Zwarte schimmen

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik las dit verhaal weer terug en kon het toch niet laten om het te plaatsen, ook al heb ik nog niet echt geheel een idee waar het heen zal gaan haha xD, maar dat kan het ook wel weer leuk worden :P hehe, komen hoop plotwendingen xD. Oh in dit verhaal ga ik meer magie, magische wezens enz. proberen te gebruiken dan ik normaal doe. Kijken of het lukt :).

Er zit maar een klein stukje van hoofdstuk 1, bij omdat ik het volgende stuk twee keer heb geschreven en er nog niet helemaal uit ben welke versie ik het mooist vind xD hehe,

Net als met mijn andere verhaal zal ik een keer per week proberen te plaatsen.
Feedback wordt met open armen ontvangen en er komt een melding in het bericht te staan, wanneer de feedback is toegepast op het stukje

Feedback van Babette: Toegevoegd :D
Ejell: Ook toegevoegd :D, wat een stomme foutjes zeg! Gromm.. Kijkt zichzelf streng aan en hoopt het niet meer te doen.
Proloog
Weelderige bloemen, ze ontsproten over de groene graslanden. Kleuren bezaaiden het veld, ze stonden gelijk aan de voltallige regenbogen die de hemelen niet alleen in azuurblauw dompelden.
Blote voetjes huppelden over de vlakte. De wind blies zacht strelend langs het kinderlichaampje en liet de lange gouden lokken opwaaien. De lach zonder zorgen echode door de lucht. Ze was daar de enige, volmaakt gelukkig. In een wereld vol groen, talloze zonnen en ontelbare kleuren.

Gouden ogen schoten open. Ze zagen niets anders dan rode vloeistof. Er waren geen vrolijke kleuren, er was geen vrede. Het was maar een droom. Een valse herinnering die haar hoofd moest overnemen.
De eeuwige vermoeidheid overviel opnieuw haar lichaam en haar ogen sloten zich.
-*-

Naakt

De straten van Darkar, duister zoals altijd. Eeuwige wolken leken de zon weg te bannen. Het licht had zich al in geen jaren getoond, verdwenen, vervangen door een ondoordringbaar wolkendek.
Ongelijke, gebroken tegels belegden de paden en de pleinen. Oude patronen allang vervaagd door miljoenen voeten die erover liepen. Slaven, soldaten, landheren, iedere voet had de ooit prachtige kleuren weggesleten, nu bleef alleen het grauwe binnenste achter.
Smalle zijstraten, omringd door hoge raamloze muren liepen als aderen door de stad, pompend naar het middelpunt, het hart. Het hart waar een toren over de stad uitrees. De top was onzichtbaar in het lage wolkendek. Men sprak met grote eerbied over het gebouw wat de aarde en de hemel met elkaar zou verbinden, althans zo spraken de oude volksverhalen. Wat de waarheid was wist niemand in de grote stad, niemand was ooit moedig geweest om tot de spits door te klimmen om het met eigen ogen te aanschouwen.
Ver weg van die machtige toren, in de donkerste stegen van Darkar, helemaal in de buitenring, begonnen zwarte schimmen uit hun slaap te ontwaken, onopgemerkt voor ieders oog.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

OEEEEEHHHH! ME LIKES IT!!! Ik ben nu al uw nummer 1 fan :P het begint echt super, ik zit echt te stuiteren op mijn stoel :P het klinkt echt als fantasy-fantasy en dat is mijn favo-fantasy^^ maar stond dit op je stickje dat je weer gevonden hebt of was je even herinneringen aan het ophalen?
Weet je, dat vroeg ik me al een tijdje af, waarom ben je niet veel eerder aan fantasy begonnen, dan bij het lot? Of heb ik iets gemist :P
MAareh... dat was het weer denk ik xD even niks nuttigs te vertellen, dusseh.. succes met verder schrijven tussen al het werken door :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ten eerste, het begint leuk en ik ben heel benieuwd naar de rest (:
Ten tweede, volgens mij moeten er in deze zin wat tekens bij:
JodieJJ schreef:Ongelijke gebroken tegels belegde de paden en de pleinen.
Volgens mij hoort er tussen 'ongelijke' en 'gebroken' een komma en achter 'belegde' en n, dus dan wordt het:
Ongelijke, gebroken tegels belegden de paden en de pleinen.

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar volgens mij is het beter zo, ook omdat dat eerste een opsomming is zeg maar, van hoe de paden zijn... (aa)

En snel verder! Ik ga proberen dit te volgen (:
When the power of love overcomes the love of power.
Babette<3.
Balpen
Balpen

Yeeuj! Ik ben nu al helemaal into dit verhaal!

K vond toch nog een paar puntjes waar ik niet helemaal zeker over ben...

Blote voetjes huppelde over de vlakte.
Voetjes = meervoud, dus huppelden.

Ze was daar de enigste, volmaakt gelukkig.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je ipv 'enigste' enige bedoelt, of niet? Enigste = mooiste, enige = dat ze de enige is.

Ongelijke gebroken tegels belegde de paden en de pleinen.
Tegels = meervoud, dus belegden.

Voor de rest is het echt een mooi stukje, en ik ga dit zeker volgen.
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Amarious
Balpen
Balpen

Erg goed en tevens spannend begin.
Ik hoop dat je snel het andere deel van hoofdstuk 1 post, want het leest weer erg lekker weg.
Keep it up :super !
Love the life you live so you can live the life you love.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Wouw! Ik had niet zo snel reacties verwacht... :D maar het deed mijn vingers wel jeuken om te gaan schrijven, dus hier is nog een stukje erbij van hoofdstuk 1.

( ik heb een naam nodig voor de persoon waar dit stukje over gaat xD.. errug hea, ik had eerst een naam maar die gebruikte ik toen voor een ander verhaal dus.. wie heeft er goede ideeen?!. )

@Saskia: haha, ja Saskia ik ga me eraan wagen hoor om echt fantasy te schrijven, met magie en al die andere shit xD, zal vast wel niet veel van te recht komen --' Het woord in ieder geval niet sprookjesachtig.. ik hoop niet dat dat je teleursteld :P hehe. You know, I'm a sadist. Zodra iets lief en zwoel wordt blokkeer ik xD.
En ik was herinnerignen op aan het halen! Maar dit verhaal ken jij al een beetje, ik geef een hint! MAD-EYE!! :shock:

@Ejell: Ik hoop dat ik je nog steeds benieuwd maak:p, als het verhaal je ergens niet zint zou ik dat graag willen horen :) Flames accepted :P hehe, (Dit geldt trouwens voor iedereen :twisted: )
Oeeh, stomme foutjes. Ik ga er zo even goed naar kijken. Dank je alvast!

