zeggen hebt zijn ook leuk hoor :D

_________________________________________________________________________________

Mel en ik hadden het vijfde een tussenuur waarin we zogenaamd aan ons profielwerkstuk werkten. We zaten naast elkaar aan een ronde tafel in de gang, die bezaaid lag met geschiedenisboeken en losse artikelen waarin we interessante dingen zochten. Ongeveer de helft van de tijd praatten we eigenlijk voornamelijk over andere dingen terwijl we deden of we slim bezig waren. Soms viel er even een stilte, waarin er alleen het geluid was van krassende pennen, ritselende pagina’s en diep gezucht.
‘Weet je,’ vroeg Mel na een tijdje ineens. ‘Toen je, eh, gisteren zei, aan de telefoon, dat Giovanni en jij momenteel niet veel doen op het gebied van… je weet wel, wat bedoelde je daarmee?’ Ik schreef een zin over op een kladblaadje en keek even haar kant op.
‘Hoe bedoel je?’ vroeg ik. Mel schraapte haar keel.
‘Nou, je zei dat het een drama is, sinds dat met die gozer die…’ Ze maakte haar zin niet af en gebaarde wat met haar handen. Ik begreep wat ze bedoelde en wendde mijn blik weer af. Eigenlijk had ik geen zin om daar over te praten. Ik zocht naar een ander artikel tussen de stapel en trok een losse bladzijde tevoorschijn.
‘O, dat, ja,’ zei ik. ‘Dat klopt, ja.’ Mel keek me voorzichtig aan.
‘Wat, eh, is er dan een drama?’ vroeg ze behoedzaam. Ik haalde zogenaamd onverschillig mijn schouders op en deed of het me geen moeite kostte erover te praten.
‘Gewoon, alles. Nou ja, niet alles. De mondelinge en handmatige dingetjes gaan nog wel. Als ik het bij hem doe, zeg maar. Andersom vind ik het al moeilijker, want als hij me op een bepaalde manier aanraakt of zo, dan…’ Ik schudde even mijn hoofd, misschien om de gedachte van me af te schudden. ‘Maar echt ‘all the way’ gaat gewoon niet.’ Mel was rood geworden toen ik ‘mondelinge en handmatige’ zei en ze was nu druk bezig zogenaamd iets over te schrijven in haar schrift.
‘Omdat je eraan moet denken?’ vroeg ze. Ik knikte.
‘Ja. En omdat het verrekte pijn doet.’ Ik slaakte een zucht. ‘Maar dat zal ook wel komen omdat ik eraan moet denken.’ Mel knikte een beetje. Even schreven we in stilte wat dingen over en was er alleen het geluid van krassende pennen op papier. Het voelde onecht, alsof we allebei alleen maar dat geluid maakten om te verhullen dat er even een stilte was gevallen.
‘Vindt hij dat niet erg?’ vroeg Mel na een tijdje. ‘Ik bedoel, dat jullie niet kunnen…’ Ik glimlachte en schudde mijn hoofd.
‘Nee. Hij is meer begaan met mij dan ik zelf ben, denk ik.’ Mel keek vanuit haar ooghoek mijn kant op.
‘Vind je het zelf erg?’ vroeg ze toen. Ik stopte met schrijven. Even keek ik alleen naar de letters op de pagina zonder ze te zien.
‘Ik weet niet zo goed meer wat ik zelf vind,’ zei ik. Ik voelde dat Mel naar me keek. Volgens mij wist ze niet hoe ze daarop moest reageren. Toen het stil bleef, pakte ik mijn pen weer vast en begon verder te schrijven. Mel volgde mijn voorbeeld.
‘Hij ziet er aardig uit,’ zei ze na een tijdje. Ik knikte.
‘Dat is hij ook.’
‘Is het moeilijk? Ik bedoel, dat hij ouder is?’ Ik onderstreepte iets, zette mijn ellebogen op de tafel en leunde met mijn kin op mijn hand.
‘Ligt eraan,’ zei ik. ‘Voor ons niet echt. Soms merk ik wel dat hij ouder is, maar op een goede manier. Als er iets is, wil hij het uitpraten. Hij gaat niet kinderachtig lopen doen met negeren of lullige opmerkingen maken. Maar ik denk dat dat alleen maar goed voor mij is.’ Ik haalde mijn schouders op. ‘Maar andere mensen hebben er wel problemen mee. Dat is wel jammer.’
‘Waarmee? Met dat hij ouder is?’
‘Ja. Als we hand in hand in de stad lopen wordt er gekeken en gesmoesd. En ik denk dat er op het werk ook wel het één en ander over gezegd wordt.’
‘Weten ze daar al dat je zwanger bent?’
‘Op mijn werk? Nee.’
‘Weet je zus het?’
‘Die wel. Alleen jij, Gio, mijn zus en mijn ouders.’
‘Bobby niet?’ Ik keek haar aan.
‘Nee Mel, Bobby niet en jij gaat het ook niet aan hem vertellen.’
‘Nee, nee, natuurlijk niet.’ Ze kuchte. ‘Weet je al wat je ermee gaat doen? Ga je het houden?’
‘Weet ik niet. Soms ben ik er van overtuigd dat ik het niet kan. Dat ik gek wordt als ik het houdt. Door wat er gebeurd is, maar ook omdat ik het niet zie zitten om maanden met een dikke buik te lopen en een kind op te voeden. Maar soms krijg ik een soort optimistische bui en denk ik dat het misschien best wel zou kunnen, en dat dat kind er ook niets aan kan doen dat zijn vader een klootzak is.’ Mel knikte, maar zei wijs: ‘Dat is zo. Maar jij kunt er ook niets aan doen dat dit jou overkomen is, Star. Als het niet kan, dan kan het niet.’
‘Ja, dat weet ik wel. Maar het is gewoon moeilijk om die beslissing te moeten maken. Aan de ene kant lijkt het onmogelijk, maar aan de andere kant lijkt het ook zo lullig om die baby geen kans te geven.’ Melanie keek me aan.
‘Je moet jezelf ook een kans geven, Star,’ zei ze. ‘Je hebt maar één leven.’ Ik keek haar aan en speelde met een pen.
‘Dat is zo,’ zei ik toen. ‘Misschien wel.’
Afbeelding
DesireeD
Potlood
Potlood

ben weer helemaal bij gelezen weet verder niet echt wat ik erover moet zeggen behalve dat het gewoon nog steeds boeit en ontzettend goed geschreven is
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Shame on me, al veel te lang niet gereageerd!
Ik had je stukje natuurlijk al wel gelezen, maar nog niet gereageerd, im sorry!
Echt goed dat Mel het nu ook weet, je kunt je beste vriendin dit natuurlijk niet onthouden, ze hoort het te weten. Ben benieuwd hoe het verder gaat, dus post snel verder (:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ook sorry voor mijn late reactie en bedankt voor die van jullie! :) Weer een nieuw stukje erbij :)

