Rode maan

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

Na een tijd weg te zijn geweest, heb ik maar weer eens besloten weer een verhaal te gaan schrijven.
Hopelijk vinden jullie het iets aangezien ik het net ter plekke heb verzonnen! :D

Proloog
Het was donker in het bos.
Het blauwe vuurvliegje was de enige lichtbron.
Het kon haar niet schelen.
Het heeft haar nooit iets kunnen schelen.
Stapje voor stapje liep ze op blote voeten door het bos.
Haar blote voeten lieten de bevroren bladeren die op de grond lagen kraken.
Haar sneeuwwitte nachtjapon bewoog zachtjes door haar bewegingen.
Haar ravenzwarte haar danste zachtjes in het winterbriesje.
Haar donkergrijze ogen staarden strak vooruit.
Op een open plek stopte ze.
De volle maar liet zijn licht vallen op haar.
Het blauwe vuurvliegje vloog weg.
Toen was ze alleen.
Alleen in het maanlicht dat haar bleke huid nog bleker leek lijken.
Ze sloot haar ogen en luisterde.
Niets bewoog.
Niets maakte geluid.
Ergens knapte een takje.
Ze opende haar ogen weer.
Ze was omringd door mannen met lange speren.
Ze keek ze een voor een aan.
Ze zag dezelfde vastberadenheid in elk paar ogen.
Ze deed haar ogen weer dicht en richtte haar nu blinde blik en armen naar de volle maan.
Ze hoorde de mannen als een op haar af komen.
Langzaam kleurde de aarde rond haar voeten rood.
Net als de maan.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Leuk dat je weer een verhaal gaat schrijven. De proloog is spannend, vooral het laatste stukje maakt het helemaal af! :D

Ik wil je wel graag aanraden om de zinnen gewoon achter elkaar te zetten. Ik weet niet of je met opzet de zinnen onder elkaar hebt gezet?
Je begint een zin heel vaak met 'ze' het is mooier als je afwisselt, bijvoorbeeld door af en toe 'het meisje' te gebruiken of een naam.

Ik ben benieuwd hoe je verhaal verder gaat! Ik hoop dat je iets aan mijn feedback hebt, kijk maar even wat je er mee doet ;)

Schrijf snel verder! :D

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

@Maaike Ik heb het expres zo geschreven om het er een beetje apart te laten zijn. In dit stukje schrijf ik wel zinnen achter elkaar en wissel ik af tussen hij/zij en de naam van de persoon hoor! :D

Hoofdstuk 1

5 jaar later

Het was nacht en de maan liet zijn licht tussen de wolken door neerdalen op de aarde.
Dave keek omhoog naar de bewolkte hemel. Vrijwel meteen keek hij weer voor zich uit. Hij hoorde namelijk iemand rennen. Hij greep zijn speer beter vast en drukte het spraakknopje van zijn radio in.
“Rode Maan aan troepen. Verdachte gesignaleerd. Herhaling. Verdachte gesignaleerd.” Zei hij met gedempte stem. Ondertussen zetten hij de achtervolging in.
De kinderkopjes van de straat waren glad van de regen die met bakken uit de hemel kwam en maakte het rennen een stuk moeilijker.
Voor hem hoorde hij de verdachte vallen en achter hem hoorde hij de rest van zijn troepen vrijwel geluidloos aankomen.
Voor hem bleef het stil. Dave stopte met rennen en liep behoedzaam verder. Langzaam werd het silhouet van de verdachte zichtbaar. De verdachte zat ineengedoken op de kinderkopjes.
Behoedzaam en met de speer naar voren omringde Dave en zijn troepen de verdachte. Ze bewoog niet. Enkele ogenblikken bleef het stil en bewogen ze allemaal niet. Enkel de regen ging ongestoord verder. Net toen Dave het teken wou geven om toe te slaan, bewoog de vrouw razendsnel naar hem toe. In een flits was het gezicht van de vrouw voor de zijne en terwijl hij verschrikt een stap terug zette, fluisterde ze iets naar hem.
“Het is weer rode maan, Rode Maan.”
Slechts heel even brak de maan door en rood licht gleed een enkele seconde over Dave en de vrouw heen.
Een stekende pijn verspreidde zich door zijn borst. Hij schreeuwde van de pijn, liet zijn speer vallen, greep naar zijn borst, hapte naar adem en zijn ogen werden groot.
Hij zag nog maar net hoe zijn troepen de vrouw wegsleurden. Hij hoefde niet te zien wat er met de vrouw zou gebeuren om het te weten. Ze zou het einde van de nacht niet zien. En hij misschien ook niet. Hij voelde zijn bewustzijn hem ontglippen en toen hij hard op de kinderkopjes neerkwam, was het helemaal weggeglipt.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Aah, dan heb ik niets aan je proloog op te merken, haha :D

Je eerste hoofdstuk verwarde me even toen Dave wat in zijn radio praatte. Ik had geen technologie bij speren verwacht. Maar dat geeft niet hoor, daarom is het fantasie en daar kan bijna alles ;)
Ik vind je schrijfstijl lekker weg lezen en je bent op spannend punt geëindigd, dus ik wil zeker meer lezen!

Ik heb geen inhoudelijke feedback voor je, maar schrijf vooral verder :D

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

@ Maaike Fijn dat je het leuk vind!

