Seks, drugs en een dosis drama

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Het waren voornamelijk kleine dingetjes, hoor. :unsure
Ik zag dat je ergens twee keer vlak achter elkaar het woordje 'maar' gebruikte, en ik zag in een andere zin het woordje 'ik' wat er niet hoorde.
Daar kwam ik er vervolgens achter ik dat één of andere vrouw haar zinnen op Gio had gezet.
Het zinnetje waar je twee keer achter elkaar 'maar' gebruikte, kon ik niet meer vinden. Het was op zich ook niet heel storend, maar ik had het anders gedaan.

't doet er eigenlijk niet zoveel toe, want je verhaal is steengoed! :)
Ik wil weten hoe die conversatie met Cees afloopt! :o

x
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Class, ik zal ook eens even gaan zoeken naar die maar, ik probeer nu mijn maars in de gaten te houden haha.

Nieuw stukje! Lemme know what u guys think :)

__________________________________________________________________________________

Cees flipte totaal. Hij wankelde achteruit, vloekend en tierend, en wreef over zijn gezicht. Ik moest wegrennen, ik wist het, maar mijn benen leken van rubber. Mijn voeten waren zwaar en langzaam kreeg ik ze van de grond. Even leek het goed te gaan, maar ik had nog nauwelijks een stap gezet toen Cees me bij mijn haar greep. Ik slaakte een kreet en tastte naar zijn handen. Ik probeerde zijn vingers los te krijgen, maar het had geen enkele zin. Hij sleurde me aan mijn haren naar achteren en kwakte me tegen de muur. Mijn hoofd bonkte tegen de bakstenen achter me. Er trok een witte, hete flits door mijn hoofd en het kostte me moeite op mijn benen te blijven staan. Ik knipperde met mijn ogen en keek opzij, en nog net zag ik hoe Cees’ vuist recht op mijn gezicht afkwam.
Hij raakte me tegen de zijkant van mijn hoofd. Het was hard, echt hard. De wereld draaide en ik zag, ik voelde, even werd alles zwart. Door de kracht van de klap viel ik op de grond, de tegels schaafden de palmen van mijn handen. Ik kwam neer op mijn knie en er trok een pijnlijke sensatie trok door been, maar Cees gaf me niet de tijd om bij te komen.
Volgens mij had hij zichzelf niet meer onder controle, was er ergens iets bij hem geknapt. Hij pakte me bij mijn haren en trok eraan. Hardhandig sleurde hij me een stuk overeind en gaf me een schop tussen mijn ribben. De neus van zijn schoen drong diep in mijn buik en de inhoud van mijn maag baande zich een weg terug naar boven. Ik kokhalsde, maar hij hees me verder overeind. Nog voor ik goed en wel op mijn benen stond, sloeg hij me opnieuw. Er sneed iets in mijn wenkbrauw en mijn oog explodeerde zowat. En nog een keer sloeg hij me, en nog een keer, en nog een keer, in mijn gezicht, in mijn buik, overal. Ik voelde op zoveel plekken pijn dat ik geen onderscheid meer kon maken. Nog nauwelijks was de ene klap uitgedoofd voor de andere me alweer trof. Wanhopig hief ik mijn armen op in een poging mezelf te beschermen, maar het had geen enkele zin. Hij ging maar door, stompte in mijn zij, sloeg me in mijn gezicht. Ik proefde bloed in mijn mond, mijn haren plakten aan mijn wangen, zelfs dat deed zeer, en ik probeerde wanhopig geluid te maken, om hulp te roepen, maar de klappen volgden elkaar in zo’n rap tempo op dat het me maar één keer lukte.
Die ene keer was echter genoeg. Ik dacht dat het nooit meer op zou houden, dat ik dood zou gaan, maar net op het moment dat Cees me zo’n knal tegen mijn slaap gaf dat ik bijna knock-out ging, sleurde iemand hem ineens bij me uit de buurt. Ik zakte in elkaar als een lappenpop, op mijn knieën op de vochtige stenen. Door mijn betraande ogen en alle pijn heen zag ik Gio, of in ieder geval, iemand die ooit Gio geweest was. Zijn gezicht stond furieus, ik herkende hem bijna niet. Voor het eerst in mijn leven werd ik bang van hem. Ik keek naar de woede die vlamde in zijn ogen en de scherpe lijnen die zijn gezicht tekenden, en het enige wat ik dacht was dat hij hem zou vermoorden.