________________________________________________________________________________

‘s Avonds belde ik Roos. Ik moest van mezelf. Ik wilde koste wat kost voorkomen dat ze het van pa en ma zou horen in plaats van mij. Ondanks dat vond ik het lastig. Ik had wat spullen nodig van huis en ik wilde niet dat het over zou komen of ik haar alleen maar belde omdat ik haar nodig had. Daarom wilde ik het eerst tot morgen uitstellen, want dan had ik nog een dag te tijd om te bedenken wat ik tegen haar ging zeggen. Tot bleef het constant door mijn hoofd spoken. Ik probeerde ik een hoofdstuk geschiedenis voor school te leren tot Gio thuis was, maar ik werd de hele tijd afgeleid door doemscenario’s over Roos. Ik zag het al helemaal voor me, dat ze pa en ma ergens voor zou bellen en dan van hen te horen kreeg dat ik al een paar dagen bij Gio zat zonder dat ik de moeite had genomen haar dat even te laten weten. En dan doodleuk vragen of ze wat spullen voor me wilde ophalen bij pa en ma. Ze zag me al aankomen.
Ik wist dus ergens wel dat ik het niet tot morgen moest uitstellen, maar toch had ik Roos nog steeds niet gebeld tegen de tijd dat Gio thuiskwam. Hij gaf me een kus, ik vroeg hoe zijn dag was geweest en we hadden het even over het restaurant. Na een tijdje vertelde ik hem dat ik twijfelde over of en wanneer ik Roos moest bellen. Gio zei ook dat hij niet dacht dat het kwaad kon als ik dat op korte termijn zou doen. Ik mompelde iets instemmends, Gio gaf me een kus en ging naar de badkamer om te douchen. Ik bleef achter in de kamer en staarde een tijdje in gedachten verzonken naar de vissen die tussen de planten in het aquarium rondzwommen.
Uiteindelijk belde ik Roos toch nog. Ik moest me echt even over een soort drempel heenzetten, maar uiteindelijk ging het een stuk makkelijker dan verwacht. Ik belde met Gio’s telefoon en aan de toon van Roos stem hoorde ik dat ze het nummer niet kende en een onbekende verwachtte toen ze opnam. Ze was enthousiast toen ze merkte dat ik het was en vroeg al gauw: ‘Hé, waar bel je vandaan, trouwens? Ik herkende het nummer al niet, ben je aan het werk?’ Ik stond met mijn kamerjas en een lekkere warme joggingbroek aan op de verhoging bij de vleugel, bij het hoge raam, en keek naar buiten. Op de achtergrond hoorde ik water kletteren in de douchecabine en ik voelde me rustig, rustiger dan ik had verwacht.
‘Nee,’ antwoordde ik. ‘Ik ben bij Giovanni. Pa en ma hebben me eruit gezet.’
‘Wát?’ riep Roos uit. ‘Dat meen je niet. Waarom? Wat is er gebeurd?’ Ik vertelde Roos het hele verhaal en ze barstte in woede uit. Ze werd ontzettend kwaad op pa en ma, over hoe ze gereageerd hadden en over het feit dat ze me niet geloofden. Tegelijkertijd vond ze het volgens mij ook nogal zielig sneu voor mij. Ze sprong de hele tijd over van de ene emotie naar de andere, alsof ze om en om realiseerde hoe boos ze was op pa en ma en hoe lullig ze het vond voor mij.
‘O Star, wat zielig voor je,’ zei ze iedere keer. ‘En je bent nog zo jong en je kunt er helemaal niets aan doen.’ En een seconde later barstte ze weer uit: ‘God, wat zijn ze toch erg, ik kan niet geloven dat ze het lef hebben je hierom uit huis te zetten. Wacht maar, ik zal eens goed met ze gaan praten.’
‘Nee Roos, doe maar niet,’ zei ik. ‘Als ze het van jou horen denken ze straks dat ik het zo heb opgezet en dan wordt hun achting van mij niet bepaald hoger. En ze hoeven het ook nog niet te weten, ik vertel het ze zelf wel. Ooit.’
‘Ooit,’ herhaalde Roos. Ik reageerde niet en keek naar buiten. Het regende zachtjes en de druppels gleden langs het plafondhoge raam naar beneden. Het voelde fijn om lekker warm en droog binnen te zitten.
‘Waar woont Giovanni?’ vroeg Roos aan de andere kant van de lijn. Ik leunde tegen het raam, dat kouder was dan de rest van het huis.
‘Vlak bij de voetbalclub. Als je een stuk voorbij school rijdt en dan die grote weg op, en dan de tweede afslag eraf en dan door die woonwijk richting de sportvelden. Niet zo ver weg.’
‘Is hij een beetje goed voor je?’ vroeg Roos. Ze klonk een bezorgd en ik glimlachte.
‘Ja, hij is lief.’
‘Echt? Hoef je geen rare dingen te doen of zo?’
‘Nee, zo is hij echt niet. Geloof me, hij is een soort Italiaanse versie van Peter.’
‘En een oudere.’
‘Dat maakt echt niet uit, Roos.’ Ze zuchtte.
‘Oké dan, als jij het zegt. Maar laat je niet op je kop zitten, hè? En als er iets is, kun je ook altijd hier terecht.’
‘Ja, dank je, maar het komt wel goed, zo.’
‘En anders bel je me. Weten pa en ma dat je niet bij mij bent?’
‘Nee, nog niet. O trouwens, over pa en ma gesproken, in alle haast om weg te komen ben ik wat spullen vergeten. Als jij binnenkort toevallig bij ze langs gaat, zou je dan wat dingetjes mee willen nemen?’
‘Ja ‘tuurlijk, ik rij morgen wel even langs.’
‘Nee, je hoeft er ook niet speciaal voor langs te gaan, maar-’
‘Nee joh dat maakt niet uit, ik kom er toch langs na de universiteit. Het is een kleine moeite. Wat moet je hebben?’ Ik deed mijn ogen even dicht en snel probeerde ik na te denken.
‘Eh, mijn stijltang en krultang liggen nog in de kast in de badkamer, en die stijlborstels ook, die grote ronde, weet je wel, om te föhnen… en ik ben wat kleine dingetjes vergeten van school, die liggen in de rechter bovenla van mijn bureau en in mijn kast. En o ja, ma heeft mijn portemonnee en alles erin nog.’
‘Wacht, ik schrijf het even op. Welke schoolspullen heb je nodig?’
‘O, neem alles maar gewoon mee, ik heb het vast allemaal ooit wel een keer nodig. En mijn Puch staat er ook nog, trouwens. Maar alleen als het geen moeite is, hè? Anders komt het nog wel een keer.’
‘Nee, nee, geen probleem. Ik zal ze woensmorgen even ophalen en dan bel ik je verder even hoe of wat.
‘Oké. Thanks, Roos.’
‘Geen probleem, zusje.’
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Jeetje schreef:Tot bleef het constant door mijn hoofd spoken.
Moet vast 'Toch' zijn (:
Ik probeerde ik een hoofdstuk geschiedenis voor school te leren tot Gio thuis was, maar ik werd de hele tijd afgeleid door doemscenario’s over Roos.
Ik probeerde ik? :P die tweede 'ik' mag vast weg? (:
Uiteindelijk belde ik Roos toch nog. Ik moest me echt even over een soort drempel heenzetten, maar uiteindelijk ging het een stuk makkelijker dan verwacht.
Hmmm. Hier heb je 2x 'uiteindelijk', maar ik weet niet echt hoe je dat kan veranderen. Moeilijk ;p
Tegelijkertijd vond ze het volgens mij ook nogal zielig sneu voor mij.
zielig sneu? Ik zou er eentje weghalen (:
Ik zal ze woensmorgen even ophalen en dan bel ik je verder even hoe of wat.
Woensdagmorgen (:
‘Oké. Thanks, Roos.’
‘Geen probleem, zusje.’
Dit vond ik zoooo lief! (: Door het hele verhaal heen krijgen ze zegmaar steeds meer een hechtere zussen-band en dat is echt mooi te zien hier! (:
Verder een mooi stukje weer! Doe met mijn feedback wat je wilt en schrijf snel verder! (:

Liefs, Marit.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel voor de wijzigingen, ik heb ze gelijk doorgevoerd! Slecht nagekeken haha ;) nieuw stukje! Lemme know what u think :D