@babette: Uhgg --' ik ben weer aan het klooien met werkwoorden.. En het ging net zo goed! :cry:.
*Gaat zo ook heel rap verbeteren.* Stom, stom, stom :roll:

@Amarious<< het is en blijft een lastige naam! =P:
Ik hope you still like!

*Kijk mensen ik ben mijn engels weer een beetje aan het bijspijkeren, of ik moet minder redbull drinken --' loop hier echt te stuiteren... Donk Donk Donk*

NU HET VERHAAAL.. *trommelgeroffel... pangpaungpeeengg*

babette: Ik geef AUTOCORRECT de schuld xP, moest vandaan zijn :P
-*-
Niemand zag haar hier, met haar lichaam verborgen onder een zwarte, vuile mantel. Onzichtbaar in de schaduwen van verwaarloosde gebouwen.
Niets meer dan een achtergelaten lijk voor een ieder die langs zou lopen. Alleen een arm en een been staken als bleke bakens onder het kleed vandaan, verleidingen voor de aaseters.
Als je dichtbij genoeg kwam kon je de lange rode krassen over het huid zien lopen, en diepe paarse plekken het wit zien doorbreken. Maar niemand zou zo dichtbij komen, niemand zou dichtbij genoeg komen om het zachte kloppen van het hart te horen. Alleen de wezens van de nacht zouden het wagen. Ze zouden zich voedden van haar vlees, en ze zouden de slag van haar hart volledig negeren, tot er nog te weinig bloed was om het te laten kloppen.
Het lot speelde een wreed spelletje met haar door haar in leven te houden.

Een spasme trok door de levenloze hand en heel kort klauwden de vingers over de gebroken grond. Een stuiptrekking, onbeheerst en het kon net zo goed een teken zijn van de dood, waren het niet dat twee ogen op fonkelden onder de mantel. Goud, sprankelend en vol leven.
Alleen wilde de rest van haar lichaam niet meedoen. Nog eens probeerde ze haar vingers te buigen, maar zelfs de stuiptrekking bleef weg. Ze probeerde haar been uit de koude wind te trekken. Als een dood onderdeel bleef het onbeweeglijk liggen.
Haar kaak spande zich en tranen prikten haar ooghoeken. Ze kon niets meer dan wanhopig toekijken, afwachten tot er iets zou komen wat haar zou verslinden. 

Een zilveren parel spatte tegen de grond kapot en liet een zout spoor over de brug van haar neus achter. De schreeuwen die ze wilde loslaten, de noodkreten zaten vast in haar keel. Het enige wat haar lichaam verliet waren die zilveren tranen die een voor een haar zicht vertroebelde en de grond onder haar verduisterden.
Ze was een gevangenen van haar eigen lichaam.

Een slepend geluid, als gewaden die over de grond werden getrokken, bereikte haar oren.
Haar lichaam verstijfde, in hoeverre dat kon bij de verlamming. Angstig rolden haar ogen tot ze zicht hadden op de bleke bakenen. Haar lichaamsdelen die uitstaken.
De spieren rond haar mond begonnen te spannen en trokken de hoeken naar beneden. Bange tranen bleven over haar wangen rollen, maar geen geluid verliet haar lippen. Dit keer voelde het niet alsof haar strot werd dichtgeknepen en al het geluid terugdrong, dit keer was het haar eigen wil die haar verbood geluid te maken. Geluid zou de voorbijganger alleen maar naar haar toe lokken.
Vertroebelde contouren van gehavende, leren laarzen kon ze zien verschijnen onder de mantel door. Ze bewogen niet, maar stonden stil met de neuzen wijzend naar haar gezicht.
"Wat hebben we hier?" De krakende mannenstem was het enige geluid om haar heen.
In een korte ruk, zonder dat ze een enkele kans had om te protesteren, was de zwarte mantel van haar lichaam verdwenen en lag het onbeschermd in de koude wind.
De gouden ogen schoten omhoog, op zoek naar het gezicht van haar belager. Versleten grauwe kleren schoten aan haar zicht voorbij, tot ze stil kwamen te staan op een lang en gerimpeld gezicht. De kap van de man zijn mantel maakte het moeilijk om meer te zien, maar voor nu leek hij mens.
Hij bekeek haar lichaam, te lang. Ze wilde in elkaar kruipen en alle naakte delen bedekken, maar nog steeds was er geen beweging dan enkel die van haar ogen.
Een benige hand strekte trillend onder het gewaad vandaan en tastte naar haar huid. Ze kon het voelen. Het eelt schuurde over haar vel. Rillingen trokken over haar zijde waar de vingers hun spoor achterlieten.
En meer tranen vielen.
Ze wilde dit niet. Ze wilde de hand niet op haar lichaam voelen. Ze wilde niet dat iemand haar zo bekeek.
Haar ogen knepen dicht toen ze armen om haar heen voelde sluiten. Ze pakten haar stevig vast en ineens was de koude ondergrond verdwenen. Ze werd dicht tegen warme stoffen van kleding aan gedrukt. Daaronder kon ze het oude lijf voelen, wat meer uit botten leek te bestaan dan vlees. Zwak en afgetakeld, toch tilde hij haar zonder problemen.
De duistere muren, die enkele keren beklad waren in occulte teksten, schoten langs haar heen. Het draaide en vervormde tot een misselijkmakende massa.
Haar ogen rolde omhoog tot ze niets meer zagen. Ergens tussen de ritmische passen was ze naar het onderbewustzijn toe gedwaald. Een plaats die nu als enige veilig leek.
Babette<3.
Balpen
Balpen

Een sterk neergezet stukje, meer kan ik er niet over zeggen.

Toch nog één foutje;

Een benige hand strekte trillend onder het gewaad van dan en tastte naar haar huid.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar volgens mij is 'van dan' niet echt goed ;S.