Hij zag het weer voor zich. Die nacht vijf jaar geleden.
De winternacht was koud en de grond was bevroren. De hemel was wolkeloos en de maan liet ongestoord zijn licht op de aarde vallen.
Het was Dave’s zijn eerste echte opdracht. Na maanden van trainen en vele zien afvallen, was hij nu samen met ervaren mannen op jacht. Op jacht naar de vijanden van de overheid.
Het waren altijd vrouwen. Waarom ze juist die vrouwen in het geheim moesten opsporen en ervoor zorgen dat ze het einde van de nacht niet meer zouden zien, was niet duidelijk. Ze waren niet hoog genoeg in rang om zich te kunnen permitteren vragen te stellen.
Gewapend met alleen een speer en een radio volgden ze de verdacht het bos in.
Hoewel het koud was en Dave in zijn dikke kleren aan het rillen was, liep de verdachte in niets anders dan een sneeuwwit nachtjapon. Ze liep op blote voeten en deed alsof de kou haar niet kon deren. Het enige lichtpuntje in het donkere bos was het blauwe vuurvliegje dat net voor haar uit zweefde.
Zonder enig geluid te maken slopen ze achter haar aan door het dichte bos.
Uiteindelijk kwamen ze op een open plek waar de vrouw bleef staan. Het bevel om haar te omsingelen werd gegeven. Snel werd dat bevel geluidloos uitgevoerd.
De vrouw stond met haar ogen dicht in het midden van de open plek en was zo een perfect doelwit. Net toen het bevel voor aanvallen gegeven wou worden, knapte er een takje onder Dave’s voet.
Iedereen bleef ze bewegingsloos mogelijk staan. Wie weet wat de vrouw zou doen en wat ze deed was hun een voor een aankijken. Bij Dave bleef haar blik even langer hangen. Alsof ze wist dat hij het takje had gebroken.
Snel werd het bevel gegeven om aan te vallen. Als een liepen ze naar voren met de speer op de vrouw gericht.
De vrouw deed haar armen omhoog en snel werd er meer snelheid achter de aanval gezet.
Al gauw was de vrouw doorzeefd met speren. Haar bloed droop naar beneden en kleurde de aarde rood.
Maar voordat ze haar laatste adem uitgeademd had, prevelde ze iets en liet haar vuisten krachtig neerkomen op de mannen.
Één vuist ging rakelings langs een van de mannen en de andere kwam terecht op Dave’s borst.
De klap was zó krachtig de Dave’s borstbeen naar achteren werd geduwd en alle ribben die eraan vastzaten braken.
Een stekende pijn verspreidde zich door zijn borst. Hij liet zijn speer los en greep met beide handen naar zijn borst. Al happend naar adem zette hij enkele wankele stappen naar achter. Op eens werd hij door een krachtige windstoot naar achteren geblazen.
Hij kwam hard op zijn rug terecht op de bevroren grond en het laatste wat hij zag was de rode maan. Toen verzonk hij in een diepe bewusteloosheid.
Laatst gewijzigd door Ramam op 25 nov 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Je maakt heel erg nieuwsgierg naar die Rode Maan, en die vrouwen die in holst van de nacht alleen in een nachtjapon rond lopen. Je weet de spanning heel goed op te bouwen en vast te houden. I like ^_^

Een feedback puntje:
Sammylover schreef: wat ze deed wat hun een voor een aankijken.
Ik zou van de tweede 'wat', 'was' maken ;)

Ga zo door!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

Langzaam kwam zijn bewustzijn weer terug en Dave merkte dat hij op iets zat dat enorm hobbelde. Hij knipperde een paar keer om een scherp beeld te krijgen en zag de natte kinderkopjes en een aantal voeten die zich erover verplaatsten. Hij kreunde en bracht zijn hand naar zijn hoofd. Het hobbelen ging nog even door en toen hield het op.
“Dave?” werd er nieuwsgierig en bezorgd gevraagd.
“Waar zijn we?” vroeg Dave als antwoord.
“Niet ver weg van de plek waar de vrouw je aanviel. Maar hoe gaat het met je?” werd er met zachte stem gezegd.
“Ah. Kun je me neerzetten? Ik voel me net een zoutzak nu.” Zei Dave.
“Ik zie dat je humor niet weggeblazen is.” Zei een zwaardere stem.
“Hou je mond Klaus.” Zei Dave die de stem herkende.
Hij voelde weer vaste grond onder zijn voeten en wiebelde even. Ondersteund door degene die hem gedragen had bleef hij even staan en zetten toen een paar stappen.
Een paar bezorgde blikken keken zijn kant op.
“Het gaat wel weer. Als we maar niet te snel gaan.” Zei Dave geruststellend.
Hoorbaar en zichtbaar was de opluchting en langzaam vervolgden ze hun weg. Niet met het marstempo dat ze normaal aanhielden, maar stapvoets.
Een tijd later voelde Dave zich weer zoals voordat hij aangevallen werd en waagde het weer op een marstempo. Niet veel later hadden ze de gebouwen van de stad achter zich gelaten en liepen ze over een zandpad dat in een modderbad was veranderd door de regen die maar niet ophield met vallen.
De modderspetters zaten tot op hun gezicht toen ze bij de wagen kwamen die hun zou oppikken.
Niets wetend van de dingen die gebeurd waren reed de chauffeur ze naar de basis toe.
Dave zat stil op de bank van de wagen en dacht na. Hij begon zich af te vragen of het wel echt gebeurd was geweest. Hij voelde niks meer en de herinnering van de aanval was vaag. Zo vaag dat hij zich afvroeg of hij het niet gedroomd had in de tijd dat hij bewusteloos was. Maar waardoor was hij dan bewusteloos?
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Mysterieus vervolg! Ik vraag me waar die windstoot vandaan kwam, waardoor hij zo plots bewusteloos werd :)

Een tip; zou je de volgende keer iets meer kunnen plaatsen? Je verhaal is erg leuk om te lezen, en twee keer zoveel tekst als je nu hebt, laat me iets meer in het verhaal komen ;)

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

@ Maaike Ik zou zelf ook graag wat meer willen posten, maar het probleem is dat het schrijven niet zo snel gaat door school en anders zit er echt veel tijd tussen de stukken en dan ben je ook helemaal uit het verhaal.
Maar ik ga proberen meer te schrijven en dus ook meer te posten.
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

Jeej! weer eens stuk weten te schrijven. Waar tussenuren wel allemaal niet goed voor zijn... :D
En eindelijk is het eens een lekker lang stuk.