___________________________________________________________________________________

Roos ging zoals beloofd langs bij pa en ma. Die woensdag stond ik met Gio de kerstboom op te tuigen die we bij het tuincentrum hadden gekocht op het moment dat ze me belde. Ik balanceerde op een krukje met slingers om mijn nek en kerstballen in mijn handen toen mijn telefoon afging in mijn broekzak.
‘Lukt het?’ vroeg Gio terwijl ik, een uistekende tak ontwijkend, naar mijn telefoon tastte . Ik knikte, hing een slinger om zijn nek en kwam wankelend van het krukje af. De kerstbal in mijn hand gaf ik aan Gio en ik drukt mijn telefoon tegen mijn oor.
‘Met Starla,’ zei ik zonder te kijken wie er belde.
‘Hé, met mij,’ klonk Roos stem aan de andere kant van de lijn. Aan de omgevingsgeluiden op de achtergrond te horen zat ze in de auto. ’Ik ben bij pa en ma geweest voor je spullen, dus ik dacht, ik bel je even.’ Tot mijn ergernis kreeg ik een beetje een nerveus gevoel bij het horen van de woorden pa en ma. Ik trok een andere slinger van mijn schouder en gaf hem aan Gio, die hem vervolgens om de boom heen drapeerde. Met een merkwaardig slap gevoel in mijn knieën liep een paar passen achteruit naar de bank en leunde tegen de leuning aan.
‘O, dank je,’ zei ik. ‘En, zeiden ze nog iets?’
‘Ja, maar daar kom ik zo op,’ antwoordde Roos en ik hoorde aan de andere kant van de lijn iemand schel toeteren. ‘Belangrijker: die gozer stond voor de deur. Cees.’ Zoals altijd gaf mijn lichaam een heftige op de naam Cees. Mijn maag kromp ineen, er trok een koude rilling langs mijn ruggengraat en er verscheen kippenvel op mijn armen.
‘Cees?’ herhaalde ik met een vreemde ondertoon in mijn stem. Vanuit mijn ooghoek zag ik dat Gio zijn hoofd mijn kant opdraaide.
‘Ja, die smeerlap,’ zei Roos. Ik tastte opzij en ging op de bank zitten. Even moest ik moed verzamelen, maar toen vroeg ik: ‘Wat kwam hij doen?’ Bij de kerstboom legde Gio een slinger en de piek terug in de doos en liep mijn kant op. Hij had een strakke uitdrukking op zijn gezicht.
‘Nou-’ begon Roos, maar ik schoof op zodat Gio naast me kon komen zitten en zei: ‘Wacht even Roos, ik zet je even op de speaker.’ Ik drukte op de luidsprekerfunctie en legde de telefoon op tafel, voorzichtig, behoedzaam haast. Ik keek even naar Gio. Hij knikte geruststellend naar me, maar in zijn ogen zag ik iets heel anders.
‘Ja?’ vroeg Roos. ‘Nou, ik ging dus je spullen halen. Ik was op zolder aan het zoeken en ik zat net met mijn hoofd in de kast toen ik de deurbel hoorde gaan. Ik dacht eerst dat het wel voor pa zou zijn, of een collecte of zoiets. Ik hoorde dat pa open deed en dat het vervolgens stil bleef. Dat is niets voor pa, natuurlijk, om stil te blijven, dus ik ging naar de overloop om te luisteren. Na een tijdje hoorde ik iemand voor de deur zeggen: ‘Hallo, is Starla er?’ Pa wilde volgens mij zijn ‘die woont hier niet meer’-tirade af gaan steken, maar om de een of andere reden veranderde hij van gedachten. Hij begon: ‘Die-’ maar zei daarna: ‘Wie ben jij?’ En toen zei die Cees nota bene: ‘Ik ben een vriend van Starla.’ Maar pa vroeg: ‘Hoe heet je?’ en toen zei hij: ‘Cees.’, de sukkel.’ Roos was even stil, om te schakelen waarschijnlijk, en ging toen weer verder.
‘Het bleef weer even stil, en toen hoorde ik pa zeggen: ‘Wacht hier even.’. Cees stemde toe. Ik hoorde pa naar boven lopen, de trap op, dus ik ging ik naar beneden om te kijken wat hij aan het doen was. Stond hij in het kamertje met spullen, met zijn tas met golfclubs.’ Naast me grijnsde Gio licht, maar dat korte moment van tevredenheid was niet sterker dan de verbetenheid in zijn gezicht.
‘Dus ik liep door naar beneden,’ ging Roos verder. ‘Ik deed de voordeur open, stond hij daar braaf te wachten, die Cees, waarschijnlijk denkend dat pa jou was gaan halen. Dus ik zei tegen hem: ‘Ben jij Cees?’ Hij bekeek me eerst van top tot teen - de smeerlap, hij is bijna twee keer zo groot als jij - en knikte. Toen zei ik: ‘Dan zou ik als ik jou was maar heel gauw maken dat ik wegkwam. Mijn vader is boven een geschikte golfclub uit aan het zoeken om je hersens mee in te slaan en ik denk niet dat iemand hier hem zal tegenhouden.’’ Ik lachte een beetje.
‘Gaaf, Roos,’
‘En toen ging hij weg,’ zei ze. ‘Het is maar goed dat pa niet helemaal precies wist wat er gebeurd was, ik denk dat hij nu anders op het politiebureau had gezeten vanwege moord of zo.’
‘Misschien. Zei hij verder nog iets?’ Gio wreef even over mijn rug en ik glimlachte naar hem voor hij weer opstond en terugliep naar de kerstboom. Ik haalde de telefoon van de luidspreker en drukte hem tegen mijn oor. Ik hoorde Roos het laatste gedeelte zeggen van een zin die waarschijnlijk luidde: ‘Niet veel’, want ik hoorde: ‘-iet veel. Hij vroeg of je bij mij zat, maar ik zei dat hij dat zelf maar uit moest zoeken. Ik zei dat ik wat spullen voor je kwam ophalen en dat het in ieder geval goed met je ging.’ Ik knikte, al wist ik dat ze dat niet kon zien. Ik twijfelde even, maar vroeg toen: ‘Heb je… je weet wel…’ Aan de andere kant van de lijn werd verkeerd geschakeld en de auto maakte een ongezond geluid.
‘-verteld wat er gebeurd is?’ vroeg Roos zonder aandacht te schenken aan haar arme versnellingsbak. ‘Nee. Maar ik heb nog wel even woorden met hem gehad.’
‘Hoezo?’
‘Moet ik in detail treden?’ Ergens bij de kerstboom viel een kerstbal kapot en ik hoorde Gio iets mompelen in het Italiaans. Ik slikte.
‘Doe maar,’ zei ik. Roos schakelde opnieuw.
‘Nou, pa liep eerst een beetje te drentelen terwijl ik bezig was,’ begon ze. ‘Hij was chagrijnig, zoals gewoonlijk. Toen ik weg wilde gaan, vroeg hij of ik wist dat mijn zus de hoer uit had lopen hangen.’ Teleurgesteld slikte ik de brok in mijn keel weg. Roos ging verder.
‘Nou ja, dat vond ik een kutopmerking. Dus toen zei ik dat hij beter nog maar eens goed met zijn dochter moest gaan praten zodat ze hem kon vertellen wat er echt gebeurd was, en dat hij dan wel anders zou praten.’
‘En toen?’
‘Toen vroeg hij of ik iets wist wat hij niet wist. En ik zei dat het zijn eigen schuld was als dat zo was. En vervolgens kregen we zoals gebruikelijk een discussie of jij een moeilijk kind was of dat hij een slechte ouder was. Die hebben w al duizend keer gehad, dus daarna ben ik weggegaan. Maar ik denk dat hij wel aan het denken is gezet. Volgens mij zat het hem niet lekker dat ik meer wist dan hij. Als je hem nu belt, zal hij waarschijnlijk niet de hoorn erop gooien.’
‘Wat een geruststelling.’
‘Ja, je weet hoe hij is, Star. Alles is zwart-wit in zijn wereld. Maar je bent toch wel van plan hem binnenkort een keer te bellen?’
‘Ik weet het nog niet.’
‘Hij is wel je vader, Star.’
‘Nee, dat is hij niet. Ik ben volgens hem zijn dochter niet dus dan is hij ook niet mijn vader.’ Roos slaakte een zucht.
‘Het was stom van hem om dat te zeggen.’
‘Ja, het zou leuk zijn als hij zich dat ook realiseerde.’
‘Denk er over na, oké?’
‘Ja, zal ik doen. Hé, maar wat moet ik doen met die spullen? Heb jij ze? Zal ik ze bij jou komen ophalen?’
‘Nou, ik ben onderweg naar Peters moeder, dus ik ben nu niet thuis. En je zit met die Puch, die staat nu bij mij thuis. Ik kan ze morgen anders wel even bij je komen brengen?’
‘Ik wil ze ook wel komen halen, hoor.’
‘Nee, dat hoeft niet, het is voor jou lastig om van daar naar hier te komen. Ik breng ze wel en dan haalt Peter me weer op, dat is makkelijker.’
‘Ik denk dat het wel kan, ik zal het even aan Giovanni vragen, oké?’
‘Ja, is goed, we sms’en anders nog wel even. Ik moet ook nog even kijken hoe laat ik precies klaar ben. We houden contact, goed?’
‘Is goed.’
‘Oké. Dan spreek ik je nog.’
‘Is goed, tot morgen dan misschien.’
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Jeetje schreef:Zoals altijd gaf mijn lichaam een heftige op de naam Cees.
Ik denk dat er nog 'reactie' tussen 'heftige' en 'op' moet staan (:
Die hebben w al duizend keer gehad, dus daarna ben ik weggegaan.
We (:

Hmm, ik dacht dat ik nog ergens wat zag, maar ik kan het niet meer vinden ;p
Noujah, het was ook niet zo'n groot foutje ofzo! (:

Vet geniaal van die vader! Ik hoop dat hij zich bedenkt en dat hij Starla belt, dat heeft ze wel verdiend, een beetje liefde van zijn kant. Hopelijk maken ze het dan goed en kunnen ze naar een oplossing zoeken! ö
Want ik weet niet hoelang ze nu zwanger is, maar ze heeft niet heel lang om te kiezen wat ze wil!

Snel verder dus, Jeetje (: Ben erg benieuwd! Superleuke wending trouwens, met Cees en haar vader! (:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha dank je wel! Gauw weer een nieuw stukje, een beetje lang dit keer :)