Namen? Ah, daar ben ik zo slecht in, laat ik maar niets voorstellen xD.
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Iel dat begint lekker ;S
Maar echt supergoed beschreven! Ik kon alles zo voor me zien (:
Nog 1 dingetje geloof ik, (ik kan niet quoten op me iPod, lekker dan -.-) maar op dat moment dat ze wil schreeuwen enzo ergens aan het begin staat er geloof ik een komma te weinig; 'De schreeuwen die ze wilde loslaten, de noodkreten zaten vast in haar keel' moet volgens mij een komma tussen noodkreten en zaten, dus zo; 'de scheeuwen die ze wilde loslaten, de noodkreten, zaten vast in haar keel'

Namen uhm... Ik ben niet zo goed met namen... ;$

En natuurlijk, weer gewoon snel verder! (:
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jaaa, mijn muis staat weer stil :D maar jeeej, mad-eye!!! Ik zat al te hopen dat het dit verhaal zou zijn^^ mar je hebt de proloog veranderd? Of komt introductie van mad-eye er nog in, maar dan later?
En je hebt het veranderd! Komt oude, zorgzame vrouw nog terug? Of zal ik dat nog lezen^^ maar deze man is ook lekker scary! ME loves it :D
Ik vind het echt een heel erg goed beschreven stukje, dat had ik al gezegd, maar ik wil het met plezier nog een keer herhalen. Echt een van je beste stukjes tot nu toe^^ en hé je kent me, al te zoetsappig vind ik ook maar niks :P hoewel ik daarin toch iets minder erg ben dan jij^^
Enneh hoe had je haar dan eerst genoemd? Ehm... een naam... je krijgt een lijst, mag je kiezen :P
-Yiae
-Renyci
-Kylota
-Lerylle
-Neenath
-Noylee

En dat was het :P hopelijk heb je er iets aan, maar voel je niet verplicht hoor ;) snel, snel, snel verder!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Babette: Dank je :D. ALtijd leuk om te horen.
@Ejell: Jeeh:D mooi dat je alles zo voor je kon zien, dat is toch altijd iets waar een schrijver probeert naar toe te werken :p.
@Saskia: Hahaha, jou muis drinkt stiekem redbull! ( uhg, dat kan ik nu ook wel gebruiken ).
Mijn ego is weer opgekrikt :D haha, herhaal nog maar een paar keer ;) :P hehe.
HERE COMES MAD-EYE. Ik ben er trouwens nog niet over uit of zorgzaam vrouwtje erin komt :0

Als dit stukje ergens verwarrend is, dan graag melden :).. enne sorry dat het meer uitleg is dan echt verhaal --' nog lastig hoor als je over een wereld schrijft waar je alles zelf in verzint xD haha.
Oh, en zoals jullie zien schrijf ik meerdere pov's maar die zullen allemaal rond de hoofdpersoon spelen ( dus niet honderden verhaallijnen, zoals je ook in fantasy boeken tegenkomt.)

@Babette: Oeh, dat is een foutje wat je nog vaak bij mij gaat zien, ik weet nooit goed welke worden er wel aan elkaar moeten en welke niet :P. Dank je!
-*-

Kwijt
Zware voetstappen galmden door de steegjes. Met een slepend geluid volgde de zwarte mantel.
Een enkel oog glom onder de kap van de mantel op en keek naar de plassen die nu doodstil als spiegel op de bodem lagen. Zijn eigen beeld erin was niets meer dan een duistere schim en werd gebroken door zijn laars die er spetterend instampte.
Aan het einde van de steeg kwam hij abrupt tot een halt, nog net uit het zicht van de enorme mensenmassa die zich voor hem voortbewoog. Verdwaasd draaide hij zich om. En dat ene oog gaf nog een enkele blik de smalle straatjes in. Niets, alleen gebroken stenen en waterplassen.
Bijna angstig voor de mensen voor hem deinsde hij nog een stap achteruit.
Waar is ze? Het was zijn laatste gedachten voor hij volledig in de schaduwen op ging.
-*-

Dood verklaard
Bertrand Verosia was vroeger een bekend man geweest. Hij was zelfs een hoogstaande wetenschapper van de SterrenCode geweest. Nu, was zijn naam in stof vergaan en voor de enkeling die de naam nog kende was hij dood, gestorven in eenzaamheid.
Zelfs de ooit veelvoudig herhaalde verhalen over zijn verdwijning waren vergeten.
Zelfs als de oude man, die nu in het weinige schijnsel van de olielamp zijn boeken doorspeurde, zou vertellen dat hij de heer Verosia was, zou niemand hem geloven. Mensen hier in Darkar waren uitgestorven. Hij was de enige nog over en zijn enige hoop op overleven was dat niemand zou weten dat hij een mens was. Het was de reden dat hij nu naar de naam Envier luisterde, zijn pseudoniem. Een veel al gedragen naam door de Flemmen, oftewel de Jagers.
Flemmen leefden meestal niet in de stad maar aan de bosranden. Hun gezicht en lichaam waren gebouwd zoals dat van een mens, ook al liepen ze in een eeuwig gebogen houding en waren hun armen, handen en vingers langer. Er waren nog een paar andere verschillen. Hun huid was grauwer en hun gezicht behaarder, maar als je niet heel duidelijk keek zou je nooit het verschil zien.
En niemand zou ooit een Flem openlijk aanstaren, dan kon je net zo goed direct een mes door je keel steken. Die dood was waarschijnlijk minder pijnvol.
Bertrand keek met een weemoedige blik naar de regendruppels die tegen zijn raam ketsten en als tranen naar beneden dropen. Hij was bijna vergeten hoe de zon eruit zag. Alleen vaagjes nog kon hij zich er de warmte van herinneren, toen hij nog uren onder haar stralen in pure rust zat te filosoferen. Die tijd was nu over.
Met zijn benige lange vingers sloeg hij nog een paar pagina's om van het oude, stoffige boek op zijn schoot.
Hij hoefde alleen naar de regels te kijken om te zien wat er stond, zo vaak had hij de teksten al gelezen. Maar deze pagina kende hij het beste. Exact de middelste in het boek, pagina 250, de Code van Sterren. Het waren deze teksten over de lichtpuntjes in de hemel die vijf mannen bij elkaar hadden gebracht en zo de sterrencode vormden. De code die zowel voor vrede als voor oorlog had gezorgd.
Als hij de tekst zo overlas kon hij zich maar een ding bedenken; zou de nieuwe Code deze teksten uberhaupt ooit wel eens gelezen hebben?
Hij had de nieuwe generatie nooit ontmoet toen zijn eigen uiteenviel. Hij wilde er niets meer mee te maken hebben en toch greep hij bijna iedere avond weer naar het boek, om de zonde die hij had begaan te herlezen. Het was een obsessie die hem langzaam aftakelde en hem ouder maakte dan dat hij hoorde te zijn.
Eem stommelend geluid gevolgd door een harde klap deed de oude man opschrikken.
Met grote ogen staarde hij naar het plafond.
"Mij, mij, volgens mij is mijn gast wakker geworden."
Saskjezwaard
Computer
Computer