Bij de basis aangekomen stapten ze allemaal uit en liepen richting de barakken toe. Ze zouden allemaal een set schone kleren pakken en daarna onder de douche duiken.
Hoewel het nog donker was, was het druk op de basis. Een lichting nieuwe rekruten was vorige week aangekomen en werden de hele week op de proef gesteld. Dit was hun laatste test en gelijk ook hun zwaarste. Uren hadden ze in het donker door de bossen op de bergen achter de basis gelopen in de hoop dat ze binnen de aangegeven tijd vanaf hun droppunt terug op de basis kwamen. Niet iedereen haalde het en die zouden mogen vertrekken.
Dave zag net een uitgeputte en met modder bedekte rekruut het terrein op komen. Hij was nog twee meter van het meldpunt verwijderd toen de tijd op nul sprong. Hij zou weg moeten. Hij was er bijna. Maar bijna was niet genoeg.
Ondertussen was Dave hij de deur van de barrak gekomen en liep vermoeid naar zijn bed toe. Hij zette zijn speer in het daarvoor bestemde rek naast zijn bed en legde zijn radio nadat hij die uit had gezet en het kastje dat ook naast zijn bed stond. Hij tastte naar zijn medaillon om zijn nek, maar kon die niet vinden. Hij raakte lichtelijk in paniek en tastte en keek nog eens goed. Maar het was niet meer om zijn nek. Hij moest het ergens verloren zijn. Hij keek onder zijn bed en op de grond, maar het was er niet.
Langzaam werd hij boos op zichzelf. Hou had hij zo stom kunnen zijn om het te verliezen! Het was het enige dat hij nog over had van zijn ouders. Boos greep hij zijn speer en liep met grote passen naar buiten, nagestaard door de weinigen die nog niet naar de douches waren vertrokken.
Buiten was het eindelijk gestopt met regenen. Hij liep naar een kletsnatte motor toe en haakte zijn speer vast op de daarvoor bestemde plekken. Hij startte de motor en reed van de basis af. De modder spatte weer eens alle kanten op en maakte Dave nog viezer dan hij al was en de net nog schone motor beetje bij beetje bruiner.
Hij moest even in zijn geheugen graven hoe ze ook al weer naar de stad waren gereden en volgde die weg. Bij het punt waar ze afgezet waren remde hij af en reed stapvoets verder. Hij keek op de grond en zocht naar iets dat leek op een medaillon. Hij wist zeker dat hij het nog had toen ze net afgezet waren, dus het zou tussen hier en de basis liggen. Uiteindelijk kwam hij aan op de plek waar de vrouw gelegen had en hem, waarschijnlijk, buiten bewustzijn had geslagen. Of hoe ze het ook voor elkaar had gekregen zonder een wond achter te laten.
Hij stapte af en keek rond. Er was niets te zien. Alsof er totaal niets gebeurd was. Geen lijk. Geen bloed. Geen kapotte kinderkopjes. Niets. Hij leunde op de motor en liet zijn hoofd steunen op zijn hand. Had hij het echt gedroomd dan? De kracht die hij had gevoeld was zo sterk dat het zeker een paar kinderkopjes had kunnen breken. Maar en waren geen kapotte kinderkopjes. En geen medaillon.
Plotseling voelde hij een hand op zijn schouder. Verschrikt draaide hij zich om en deed een stap naar achteren. De hand van een jonge vrouw gehuld in regencape zweefde in de lucht op de plek waar zonet zijn schouder was. In de andere hand van de vrouw glinsterde iets.
“Mijn medaillon.” Zei Dave verbaast. “Hoe kom je daar aan?”
De vrouw keek van het medaillon naar Dave en gaf toen antwoord.
“Ik vond het hier op de stenen en dacht dat het misschien wel kostbaar was voor de eigenaar en heb hier dus gewacht tot de eigenaar op zou duiken.” Zei de vrouw met een zachte stem.
Ze stak het medaillon naar voren.
“Hier. Hier hebt je het terug.” Zei ze en Dave pakte het aan. Hij maakte het open en zag dat de beide kleine fotootjes van zijn ouders er nog in zaten.
“Heel erg bedankt.” Zei hij en slaakte een zucht. Hij deed het weer om en keek weer naar de vrouw. Hij merkte dat er iets veranderd was aan haar. Haar eerst zo lieve uitstraling was nu meer een vijandige geworden. Hij wilde zijn speer pakken, maar hij zag dat de vrouw hem al vast had.
“Het is toch eigenlijk vreemd om het wapen vast te houden dat vrouwe Lavina gedood heeft.” Zei ze met een stem waar alle vriendelijkheid uit verdwenen was. Ze richtte de speer op Dave en die deed verschrikt een stap achteruit.
“Vrouwe Lavina? Wie is dat?” vroeg hij ook vijandig.
“Vrouwe Lavina. Ik neem aan dat je moeder nooit over haar heeft kunnen vertellen aangezien ze evenals door deze speer gedood is.” Zei ze en keek vanuit haar ooghoeken naar Dave.
“Waar heb je het over?! Hoezo is mijn moeder met die speer gedood? Ze stierf in het kraambed. Ze in niet vermoord! Waar heb je het over?!” zei Dave verward en vol afschuw.
“Eerst een vraag voor jou. Hoe is je vader gestorven?” vroeg ze.
“Wat heeft mijn vader te maken met mijn moeder? Geen mij gewoon ant…”
“Jij geeft eerst antwoord!” zei de vrouw boos en zette een stap dichter naar Dave toe die nog een stap achteruit zetten en een muur in zijn rug voelde. Hij raakte in paniek.
“M… mijn vader is gestorven tijdens een missie. Het was een heldendood. Hij gaf zijn leven voor iemand anders.” Zei hij met een klein stemmetje.
De ogen van de vrouw boorde zich in de zijne en zette toen een stap naar achteren.
“Goed.” Zei ze terwijl ze de speer naast zich neerzette. “Ze hebben je dus alleen maar leugens verteld.” Zei ze met een iets zachtere stem. Ze keek hem weer recht in de ogen aan.