________________________________________________________________________________

Zoals verwacht vond Gio het geen probleem als Roos langs zou komen. Om acht uur zou ze de volgende dag voor de deur staan. Ik keek er de hele dag naar uit, maar eerlijk gezegd was ik ook best zenuwachtig. Het was nergens voor nodig, want Gio was lief en Roos was lief, dus veel kon er niet fout gaan, maar toch was ik nerveus. Het sloeg nergens op en ik wist ook niet precies waar het vandaan kwam. Volgens mij merkte Gio het ook aan me. Gelukkig was hij juist heel rustig en het feit dat hij zich niet druk leek te maken, kalmeerde mij ook weer een beetje.
Om stipt acht uur stond Roos voor de deur. Samen met het geluid van de bel was er een stoot van zenuwen door mijn lichaam getrokken, en toen ik de deur voor haar opendeed zag ik dat Roos hetzelfde voelde als ik. We gaven elkaar een knuffel en ik nam haar mee naar de kamer. Gio gaf haar een hand en stelde zich voor, Roos deed hetzelfde met een beleefde glimlach op haar gezicht. Ze was een beetje gespannen, ik merkte dat ook zij niet zo goed wist hoe ze met Gio om moest gaan. Ze had het niet zo erg als Mel, maar ik merkte het wel aan haar, ook al wist het ze het goed te verbergen.
Gio vroeg of Roos trek had in koffie en een stukje taart en ze stemde toe. Een beetje onwennig kwam ze naast me op de bank zitten. Ze keek af en toe wat om zich heen en zo nu en dan naar Gio. Soms zag ik heel even iets dubbels in haar ogen als ze dat deed. Ik had het idee dat wel begreep hoe de hele situatie in elkaar zat en dat ze ook wel openstond voor Gio, maar ik zag wel dat ze zoiets had van ‘zo, dus jij bent de 34-jarige die dingen met mijn kleine zusje uitspookt’. Ergens vond ik dat jammer, dat ze die argwaan tegenover Gio bleef koesteren ondanks mijn vertrouwen in hem, maar het stelde me gerust dat ik wist dat ze dat nooit hardop tegen Gio zou zeggen. Daar was ze veel te beleefd voor.
Roos’ houding tegenover Gio leek wel wat beter te worden naarmate de avond vorderde. Gio was de perfecte gastheer en was aardig tegen haar, oprecht geïnteresseerd in wat haar bezighield en praatte met haar en mij op die manier waar ik zo van hield. We praatten over serieuze dingen, zoals baby’s en Cees die gisteren bij pa en ma voor de deur had gestaan, en over gewone dingen zoals films en werk en school. Ik zag dat zijn kalmte hetzelfde effect had op Roos als op mij. Het feit dat Gio rustig was en waarschijnlijk normaler was dan ze had gedacht, maakte dat zij ook zich ook meer ontspande en zich meer op haar gemak begon te voelen. Toch had ik het idee dat ze een heel klein beetje afstand bewaarde. De sfeer was goed en ik geloof dat Roos het ook oprecht gezellig vond, maar toch merkte ik iets aan haar, al kon ik niet precies plaatsen wat het was. Pas toen Roos wegging en ik later alleen met haar beneden op Peter stond te wachten, bleek wat ik aan haar zag.
Roos en ik stonden aan de rand van Gio’s wijk naar Peters blauwe Mercedes uit te kijken. Ik was met haar mee naar beneden gelopen om mijn Puch in de ondergrondse garage te zetten en nu stonden we samen langs de weg. Tussendoor rookte ik een sigaret, tot groot ongenoegen van Roos. Het was koud buiten en we waren diep weggedoken in onze jassen.
‘Bedankt dat je alles wilde komen brengen, Roos,’ zei ik tegen haar terwijl de rook van mijn sigaret door de koude wind langs ons heen geblazen werd . Roos glimlachte, sloeg haar arm om me heen en trok me even tegen zich aan.
‘Het was een kleine moeite,’ zei ze. ‘Ik hoop dat je alles hebt wat je nodig had.’ Ik nam een trek van mijn sigaret en knikte.
‘Ja, ik denk het wel. Het is fijn je even gezien te hebben te hebben.’
‘Ja, dat vindt ik ook.’ Ze was even stil en rammelde met de sleutels in haar zak. Ik zag dat ze nog iets wilde zeggen en ik hield mijn hoofd een beetje schuin.
‘Wat is er?’ vroeg ik. Roos stak haar handen in haar zakken en dook wat dieper weg in haar jas.
‘Niets,’ zei ze. ‘Het is alleen… ik weet niet, het is raar om mijn kleine zusje zo te zien. Weg bij pa en ma, wonend bij iemand met een eigen huis.’ Ik keek naar de grond en tikte met mijn voet tegen een steentje op de stoep.
‘Tja, ik had ook niet gedacht dat het zo zou lopen,’ zei ik. Roos streek haar haren weg toen ze voor haar gezicht waaiden.
‘Ja, dat weet ik, maar het is gewoon even wennen. Het is zo snel gegaan, ineens. Ik had gewoon niet verwacht dat je nu al… nou ja.’ Ze maakte haar zin niet af en maakte in plaats daarvan een halfslachtig gebaar met haar hand. Ik knikte ten teken dat ik het begreep. Er viel weer een stilte en even keken we allebei een andere kant op. Er reden auto’s langs en soms hoorde ik vlagen kerstmuziek langskomen als ze passeerden.
‘Hij is aardiger dan ik dacht,’ zei Roos na een tijdje. Ik keek op en glimlachte.
‘Ik weet het. Hij is fantastisch, Roos. Echt. Hij heeft zo veel voor me gedaan.’ Roos aarzelde, maar knikte toen langzaam. Ik zag opnieuw iets in haar ogen en bestudeerde haar. Ze leek onzeker, of ze ergens over twijfelde.
‘Wat?’ zei ik weer. Ze streek haar haar weer uit haar gezicht en keek even naar de grond.
‘Nou, het is… ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zeggen…’ Ze leek even te aarzelen, maar slaakte toen een zucht. ‘Kijk, Star, hij is heel aardig. Als jij zegt dat het een goede vent is, geloof ik dat graag, en ik heb niets gezien wat op het tegendeel wijst. Maar onthoud wel dat hij een dertigplusser is en blijft die naar bed gaat met iemand die half zo oud is als hij.’ Ik keek haar aan, mijn ogen gleden heen en weer over die van haar.
‘Wat wil je daarmee zeggen?’ vroeg ik. Het klonk niet erg vriendelijk en Roos maakte een geruststellend gebaar.
‘Rustig, Star, ik bedoel het niet lullig. Ik ben pa niet, dus wordt niet boos op me omdat je denkt dat ik je dwars wil zitten, want dat is echt niet mijn bedoeling. Maar ik wil alleen dat je het weet, of ik wil het in ieder geval gezegd hebben. Hij is 35 -’ ‘34.’ ‘-34 en zijn vriendin is achttien. Het is vast een hele aardige gozer, maar ergens is dat… niet normaal.’ Ik keek haar aan en klemde mijn kiezen op elkaar.
‘Grappig,’ zei ik, proberend rustig te blijven. ‘-dat je zegt dat je niet zoals pa bent. Je doet me veel aan hem denken als je zo praat.’ Roos’ gezicht vertrok, een beetje hulpeloos.
‘Kom op Star, ik-’ begon ze, maar ik deed mijn ogen dicht en schudde mijn hoofd.
‘Nee, Roos, stil. Je klinkt echt als pa. Weet je wat het stomme is, aan mensen als jij, mensen die zo denken? Ik heb met hem precies dezelfde relatie als ik met al mijn andere vriendjes heb gehad. Een betere, nog. Hij is lief voor me, behandelt me als zijn gelijke, slaat me niet en ziet me niet alleen staan als hij zin heeft in seks. We doen normale dingen samen, geven om elkaar, we kunnen overal over praten. Als hij tien jaar jonger was geweest, had iedereen hem geprezen omdat hij zo’n fantastische vriend was, had iedereen ons een geweldig stel gevonden. En nu? Alleen omdat hij ouder is dan ik, is het verkeerd. Terwijl ik met hem dezelfde relatie, nee, een betere relatie heb dan met Bobby en niemand heeft er ooit commentaar op gehad dat Bobby mijn vriendje was. En alleen door die leeftijd is het nu anders, is het verkeerd.’ Ik was boos, teleurgesteld in haar. Ik had gehoopt dat zij, mijn zus, me zou steunen, dat zij in ieder geval achter me zou staan of op zijn minst probeerde te doen alsof. Het deed zeer dat ze dat niet deed, dat ook mijn eigen zus de relatie die zoveel voor me betekende afkeurde. Aan Roos’ gezicht te zien zag ze dat aan me en haar blik werd een beetje wanhopig, schuldbewust, haast.
‘Zo bedoel ik het niet, Star,’ zei ze. Ik schopte het steentje voor mijn voeten weg.
‘Dat bedoel je wel. Je bedoelt dat er bij hem een steekje loszit omdat hij met mij gaat en dat ik dom ben dat ik erin trap.’
‘Nee, ik bedoel-’ Ik klemde mijn kiezen op elkaar.
‘Roos, het interesseert me niet wat je bedoelt,’ snauwde ik. Haar gezicht betrok. Ik deed mijn ogen even dicht en probeerde rustig te blijven, slaakte een korte zucht.
‘Luister, ik weet wat je wil zeggen,’ zei ik. ‘Ik weet wat je denkt, ik weet wat iedereen ervan denkt. Geloof me, de blikken die we krijgen als we samen hand in hand in de stad lopen maken dat meer dan duidelijk. Maar het is niet raar, het vóélt niet raar, begrijp je? Hij is net zo normaal als jij en ik, als Peter of weet ik veel hij. Hij voelde zich er ook ongemakkelijk onder toen er de eerste keer iets tussen ons gebeurd was, wist ook niet goed hoe hij er mee om moest gaan. Je wordt verliefd op een persoon, Roos. Niet op een leeftijd. Wat iedereen ook denken mag, er mankeert niets aan hem, aan mij of aan onze relatie. Sterker nog, ik weet niet waar ik nu geweest was als ik hem niet had gehad. Of ik er überhaupt nog wel geweest was.’ Roos keek me aan. Ze schudde licht haar hoofd, de blik in haar ogen was zachter geworden.
‘Ik zie heus wel hoe jullie met elkaar omgaan, dat het geen bevlieging is,’ zei ze. ‘Maar ik zie ook hoe gek je op hem bent en ik weet hoe kwetsbaar dat jou maakt. Ik ben gewoon bang voor de invloed die hij op je kan hebben, voor wat er kan gebeuren als hij er anders tegenover staat dan jij.’ De toon van onze stemmen was weer rustig, zacht, en de boosheid vloeide langzaam uit me weg, als gif uit een wond. Ik stak mijn handen in mijn zakken en leunde tegen een lantaarnpaal achter me.
‘Zo is het niet, Roos,’ zei ik zacht. ‘Hij gebruikt me niet, als dat is wat je bedoelt. We gaan op het moment niet eens met elkaar naar bed. Ik…’ Ik kuchte en keek naar de neuzen van mijn schoenen. ‘Ik heb wat… problemen, sinds dat met Cees. Ik had het al toen ik nog met Bobby ging, maar… Bobby is… Bobby, dus die is niet zo opmerkzaam.’ Ik keek op. ‘Bij wie zie je me dan liever? Bij Bobby, die mijn leeftijd is en seks met me heeft en niet doorheeft dat ik het niet trek? Of bij Gio, die ieder dingetje, hoe klein en onbedoeld ook, oppikt en me de ruimte geeft?’ Roos keek me aan. Ze speelde weer met de sleutels in haar zak en ik zag dat ze het ergens wel begreep, al wilde ze het misschien niet toegeven.
‘Tja, als je het zo stelt…’ zei ze. We keken om toen er aan de andere kant van de weg een auto toeterde. Hij maakte een bocht en stopte niet ver van ons vandaag op een lege parkeerplaats langs de stoep. Het was de blauwe Mercedes van Peter.
Ik draaide me weer om naar Roos. Roos keek me aan.
‘Star…’ begon ze, maar ik schudde mijn hoofd.
‘Laat maar,’ zei ik. ‘Ga maar. Maar geef Gio en ons alsjeblieft een kans. Het hoeft niet slecht te zijn dat hij ouder is. Het kan ook goed zijn. Vooral nu.’ Roos sloeg haar armen om me heen en trok me tegen zich aan. Ik hield haar vast en deed even mijn ogen dicht.
‘Oké,’ hoorde ik haar ergens naast mijn oor zeggen. ‘Jij weet wat het beste is, dus misschien heb je gelijk. Maar als er ooit iets is, wat dan ook, bel je me, hè?’
‘Ja, dat zal ik doen. Wel thuis.’
‘Dank je. Hou je taai, jij. We bellen gauw weer, goed?’
‘Ja, is goed.’ Ze liet me los en gaf me een kus op mijn wang. Ik keek naar haar terwijl ze naar de blauwe auto van Peter rende en in stapte. Ik zwaaide toen ze wegreden, Roos zwaaide terug en Peter toeterde. Toen ze uit het zicht verdwenen waren, keek ik nog in de richting waarin de auto verdwenen was. Ik bleef achter met een merkwaardig dubbel gevoel.
Afbeelding
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dag allemaal,