Het wordt steeds beter en beter :D wel een heel ander verhaal dan dat van de zorgzame vrouw :P
Weet je, er zijn een paar namen en als ik die lees in een fantasyverhaal, dan vind ik ze vanaf het begin al HELEMAAL geweldig! SterrenCode is er zo eentje^^ dus you're lucky :P
En Flemmen! Geweldig^^ haha, ik kan zo nog een tijdje door blijven gaan xD je hebt echt geen idee hoe blij je me met dit verhaal maakt :P een hele fantasywereld waarin de mensen niet overheersend zijn, wat een afwisseling! Hmm, misschien moet ik dat bij mezelf ook eens veranderen dan :angel
MAD-EYE!!!! Haha, krijg net een stukje van liedje, you look me in the eye xD toevallig :P
Hmm, ik ben niet echt in staat om een nuttig bericht achter te laten, dus sorry^^
Babette<3.
Balpen
Balpen

Ik houd echt van dit verhaal. Echt.
Het leest lekker weg en ik zie het gewoon voor me.

Toch wel één foutje.
Ach, wat ben ik toch vervelend qq.

Flemmen leefden meestal niet in de stad maar aan de bos randen.
Bosranden is één woord (:

Weer een sterk neergezet stukje. Keep going.
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Geweldig stuk weer (: Ik snap nog niet alles helemaal, maar dat komt vast nog wel (:
Snel verduur! (:
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jullie hebben me verslaafd gemaakt aan dit verhaal --' Dat was niet de bedoeling! haha :P

@Saskia: Ik ben blij dat ik jou zo blij met dit verhaal kan maken hahahxD, en nu kan ik mijn geweldige verzonnen namen gebruiken! uhugmm.. daar ben ik dus niet goed in xD gewoon het eerste type wat in je opkomt hehe :P

@Babette: Echt super :D jullie reacties maken me helemaal hyper de piep haha xD

@Ejell: Als er dingen te verwarrend worden, hoor ik het graag ;) dan pas ik het aan :p.

Nu weer verder met het verhaaal ( hmm... volgens mij hou ik me niet helemaal aan mijn eens in de week up-date xD, ik zou Zonsverduistering nu moeten posten! ( maar dat verhaal is moeilijker haha xD )

Feedback:
Babette xD, het was inderdaad een foutje :p, had niet veel tijd in mijn middag pauze om het nog na te kijken xD haha.
-*-
Wakker worden
Rode bubbels, luchtbellen die in vreemde vormen naar de oppervlakte reikten, vulden haar zicht. Haar mond vloog open, happend in de vreemde vloeistof om haar heen, zoekend naar zuurstof. Paniek vulde haar hoofd. Lucht!
Het kostte haar lichaam tijd voor het besefte dat het niet naar lucht snakte. Dat de dikke vloeistof waarin ze verlamd stil lag haar amper leek aan te raken, alsof het niet bestond net als de lucht om je heen.
Haar hoofd draaide traag, vechtend tegen onbekende weerstand. ze keek om zich heen, maar het enigste wat ze zag was rood. Vaag vormde en versmolten beelden in de vloeistof. Andere levensvormen, die voor haar bewogen. De slingerende lijnen die steeds weer bewogen als stromend water, maakte het onmogelijk om het gene voor haar te specificeren. Vaag met een echo wisten stemmen haar te bereiken.

"Breng het serum aan." De vreemde klanken verstomde al snel weer. De trillingen hadden te weinig kracht om door de vloeistof heen te breken.
Ze werd afgeleid door de ijskou die haar arm binnenliep. Het duurde niet lang voor de ijskou vervangen werd voor een brandend vuur, en pijn volgde. Haar mond ging open in een geluidloze krijs. Als laatste zag ze hem. Haar lief die zachtjes haar naam fluisterde. 
"Sinenomi.."
Het beeld had net zo goed een illusie kunnen zijn.

Gouden ogen schoten open en haar mond hapte naar een diepe teug lucht. Starend in het niets, keek ze omhoog. Haar gedachten leeg en alleen dat angstige gevoel wat haar vanbinnen bekroop en haar verlamde lichaam niet leek los te laten.
De angst, waarvoor ze geen reden wist, verborg zich langzaam weer, terwijl zij terug naar bewustzijn werd getrokken. Haar ogen sloten zich eenmaal en haar hartslag keerde terug in zijn normale ritme. Toen ze haar ogen opnieuw opende, zag ze de kamer om haar heen en voelde ze het zachte bed waar ze in lag. Maar er was een ding veel belangrijker dan de vreemde omgeving waar ze in verkeerde. Het was de naam. Het enige wat haar onbewuste had achtergelaten in de nacht.

"Nomi" Ze sprak hem zachtjes om niet te vergeten. Nomi was haar naam.
Verheugd duwde ze zich in een zittende positie. Gelijk begon haar hoofd te duizelen. Haar blik begon zich op te vullen met kleine zwarte vlekjes en ze kon haar maag voelen keren. Snel voor het ziekelijke gevoel haar lichaam volledig kon overnemen, liet ze zich achterover vallen tot haar rug inzakte in het zachte matras.
De vlekjes trokken langzaam bij. Verdwaasd keek ze naar het plafond. Ze kende het niet. Zware dwarsbalken liepen bijna als versiering voor het witte gips. Ze bracht haar hoofd opzij en keek naar het hoofdsteun van haar blijkbaar tweepersoons bed. Donkerbruin van de beits met sierlijke ingekeepte rozen. Ze liet haar hoofd de andere kant op vallen en fronste haar wenkbrauwen terwijl ze naar de enorme kast met boeken erin.
Dit was niet haar kamer. Ze kende dit niet eens. Met nieuw verkregen nieuwsgierigheid kwam ze opnieuw overeind. Haar ogen sluitend tegen het gevoel dat ze elk moment in elkaar kon zakken. Ze wreef met haar handen over haar slapen en beval het nare gevoel om haar lichaam te verlaten. Zij hoorde controle te hebben, die dwang leek op dit moment groter dan ze hem ooit had gevoeld. Ze opende haar ogen weer, liet een diepe teug lucht naar binnen glijden en stond vol goede moed op.
Haar benen vochten tegen de controle die ze wilde houden. Een pas wankelde Nomi vooruit voor haar benen het volledig begaven. Als weke delen zakte ze in elkaar. Haar lichaam werd naar voren geworpen en ze kon haar schouder tegen het hout van een kast voelen aan klappen. Er verliet geen enkel geluid haar lippen terwijl ze de grond raakte en haar armen beschermend voor haar hoofd hield. Planken stortte naar beneden en vielen op haar.
De kast was niet stevig genoeg geweest om de klap te overleven en nu bedolf het haar als een lawine.
Ineen gekropen bleef ze doodstil liggen, bang dat er meer zou komen als ze zich bewoog.
Bekende?