“Wat ik je nu ga vertellen is de bittere waarheid, Rode Maan. Dus luister goed. Je moeder was een van ons. Een zogenaamde vijand van de overheid. Ze was getrouwd met je vader. Lid van de troepen. Een onmogelijke combinatie. Maar ze hielden zielsveel van elkaar en je moeder hield zo goed al het ging haar geheim verborgen. Maar vlak na jouw geboorte kwam de overheid achter haar geheim en stuurde de troepen om haar op te ruimen. Je vader zat in de groep die gestuurd werd. Hij heeft met zijn eigen handen zijn vrouw en jouw moeder vermoord. Hij deed het niet omdat hij het wilde, maar omdat het moest. Hij kreeg er spijt van en heeft zichzelf van het leven beroofd. Jou alleen achterlatend in de handen van de overheid. De overheid heeft je vervolgens alleen maar leugens verteld en je gemaakt zoals je nu bent. Een lid van de troepen terwijl je eigenlijk bij ons hoort.”
Even bleef het stil. Dave had moeite met het verwerken van wat er net gezegd was. Hij deed een paar keer zijn mond open en dicht en uiteindelijk kwam er iets uit.
“Hoezo hoor ik eigenlijk bij jullie? Ik… ik… ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik…” zei hij verward en met een stem die nauwelijks de oren van de vrouw bereikte.
“Je moeder heeft haar krachten aan jou doorgegeven. Daarom ben je een van ons. Een Crafter.”
“Crafter?”
“De groepering die als de overheid word gezien als vijand. Maar in feite zijn zij onze vijand.” Zei de ze nu met een vriendelijke stem. Ze begreep dat hij het allemaal even moest verwerken en was even stil.
“Ik neem aan dat je nooit buiten je land bent geweest.”
“Hoezo?” vroeg Dave verbaast.
“Omdat als je buiten je land was geweest, je daar nu nog zou zijn. Als lijk.
Op school word je geleerd dat jullie overheid de machtigste is, de beste, de mooiste. Maar dat is niet zo. In werkelijkheid zit het diep in de put. Ze zijn omringt door vijandige landen die allemaal deze grond willen hebben. Ze sturen hun machtigste Crafters op jullie af om jullie overheid uit te moorden, maar tot nu toe hebben jullie ze allemaal weten af te maken. Zelfs vrouwe Lavina.” Zei ze een beetje bedroeft.
“Wie is die vrouwe Lavina nou?” vroeg Dave die zichzelf weer een beetje bij elkaar had.
“Vrouwe Lavina was een machtige vrouw. Er word gezegd dat ze misschien wel de machtigste was. Maar ze had ook een hart van goud. Ze kwam er vijf jaar geleden achter met wat er met het kind van Jessica, jij dus, was gebeurd. Ze heeft zich express laten vangen door jullie om jou te vinden. Ze zag dat je een slapende maar machtige kracht in je had. Een machtige kracht van de Crafters. Ze wilde een poging wagen om je krachten te laten ontwaken en je alles vertellen. Maar het liep niet zoals ze wilde. Jullie hadden je harten gesloten. Zoals de meesten in dit land. Dat maakt jullie blind voor wat er om jullie heen gebeurd.
Maar we zagen als volgelingen van vrouwe Lavina het als onze taak om je weer op te sporen en dit alles te vertellen. En dus nu, na vijf jaar hebben we je eindelijk weer gevonden.”
“Maar er is een ding dat ik nog niet snap.” Zei Dave na een korte stilte.
“Was het nodig om mij bijna tot moes te slaan op die nacht vijf jaar geleden? En waarom herleef ik dat moment weer als het rode licht van de rode maan op mij schijnt?”
De vrouw keek even raar naar Dave door zijn verwoording en zuchtte toen.
“Ja. Dat was nodig. Voor zover wij weten is het de enige manier om bij iemand met een gesloten hart de krachten proberen te laten ontwaken. Lukt dat niet, dat dient het als een soort merkteken. Zodra het licht van de rode maan op de gemerkte schijnt en hij herleeft het moment van de nacht van het merken, dan is hij het die we zoeken. Zelf vinden we het ook geen prettige manier, maar er is geen andere. Dus ik zou als ik jou was voortaan rood maanlicht mijden. Tenzij je je krachten hebt laten ontwaken.”
Ze liep terug naar de motor en haakte de speer weer eraan vast. Ze draaide zich om en keek Dave nog een keer recht in de ogen aan.
“Ik hoop dat je hierover nadenkt. Als je meer wilt weten of besluit om met ons mee te gaan, kom dan terug naar deze plek. Er zal altijd wel iemand zijn.” En met die woorden verdween de vrouw in de schaduwen van de gebouwen.
Dave zakte langs de muur naar beneden en ging zitten op de koude en nog natte kinderkopjes. Hij trok zijn knieën op en sloeg zijn armen er omheen. Hij had het koud maar het kon hem nu even niet schelen. Langzaam liet hij de informatie die hij had gekregen tot hem doordringen en verwerken. Met het blik op oneindig zat hij daar maar tegen de muur aan. Na een tijdje begon het weer te regenen. Hij liet zijn hoofd rusten op zijn knieën en voelde een enorme vermoeidheid. Hij kon het niet meer opbrengen om op te staan, zelfs niet om te gaan verzitten. Maar zijn ogen dicht doen en slapen kon hij ook niet. Dus hij zat daar maar. Hij staarde naar de regen die langzaam omlaag druppelde uit zijn haar en van de stenen af in de groeven liep.
Hij merkte niet dat er een wagen de straat in kwam rijden. Dat er tegen hem gepraat werd. Dat hij opgetild werd. Uiteindelijk merkte hij helemaal niets meer. Voelde niets meer. Hoorde niets meer. Zag niets meer. Het enige dat hij nog wel merkte, voelde, hoorde en zag was iets in hem. Iets dat wakker werd…
Laatst gewijzigd door Ramam op 13 dec 2011 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Top dat je zo'n lang stuk hebt geschreven! Ik zat nu echt in het verhaal en aawh stop je net op het punt dat dat hij wordt mee genomen en nog belangrijker dat er iets bij hem ontwaakt! (Dat is goed hoor!) :D