Gio sleurde Cees aan zijn kraag bij me uit de buurt en trok hem overeind. Toen gaf hij hem zo’n ontzaggelijke klap in zijn gezicht dat ik dacht dat ik iets hoorde kraken. Cees greep naar zijn mond en stuiterde met zijn achterhoofd tegen de muur.
‘Gio, nee!’ gilde ik schor, maar Gio hoorde me niet meer. Hij haalde uit en raakte Cees tegen de zijkant van zijn hoofd. En nog een keer, en nog een keer. Zijn gezicht, hij was zo kwaad, hij leek in niets meer op de Gio die ik kende. Volgens mij kwamen al zijn frustratie haat tegenover Cees van de afgelopen tijd eruit. Hij bleef Cees maar slaan, met zijn vuisten in zijn gezicht, en al gauw zag ik bloed uit Cees’ neus en mond komen. Eén keer miste hij en Cees zag kans hem een klap terug te geven, maar volgens mij was Gio zo over de rooie dat hij het niet eens meer voelde. Met al zijn kracht haalde hij uit en hij sloeg Cees tegen de grond.
‘Gio!’ gilde ik weer met overslaande stem. Ik hoorde rennende voetstappen naderen en een paar tellen later kwamen Nando, Kimberley en wat andere mensen uit het restaurant de hoek om rennen. Cees lag inmiddels op de grond en Gio schopte hem tussen zijn ribben en zijn benen, zo hard dat Cees kreunde en in elkaar kromp. Gio wilde hem nog een trap geven, maar hij werd tegengehouden toen Nando en een parttimer uit het restaurant zijn armen vastgrepen en hem achteruit bij Cees weg probeerden te trekken. Gio schreeuwde iets tegen ze in het Italiaans, waarschijnlijk dat ze hem los moesten laten, en hij worstelde tegen en probeerde zijn armen los te rukken om weer bij Cees in de buurt te komen. Zijn woede gaf hem kracht, en het kostte Nando en de parttimer moeite hem in bedwang te houden. Pas toen ook een afwasscholier te hulp schoot, lukte het hen hem bij Cees uit de buurt te krijgen.
Cees was inmiddels overeind gekrabbeld, steun zoekend tegen de muur. Hij hield zijn hand tegen zijn neus en mond en er liep bloed langs zijn vingers omlaag. Ook langs zijn nek sijpelden straaltjes zijn kraag in. Gio keek naar hem, hij probeerde zich nog steeds driftig los te trekken uit de greep van Nando en de anderen.
‘Verdomde klootzak!’ schreeuwde hij tegen Cees terwijl hij een ruk aan zijn arm gaf in een poging die los te krijgen. ’Als je haar ooit nog aanraakt, maak ik je verdomme af! Hoor je me? Als je ooit nog bij haar in de buurt komt, sla ik al je tanden uit je bek! Ik vermoord je!’ Hij was echt des duivels, zelfs zijn stem kende ik niet meer. Cees keek naar hem en hij begon wankelend langs de muur zijn weg het steegje uit te zoeken, achteruit. Vlak voor hij zich omdraaide, ramde één van de afwasscholieren met zijn schouder en toen rende hij met zijn hand tegen zijn gezicht gedrukt weg, de hoek om. Gio riep iets wat heel erg kwaad klonk en probeerde zich uit alle macht los te trekken om achter hem aan te gaan, maar Nando en de anderen hielden hem stevig vast. Nando zei dingen tegen hem die niemand anders verstond.
‘Inside’ zei hij toen met een zwaar Mediterraans accent tegen de parttimer en afwasscholier die hem hielpen Gio in bedwang te houden. ‘We take him inside, now. Kimberley, you help Starla, please, you get her inside, yes? Giovanni needs to cool down.’
Afbeelding
~: Geen loopvogel maar een sloopvogel :~
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik kwam neer op mijn knie en er trok een pijnlijke sensatie trok door been, maar Cees gaf me niet de tijd om bij te komen.
Volgens mij hoorde die tweede 'trok' daar niet en ben je het woordje 'mijn' vergeten toe te voegen tussen 'door' en 'been.
Maar het kon natuurlijk ook zijn dat je 'been' bedoelde, als in; het materiaal van de botten. Voor het geval je dit inderdaad bedoelde, zou het misschien duidelijker zijn wanneer je het verandert in; 'Een pijnlijke sensatie door merg en been.' Dan weten de lezers genoeg. :)