Bertrand had moeite om de wenteltrap snel te beklimmen. Zijn handen waren strak om de trapleuningen geklemd, maar het verlichtte de kracht die op zijn benen kwam maar een klein beetje. Puffend wist hij de overloop in een korte tijd te bereiken, met de woorden dat hij te oud werd om te hollen.
Amper op adem gekomen, liep hij door naar de deur van zijn logeerkamer, ook wel de kamer van de vorige bewoners. Hij zelf kwam er normaal gesproken nooit op, maar het leek hem slimmer om het meisje daar neer te leggen in plaats van in zijn eigen bed. Wie weet wat ze bij zich droeg. De rode vlekken die hij in haar zijde had gezien, waren ook niet echt geruststellend geweest, met die zwarte aderen erom heen die onder de huid kropen als giftige slangen.
Hij opende de deur van de kamer en greep meteen naar zijn hart toen hij de stapel planken op de vloer zag met daar onder uit niets meer dan een bewegingsloze hand en been.

"Oh mij," hij snelde zich er naar toe en ging door zijn knieën, terwijl hij de planken opzij gooide.

Het meisje eronder kreunde toen ze eindelijk vrij genoeg was om zich te kunnen bewegen.

"Voorzichtig," sprak Betrand met zekere onzekerheid, terwijl hij haar iets overeind hielp zodat ze in een zittende positie kwam. 
Het meisje haar lichaam was inmiddels bedekt met een lang shirt wat Bertrand in zijn kast had weten te vinden en hij had haar een broek aangegeven die te los zat om haar smalle heupen. Het was in ieder geval beter dan naakt rondlopen.
"Bent u in orde?"

Meteen keek het paar vreemd gouden ogen naar hem op. Het pupil was niets meer dan een dunne spleet. Een kattenoog, het was iets wat Bertrand al in jaren niet meer had gezien.
Ze staarde hem een lange tijd intens aan, alleen haar blik al maande hem tot stilte. Er lag een verborgen kracht in die bijna direct weer verdween toen ze van hem wegkeek naar haar eigen handen.

"Ja meneer, het gaat wel." antwoordde ze met een klein verlegen stemmetje, die gepaard ging met een diepe blos rond haar bleke wangen.

Bertrand glimlachte iets en gaf haar nog eens een observerende blik om te zien of ze echt niet gewond was.

"Gelukkig maar." Hij wilde eigenlijk meteen doorvragen wat er met het meisje was gebeurd, maar zij was hem voor. 
"Hoe ben ik hier terecht gekomen?"

De oprechte onschuld in het meisje haar stem, deed Bertrand slikken. Zou ze nog wel weten wat er was gebeurd voor dat Bertrand haar vond, of hoe Bertrand haar vond? In haar grote ogen kon hij zien van niet. Ze zouden veel angstiger zijn geweest als ze het nog had geweten.

"Je lag gewond op straat," zei de man uiteindelijk heel rustig.

"Gewond?" Ze tilde haar armen op en bewoog haar benen, voor ze met haar handen over haar hoofd streek, op zoek naar enig teken van verwonding. Pas toen ze haar mauwen opstroopte liet ze een hoog kreetje los. Grote zwart blauwe plekken bevlekte de huid, gesierd met lange rode halen. Maar de wonden deden haar zo te zien geen pijn.
"Hoe kom ik hieraan?" Voor het eerst klonk er een lichte angst door in haar stem.
Bertrand schudde zijn hoofd. "Ik weet het niet, je had ze al toen ik je vond." Hij hield heel even stil. "In je zij heb je nog een paar plekken."

Heel voorzichtig tilde het meisje het grote shirt iets omhoog. Ze kronkelde zichzelf in een vreemde bocht zodat ze haar zij kon bekijken.

De dieprode plekken die Bertrand had gezien waren vervaagd tot kleine bruinrode rondjes. Er waren geen zwarte aderen meer te zien, die waren geheel weggetrokken. Ze liet haar shirt vallen en keek aan de andere kant waar precies dezelfde plekjes zaten.

"Hoe kom ik daaraan?" vroeg ze opnieuw terwijl ze met haar vinger op de rode stippen drukte die een kort moment wit wegtrokken. Ze kromp iets ineen toen ze harder drukte, blijkbaar waren de plaatsen gevoelig.
"Ik heb werkelijk geen idee, vrouwe."
Opnieuw keek ze op naar hem. Er was nog maar een kleine beetje over van die felle intense blik die ze had gehad toen ze hem de eerste keer had aangekeken.
Bertrand verwachtte dat ze nog iets zou vragen of iets zou zeggen, misschien zelfs dat ze in paniek zou raken, maar het enige wat ze deed was hem aan staren. Haar volle lippen bleven strak op elkaar geknepen.

"Ik zal wat water voor u pakken, dan kunt u zich een beetje opfrissen."

Hij wachtte niet op een antwoord voor hij opstond en zich naar de deur begaf.
"U bent dokter Bertrand Verosia."
Verstijfd bleef de oude man voor de deur staan. Zijn hand zweefde bevroren boven de klink.
Met een rillerige zucht streek hij een masker over zijn gezicht en keerde zich om.
'Sorry, maar u moet de verkeerde voor u hebben."
het meisje was al van de grond opgesprongen en stond nog geen meter bij hem vandaan. "Ik weet zeker dat u heer Verosia bent!"

"Mijn naam is Envier," probeerde Bertrand zo rustig mogelijk te zeggen. "Ik ken geen Bertrand Verosia."

