*doet een raar dansje*
Bij regel tien is het eerste 'deel' afgesloten, maar niet getreurd, ik post het tweede deel er gewoon achteraan^^
@Artikel: nou, wat een timing! Dat moet ik vaker doen, haha. En kijk, ik heb weer een stukje, dus je mag weer blij zijn

@Patrick: yep, die is meteen weg gegeven (nou ja, voor wat geld, dan). Hm... we moeten nog zien. Pas als we bij regel tien zijn geweest zullen we het weten. Wees voorbereid

Maar tot nu toe doe je het goed! *geeft een Pluim*
@Monsterous: HET IS MORGEN! =D
@xILY: was jij ook ziek! IK OOK! Wat een toevalligheid (of misschien ook niet, aangezien heel veel mensen ziek zijn). Maar niet zo erg als jij. Meer grieperig en moe en zo, maar ik hoefde niet de hele dag in de badkamer door te brengen, arme jij. O, en ik ga je zelfs nog meer laten lachen. Het is goed om te lachen! Is gezond

Ik ben trouwens zeer in mijn nopjes om te zien dat ook jij je ex in een panda-outfit in elkaar heb geslagen, goed van je!
@Jodie: *yay* awh, je laat me blozen

-wees de Vriendelijkheid Zelf-
Ja, echt geen grap. Wees Vriendelijk. Misschien klinkt dit een beetje raar, vooral ook omdat ik per slot van rekening degene ben die haar ex in een pandaoutfit in elkaar heeft geslagen met een bamboestok. Maar toch zul je eraan moeten geloven.
Ik heb namelijk laatst een stuk gelezen in de krant (tussen de mascaratips en de ‘welke-boy-is-jouw-type?’ door… Gott, oké dan, het was een tijdschrift. Nou en?) en daar stond een heel interessant artikel in. Het blijkt dus dat mensen woest worden als je vriendelijk bent wanneer ze boos op je zijn. Ik moet dus gewoon heel aardig en vriendelijk tegen Jon doen, misschien zelfs aanbieden dat we vrienden kunnen zijn en dan draait hij als het goed is helemaal door. Geniaal met een hoedje erop.
Weet je wat. Ik bel Phil wel even, het was toch al een hele tijd geleden (vijftien minuten) dat ik haar gesproken heb.
“Gutentag, o wijsgeer,” begin ik. “Wat vind jij: moet ik Jon SMS’en dat ik als vrienden door het leven wil gaan?”
Phil zwijgt even. “Ik dacht dat je tegen ‘m gezegd had dat je hoopte dat hij een langzame en zeer pijnlijke dood zou sterven, waar bij voorkeur bloedzuigers en/of bouwvakkers bij betrokken waren,” antwoordt ze.
O ja, ik heb zijn voicemail nog ingesproken.
Ik had van te voren een hele tekst uit mijn hoofd geleerd. Ik begon heel netjes en beleefd, zodat hij niet meteen zou ophangen en daarna gooide ik er heel veel originele en zelfbedachte scheldwoorden achteraan.
Ik grinnik even. Ik ben echt zo gaaf soms.
“Ik ben echt zo gaaf soms, hè,” vraag ik aan Phil.
Phil zucht vermoeiend. Hmm.
“Ik wil hem gewoon laten zien dat ik heel aardig en vriendelijk tegen hem kan zijn. Dat ik hier de volwassene ben,” zeg ik.
“Zou je dat wel doen,” vraagt Phil ongerust.
“Ach Phillie,” zeg ik op meelevende toon. “Je weet dat ik van je hou, maar soms onderschat je mijn kwaliteiten enorm.
“Dan moet je het zelf maar weten,” zucht Phil. Ik weet dat mijn plannen tot nu toe niet echt goed hebben uitgepakt, om maar even een voorbeeld te noemen: gisteren kwam ik Jon tegen met uitgaan. Ik wilde hem negeren, maar hij scheen me niet op te merken. En wat is het nut van iemand negeren als diegene dat niet doorheeft? (zie regel één!) Dus ik liep ongeveer 87 keer langs hem terwijl ik deed alsof ik naar de WC moest. Het Toiletvrouwtje dacht dat ik een ziekte had en gaf me het nummer van haar darmoloog (of hoe zo'n man ook heet).