Vanaf nu zal ik alle foutjes die ik tegenkom er wel uithalen, als je dat graag wilt.
Bij jouw verhaal ben ik nooit zo streng, omdat ik het gewoon zo goed vind. Dan denk ik; ach, maakt niet uit. ;p En stiekem vind ik het aan de andere kant ook wel weer grappig dat zelfs jíj nog foutjes maakt in je teksten. :$

Ik denk dat ik wel weet hoe die foutjes in jouw tekst terecht komen. Dan ben je zó ijverig aan het schrijven dat je het niet doorhebt, haha. Ik heb dat zelf ook vaak.
Soms verander ik ook achteraf nog bepaalde zinnen, omdat ik ze dan toch beter vind klinken als ik ze ietsjes anders formuleer. Volgens mij doe jij dit ook wel eens bij je eigen verhalen, of niet? :p

Verder vond ik dit een heel heftig stukje. Echt prachtig hoe je neerschetst wat voor een achterlijke psychopaat Cees is en hoe verschrikkelijk pissig Gio is.
Ik ben echt superbenieuwd wat er hierdoor allemaal naar boven gaat komen. Vooral omdat Starla zo in mekaar getrimd is. :(
Ze kan nu niet tegen haar collega's zeggen dat er niets aan de hand is tho.

x
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Wow, ik heb het superdruk, maar ik móest gewoon even reageren! ö
Je hebt dit stuk zo ontzettend goed geschreven, het lijkt wel alsof je zelf meerdere malen in elkaar bent geslagen en dat precies hebt onthouden hoe alles was, hoe alles voelde ;p

Nee, zonder grapjes, echt súper goed!
Wat Classy ook al zegt, eerst dat van Cees, hoe er iets knapt. En dan Gio, die zo ongelofelijk kwaad is!
Wauw, echt heel mooi! (:

Nog wel een zinnetje wat ik niet zo lekker vond lezen:
Volgens mij kwamen al zijn frustratie haat tegenover Cees van de afgelopen tijd eruit.
'Frustratie' en 'haat' zijn allebei enkelvoud, dus volgens mij mag het gewoon 'kwam' zijn. Maar dan moet je wel 'en' tussen frustratie en haat zetten ;)
En als het zo bedoeld was, zonder 'en', dan zal het wel aan mij liggen ;p Maar ik dacht dat dat geen combi was ;)

Oh, en nog eentje:
Vlak voor hij zich omdraaide, ramde één van de afwasscholieren met zijn schouder en toen rende hij met zijn hand tegen zijn gezicht gedrukt weg, de hoek om.
Moet nog een 'hij' tussen 'ramde' en 'één'.

Maarja, verder weer perfect dus! :d
Oh, en als je het fijn vind als ik de foutjes of nietlekkerlopendezinnen eruit haal, dan doe ik dat met plezier hoor! En als je het niet op prijs stelt, moet je het ook gewoon zeggen ;)

Liefs, Marit.
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Bedankt voor jullie reacties en de foutjes! Wat betreft fouten, die maak ik zeker haha :D ik herschrijf alles minimaal twintig keer dus dan krijg je dat hihi ;) jullie hoeven er niet op te gaan lezen of zo (dat leest zo langzaam/vervelend) maar mocht je er toevallig eentje zien kun je het altijd zeggen natuurlijk :D

______________________________________________________________________________________

Kimberley knikte en snel kwam ze naar me toe. Ik zat nog steeds op de grond, met mijn hand tegen mijn pijnlijke buik gedrukt. Kim knielde bij me neer en legde een arm om me heen.
‘Gaat het?’ vroeg ze. Ik kneep mijn ogen even dicht toen ik probeerde diep adem te halen om iets te zeggen, maar deed ze weer open toen ik Gio’s stem hoorde. Ik keek op en zag dat Nando, de parttimer en de afwasscholier hem mee het steegje uit namen. Gio was nog steeds buiten zichzelf van woede en keek af en toe achterom naar mij. Hij riep dingen tegen Nando in het Italiaans, ik hoorde mijn naam vallen, maar Nando liet hem niet gaan.
‘No, no, calmare, calmare,’ zei die de hele tijd. Maar Gio riep mijn naam, één keer, twee keer. Ik probeerde iets terug te roepen, maar mijn gezicht, mijn ribben en mijn buik deden teveel pijn. Ik kneep mijn ogen dicht en zei tegen Kimberley: ‘Ik ben oké, zeg dat ik oké ben.’ Kimberley richtte haar hoofd op en riep richting Gio en het groepje: ‘Starla is oké!’ Gio riep nog wat, maar we hoorden niet meer wat. Ze verdwenen de hoek om en ik kneep mijn ogen weer dicht. O god, ik voelde me zo raar, zo misselijk, alles deed pijn. Mijn hele gezicht, mijn hoofd, zelfs ademhalen voelde vreselijk. De smaak van bloed in mijn mond maakte me misselijk en mijn maag protesteerde hevig.
‘Starla, gaat het?’ hoorde ik Kimberley weer vragen. ‘Kun je staan?’ Even bleef ik zitten in een poging de misselijkheid de baas te worden, toen knikte ik. Met Kimberley’s hulp kwam ik langzaam overeind. Wat andere collega’s snelden toe en hielpen me op te staan. Dat werkte niet, want iedere plek die ze aanraakten voelde gekneusd. Toen ik eenmaal stond, werd de misselijkheid nog erger en ik had een heel onprettig gevoel aan de achterkant van mijn hoofd.
‘Laat maar, het lukt wel,’ zei Kim tegen de anderen en ze legde voorzichtig mijn arm om haar nek. ‘Ga maar terug naar binnen, ik help haar wel.’ De andere medewerkers uit het restaurant dropen af en liepen het steegje uit. Kim hield mijn arm vast en keek naar me.
‘Gaat het nog? Kom, ik help je naar binnen.’ Voorzichtig nam ze mee mee, het steegje uit, terug naar het restaurant. Goddank liep ze om, zodat we door dienstingang naar binnen konden en ik zo niet door heel het restaurant hoefde. Ik voelde me vreselijk beroerd en het duurde lang voor we bij de deur waren. Daar aangekomen hielp Kim me het trapje op en naar binnen en ik leunde trillend tegen de muur terwijl ik wachtte tot ze de deur achter ons had dichtgedaan. Moeizaam hief ik mijn arm op en tastte naar de achterkant van mijn hoofd. Mijn haren waren vochtig en een raar gevoel trok door mijn buik toen ik een pijnlijke, natte plek onder mijn haar voelde. Toen ik mijn hand weghaalde, zat er bloed aan.
Ik kokhalsde en Kim kwam snel weer naar me toe. Ik ging zowat van mijn stokje, maar ze was net op tijd om me op te vangen.
‘Star, gaat het nog? Moet je zitten?’ vroeg ze. Ik kon haar geen antwoord geven. Ik kokhalsde opnieuw en begon toen te hinkelen, de keuken uit. Kimberley probeerde me zo goed als het ging te ondersteunen en volgde me struikelend naar de wc. Daar duwde ik de deur open, wat pijn deed aan mijn handen. Ik liep het donker in, zakte voor de pot op de grond en ging vol over mijn nek.