Dit stukje en de komende post erna heb ik onlangs toegevoegd en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

_________________________________________________________________________________

Toen ik weer boven kwam, stond Gio bij het grote raam op de verhoging van de piano naar buiten te kijken. Hij was aan het bellen. Ik hoorde hem iets zeggen over een biertab, dus ik vermoedde dat hij iemand uit het restaurant aan de telefoon had die hem ergens voor nodig had. Ik besloot hem niet te storen en ging in plaats daarvan naar de badkamer om me alvast om te kleden.
Het was behaaglijk warm in de badkamer, na de kou van buiten. Ik waste ik me, bond mijn haar in een rommelige knot bij elkaar en kleedde me om. Ik trok een oude hotpants aan met een tanktopje en een los, lang vest, lekker gemakkelijk. Het gaf me een huiselijk gevoel, of alles klopte. Daarna gooide ik mijn andere kleren in de wasmachine en poetste mijn tanden. Ik gebruikte Gio’s tandpasta, die lekkere frisse. De smaak daarvan had ik al gekend voor ik bij hem was ingetrokken en ik had er goede herinneringen aan.
Ik stond net uitgebreid mijn kiezen te schrobben toen ik pianomuziek over mijn gepoets heen hoorde komen. Niet uit de radio, maar echt, van de vleugel bij het raam. Het was de eerste keer dat ik Gio piano hoorde spelen. Ik luisterde even, toen legde ik mijn tandenborstel weg, spoelde mijn mond en liep naar de deur. In de deuropening bleef ik staan. Gio zat achter de vleugel, op de lange pianobank, en hij speelde iets van Elton John. Hij had geen noten voor zich staan, maar keek voor zich uit en zo nu en dan naar buiten. Zijn vingers gleden moeiteloos over de toetsen.
Even leunde ik tegen de deurpost en keek zo naar hem. Hij zag er zo goed uit, hij had de bovenste paar knoopjes van zijn overhemd losgeknoopt en zijn borst was glad in het licht van de lamp boven de vleugel. Hij was zo rustig, zijn hele uitstraling en de kalme energie die van hem uitging waren perfect. God, wat hield ik van hem.
Ik bleef naar Gio staan kijken en luisteren tot hij ophield met spelen. Terwijl de klanken van de laatste tonen langzaam wegstierven, kreeg Gio door dat ik in de deur opening stond. Hij keek hij mijn kant op en er verscheen een glimlach op zijn gezicht.
‘Hé,’ zei hij. ‘Hoe lang sta je er al?’ Ik glimlachte ook en nam afstand van mijn muur.
‘Niet zo lang,’ zei ik en ik liep naar hem toe. ‘Was dat Elton John?’ Ik ging achter hem staan, boog naar hem toe en sloeg mijn armen om zijn nek. Gio wreef even met zijn hand over mijn onderarm en ik drukte een kus op zijn wang.
‘Ja, van heel lang geleden.’ Ik leunde met mijn borst tegen zijn rug en legde mijn wang tegen die van hem. Hij rook lekker en even deed ik mijn ogen dicht.
‘Het was mooi,’ zei ik. Gio knikte en ik voelde de warmte van zijn gezicht tegen dat van mij.
‘Hij is een goede componist.’
‘Het klinkt wel moeilijk. Hoe lang speel je al?’ Gio keek voor zich uit en streek met zijn duim over mijn arm, nadenkend.
‘Sinds ik zestien ben. Achttien jaar.’ Even was het stil, haast een bedenkelijke stilte. Ik nestelde mezelf wat dichter tegen hem aan en verborg mijn gezicht in zijn nek.
‘Net zo lang als ik leef,’ zei ik en met mijn ogen dicht kuste ik hem in zijn nek. Gio knikte. Even keek hij voor zich uit, in gedachten verzonken, terwijl ik hem kusjes gaf in zijn hals.
‘Ja,’ zei hij. ‘Het lijkt zo lang geleden. Soms vergeet ik hoe jong je bent.’ Ik liet mijn hand naar zijn gezicht glijden en draaide het mijn kant op. Ik kuste hem op zijn lippen, keek toen naar hem, naar zijn gezicht en zijn ogen.
‘Het doet er niet toe,’ zei ik zacht. Gio’s ogen gleden over die van mij en even keken we elkaar aan, met een perfecte harmonie tussen ons in. Toen kusten we elkaar. Gio’s hand gleed naar mijn hals en de kus werd een zoen, met veel tong maar langzaam en sensueel. Alles werd warm vanbinnen, er viel een deken van rust en kalmte over ons heen. Alles viel op zijn plaats, net als vroeger. Ik sloeg één been over de pianokruk en ging tegenover hem zitten, dicht tegen hem aan, zonder te stoppen met zoenen. Gio deed hetzelfde en zo zaten we een tijdje. Ik had zo altijd kunnen blijven zitten, in dat perfecte moment. Ik wilde bij hem zijn, zo dicht mogelijk, hem aanraken, hem voelen. Ik maakte de knoopjes van zijn hemd verder los en streek over zijn borst, terwijl ik Gio’s armen om me heen voelde en zijn handen over mijn rug en door mijn haar gleden. Het was fijn, heel erg fijn. Het maakte dat ik meer wilde. Het voelde zo goed en zo vertrouwd dat ik niet bang was en verder wilde gaan. Dat deed ik door eerst mijn hand in Gio’s broek te laten glijden. Zijn ademhaling veranderde even tegen mijn lippen aan, heel licht, maar we onderbraken de zoen geen moment. Ik voelde Gio’s zachte aanraking op mijn dijbeen en bevestigend liet ik mijn been wat opzij zakken. Gio’s hand gleed verder naar boven en streelde me daar in hetzelfde rustige tempo als waarin we zoenden.
Gek genoeg gebeurde er vrij weinig, maar het was gigantisch opwindend. Het was ook een hele vreemde, fijne manier van opwinding, waarin alles warm en wollig werd en toch ook kalm bleef. Ik was niet bang, niet nerveus, dacht nergens anders aan. Het gaf me zelfvertrouwen en na een tijdje was ik degene die zoen onderbrak. Vol van liefde en lust keek ik Gio aan. Ik duwde hem wat achterover op de pianokruk en maakte zijn broek los zonder mijn blik van die van hem af te wenden. Gio leunde op zijn onderarmen op de pianokruk en liet me mijn gang gaan. Hij keek naar me terwijl ik de strik van mijn hotpants lostrok. Toen kwam ik wat overeind en trok mijn hotpants uit, en mijn topje en vest, alles langzaam en zonder Gio’s blik los te laten. Mijn vingers gleden tussen naar de rand van mijn string en ook die trok ik uit. Gio keek naar wat ik deed en toen naar mijn gezicht.
‘Weet je het zeker?’ vroeg hij.
Afbeelding
Jeetje
Typmachine
Typmachine