In dit lange stuk heb je trouwens de spanning goed opgebouwd. En ook de uitleg van de vrouw vind ik goed omschreven :) Sneu dat zijn ouders bij groepen zaten die tegen elkaar waren en dat ze zo zijn geëingd. Misschien kan hij verandering in die 'oorlog' brengen.

Een spellingsfeedbackpuntje :)
Sammylover schreef:Ze zijn omricht door vijandige landen die allemaal deze grond willen hebben.
Ik denk dat je heir 'omringt' bedoelt in plaats van 'omricht'

Ga zo door!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Ramam
Puntenslijper
Puntenslijper

Eigenlijk is het schandalig dat ik zo lang niet geschreven heb... :?
Maar om het goed te maken is hier een echt lekker lang stuk! :D

“Dave.”
Stilte.
“Dave!”
Stilte.
“DAVE!”
Verschrikt keek Dave op. Wie riep hem? Maar belangrijker, waar was hij en hoe was hij hier gekomen? Alles was zwart om hem heen. Eindeloos zwart. Hij draaide rond en zag alleen maar zwart. Niet anders dan zwart. Hij wist niet hoeveel rondjes hij draaide. Hij wist dat hij het deed, maar hij zag het niet. Er was niks om hem houvast te geven. Plotseling bedacht hij dat hij misschien wel aan het vallen was. Hij voelde geen grond onder zijn voeten maar voelde ook geen luchtstromingen.
Plotseling voelde hij iets warm op zijn rug. Verschrikt draaide hij zich om en zag een vaag maar helder gouden licht. Maar was het wel een licht? Het gaf licht. Ja. Dat deed het. Maar het leek ook wel een beetje op een wolk van stof dat langzaam beweegt door de lucht als een verzameling van slingers.
Vreemd genoeg leek het een gezicht te hebben. Een gezicht dat hem aankeek. Het keek hem aan alsof het van hem hield, hem goed kende, een vriend was. Een deel van het licht kwam naar hem toe. Het leek op een hand en die hand van licht raakte hem zachtjes aan op de wang.
“Dave.” Zei het licht met een zachte en warme stem.
“Eindelijk heb je me gevonden.”
Het licht glimlachte. Dave kon hem alleen maar aankijken.
Het licht trok zijn hand terug en het warme gevoel dat het had gegeven op zijn wang verdween. Ze stonden tegenover elkaar en keken elkaar aan. Voorzichtig stak Dave zijn hand naar het licht toe. Eerst raakte hij alleen met zijn vingertoppen het licht aan maar daarna zette hij een stap naar voren en onhelste het licht. Zijn gehele lichaam werd warm en aangenaam en hij sloot zijn ogen. Het licht beantwoorde zijn omhelzing en sloeg zijn armen om hem heen.
“Dave, het is tijd dat je me voelt en me gebruikt.”
“Hoe?”
“Dat weet je al. Het zit alleen diep in je.”
Dave’s gehele lichaam werd warmer en warmer. Het licht zat helemaal om hem heen en plotseling wist Dave meer. Veel meer. Hij keek naar zijn handen. Ze waren nog steeds gehuld in gouden licht maar het was duidelijk zichtbaar. In zijn handpalmen waren paarse, bolle, glasachtige, haaientandachtige Crafters verschenen.
Crafters.
De naam van de dingen in zijn handpalmen en de naam van een groepering. Hij wist waarom ze zo heten. Met de Crafters als Crafter kon je dingen maken. Alles wat je maar wilde. Als je de energie maar voor had.
Langzaam begon het gouden licht te verdwijnen.
“Dave. Doe wat je moet doen.” Zei het licht.
Dave keek hoe het licht langzaam verdween en de warmte meenam. Het liet Dave alleen achter in het koude zwarte niets.
Een tijd lang stond Dave daar maar naar zijn handen te staren. Hij zou er iets mee kunnen doen. Iets waar het licht blij mee zou zijn.
Hij besloot om de plek waar ze het eerst elkaar hadden ontmoet te markeren. Maar hoe? Hij dacht na en besloot simpel te beginnen. Een korte stok. Dat zou het begin zijn. De Crafter in zijn rechterhandpalm lichte zachtjes op met gouden licht en een zacht gloeiende, paarse stok verscheen in zijn hand. Het leek wel alsof de stok bestond uit alleen maar zacht gloeiende, paarse deeltjes. Het had geen patroon dat typerend is voor een bepaalde stof zoals houtnerven in hout. Nee. Het zag er enkel en alleen uit als een stok van licht.
Dave zette het rechtop neer in de zwarte leegte. Het bleef staan. Tegen Dave’s verwachtingen in. Hij keek een tijdje naar de stok en bedacht dat er meer voor nodig was om deze plek te markeren. Hij creëerde nog een stok en begon ermee op de grond te tekenen. Licht gloeiende lijnen in de kleuren die hij wilde bleven achter.
Al gouw had Dave een ingewikkeld patroon getekend dat hij steeds maar uitbreidde. Hij was er moe van. Vermoeid liet hij zich vallen op zijn zitvlak. De stok legde hij neer naast de lijnen neer en het liet een zachte tok horen. Een vloer begon zich te vormen. Eindelijk had hij wat houvast. Een vloer. Nog nooit was hij zo blij geweest om een vloer te voelen.
Hij liet zich vallen op zijn zij en ging gemakkelijk liggen. Hij sloot zijn ogen en voelde een tevreden gevoel. Langzaam begon hij deze wereld te verlaten. Hij opende zijn ogen en zag het zwart verdwijnen. Het maakte plaatst voor kleur en geluid. Hij zag zijn tekening kleiner en kleiner worden en uiteindelijk was het weg. Dave begon weer alles te voelen wat hij in het zwart niet gevoeld had. De zwaartekracht op zijn lichaam dat het bewegen bemoeilijkte en de lucht dat zachtjes langs zijn huid streek. De stilte van het zwart maakte plaats voor zachte geluiden. Hij hoorde een stem die zijn naam zei. Keer op keer. En steeds harder. Het klonk bezorgd. Waarom? Vroeg hij zich af. Maar plotseling herinnerde hij zich weer wat er was gebeurd en het sleurde hem terug naar de werkelijkheid.