Toen mijn maag weer een beetje tot rust gekomen was, bleef ik nog een tijdje naast de wc op de grond zitten. Het was fijn, het licht was er uit en het was er stil en koud en donker. Ik zat op de koude tegels, met mijn ogen dicht en mijn hoofd tegen de muur achter me. Alles deed pijn. Niet alleen mijn maag en mijn keel, maar mijn lip was gaan branden en mijn buik en borst voelden helemaal beurs. Mijn gezicht was gevoelig en gespannen.
Kimberley zat een hele tijd naast me. Ze streek zachtjes over mijn arm en hield mijn hand vast. Na verloop van tijd ging ze een glaasje water voor me halen en ze gaf me kauwgom die ik niet kon kauwen omdat mijn kaak en gezicht te zeer deden. Met een natte doek probeerde ze mijn gezicht een beetje schoon te maken. Ze was lief, heel voorzichtig en zacht. Ze depte mijn gezicht en toen ze de doek na een tijdje weghaalde, zag ik dat er bloed aan zat. Ik keek ernaar en voelde me raar. Er hing een spiegel achter me, boven mijn hoofd, maar ik durfde me er niet naar om te draaien.
‘Is het erg?’ vroeg ik haar. Kim, die net de doek aan het uitspoelen was, keek vragend mijn kant op.
‘Wat?’ vroeg ze. Ik slikte en keek haar met halfdichte ogen aan.
‘Mijn gezicht,’ zei ik. Ze keek naar me, haar ogen gingen heen en weer over die van mij. Een paar seconden leek ze iets in te schatten. Toen glimlachte ze een beetje en zei: ‘Het valt wel mee.’ Aan haar stem hoorde ik dag ze loog.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Oh God, arme Starla. :cry:
Wat erg is dit. Ik hoop dat het nog goedkomt met haar.

x
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Aawh, ik vind het zo zielig voor der!
Die Cees mag wegrotten in de cel ofzo ö
Snel verder Jeetje, want ik móet weten hoe dit verhaal verder gaat! (:
Ukkeltje
Potlood
Potlood

Jeetje ... ? :angel
Ik EIS gewoon van je dat je verder schrijft!! :o
Je doet het geweldig!!

Liefs van een fan. ^^
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha sorry sorry sorry, veel drukte hier! Bedankt voor jullie geweldig reacties :)