"Maar..maar u bent wel Bertrand, ik moest u zoeken." Verslagen keek ze naar de grond toe.
Bertrand kon het niet helpen dan te vragen. "Waarom moest je Bertrand zoeken?" Niemand hoorde hem nog te kennen. Hij was dood verklaard! Verdwenen van de aardbodem al tientallen jaren geleden. Wie was dit meisje dat ze hem had herkend?
Het meisje bleef naar de vloer kijken, met een onzekere blik keek ze naar hem op. "Ik- ik weet niet," mompelde ze uiteindelijk heel zacht en beschaamd. Ze wiebelde iets op haar benen voor ze verder sprak.
"Ik ben Nomi." En daarmee had ze het onderwerp heel abrupt veranderd.
Bertrand kon opgelucht ademhalen. "Zoals ik al zei, ik ben Envier." zei hij met een vriendelijke glimlach.
"Ik zal nu dat water maar voor u halen en dan kunnen we zo langs madam Touisaille om je wonden te laten kijken."
Nomi lachte liefjes terug en bleef uiteindelijk alleen in de kamer achter terwijl Bertrand de spullen haalde.
Saskjezwaard
Computer
Computer

woeeeeh, Nomi is cool!!!!! Weer super, hmm ik val ib hergaling :P maar ik kon alles echt helemaal voor me zijn, vooral Nomi heb j echt geweldig neergezet, maar de kamer heb ik ook een beeld van^^ of het helemaal klopt weet ik niet, maar goed, het beeld is er :P en madame touisaille (over moeilijke namen gesproken xD) is degeen die ik denk dat t is?

Begin was wel scifi achtig :P ik ben heel heel heel erg benieuwd hoe t verder gaat, dus tis maaar goed dat je verslaafd bemt xD snel verder!!!
Babette<3.
Balpen
Balpen

Nou, ik ben er tenminste blij mee dat je er verslaafd aan bent - meer leesvoer voor mij. Met Reis van Uraion zit ik een beetje vast, dus dit is wel even leuk om te lezen.
JodieJJ schreef:"Maar..maar ik bent wel Bertrand, ik moest u zoeken."
Is dit een foutje, of verspreekt ze zich zo dat je 'maar ik bent wel Bertrand' zegt?.

Nouja, keep going (:
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Saskia: Haha, Nomi is ook echt wel jouw type wat dat aan gaat xD. Kijken of je haar blijft leuk vinden :p. Ook al heb ik je al gespoileerd :evil: gromm.. ik kan geen plotten geheimhouden.

@Babette: Het duurde wel even voor een nieuw stukje xD, sorry. Maar ik liep vast --'

Nou ik ben er nog steeds niet tevreden over maar uiteindelijk moet je je maar in overgave er bij neerleggen.
Sorry als de POV verandering verwarrend is. De volgende twee stukjes zijn introducties namelijk van andere karakters. Anders ben ik bang dat ik de wereld niet goed neer kan zetten.
-*-

Dodelijk verleden
De vuile doek ging onophoudelijk verder met zijn ritmische draai. Witte strepen bleven achter op het doorschijnende glas, en lieten het spoor zien van de doek die nog steeds in diezelfde beweging het glas oppoetste. De grijsblauwe ogen van de vrouw zagen het niet eens. Ze waren te gefocust op de schaduwen in het uiterste hoekje van de bar. De man die daar zat leek zich zowaar in de duisternis ervan te verbergen. Als hij niet af en toe de kroes met mede voor zich de lucht in hief om er een slok uit te nemen, zou je hem waarschijnlijk niet eens zien zitten. De zwarte mantel, waarvan de kap over het hoofd was getrokken, was een perfecte camouflage.
Gedachteloos plaatste de vrouw, Tamah, het glas op haar bar. Haar kersenrode lippen krulden zwoel bij de hoeken om.
Tamah was berucht om haar onmenselijke schoonheid. Het was haar bloed van de Flem die haar die schoonheid gaf. Niemand wist of Tamah ook daadwerkelijk een volbloed Flem was. Normaal begaven de vrouwelijke jagers zich niet onder de bevolking, maar er gingen wel verhalen rond dat het hun schoonheid was waarmee ze hun prooien veroverde en Tamah had al meerdere mannen in haar klauwen weten te lokken.
Heupwiegend stapte ze langzaam op haar nieuwe slachtoffer af. Ze boog zich voorover, over de bar, tot de onbekende een vrij uitzicht op haar volle boezem had.
Zijn hoofd rees iets op.
Tamah’s ogen twinkelde, terwijl de man zijn blik bleef hangen op het goed waar menig ander voor was bezweken. `
“Kan ik iets voor u betekenen?” Zelfs haar stem was voor verleiding gemaakt, laag en met zwoele klanken.
Voorzichtig keek de man verder omhoog en eindelijk kon Tamah een verlangende blik op zijn gezicht werpen.
Een licht getinte huid onthulde zich. Zijn kaak was hoekig en straalde kracht uit met smalle lippen die licht gebroken.
Tamah beet zachtjes op haar onderlip.
De grote hand die de beker mede had vastgehouden, verliet het glas en pakte de rand van de overschaduwende kap vast. In een vloeiende beweging gleed de stof naar beneden en onthulde zijn gezicht volledig.
Verschrikt struikelde Tamah twee passen achterwaarts. Haar hand sloeg ze voor haar mond om het geschrokken geluid te smoren.
De rechterhelft van de man zijn gezicht was perfect en voldeed aan al haar fantasieën. De brede kaaklijn, het azuurblauwe oog waar zo’n krachtige blik in lag.
Het was de linkerkant van zijn gezicht die haar maag liet samentrekken en haar blik vasthield.
De wang was verwrongen. Drie diepe halen, alsof iemand met een mes zijn huid had opengereten, liepen er als groeven over. Het wit van het vlees kon je erin zien. De omliggende huid was rood gezwollen en trok de goede huid strak.
Dikke zwarte draden hechten de leden van de oog aan elkaar, en lieten het voor haar zicht verdwijnen. Dicht genaaid en niet voorzichtig ook. Waar de draden weer de huid in verdwenen, was het gat opgerekt, alsof er te vaak te veel spanning op de hechtingen was gezet.
Een hapering verstoorde haar ademtocht.
“Het spijt me.” Ze wist niet waarom ze de woorden sprak. Misschien voor haar onbeleefde aangapen, of voor hetgeen wat de man was overkomen. Hetgeen wat hem zo afzichtelijk vervormd had. Maar op dit moment leken het de enige woorden die gepast waren.
De man grijnsde. Een brede grijns, die zijn tanden ontblote en het verwrongen gezicht, krachtiger liet uitkomen. 
Hij kwam overeind uit zijn stoel. Zijn brede gestalte bedekt in de zwarte mantel torenden boven haar uit.