‘Weet je het zeker?’ vroeg hij. Maar ik drukte mijn vinger tegen mijn lippen en ging weer dicht tegen hem aan op de pianokruk zitten. Ik opende de hand die tegen mijn mond lag, likte eraan en liet hem weer in Gio’s broek glijden. Terwijl ik daar bezig was, boog ik wat over hem heen en zoende hem weer op zijn mond.
Er was geen enkele spanning in mijn lichaam, alles ging perfect. Ik wist zeker dat alles nu goed zou gaan, in deze fijne sfeer. Ik dacht het tot op het moment dat ik weer overeind kwam, mijn heupen boven die van Gio plaatste en me over hem heen wilde laten zakken. Het ging zo goed, maar toen ging het toch mis. Want ondanks de sfeer en onze kalme, heerlijke gemoedstoestand, deed het pijn. Net zoveel pijn als het de afgelopen paar keer iedere keer gedaan had. In mijn lichaam en hoofd veranderde alles gelijk door die weerstand. Ik klapte dicht en al mijn kalmte en assertieve zelfvertrouwen was gelijk verdwenen.
Mijn gezicht vertrok een beetje en ik kneep mijn ogen dicht. Ik voelde dat Gio zijn hand op mijn bovenbeen legde en me zo belette verder te gaan.
‘Gaat het?’ hoorde ik hem vragen. Ik probeerde de pijn met op elkaar geklemde kaken te verbijten en dwong mezelf te knikken.
‘Ja…het…’ Ik gebaarde wat achter me. ‘Kunnen we…’ Gio keek me aan.
‘Wil je dat? Zeker? Als het niet gaat, gaat het niet, hè?’
‘Ja, alsjeblieft.’ Gio deed wat ik van hem vroeg. Hij kwam overeind en ik leunde naar achteren. Ik liet Gio me op mijn rug op de kruk neerleggen en even liet ik mijn hoofd op het leren kussen rusten. Een paar seconden sloot ik mijn ogen en ik ademde diep in en uit. Gio boog over me heen, ik pakte zijn gezicht vast en we zoenden elkaar weer. Ik probeerde rustig te worden, te kalmeren, buiten te sluiten wat er net was gebeurd. Het was moeilijk, want mijn zelfvertrouwen en hoop waren na die tegenslag van net een heel eind weggezakt.
Ik trok mijn benen op langs Gio’s lichaam en streek over zijn rug. Zijn hand gleed van mijn gezicht langs mijn hals omlaag, over mijn nek. Ik moest aan Cees denken door het gevoel van zijn hand daar, maar dat probeerde ik uit alle macht te onderdrukken. Gelukkig gleed Gio’s hand al gauw verder naar beneden en verdween tussen mijn benen. Daar streelde hij me een tijd, waarschijnlijk om me te helpen weer te ontspannen. Het lukte gedeeltelijk, maar toen we nog een keer probeerden verder te gaan, ging het weer niet, ook niet in deze positie. Ongewild verstijfde ik door de pijn en ik klemde mijn kiezen op elkaar. Ik probeerde door te bijten, maar zover liet Gio het niet komen. Hij suste iets en hield ermee op.
‘Oké,’ zei hij. ‘Dit doen we nog niet. Het is te snel.’ Maar ik probeerde de tranen uit mijn ogen weg te knipperen en schudde mijn hoofd.
‘Nee, het gaat wel. Ik moet gewoon… ik wil niet…’ Maar Gio schudde zijn hoofd en hij streek over mijn gezicht.
‘Het maakt niet uit, het heeft tijd nodig. Het komt vanzelf wel. Ik weet dat het moeilijk is, maar overhaasten helpt niet.’ Hij kwam overeind en pakte mijn arm vast. ‘Kom maar, ik help je overeind.’ Met Gio’s hulp ging ik weer rechtop zitten. Ik kon wel janken. Teleurgesteld en beschaamd bleef ik met mijn rug naar de toetsen op de kruk zitten, in elkaar en mijn benen tegen elkaar gedrukt. Ik probeerde niet te huilen en Gio wreef over mijn arm.
‘Gaat het?’ vroeg hij. Ik knikte en probeerde de tranen binnen te houden.
‘Ja,’ mompelde ik en ik knipperde met mijn ogen. ‘Ik moet alleen even…’ Ik maakte een loos gebaar en mijn ogen brandden. Snel kwam ik overeind en liep weg, de kamer door, naar de badkamer. Gio liet me gaan, gelukkig. Ik wilde echt even alleen zijn.
Ik wist mezelf bij elkaar te houden tot ik in de badkamer was. Daar deed ik de deur op dicht, zakte tegen de muur en begon te huilen. Geluidloos snikte ik en mijn lichaam schokte terwijl ik mijn nagels in de gladde tegels van de badkamer probeerde te boren. Het ging niet meer, ik wilde dit niet. Ik wilde zo graag dat het goed ging. Het huilen werd erger en ik drukte mijn hand tegen mijn mond zodat Gio het niet zou horen. Ik draaide mijn blote rug tegen de tegels en leunde er tegenaan. De tranen stroomden uit mijn dichtgeknepen ogen en ik balde mijn andere hand tot een vuist. Langzaam zakte ik zo op de grond, met mijn rug tegen de koude stenen, huilend als en klein kind.
Zo zat ik een tijd, weggezakt in mijn ellende. Na een tijdje kreeg ik het koud en ik wist mezelf naar de douche te slepen. Ik kreeg de douche aan, ging op de bodem van de douchebak zitten en liet het warme water over me heen stromen. Het water bleef de tranen wegspoelen tot ze op waren, maar warm kreeg ik het niet meer. Toch bleef ik zo zitten, onder de straal in de douchebak, met mijn knieën opgetrokken en mijn armen eromheen geslagen, voor me uitstarend toen er geen tranen meer kwamen. Ik wist niet meer wat ik moest doen, kon niets anders meer.
Ik zat nog steeds zo toen Gio de badkamer binnenkwam. Waarschijnlijk zat ik er al een tijdje en vroeg hij zich af of alles goed was. Vaag merkte ik dat hij even naar me keek. Toen hij naar me toeliep, zag ik door mijn wazige staartoestand heen dat hij alleen een grijze joggingbroek aanhad. Hij schoof de douchecabine open, stapte naar binnen en deed de glazen deur weer dicht. Zonder aandacht te schenken aan het stromende water ging hij naast me zitten, onder de warme straal. Hij sloeg een arm om me heen en wreef over mijn schouder. Het water kletterde op ons neer.
‘Het komt wel goed,’ zei Gio. Ik sloot mijn ogen even toen hij dat zei en liet mijn hoofd tegen zijn schouder aanzakken, tegen zijn huid die glad was door het stromende water. Zo bleven we een hele tijd zitten.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

In één woord; WAUW.
Ik had het vorige stukje ook al gelezen, maar ik besloot nog even te wachten met posten. Ik kan me heel goed voorstellen hoe Starla zich voelt en dat ze het niet accepteert dat ze niet gewoon seks kan hebben. Ze wil Gio zo graag iets terug geven na alles wat hij voor haar over heeft, heb ik het idee - en ook wil ze zich gewoon weer vrouwelijk kunnen voelen in haar lichaam.

Gio is echt geweldig. Hij heeft goed door hoe moeilijk Starla het momenteel met zichzelf heeft en hij heeft veel geduld met haar. Ook hij houdt echt van haar, dat kan niet anders.

x
Ukkeltje
Potlood
Potlood

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, iets met drukte en zo =P
Ik word nog steeds geraakt door je verhaal.
Ik moest er zelfs even om huilen, en ik blijf zeggen wat een ongekende prestatie dat is.
Gio is een schat, een man zoals iedere vrouw dat wil.
Hij is lief, zorgt voor haar, en overhaast niets.
Hij lijkt wel een engel! =)
Je schrijft prachtig, dat blijf ik ook zeggen.
En ook al post ik niet zo vaak, ik lees nog steeds mee!
Ga maar snel verder, want je hebt je roeping gevonden. ^^

X
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie heel erg voor jullie reacties! Erg fijn om te horen dat jullie het stukje goed vonden, dan laat ik het erin :D

Doe er een nieuw stukje bij, hoop dat jullie dit ook goed vinden! Misschien dat ik in een latere versie het gesprek tussen Starla en Gio nog uitschrijf.