____________________________________________________________________________________

Kim ging verder met de doek uitspoelen en ik deed even mijn ogen dicht. Langzaam duwde ik mezelf overeind, wat veel nieuwe misselijkheid, hoofdpijn en duizeligheid tot gevolg had, en ik draaide me om naar de spiegel. Ik had het goed gehoord, Kim loog. Het zag er vreselijk uit. Mijn ene oog was rood en begon al blauw te worden. Boven mijn andere oog liep een snee door mijn wenkbrauw, en de huid eromheen was rood en beschadigd. Een andere snee liep door mijn onderlip, vlak bij mijn mondhoek. Mijn jukbeen was blauw en geschaafd en mijn kaak was aan één kant rood en opgezet. Sporen opgedroogd bloed die Kim niet weg gekregen had zaten nog langs mijn slapen en mijn lippen. Ik zag er echt niet uit. Ik wou dat ik mezelf op dat moment niet herkend had.
Ik keek om toen Kimberley me bij mijn pols pakte. Ze draaide me naar zich toe en begon voorzichtig mijn geschaafde handpalmen te deppen met de natte doek. Het prikte en ik probeerde mijn handen weg te trekken, maar Kim hield ze vast.
‘Sorry,’ zei ze. ‘Er zit jodium op. Het moet even, ja? Ik doe het snel.’ Ik liet haar haar gang gaan en keek de andere kant op. Ik wilde mijn kaken op elkaar klemmen om de pijn te verbijten, maar dat deed ook pijn, dus deed ik het maar niet. Gelukkig was Kimberley snel klaar.
‘Zo,’ zei ze en ze spoelde de doek weer uit. ‘Het kan even zo, maar je moet echt naar de EHBO. Ik denk dat je wenkbrauw gehecht moet worden.’ Ik reageerde niet. In plaats daarvan begon ik moeizaam te lopen, naar de deur. Mijn hoofd protesteerde, maar ook dat negeerde ik.
‘Ik wil naar Gio,’ zei ik. Kimberley legde snel de doek op het fonteintje en pakte me vast.
‘Maar… nou, oké. Maar niet alleen. Ik help je. Ze zijn in de kantine.’ Ze ondersteunde me en we strompelden de gang door, langs de keuken en de ingang naar het restaurant. Er kwamen geluiden van binnen, getik van bestek, geklink van glazen, gepraat, gelach, alsof er niets gebeurd was. Alles was daar gewoon doorgegaan. Het was raar, of die mensen en ik in een andere wereld leefden.
Kimberley hielp me naar de kantine. De deur stond half open en ik hoorde stemmen, of in ieder geval, Nando’s stem. Ik keek naar binnen en zag Gio met zijn armen over elkaar geslagen tegen de rand van de tafel leunen. Hij keek naar Nando, die tegenover hem stond. Nando praatte tegen hem, op een geagiteerde, haast boze toon, en maakte driftige gebaren met zijn handen. Gio keek naar hem, er smeulde nog iets na in zijn ogen. Zijn gezicht stond een beetje strak, maar ik zag dat hij wel luisterde naar wat Nando te zeggen had.
Toen Kimberley en ik de kantine inkwamen, kreeg Gio ons echter in de gaten. Hij verloor zijn aandacht voor Nando, kwam overeind en liep naar ons toe. Ik zag de blik in zijn ogen veranderen toen hij mijn gezicht zag. Hetgeen wat net nog nagesmeuld had, doofde in één keer uit.
Ik wilde iets tegen hem zeggen, maar er liep een koude rilling langs mijn ruggengraat toen Gio zijn hand naar me uitstak. Zijn hand was helemaal kapot. De knokkels waren opengeschaafd en zaten onder het bloed en er liepen rode straaltjes naar zijn vingers en zijn pols. Gio schonk er totaal geen aandacht aan, hij keek me hoofdschuddend aan en legde zijn hand voorzichtig op mijn wang. Ook zijn wenkbrauw was blauw en beschadigd, de plek waar Cees hem geraakt had.
‘God, Starla,’ zei hij. Maar ik legde mijn hand zacht op de zijne en haalde hem bij mijn gezicht weg.
‘Je hand,’ bracht ik schor uit. Gio schudde zijn hoofd en hij streek wat haar uit mijn gezicht.
‘Dat is niets,’ zei hij. ‘Als ik je nu zie, heb ik spijt dat ik hem niet harder geslagen heb. Hoe voel je je? Denk je dat je iets gebroken hebt, of dat er iets beschadigd is, van binnen?’ Ik voelde mezelf misselijk en duizelig worden nu ik te lang overeind stond en ik deed mijn ogen dicht.
‘Ik weet het niet,’ mompelde ik en ik tastte naar de rugleuning voor een stoel. Gio kreeg net op tijd door wat er gebeurde en hij trok de stoel naar me toe. Ik zakte er op neer en bleef slap als een lappenpop zitten.
‘Gaat het, Star?’ vroeg Gio en Nando kwam naast hem staan. ‘Waar bloedt het allemaal?’ Ik slikte en hield mijn ogen dicht. Zwakjes tastte ik naar mijn wenkbrauw en mijn vingers gleden van mijn oog naar mijn lip.
‘Hier. En hier.’ Ik bracht mijn hand naar mijn achterhoofd en mijn vingers gleden door mijn natte haar. Gio keek naar het bloed aan mijn vingers toen ik mijn hand weer weghaalde en Nando zei iets tegen hem. Hij gebaarde naar mijn gezicht en pakte Gio’s beschadigde hand. Gio trok geërgerd zijn hand los.
‘Si,’ zei hij zonder om te kijken tegen Nando en voorzichtig legde hij zijn handen op mijn wangen.
‘We gaan even langs de huisartsenpost, goed?’ zei hij tegen mij. ‘Het is een paar minuten rijden, denk je dat dat lukt?’ Ik deed mijn ogen dicht en knikte. Gio’s hand gleed naar mijn pols.
‘Kun je lopen?’
‘Weet ik niet,’ mompelde ik afwezig. Gio kwam overeind. Hij tilde me op zoals Bobby een tijd terug had gedaan en ik voelde zijn warme lichaam tegen dat van mij. Ik bleef in zijn armen hangen en liet mijn hoofd tegen zijn schouder rusten. We begonnen te lopen en Gio wisselde nog wat woorden met Nando, met Kimberley, en droeg me toen de kantine uit.
Gio nam me mee, door de gang en de keuken, het trapje af naar buiten. Het was koud en ik rilde, en door de kou leek mijn gezicht nog strakker en pijnlijker te worden. Bij de auto zette hij me neer en hij hielp me met instappen. Kimberley boog zich voorover naar de deuropening van de auto, streelde over mijn haar en gaf me mijn jas en een icepack voor mijn pijnlijke gezicht. Gio bedankte Kimberley, ging naast me zitten op de bestuurdersstoel en reed het erf af.
Afbeelding
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Haha, ik ken het!
Ik ben momenteel zelf ook heel erg druk en ik heb al ik-weet-niet-hoelang niet meer geschreven. :$