Hij hoorde de naam nu helder. Het was een vrouwenstem. Een stem die hij al lang niet had gehoord. Het was de stem van zijn pleegmoeder. Ze klonk bezorgd en schreeuwde bijna zijn naam. Maar hij hoorde haar ook iets anders zeggen.
“Laat me los! Laat me naar hem toe gaan!”
Een mannenstem antwoordde dat het onmogelijk was. Dave begon zich af te vragen wat er aan de hand was. Hij deed met moeite zijn ogen open en wilde gaan zitten, maar tot zijn grote schrik merkte hij dat hij dat niet kon. Hij werd tegengehouden door dikke leren banden om zijn polsen, enkels, heup, borst en zelfs eentje op zijn hoofd. Hij raakte in paniek. Wat was er aan de hand? Waarom kan ik niet bewegen? Waarom schreeuwt mijn pleegmoeder? Zijn blik was wazig op het moment dat hij zijn ogen opensperde. Hij wilde zijn pleegmoeder roepen, maar er kwam geen geluid uit zijn mond. Hij kon niet praten doordat zijn mond dichtgesnoerd zat. Hij probeerde zich los te krijgen en begon wild te bewegen. De stem van zijn pleegmoeder was ondertussen verdwenen. Waarschijnlijk hadden ze haar ook de mond gesnoerd.
Zware en langzame voetstappen kwamen dichterbij. De persoon waar de voetstappen bij hoorden straalde koelbloedigheid uit. Het deed Dave verstijven. In zijn gezichtsveld kwam het gezicht van een strenge militair.
“Zo, Dave. Zijn we eindelijk wakker.” Zei de strenge militair. “Ik zal me eerst even kort voorstellen en je vertellen waarom je hier ligt.” En het gezicht verdween weer uit zijn blikveld. “Ik ben de militaire arts van de basis vlak bij de basis waar jij zat. En jij ligt hier doordat we bij jou een gevaarlijke ziekte hebben geconstateerd. Het is niet besmettelijk, daarom zijn jullie en ik hier ook toegestaan om te komen,” zei hij tegen zijn pleegouders die waarschijnlijk ook in de kamer zaten, “maar het kan er voor zorgen dat Dave op rampkoers gaat. Om het zo maar even te zeggen. Bij de andere paar mensen die deze ziekte hebben gekregen hebben we geconstateerd dat deze ziekte lastig te genezen is en ook lang duurt. Het kan ook zijn dat de patiënt er zelf aan overlijd. De kans daarop is vrij groot, daarom zijn jullie dus toegestaan de patiënt te bezoeken, zodat mocht hij komen te overlijden, jullie hem nog even gezien hebben. Al is het niet in de ideale situatie. Ik moet u nu vragen om deze kamer te verlaten. Ik wil nog een woordje tegen Dave zeggen in privé voordat hij overgeplaatst word naar het genezingscentrum.”
Ziekte? Genezingscentrum? Allemaal onzin. Ze weten gewoon dat ik achter informatie ben gekomen die ik niet zou moeten weten. Kans op overlijden groot? Ze gaan me gewoon vermoorden! Dacht Dave gevuld van woede.
Hij hoorde de deur van de kamer dicht gaan en het gezicht van de militair kwam weer in zijn blikveld.
“Zo Dave. We weten beiden dat wat er net gezegd is, niet waar is. In werkelijkheid ben jij in contact gekomen met onze vijanden en hebt met ze zitten kletsen. Daarvoor ga je boeten!” Zei de militair boos en drukte een doekje met vloeistof erop tegen zijn neus en mond. Bang dat hij ging stikken bewoog hij wild. Maar al snel voelde alles zwaar aan en zag hij alles wazig. Alles werd weer een keer zwart…