Hoofdstuk

Ik zat nog lang met die mislukte seks met Gio in mijn maag. Ik had het er moeilijk mee, moeilijker dan ik aan mezelf en hem wilde toegeven. Het idee dat het nu, zelfs nu, in die perfecte sfeer verkeerd gegaan was, maakte me bang. Als het nu al niet goed gegaan was, hoe moest het dan ooit nog wel lukken? De omstandigheden hadden niet beter kunnen zijn en ik vertrouwde Gio meer dan wie dan ook. En ik wilde het zo graag, tenminste, op dat moment had ik het echt gewild. Ik wilde zo graag bij hem zijn, zoals vroeger, een stukje van mezelf terugkrijgen. Het was zo frustrerend en deprimerend dat het niet lukte. Wat als het zo bleef? Als het niet meer over ging? Moest ik dan toch professionele hulp gaan zoeken? Dat wilde ik niet, ik durfde het ook niet. Dat met Cees had ervoor gezorgd dat ik in deze situatie zat, maar dat met Cees had er ook voor gezorgd dat ik absoluut niet met een vreemde over die situatie wilde praten. Ik kon me helemaal niet meer voorstellen dat ik vroeger zo makkelijk tegenover seks had gestaan. Nu was het te privé, te pijnlijk. Kon ik het nog maar, kon ik er nog maar onbeschaamd over praten en er ronduit van genieten en onbezorgd het bed induiken met wie ik ook wilde. Was seks nog maar leuk.
Omdat ik er niet over wilde praten, ontweek ik het onderwerp na dat akkefietje met Gio. Ondanks dat, of misschien juist wel daardoor, had Gio volgens mij maar al te goed door hoe erg ik worstelde met wat er gebeurd was. Ik schaamde me er ook voor, ook hierover, ook tegenover hem. Ik had altijd geprobeerd te voorkomen dat hij me als een beschadigd, zielig figuurtje zou gaan zien omdat hij daardoor telkens herinnerd zou worden aan wat Cees met me gedaan had, maar zo werkte ik dat zelf alleen maar in de hand. Gelukkig leek Gio door te hebben dat ik er niet over wilde praten en dat respecteerde hij. Daar was ik hem dankbaar voor. Toch wisten we allebei dat het niet zo kon blijven, dat proefde ik aan alles. Er moest iets gebeuren en ik wist ook wat, dat ik Gio eindelijk eens moest vertellen wat er die avond met Cees gebeurd was, waarom het nu zo ging. Ik vond het alleen zo verdomd moeilijk. Het voelde of ik naakt door een drukke winkelstraat zou moeten lopen, en dat die mensen en ik dan iedere keer wanneer we elkaar weer tegenkwamen zouden moeten denken aan dat genante moment. Het was moeilijk uit te leggen, maar zo voelde het een beetje.
Maar toch moest ik het doen, hoe erg ik het ook vond. Ergens diep van binnen was ik me daar pijnlijk bewust van. Misschien zou ik dan ook dingen kunnen afsluiten, in mijn hoofd. Niet accepteren, al was het alleen maar erkennen, het een plek geven. En misschien hielp het ook wel, op het gebied van seks. Ik was altijd bang geweest om het aan Gio te vertellen, had altijd de angst gehad dat hij dan zou moeten denken aan wat Cees precies gedaan had, daar rekening mee zou gaan houden bij wat hij zelf deed. Met hoe hij me had vastgepakt, me had aangeraakt. Maar misschien was dat niet alleen maar slecht. Misschien kon het me ook helpen, kon hij me er juist doorheen helpen als hij wat meer wist.
Dus ik had het verteld. Donderdagavond, toen we samen thuis waren. Gio had een nummer voor me gespeeld op de piano, en ik zat in mijn badjas in de vensterbank bij het hoge raam met een kop warme chocolademelk naar hem te luisteren. De sfeer was goed, heerlijk ontspannen, warm door de naderende kerst. Daarna hadden we een tijd zitten praten, ik op de vensterbank met mijn chocomel en Gio zijlings op de pianokruk met en glas Disaronno met ijs. Toen was het gewoon gebeurd. Ik had het niet gepland, het was niet bewust. We hadden over andere dingen zitten praten, leuke dingen zelfs eerst, maar op een gegeven moment waren we op die zaterdagavond gekomen, ik weet niet eens meer precies hoe. Volgens mij hadden we het over politie gehad in een totaal andere context en toen had Gio gevraagd of ik geen spijt had dat ik niet met dat van Cees naar de politie was gegaan. Ik zei van niet omdat ik er niet over kon praten, het niet durfde, niet wilde. Gio vroeg of ik het ooit wel eens aan iemand verteld had, helemaal, en ik zei van niet. Gio pushte me niet, liet het rusten, en daarna hadden we het een tijdje over een ander onderwerp gehad.
Ik was zelf degene die er toen weer over begonnen was. Na een tijdje was er een stilte geweest tussen ons, een fijne stilte, en toen had iets me over de streep getrokken. Vanuit het niets begon ik erover. Het eerste wat ik eruit kreeg was dat Cees iets in mijn drankje had gestopt. Gio had naar me opgekeken, maar niets gezegd en me naar woorden laten zoeken. Toen kwam het eruit. Ik vertelde over het drankje, het effect dat het op me had gehad. Ik vertelde dat Cees me had meegenomen naar de wc, dat ik zo stom was geweest daarmee in te stemmen, en ik vertelde zelfs dat hij aan zijn vrienden had gevraagd of zij ook even wilden. Gio was stil geweest, had alleen naar me geluisterd. Zijn gezicht was steeds strakker geworden, steeds meer verbeten, terwijl hij aanhoorde hoe Cees me voorover op het meubel had gedrukt, mijn slip had uitgetrokken, mijn arm op mijn rug had gedraaid en hoe het hem toen de tweede keer met veel pijn en moeite was gelukt om bij me binnen te komen. Alle gevoelens van hulpeloosheid, paniek en angst kwamen weer boven als ik er over praatte en jankend vertelde ik dat ik het na een paar vruchteloze pogingen van protest opgegeven had omdat het zo’n pijn deed, dat ik hem gewoon zijn gang had laten gaan. Het was vreselijk om erover te praten, en het werd nog erger omdat het teleurstellend was hoe bitter weinig het veranderde, in mijn hoofd, mijn gevoel. Ergens had ik misschien gehoopt dat er iets beter werd als ik er met iemand over praatte, maar er veranderde helemaal niets, het bleef zich net zo scherp voor mijn ogen herhalen.
Toen ik niet meer kon praten pakte Gio me vast en troostte hij me, wiegde me heen en weer terwijl ik huilde, en even leek het of zijn medelijden met mij de overhand nam over zijn woede tegenover Cees. Hij zei dat het absoluut niet mijn schuld was, dat ik had gedaan wat ik kon. Dat was genoeg. Verder streelde hij alleen kalm over mijn rug en hield mij me tegen zich aan, en meer hoefde hij ook niet te doen. We begrepen elkaar volledig, en alles eromheen, wat er de afgelopen keren fout was gegaan bij de piano en daarvoor op het toilet in het restaurant, en al het andere. Dat was het enige wat me opluchtte. Dat hij nu begreep dat iedere idiote reactie die ik afgelopen tijd gegeven had totaal niets met hem te maken had.
Na een tijdje liet Gio me los en ik ging even naar de badkamer om mijn gezicht onder de koude kraan te houden en wat water te drinken. Toen bleek pas hoe kwaad Gio echt was. Ik stond net de uitgelopen make-up van mijn wangen te vegen toen er een knal klonk vanuit de kamer. Ik rende terug en toen zat Gio in de kamer met een verbeten uitdrukking op zijn gezicht en bloed aan de palm van zijn hand. Uit pure frustratie had hij het glas van de Disaronno tegen de muur naast hem kapot geslagen.
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Verder streelde hij alleen kalm over mijn rug en hield mij me tegen zich aan, en meer hoefde hij ook niet te doen.
Of de mij moet een 'hij' worden, of je moet mij of me weghalen (: Nu loopt de zin niet goed!
Verder weer ontzettend mooi geschreven, die laatste stukjes. Echt goed ook dat ze het nu aan Gio heeft verteld. En die laatste paar regels, echt mooi. Goed en duidelijk beschreven dat Gio ook niet één en al liefde is, maar dat hij ontzettend boos is op Cees!

Wauw, ik vind het echt een geweldig verhaal, Jeetje!
Als het af is, moet je er echt aan denken om het uit te geven, het is aangrijpend, verslavend en ontzettend goed beschreven! Een paar kleine spelfoutjes zijn ook de enige opmerkingen die te geven zijn ;)

Super goed, snel weer verder! (:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel xILY! :D Nu weer een beetje wat actie :)