Ik had je stukje trouwens gelezen, hoor, maar ik wist zoals gewoonlijk weer eens niets nuttigs te commenten. xD

x
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik had je stukje ook al gelezen ^^
Maar net wat Classy zegt, niets nuttigs te melden, dus niet gereageerd. (:
Maar, nu toch een reactie, al is het een nutteloze ;p
Snel verder! :d
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ennn weer sorry voor mijn traagheid, fulltime werken zuigt en zou verboden moeten worden, alle leuke dingen schieten erbij in. Daarom weer een klein stukje dit keer maar beter iets dan niets :)

Een halfuurtje later zaten Gio en ik naast elkaar in de wachtruimte van de Huisartenpost in het ziekenhuis. Een aardige vrouw achter de ontvangstbalie had gezegd dat er nog twee mensen voor ons waren en dat we zo snel mogelijk door één van de twee artsen behandeld zouden worden. Inmiddels waren de twee voor ons naar binnen gegaan en zaten Gio en ik al een kwartiertje op de stoeltjes langs de muur. Het rook er naar Dettol en andere ontsmettende middelen.
Ik was moe, echt ontzettend, of ik al twintig uur wakker was. Mijn lichaam begon steeds stijver en pijnlijker aan te voelen. De zak ijs die ik van Kimberley had gekregen kon ik volgens de assistente achter de balie beter niet te lang achter elkaar gebruiken en nu hield Gio hem voor me vast. Hij zat naast me en ik leunde tegen hem aan, met mijn hoofd op zijn schouder en mijn ogen dicht. Zijn arm lag om me heen en zacht streelde hij mijn wang en mijn haar. Af en toe deed ik mijn ogen even open, en dan zag ik in de weerspiegeling van het enorme raam tegenover ons dat hij in gedachten verzonken voor zich uit staarde en af en toe even naar mij keek.
Na een tijdje riep de assistente ons en mochten Gio en ik naar binnen. Een mannelijke arts van een jaar of vijftig schudde onze hand en stelde zich voor, maar de naam die hij noemde ging het ene oor in het en het andere weer uit. De arts vroeg wat er gebeurd was en wilde wat dingen weten over onze medische achtergrond. Ik zei niet zo veel, alleen dat iemand me in elkaar geslagen had en Gio dat hij vervolgens die persoon weer in elkaar geslagen had. Ik moest kort vertellen wat Cees precies gedaan had, hoe hij me geslagen had en waar en waarmee. Daarna onderzocht de arts Gio en mij. Hij ontsmette Gio’s hand en verbond die. Aan zijn wenkbrauw hoefde hij verder niets te doen afgezien van een beetje ontsmetten, dat zou vanzelf genezen. De snee in mijn wenkbrauw was dieper. De arts lijmde hem zodat het mooier zou genezen en daarna plakte hij er van die zwaluwstaartjes overheen. Aan mijn lip en oog deed hij verder niet zo veel. Hij maakte de wondjes schoon, keek of ik last had van mijn kaak en scheen met een lampje in mijn ogen. De wond op mijn achterhoofd viel mee, alleen mijn hoofdhuid bloedde oppervlakkig en volgens de arts leek dat altijd snel erger dan het was. Wel vermoedde hij dat ik een hersenschudding had, dus Gio moest me die nacht iedere twee uur wakker maken en kijken of ik mijn naam en adres nog wist. Ik mocht ook tot morgen geen aspirines innemen, alleen een bepaald soort paracetamol.
Verder wilde de arts nog naar mijn buik, mijn bost en mijn zij kijken, omdat Cees me daar ook geschopt en geslagen had. Ik moest mijn trui uittrekken. Sommige plekken op mijn lichaam waren dik en begonnen blauw te worden. Ik zag dat Gio verbeten zijn kaken op elkaar klemde toen hij dat zag.
De arts liet me op verschillende manieren mijn adem inhouden, voelde aan mijn bovenlijf en drukte op plekken in mijn buik. Zijn handen waren warm en hij was aardig en rustig, maar toch vond ik het moeilijk dat hij aan me kwam. Ik klapte totaal dicht en zat maar een beetje trillend op de tafel. Hij probeerde me gerust te stellen, praatte rustig met me, maar ik zakte teveel in mezelf weg om het te horen. Volgens mij dacht de arts dat Gio er iets mee te maken had. Op het laatst probeerde hij Gio de kamer uit te krijgen door hem te vragen of hij nog even in de wachtkamer wilde wachten terwijl hij de laatste dingetjes met mij afhandelde. Het stak me, maar misschien was het niet gek dat hij dat dacht. Iemand had me te helemaal te barsten geslagen en Gio zat naast me met kapotte knokkels.
Gio maakte er geen probleem van en hij wilde de spreekkamer uit gaan, maar ik zei dat het niet hoefde. Hij was het niet. De arts raadde me toch met nadruk aan aangifte te doen, en ik zei dat ik er over na zou denken om van hem af te zijn. Ik ging geen aangifte doen, geen politie. Ik wilde het zelf oplossen. Ik had alleen geen idee hoe.
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Wauw, kan er niets over zeggen. Zo gewoon, maar toch zo boeiend geschreven, gewoon precies jouw schrijfstijl; gewoon perfect!
Niet teveel details, niet te weinig beschrijvingen, gewoon heerlijk!