“Spreek geen woorden waarvan je de betekenis niet weet.” Zijn stem was zwaar, en een slissende klank vulde ieder woord.
De spieren rond het dichtgenaaide linkeroog begonnen te contracteren. De spanning trok aan de zwarte draden, tot de huid waar ze door heen gestoken waren bijna kapot getrokken werd. Een dunne lijn van het oog werd zichtbaar. Spierwit, zonder iris of pupil.
De wereld om Tamah heen stopte, verdween in een diepe duisternis.

Vlammen rijzen om haar op. Hun tongen likken aan haar huid en branden de vellen van haar lichaam. Krijsen, niet alleen de hare, verscheuren het zwart boven haar.

Tamah's ogen rolden van pijn in hun kassen.

Ren, vlucht, stemmen die tegen haar fluisteren. Dieprood bloed druipt van de lijken die om haar heen verschijnen.

Haar hele lichaam trilde en tranen gleden zonder geluid over haar wangen.

De lijken staren haar aan met hun dode witte ogen. De laatste horror, de afslachting, voor eeuwig in hun gezicht getekend.

Een brandende pijn joeg door haar heen. Onbestaande vlammen bleven haar verzwelgen. Van binnen werd ze langzaam verteerd door de beelden die in haar hoofd afspeelde. Ze wilde dat het stopte. Ze wilde dood. Maar bevroren in een oude tijd, had ze geen enkele macht meer.

De spanning op de hechtingen viel weg. De oogleden gleden meteen weer over het wit heen.
De vrouw voor hem viel op haar knieën. Hijgend staarde ze verwilderd naar de koude, stenen ondergrond. Ze trilde ongecontroleerd en haar bruine haren plakten van het zweet aan haar voorhoofd.
Er was maar een seconde voorbij gegaan sinds ze nog met hem had staan praten.
De vreemdeling liet zijn goede, blauwe oog over de rest van de bezoeker glijden in de herberg. Ze keken verward terug, zich afvragend waarom de barvrouw net nog had gestaan en nu op haar knieën lag. Een enkeling was zelfs zo grootmoedig om overeind te komen.
Hij trok zijn kap over zijn hoofd. Opnieuw was het verwrongen gezicht verdwenen in de schaduwen. Zonder nog een blik op de vrouw te werpen, keerde hij zich en met lange schreden verliet hij de verduisterde taverne.
Saskjezwaard
Computer
Computer

MAD-EYE is back :D nou ja, hij is niet weggeweest, maar goed :P jeeej, je bent weer verder aan het posten! Ik vind het stukje trouwens nog steeds helemaal geweldig^^
Sorry, je stukje voor dv moet trouwens wachten, ik moet eigenlijk nu iets lezen :angel geen zin in, weer zo'n irritante opdracht. Mijn weekenden zitten telkens zo vol --'
Haha, tis niet dat geen plotten geheim kan houden , maar mijn overredingskracht is zo groot dat je geen kans maakte :P ik ben er ook niet heel goed in, met ovc kwam ik een heel eind, maar dat is uiteindelijk ook weer uitgelekt xD
Maar goed, meeeeeer :D
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Spannend!!
Uhm... Tja hoe maak ik hier iets nuttigs van...
*tien minuten later*
oke dat wordt hm niet, dus blijf ik er maar bij dat ik supergraag meer wil lezen (:
Ravenelise
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit is echt zo bizar. Terwijl je leest, vorm je echt een beeld van wat er juist gebeurd. Alles is zo boeiend verwoord, echt fantastisch! (er zijn maar weinig boeken waarbij ik me meteen ene fantasiewereld kan inbeelden, dus doe zo voort!)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo allemaal,

Tijdje geleden, maar ik wilde wat anders doen en een betere introductie maken van mijn tweede hoofdkarakter! * Niet dat ik er al helemaal tevreden mee ben xD, maar ik denk ook niet dat er binnenkort nog iets veel beters uitkomt... dus daar moeten jullie me maar mee helpen :p

@Saskia: Wooow Mad-eye! Nu kan ik je alleen niet meer in schok laten zijn :( Snik snik...
@Ejell: :D Ieder berichtje maakt mij blij :D ook met onzin ben ik blij, haha :p sorry dat de volgende post wat langer duurde, ik kan nu wel beloven dat ik het volgende stukje al klaar heb liggen! alleen nog wat schoonheidsfoutjes eruit halen.
@ Ravenelise: Wat leuk een nieuwe lezer! :D, Ik ben blij dat je het je zo kan inbeelden! WOOH * Doet dansje op bureaustoel, ik kan wel beschrijven 8) hehe *

Mensen zouden jullie het fijn vinden als ik een soort van uhmm goh hoe noem je dat ;=\ zijn lijst van woorden opschrijf met uitleg erbij. Dus van wat flemmen zijn, gins, uhmm de sterrencode enz.
Of is dat niet nodig :O.
Nou nu geen bullshit meer en het volgende stukje!
-*-
Terug keer van de schaduwdrijver

een jongeman met lange zilverblonde haren stak met behoedzame blik de grens over. Hij staarde naar de lucht die even zwart was als het gebied wat hij zojuist verlaten had. Hij kon niet wachten tot hij verder het binnenland ingetrokken was, waar de zon weer in volle gloren scheen. De duisternis van de Zwarte Landen zoog zijn energie weg, hij verlangde naar licht. Als hij naar de horizon keek, kon hij al licht zien. Een glimlach trok om zijn lippen terwijl hij zijn in leer gehulde hand over de zwarte huid van het wezen naast hem streek. De viervoeter die veel weg had van een paard, had een huid die al even glad aanvoelde als de leren handschoenen die de schaduwdrijver droeg. Alleen was deze huid in tegenstelling tot de handschoenen ijzig koud, er had nog nooit zon op geschenen om het enig warmte te bieden.

De gins, wezens die de stad Darkar bewoonden, zagen de man al aankomen. Nieuwsgierig kwamen ze uit hun armzalige huisjes om de Royale wacht van de Witte landen te bekijken.
De flungal aan de zijde van de drijver werd al met net zulke grote ogen als de man zelf aangekeken. Met zijn enorme leren vleugels, die het dier naast zijn lichaam had opgevouwen, was het ook een indrukwekkend dier om te zien.

Gins waren het arme volk in de Witte Landen en een man uit zo'n hoge positie en zo'n opmerkelijk dier waren zeldzame verschijningen voor hen. 

Alain Nalon zoals de schaduwdrijver genaamd was, hief zijn hoofd nog iets hoger op bij alle aanbidding. 