In elk geval had mijn geheen-en-weer totaal geen effect, dus bedacht ik me dat ik wel subtiel tegen hem aan kon botsen en dan druk negerend verder kon lopen. Ik liep dus naar hem toe en wilde tegen hem aan botsen maar op datzelfde moment stond hij net op om naar de WC te gaan. Mijn subtiele stootje werd een kneiterharde duw en hij stootte met zijn hoofd tegen de bar aan en ging knock-out. Ik wilde me zo snel mogelijk uit de voeten maken, maar probeer jij maar eens weg te rennen in een bar. Ik kwam drie centimeter verder vast te zitten tussen twee gothics en toen Gerrit, Jons beste vriend naar me toe kwam om me uit te horen moest ik dus net doen alsof ik in een interessante conversatie was verwikkeld met de gothics. Ik begon dus maar met ze mee te praten en zei: 'O, ja, ja, hmmm, eyeliner, ja, ja, Franse Alpen, hmmm', maar ze duwden me weg dus toen moest ik wel praten met Lompe Gerrit. Ik probeerde hem uit te leggen dat ik per ongeluk tegen hem aanstootte, maar Gerrit verdraaide m'n woorden en nu sta ik in hun groep bekend als De Ex Die De Moordpoging Deed.
Maar goed, nu ga ik dat natuurlijk allemaal rechtzetten.
Ik hang op en toets Jons nummer in.
“Hoi, Jon, met Alex,” begin ik zelfverzekerd, als er opgenomen wordt. “Raad eens wie?”
Ik gniffel in mezelf. Ik ben echt zo gaaf.
“Eh, met Alex,” zegt Jon verdwaasd. “Dat zei je net zelf.”
O, ah.
“Juist,” zeg ik en om enige waardigheid te redden voeg ik eraan toe: “maar wélke Alex?”
“Aangezien ik maar één Alex ken, zal het wel Alexandra Berninghem zijn,” zegt Jon vermoeid. “Lex, waarom bel je? Ik heb niet zoveel tijd namelijk.”
“Vriend,” zeg ik. Vriend? Waar kwam dat vandaan? “Wat ik je heb te zeggen duurt maar heel even. Ik krijg de indruk dat jij denkt dat ik het erg vind dat we uit elkaar zijn.”
“Ah,” doet Jon.
“En dat is dus alles behalve waar,” vervolg ik op mijn Zeer Neutrale Vriendelijke Toon.
“Sterker, nog: ik ben er ontzettend blij mee. Echt, ik gun je het allerbeste.”
“Oké,” zegt Jon nonchalant.
“Wil je niet weten waarom,” vraag ik hem.
“Waarom?” zucht Jon.
“Omdat het goed is,” antwoord ik. “Het is goed.”
“Goed,” zegt Jon. “Heel diep. Ben je klaar? M’n vriendin komt zo, namelijk. We gaan uit eten.”
UIT ETEN?! Godver, hij had mij nooit uit eten genomen. Niet eens naar een pretpark of zo en ene Kelly gaat meteen met hem uit eten? Ik heb zin om-
Nee. Kalm. Ik ben Vriendelijk. Ik heb hem niet nodig. Niet nodig. Helemaal niet. “Leuk,” pers ik er uit. “Dat is toevallig, want… ja, Freddie neemt mij mee naar Australië vandaag. Naar dat zevensterren hotel, weet je wel.”
“Wie is Freddie? Is het al uit met Planteon,” vraagt Jon.
“Nou.. uh, een beetje.”
“Een beetje?”
O God. Dit gaat zo niet langer. Ik sta op ontploffen. “Ja, laten we even over jou praten. Volgens mij heb je, je haar laten maaien door een grasmaaier, want het ziet er niet uit. En je ogen lijken wel van een kwal. Een blinde kwal. Nee volgens mij zou de kwal je nog het liefst uitspugen als hij je kon zien. En daarna zou hij je slaan met zijn tentakels, nadat hij je heeft opgehangen aan een vissenstaart die door een wasmachine zwemt,” zeg ik op Zeer Vriendelijke Toon. “Tot ziens Jon. Ik hoop dat je nog veel kwallen in je leven tegen komt.”
En ik hang op.