Je moet er echt over denken om het uit te gaan geven hoor, serieus! Het is echt een ontzéttend goed verhaal, super geschreven en ik ben zó benieuwd naar de rest! (:
Heb je het verhaal trouwens al afgeschreven? Hoeveel pagina's is het tot nu toe? :d

Jaa, ik ken het gevoel van drukdrukdruk. Heb nu vakantie (gelukkig!) maar moet morgen heel hard bezig met huiswerk en vanaf volgende week weer fulltime school - hihi. Zouden ze ook af moeten schaffen! ö

Noujah, jij snel verder als je tijd hebt, ik ga braaf wachten! (a')
Liefs, Marit.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Heeeel erg bedankt voor je leuke reactie ILY! Waardeloos (van mij) dat het weer zo lang heeft geduurd, in mijn vrije tijd schrijf ik van alles door elkaar en in dit verhaal ook op zes verschillende punten, dus een weerwar van vaagheid haha.

Nieuw stukje en nogmaals thanks voor je reactie! :D

__________________________________________________________________________________________

Na het bezoek bij de huisartsenpost nam Gio me weer mee naar huis. Ik was nog steeds duizelig, dus thuis aangekomen hielp hij me naar zijn badkamer en kleedde me uit. Hij gaf me een warm bad, in de hoop dat het de pijn in mijn lichaam wat zou verzachten. De hele tijd bleef hij bij me, zittend op de badrand, strelend over mijn haar. Het was beter om te liggen, in het water. Dan was ik minder duizelig en mijn lichaam was lichter, wat de druk op pijnlijke plekken wat verminderde. Mijn hoofd voelde echter nog steeds niet goed, mijn hersenen, bedoel ik. Soms zakte ik weg en was ik even heel afwezig, waren er ineens een paar minuten verstreken zonder dat ik het doorhad, dan was ik weer even wat wakkerder. Het was of ik heen en weer werd geslingerd tussen een soort shocktoestand en een normalere toestand.
Het warme water deed mijn lichaam goed. Gio waste mijn haar met één of andere ontsmettende shampoo die de assistente op aanraden van de dokter had meegegeven, in verband met mijn beschadigde huid. Zijn vingers gleden door mijn haren en het warme water liep langs mijn rug naar beneden. Het was fijn, ontspande me een beetje. Toen ik uit bad klom werd ik wel weer wat duizelig, met alle gevolgen van dien, maar Gio ondersteunde me. Hij droogde me af en hielp me in mijn nachthemd. Al zijn aanrakingen waren zacht, voorzichtig. Mijn lichaam begon steeds blauwer en beurser te worden en af en toe zag ik weer die woede opvlammen in zijn ogen als dat zag. Toen bracht hij me naar bed en ik hoorde hem even onder de douche, heel kort, en niet veel later kwam hij terug in een pyjamabroek en met nat haar. Hij kwam bij me in bed liggen en zo goed en kwaad als dat ging, rolde ik mezelf op, tegen hem aan. Het was nog steeds wazig in mijn hoofd en ik zakte langzaam weg, in het donker, terwijl ik Gio’s regelmatige ademhaling hoorde en tegen me aan voelde.
Een hele tijd bevond ik me in een soort semi-slaaptoestand, waarin ik net niet sliep maar ook niet helemaal wakker was. Af en toe zakte ik iets verder weg, maar dan schrok ik niet veel later weer half wakker. Zo ging het een hele tijd door. Toen ik eindelijk echt weg was, was het of ik pas net een paar seconden sliep toen Gio me wakker maakte. Hij vroeg of ik wakker was, of ik mijn naam kon zeggen en waar ik was. Ik gaf hem antwoord en viel weer in slaap. Zo ging het twee keer, drie keer, vier keer, vijf keer. Op de klok zag ik af en toe de tijd, iedere keer twee uur verder als ik weer wakker werd gemaakt. Ik denk niet dat Gio ook maar een uur geslapen heeft die nacht. Iedere keer als hij me wakker maakte, klonk hij te helder voor iemand die net nog geslapen had. Achteraf denk ik dat hij de hele nacht wakker bleef om mij in de gaten te kunnen houden. Het was lief van hem, en dat realiseerde ik me vaag. Toen de wekker op zes uur in de ochtend stond, maakte hij me weer me wakker. Hij was zijn vragen gaan variëren, de afgelopen paar keer. Nu vroeg hij hoe ik heette en of ik wist wat zijn naam was. Ik liet mijn ogen weer dichtzakken en krulde tegen hem aan. Schor van de slaap zei ik: ‘Ik ben Starla, jij bent Gio en ik hou van jou.’ Het was de allereerste keer sinds ik hem kende dat ik dat tegen hem zei. Gio bleef even stil en ik doezelde weer weg. Net voor ik weer in slaap viel, voelde ik dat Gio zijn arm me heen sloeg en me een kus op hoofd gaf.
‘Ik hou ook van jou,’ zei hij. Ik glimlachte met mijn ogen dicht. Toen werd alles weer zwart.
Afbeelding
Ukkeltje
Potlood
Potlood