Sommige brutale vrouwen schoten naar voren en knielden aan zijn voeten. Met een lichtelijke walging keek de wachter neer op de vrouwen die in lompen gekleed waren met vuile vlekken over hun kleding en hun getinte huid. Één greep met haar klauwachtige handen naar de zomen van zijn gewaad. Met een welgemikte trap probeerde hij haar te verjagen.
Hij raakte haar nauwelijks, aangezien ze al schichtig was weggekropen.

Gins waren katachtigen wezens. Veel noemden ze een kruising tussen kat en mens. Met hun kleine ronde neuzen en met katachtige ogen waar maar weinig wit in te zien was, kon dat maar zo waar zijn. 

De trap was nauwelijks waarschuwing geweest en meerdere vrouwen knielden langs zijn pad neer met smeekbedes en giften die ze hem wilden meegeven als een geschenk voor de Hogere machten. 

Alain had zichzelf al tijden geleden geleerd de menigte te negeren. Om boven hen uit te stijgen. Hij kwam dan ook van een nageslacht wat ver boven deze wezens verheven was. Schaduwdrijvers waren een van de machtigste wezens die de Witte Landen bevolkten.

Een jongeknul met een wilde bos zwart haar, zoals bijna alle gins hadden, sprong voor zijn pad. 
Hij zwaaide wild met zijn lange dunne armen en dwong Alain te stoppen met lopen.
Geërgerd ging Alains hand bijna direct naar de greep van zijn zwaard. "Aan de kant, schooier!" 
Ma
ar ondanks de harde woorden bleef de jongen staan. 
"Heer, alstublieft u moet helpen."

"Ik zei: Ga aan de kant." met een snerpend geluid verscheen het zilver van de kling. 

Geschrokken deinsde de jongen een pas achteruit. "Alstublieft, heer. Ik smeek u." Terwijl de jongeknul dat zei bleef hij angstvallig naar het zwaard staren. 

Alain deed een stap dichterbij en wilde naar het brutale kind uithalen, een schreeuw van de zijlijn hield hem tegen.
De menigte aan de om hen heen spleet uiteen en een man kwam er hijgend tussen door rennen. Het was wat hij in zijn armen droeg wat Alains aandacht opeiste. Een vrouw.
Ze lag er als een pop bij, volledig slap hangend. Haar huid was als een lijk bleek en voor even dacht de drijver dat ze echt dood was. Pas toen de man recht voor hem stil bleef staan, kon hij de borstkast van de op en neer zien gaan. Ze leefde, maar haar toestand leek erg slecht te zijn.
De vrouw was geen gin. Dat was op het eerste oog opslag al te zien. Door haar bleke huid kon je nog steeds een verleidelijke schoonheid zien. Een waar de flemmen om bekend stonden.
"Alstublieft, heer. Een schaduwwezen heeft haar aangevallen. Alstublieft, kunt u hulp bieden. We zullen uw eeuwige dank betuigen."
De oudere gin die de vrouw droeg, stonk naar alcohol en tabak. Als Alain een beetje goed gokte, was de man zo uit een bordeel komen zetten, en was deze vrouw een prostituee.
Ondanks dat beide soort mensen onder de hogere lieden met walging werden begroet, streek Alain een hand over zijn hart. Hij kon hen moeilijk afwijzen.
"Kom hier, en help me haar op mijn dier leggen."
Met zijn tweeën droegen ze de vrouw op de flungal die wat protesteren snoof, maar het daar bij liet.
"Heeft u gezien, goede man, wat haar heeft aangevallen?"
De gin trok een vreemd gezicht voor hij zachtjes sprak. "Neen mijnheer, het ene moment stond ze achter mijn bar en het volgende moment zakte ze als een zoute pop in elkaar."
Alain trok zijn wenkbrauwen hoog op. Dat klonk absoluut niet als een aanval van een schaduwwezen. Voor hij kon verder vragen, ging de gin verder.
"Maar mijn klanten zeiden me dat ze met een vreemde man had gesproken. Niemand heeft zijn gezicht gezien en ze wisten me alleen te vertellen dat hij in een zwarte mantel gekleed was."
Saskjezwaard
Computer
Computer

Soow, ik ga even heel streng zijn :gr: maar eerst even Jeeej, het is Alain :D schaduwdrijvers zijn leuk^^ haha, had je vast niet verwacht he xD
Maar goed, terug naar het strenge :gr: om eerlijk te zijn vind ik Alains eerste houding en zijn latere hulp aan de gins niet helemaal overeen komen. Eerst is hij hooghartig en arrogant, om opeens over te springen naar bezorgd. Het gaat me nu net iets te snel, ik had eerder verwacht dat hij de jongen iets aan zou doen (haha, kan er ook aan liggen dat ik genoeg karakters heb die dat wel zouden doen xD). En hij is nu te snel weer vrolijk, ik had verwacht dat hij ietwat chagrijnig zou worden door de onderbreking, maar hij praat gewoon heel opgewekt tegen de jongen :P
maar goed genoeg nuttig gezeur, tijd voor nutteloosheid :D ow, trouwens, tot nu toe vind ik je wezens heel overzichtelijk en goed uit elkaar te houden, dus een lijst is nog niet nodig^^ scheelt jou ook weer werk, haha xD heb je trouwens al schaduwwezens bedacht? :P

En daar is Alain :D ik ben nu al fan, had ik dat al gezegd? Vast wel^^ ghehe, ik wil meer! Weg met inspiratieloze rotzooi, ga weer verder schrijven! Nanowrimo is pas volgende maand en we hebben al genoeg, dus daar hoef je je ook nog geen zorgen over te maken :P ik wil meeeeer!!
Oké, 's nachts komt er echt alleen maar onzin uit --' ik stop wel, beter voor jou^^ meeeer!!!!
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Whoee nieuw stuk (: Eventjes gelezen :P
Er zijn twee vage dingen maar dat is niet fout ofzo, gewoon een beetje misgegaan xd. Je begint de eerste zin zonder hoofdletter (oohh magniet heh), en ergens halverwege wordt de 'maar' opeens afgekapt, kijk hier:
"Geërgerd ging Alains hand bijna direct naar de greep van zijn zwaard. "Aan de kant, schooier!" 
Ma
ar ondanks de harde woorden bleef de jongen staan. 
"Heer, alstublieft u moet helpen." " (aa)
Maar verder vind ik 't wel een chilll stuk (: dus ik kijk uit naar meeeeer!
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”