Hij werd weer wakker en de zure geur van urine drong zijn neus binnen. In een klap was hij wakker en herinnerde precies wat er was gebeurd voordat hij bewusteloos werd. Verschrikt keek hij om zich heen en merkte dat hij in een donkere en stinkende kamer met zijn armen aan het plafond hing. De kettingen die om zijn polsen zaten sneden in zijn vlees en het bloed droop in dikke druppels langzaam naar beneden. Plotseling voelde hij een ijskoude waterstraal in zijn rug die al snel over zijn hele lichaam ging. Hij schreeuwde het uit van de schrik en kou. Zijn schreeuw galmde nog door de kamer toen de waterstraal ophield.
Weer hoorde hij de zware en langzame voetstappen naar hem toe komen.
“Zo Dave. We zijn alweer wakker. Vertel me nu eens wat je weet. Welke leugens hebben ze je verteld?”
“Ik geloof niet dat het leugens zijn. Ik geloof dat ze me de waarheid heeft verteld.”
Weer de waterstraal.
“Nu nog steeds?”
“Ja!” beet Dave de militair toe.
En de waterstraal kwam nog een keer. Keer op keer. Elke keer als hij een antwoord gaf die de militair niet beviel. Op een gegeven moment begon hij te denken dat het niet uitmaakte wat hij zei. De militair had er duidelijk lol in met wat hij deed.
Uiteindelijk na een lange tijd. Werd Dave losgemaakt. En meegesleurd. Hij had geen kracht meer om zich te verzetten en liet zich meeslepen met zijn benen nutteloos achter zich aan. Ze sleepten hem door een lange gang en uiteindelijk lieten ze hem in een kleine, stinkende kamer vallen.
Hij wilde opstaan en zien waar hij was, maar hij had simpelweg de kracht niet meer om zijn lichaam te bewegen. Hij kon alleen maar liggen op de koude en stenen vloer en luisteren naar de zachte fluisterstemmen die het enige geluid vormden.
“Moet je die nou zien. Die heeft vast iets gedaan wat de top echt niet aanstaat. Arme man. En ik dacht dat ik het slecht had.”
Arme man.
Het echode door Dave’s hoofd. Zie ik er dan echt zo uit? Vroeg hij zich af. Maar al snel kon het hem niet meer schelen. Hij zat hier toch waarschijnlijk voor de eeuwigheid vast. En met die gedachte verzonk hij in een diepe slaap.

Hij werd wakker doordat hij merkte dat hij opgetild werd. Hij kreunde en meteen voelde hij een hand op zijn wang.
“Hey maatje. Wat hebben ze je aangedaan? Wat heb jij gedaan om dit te verdienen?”
De woorden kwamen met moeite door en Dave merkte dat hij de stem niet herkende. Hij opende zijn ogen en keek in het gezicht van een vreemde man die er niet al te best uit zag. Hij kreunde nog een keer en kneep zijn ogen dicht voor het felle licht dat van de TL buizen af kwam aan het plafond.
“Til hem op. Ik denk niet dat hij ons zelfs verstaat.”
Hij werd weer opgetild en op iets zachter dan de vloer gelegd. Een hand voelde aan zijn voorhoofd.
“Oei! Die heeft een hoge koorts. Het komt vast doordat hij zo nat op de vloer werd achtergelaten. Verdomme. Daar kunnen we niets tegen doen.”
“Wat zijn we daar aan het doen?!” een zware stem donderde door de gang heen.
Verschrikt keken de mannen om en een paar liepen zo snel als ze konden weg van Dave’s cel. Een grote en gespierde man kwam Dave’s cel in. Dave zelf was ondertussen iets wakkerder geworden van de commotie. Hij keek opzij en zag de gespierde man en een paar magere mannen in zijn cel staan. De man zag er uit alsof hij de magere mannen met een keer uitademen omver kon blazen.
“Ah, dus jullie ontfermen jullie over deze waardeloze zandzak daar.” Hij bracht zijn gezicht naar voren tot net voor het gezicht van een van de magere mannen. Daar keek hij een tijdje in hun doodsbange ogen en begon toen hard te lachen. Zijn lach vulde de hele ruimte en gang. Iedereen dook zo ver hij kon weg. De lach leek eindeloos maar na een lange tijd hield hij op en keek naar Dave die ondertussen was gaan zitten.
“Ah! De waardeloze zandzak voelt zich weer beter zo te zien. Dat komt goed uit! De doctor wil je zien, zandzak.”
Verschrikt keek hij de man aan. Met de doctor bedoelde hij vast die strenge militair die zich voorstelde als doctor. Hij wilde niet naar die man toe en kroop zo ver mogelijk in een hoekje weg. De man lachte weer en plotseling sloeg zijn vrolijkheid om in woede. Zijn hand schoot naar de nek van Dave en sleurde hem aan zijn nek mee naar een stukje verderop tegen de muur. Machteloos hing Dave daar met het kleine beetje kracht dat hij nog had proberend de hand van zijn nek af te halen.
“Speeltijd is over! Iedereen terug naar zijn cel! NU!” schreeuwde de man nu. Hij liet Dave op de grond vallen waar Dave met moeite adem haalde. Maar al snel sleurde de man Dave weer mee door de gang waar geen enkele andere gevangene hem aan durfde te kijken.
Terug in de naar urine ruikende kamer wachtte hem dit keer geen waterstraal, maar een vuur waar een paar ijzeren staven half in lagen. Dave had geen uitleg nodig voor wat ze zouden gaan doen. Zijn ogen werden groot van angst en de gevangenen hoorden een lange tijd iemand schreeuwen van pijn.