__________________________________________________________________________________________

Maar daar hield het niet mee op. Na die avond met Gio kwam alles in één keer. Achteraf gezien was de samenloop van omstandigheden ongelukkig, de dag waarop ik het verteld had, bedoel ik. En Cees koos gewoon net de verkeerde dag uit, al wist hij dat natuurlijk niet. Alles van de afgelopen tijd en mijn verhaal en alle emoties eromheen waren nog te vers, nog te diep in ons geheugen gegrift. Cees kon ook niet weten dat hij Gio zou treffen nog geen twee dagen nadat diens haat tegenover hem op zijn hoogtepunt was geweest.
Het gebeurde vrijdag, twee dagen na die emotionele avond met Gio. Ik had ‘s overdag een paar uur les en moest om vier uur in het restaurant zijn om te werken. Toen ik daar aankwam was ik al niet vrolijk, want ik had een aanvaring gehad met Bètavent vlak voor ik van school wegging. We hadden hem het laatste uur en omdat hij te laat begon, liep zijn les ook uit. Hij hield ons nog een hele tijd ongevraagd vast terwijl de bel al gegaan was en na een kwartier hadden ik en wat anderen er wat van gezegd, omdat veel mensen ergens om een bepaalde tijd moesten zijn. Bètavent stelde het niet op prijs en dreigde ons nog een uur strafwerk te geven, waardoor de hele klas over hem heen viel. Uiteindelijk waren we gedwongen nog twintig minuten naar zijn gezever te luisteren voor hij ons eindelijk liet gaan, waardoor mijn hele planning in de soep liep.
Omdat ik later was dan verwacht, moest ik gelijk vanuit school door naar het restaurant. Daar kwam ik er vervolgens achter ik dat één of andere vrouw haar zinnen op Gio had gezet. Ze zat aan een tafeltje te eten, en ze riep hem overdreven veel en lang bij zich om dingen te bestellen en te vragen en praatte en lachte dan de hele tijd heel flirterig met hem. En ze kon haar handen niet van hem afhouden. Ze raakte af en toe zijn arm aan en als hij iets af kwam ruimen, gaf ze het telkens op zo’n manier aan dat haar hand net even die de zijne raakte voor ze het losliet. Gio gaf wel gewoon antwoord op haar vragen en glimlachte af en toe beleefd als ze iets zei, maar verder ging hij er niet echt op in. Ondanks dat wist ze van geen ophouden. Ik ergerde me aan haar en ik ergerde me aan mezelf omdat ik me eraan ergerde. Ik was nooit bezitterig of jaloers geweest en had een hekel aan mensen die dat wel waren. Gio kon het allemaal best zelf afhandelen, hij was mijn bezit niet en ik wilde ook niet dat hij zou denken dat ik dat wel vond. En ik wist ook best wel dat hij wel wat gewend was, dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar toch kon ik het niet laten af en toe even stiekem hun kant op te kijken.
Dat was ik dus ook aan het doen op het moment dat het gebeurde. De vervelende vrouw had Gio voor de miljoenste keer bij zich geroepen en met een leeg dienblad onder zijn arm hoorde Gio haar verhaal aan. Volgens mij had hij wel betere dingen te doen, maar zoals altijd bleef hij netjes. Hij luisterde en zei af en toe iets en de vrouw praatte tegen hem met een ontzettend flirterige uitdrukking op haar gezicht, terwijl ze met een elleboog op de tafel steunde en hem (en de rest van het restaurant) zo ongegeneerd een blik in haar decolleté gunde. Ik was aan de andere kant van het restaurant bezig mijn praatje over de soep van de dag af te draaien tegen een jong stel aan een tafeltje, een blond meisje en een knappe, lichtgetinte jongen met een glimmende diamant in zijn oor. Ik stond precies aan de goede kant van de tafel en kon zo over hun hoofden heen af en toe stiekem naar Gio en die vervelende vrouw kijken.
Ik had al mijn concentratie nodig om dat mens in de gaten te houden en tegelijkertijd door te praten tegen mijn klanten. Daardoor had ik het eerst niet in de gaten. Ik werd pas uit mijn concentratie opgeschrikt toen ik vaag merkte dat er iemand naast me kwam staan. Er viel een schaduw over me heen, een grote schaduw. Een stevige hand sloot zich om mijn arm. Eén heerlijke seconde lang dacht ik dat het een collega was die iets wilde vragen, maar ik realiseerde me al gauw dat de greep te ruw en te dwingend was om van een collega te komen. Ik rook een vage lucht van sigarettenrook en leer, liet mijn blik van Gio en de vrouw afdwalen en keek midden in het gezicht van Cees.
Toen viel alles stil. Ik kon helemaal niets meer, verstomde totaal. Mijn hele lichaam ging op tilt omdat hij zo dicht bij me stond, omdat hij me aanraakte. Mijn knieën knikten en er verscheen kippenvel op mijn hele lichaam. Mijn hart begon te bonzen als een gek.
Cees keek me donker aan.
‘Wij gaan praten,’ zei hij. ‘Nu. Onder vier ogen.’ Ik rook alcohol in zijn adem en zijn pupillen waren groot. Hij had iets gebruikt, niet zo lang geleden nog.
Ik klemde mijn kiezen op elkaar en probeerde uit alle macht rustig te blijven. Zijn greep om mijn arm was zo stevig dat het pijn deed. Hij trok eraan in een poging me mee te krijgen, maar ik zette mijn hakken in de grond en bleef staan waar ik stond.
‘Niet nu, Cees,’ snauwde ik met alle moed die ik nog in me had. ‘Ik ben aan het werk, rot op.’ Maar Cees bleef aan mijn arm trekken en keek me dreigend aan.
‘Muil houden, hoer,’ zei hij en het stel aan de tafel keek ons met grote ogen aan. ‘Ik zeg meelopen, nu.’ Maar ik zette me schrap en probeerde mijn arm met mijn vrije hand uit zijn greep te bevrijden. Ik zocht om me heen naar Gio, maar die werd aan de andere kant van het restaurant nog steeds lastiggevallen door die vervelende vrouw en had niets in de gaten.
Cees’ greep werd steviger en volgens mij was de pijn van mijn gezicht af te lezen, want de blik van de jongen aan de tafel gleed naar de hand om mijn bovenarm. Cees trok harder en toen lukte het me niet meer te blijven staan. Hij gaf me niet de tijd om nog iets tegen mijn klanten te zeggen en zonder pardon sleepte hij me mee. Ik worstelde een beetje tegen, probeerde mijn arm los te trekken, maar hij hield me stevig vast.
‘Laat los,’ siste ik tegen hem terwijl ik probeerde zijn vingers van mijn arm te wrikken. ‘Ik kan zelf ook wel lopen.’ Maar daar trapte hij natuurlijk niet in en hij gaf me geen centimeter ruimte. De deur kwam dichterbij en mijn knieën begonnen steeds weker te worden. Ik wist niet wat hij in deze toestand onder praten verstond, maar ik was bang dat ik daar ook beter niet achter kon komen. Als laatste redmiddel keek ik nog een keer achterom, zoekend naar Gio. Die werd echter nog steeds vastgehouden door die vrouw en stond met zijn rug naar ons toe. De laatste moed zakte me in de schoenen en ik slikte toen Cees me door de deur naar buiten trok.
Afbeelding
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Zippo :( stukje erbij dan maar.

__________________________________________________________________________________

Buiten sleepte Cees me mee naar het einde van het blok. We gingen de hoek om, een steegje in. Het was smal, een meter of drie breed, en doodlopend, met alleen muren rondom. Achteraan stonden een aantal grote, zilveren containers. Het was er donkerder door de schaduw van de gebouwen en het rook er naar vocht.
Ergens achteraan bleef Cees zo prompt staan dat ik bijna tegen hem opbotste. Hij draaide zich om en eindelijk liet hij mijn arm los. Ik wreef er met mijn hand overheen, met het idee dat de afdruk van zijn vingers diep in mijn vlees stond.
‘Wat wil je nou?’ vroeg ik met een onzekere ondertoon in mijn stem die ik niet voor mezelf kon verbergen. Cees wiebelde een beetje neurotisch heen en weer op zijn voeten en stak zijn handen in zijn zakken.
‘Er zit een kliniek aan de andere kant van de stad,’ zei hij prompt. ‘Vlak bij het station, richting het ziekenhuis. Daar moet je heen om je abortus te regelen.’ Het duurde even voor zijn woorden tot me doordrongen. Ik staarde hem aan. Langzaam besefte ik wat hij zei en toen nog dacht ik eerst dat ik het verkeerd verstaan had. Dacht hij echt dat ik naar de andere kant van de stad ging afreizen omdat ik van hem een abortus ‘moest’ regelen?
Ik was bang voor hem, maar mijn verontwaardiging won het van mijn angst. Als ik dit deed, als ik toegaf, dacht hij misschien dat hij nog veel meer van me kon gaan eisen en dan was het einde zoek. Ik mocht niet zwichten, hoe dan ook. Ik slikte en zette een stap opzij.
‘Nee,’ zei ik. ‘Rot op en laat me met rust. Ik doe helemaal niets voor jou en ik bepaal zelf wel wat ik met mijn lichaam doe.’ Ik wilde langs hem heen lopen, maar zo makkelijk liet hij me niet gaan. Ik had nog geen twee stappen gezet toen hij me blokkeerde. Hij sneed me de pas af en voor ik wist wat er gebeurde, duwde hij me hard met mijn rug tegen de muur. De lucht werd uit mijn longen geperst en mijn schouderbladen dreunden hard tegen de bakstenen achter me. Ik snakte naar adem toen hij zijn hand om mijn hals klemde. Het was net als die avond, die vrijdag, op die wc. Toen ik me dat realiseerde, begon mijn hele lichaam te trillen. Ik had er geen controle meer over.
‘Kijk wie er ineens praatjes heeft gekregen,’ siste Cees naast mijn oor en ik kneep mijn ogen krampachtig dicht. ‘Heel dapper, maar je mooie Spaanse neukertje is nu even niet in de buurt, dus als ik zeg dat jij naar me luistert dan doe je dat, stomme hoer. Jij gaat naar die kliniek en je laat dat kutkind uit je halen. Je gaat er naartoe, ook al moet ik je er aan je haren heen slepen. Het interesseert me niet wat voor kronkel jij in je hoofd hebt die je vertelt dat je mij ergens voor moet straffen, want ik ga mijn leven niet laten verpesten door dat ene kwartiertje dat ik met jou heb doorgebracht.’ Ik haalde paniekerig adem, te snel, te kort, en hield mijn ogen stijf dicht. Ik was doodsbang voor hem, durfde me niet te bewegen. Ik voelde zijn adem bij mijn oor en rook de lucht van alcohol.
‘Ik zweer het je, Starla,’ siste Cees. ‘Als je het niet doet trim ik je zo in elkaar dat niemand je ooit nog zal willen neuken.’
Ik kromp in elkaar. Zijn hand was zwaar om mijn hals en ik voelde zijn vingers in mijn nek, iedere vinger afzonderlijk. Ze brandden op mijn huid, alsof ze in mijn vlees schroeiden, elektrisch geladen waren. Ik bezweek zowat, de angst baande zich een weg door mijn lichaam, steeds krachtiger, steeds paniekeriger. Toen hield ik het niet meer. Het was of er iets ontplofte in mijn hoofd.
‘Laat me los!’ gilde ik. De adrenaline gaf me kracht en met al die kracht gaf ik hem een duw, zo hard als ik kon. Er verscheen een rode waas voor mijn ogen en het enige wat ik nog dacht was wegkomen, wegwezen, weg, weg, weg. Ik wrong me uit zijn greep en wurmde mijn lichaam langs dat van hem. Cees wilde me tegenhouden, maar in een reflex draaide ik mijn hoofd om en spuugde hem vol in zijn gezicht.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Wow, wat spannend, en ook verschrikkelijk levendig geschreven.
In je vorige posts, vond ik soms een paar zinnen met foutjes en zinnen die ik niet zo lekker vond lezen, omdat je af en toe kort na elkaar hetzelfde signaalwoord gebruikte - maar natuurlijk las ik daar wél vol geboeid overheen. ;)

Dít laatste stuk vond ik echt fantastisch.
Ik zag het als het ware voor mijn ogen gebeuren (dit had ik trouwens ook bij dat hoofdstuk dat ze zich ineens weer herinnerde wat er was gebeurd met Cees)
Ook de dingen die je Starla en Cees laat zeggen maken het plaatje mooi.

Al vind ik het wel minder dat je me nu zo in de spanning laat... grrrrr.
Ga snel doorrrrrr! :twisted:

x
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Class! :D Mocht je tijd hebben, zou je de dingetjes die niet lekker lopen dan even voor me op een rijtje willen zetten? Dan kan ik die even verbeteren namelijk :)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Het Dramatheater”