Dag naar dag werd hij op ruwe wijze uit zijn cel gehaald en gemarteld. De strenge militair vroeg niks meer, maar bleek het alleen maar te doen uit pure lol.
Voor de zoveelste keer werd Dave in zijn cel gegooid waar hij op de vloer bleef liggen omdat hij geen kracht meer over had en telkens als het weer eens ‘speeltijd’ was, het enige tijdstip dat de gevangenen uit hun cellen mochten, werd hij door de andere gevangenen op het harde bed gelegd en werd er een beetje voor hem gezorgd.
Dave verwachtte dat het elke dag zo zou gaan, maar op een dag ging het anders. Het bleef stil. Geen enkel iemand die door de gang kwam, geen speeltijd, geen eten. Hij begon zich zorgen te maken. Hadden ze besloten om hun hier te laten verhongeren? Hij wilde ontsnappen, maar de martelingen hadden hem uitgeput en maakte het hem onmogelijk van zijn bed af te komen. Het was al heel wat dat hij al zo lang bij bewustzijn was. Bijna verloor hij het weer toen er opeens een harde ontploffing klonk. Het zorgde ervoor dat alle gevangenen op scherp stonden. Was dit iets nieuws dat ze bedacht hadden om ons te vernederen? Maar de personen die na een tijdje door de enige deur van de gevangenis kwamen waren geen militairen. Ze waren mensen die ze nog nooit hadden gezien. Ze droegen geen wapens, maar ze leken in staat wapens uit hun handen te laten komen.
Voor veel gevangenen kon het niet schelen hoe ze er uit zagen en waar ze de wapens vandaan haalden, voor hen was het een kans om te ontsnappen. Een mogelijkheid om na wie weet hoe lang weg te gaan uit het ellendige leven van in de cel zitten en gemarteld worden. Maar hoop begon weg te vagen toen ze zagen dat ze geen enkele cel opende en er alleen een zoekende blik in wierpen. De gevangenen begonnen te smeken of ze er uit mochten. Maar de smeekbedes werden niet verhoord.
Dave draaide met moeite zijn hoofd naar de kant van de gang en zag een vage gouden gloed die steeds feller werd. Hij herkende die gloed. Het was zijn gouden vriend die hem omhelst en verwarmd had en het eindeloze zwart.
Dwars door de tralies kwam zijn gouden vriend naar hem toe. De gouden vriend strekte zijn armen uit en pakte Dave beet. Vrijwel meteen nadat zijn gouden vriend hem omhelsde en zijn lichaam vulde met warmte, kwamen de vreemde mensen naar zijn cel toe gerend.
“Hier is hij!” werd er geroepen en de cel werd met geweld open gemaakt. Het gouden licht maakte plaats voor de mensen die zicht bezorgd over Dave heen bogen.
“Dave!” werd er herhaaldelijk geroepen. Maar Dave kon alleen maar staren naar zijn gouden vriend en de vrouw die daarachter vandaan kwam. Het was de vrouw die hem over zijn ouders had vertelt.
Hij kreeg een gevoel dat hij in veilige handen was en met een gerust hart kon slapen. Hij sloot zijn ogen en verzonk in een diepe en rustige slaap die hij al tijden niet gehad had.
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Ai, wat kan jij gemeen zijn, iemand zo te laten martelen :O Je stopt wel op een heel spannend moment zeg! Ik ben benieuwd wat er gebeurt als hij gered is!

Dat eerste stukje, dat hij zijn kracht leert kennen vind ik trouwens goed omschreven. Alleen ik snap niet helemaal hoe hij nu terugkomt. Doet hij dat zelf?

Een paar kleine spellingcorrecties:
Sammylover schreef:en onhelste het licht.
onhelste wordt omhelsde
(hele werkwoord - en: omhelz; en in 't kofschip zit geen Z, dus dan wordt het een D ;) )
Sammylover schreef:Al gouw had Dave een ingewikkeld patroon getekend dat hij steeds maar uitbreidde.
gouw wordt gauw
Sammylover schreef: Het kan ook zijn dat de patiënt er zelf aan overlijd.
Ik denk dat er achter 'zelf' nog een S hoort. Het kan allebei, maar ik vind "zelfs" mooier klinken ;) Het is net wat je met de zin probeert te bereiken.
Sammylover schreef:Uiteindelijk na een lange tijd. Werd Dave losgemaakt. En meegesleurd.
De eerste twee zinnen horen bij elkaar, nu ziet de eerste zin er een beetje raar uit. Er hoort iets achter, maar er komt niets. Ik zou de punt in een komma veranderen; (lange tijd, werd Dave).
En omdat je derde zinnetje uit twee woorden bestaat, zou ik dat ook aan de zin er voor vast maken ;)
Sammylover schreef: Hadden ze besloten om hun hier te laten verhongeren?
Als ik het goed heb, moet "hun" hier "hen" zijn
Sammylover schreef:Een mogelijkheid om na wie weet hoe lang weg te gaan uit het ellendige leven van in de cel zitten en gemarteld worden.
Het stukje "het leven van in de cel" klinkt voor mij een beetje apart, ik zou het woordje "van" weg laten.

Ga vooral zo door! Het was al spannend, maar nu wordt het helemaal spannend :)

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”