Snik!! :cry:
Wat een mooi stukje.
Jij geeft de lading van 'ik hou van jou' zeggen heel mooi weer in je verhaal.
Mijn complimenten daarvoor. ^^
Ik lees nog steeds mee en ik ben nog steeds fan!!

X
Ukkeltje
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Hé, Jeetje!

Sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen! :$
Ik ben weer bijgelezen en ik vind je verhaal nog steeds fantastisch. Je beschrijft alles zó levensecht.
Voordat Gio 'ik hou van jou' tegen haar zei, had je hun gevoelens tegenover elkaar al heel goed weergegeven. Echt heel knap, dat je alles precies kloppend weet te maken altijd. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, haha!

Nou, mij heb je anyway weer terug als lezer! :D
Keeeeep going!

x
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Aaaaaah dit was zó ontzéttend líéf! <333333
Ik wil ook een Gio :( Alleen ietjes jonger (:

Snel verder schrijven jij, want het moet echt allemaal goed komen en ik wil weten hoe het verder gaaaaat!
Silena
Balpen
Balpen

Pff ik heb gisteren en vandaag dit verhaal gelezen en het is echt geweldig :]
Een dingetje, wat ook al eerder is gezegd, je vergeet vaak woordjes, zoals hier:
Mijn lichaam begon steeds blauwer en beurser te worden en af en toe zag ik weer die woede opvlammen in zijn ogen als dat zag.
als hij dat zag.

Dit komt uit je laatste post, maar het begint al in je eerste post. Ik zag dat je er naar zou kijken en het is zeker wel beter geworden, maar het zit er nog steeds in.

Verder heb ik nergens wat op aan te merken en ik hoop dat je snel weer een nieuw stukje post :]
  • Er zijn geen problemen, er zijn mensen.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dag lieve mensen,

Sorry sorry sorry dat ik jullie zo verwaardloosd heb. Mijn sloomheid komt voornamelijk door het feit dat ik bezig ben dit verhaal van voren af aan nog een (hopelijk laatste) keer te verbeteren en te controleren. Ik ben nu ergens op een derde en zit echt in een soort flow (thank god, dat is ook wel weer eens fijn), dus ik ben momenteel meer bezig met herschrijven e.d. en daarmee ben ik nog niet bij dit gedeelte. Omdat mijn herschrijfflow niet wil doorbreken en eigenlijk alles wat ik hier post wél eerst gecontroleerd/verbeterd wil hebben, heb ik een tijd overwogen even niet te posten tot ik dit ook helemaal nagekeken had, maar dat vind ik toch een beetje flauw van mezelf omdat dat nog wel even duurt wss en bovendien zijn jullie reacties altijd een enorme stimulans.
Bij deze dus toch weer een stukje verder :) ik zal proberen zo nu en dan toch weer een stukje te posten. Door mijn herschrijven krijg ik ook weer ideeen voor verderop in dit verhaal dus hopelijk komt dat goed :)

Duizendmaal dank voor jullie reacties en nogmaals excuses voor mijn traagheid!

De volgende dag bleven Gio en ik de hele dag thuis. Hij nam vrij en we brachten het grootste gedeelte van de dag in bed door. Ik kon bijna niet uit bed komen, maar eigenlijk kon ik ook amper normaal liggen. Ik voelde me vreselijk, alles deed zeer. Liggen, zitten, staan. Eten lukte zelfs amper, mijn kaak en gezichten deden teveel pijn en ik voelde me te misselijk. Gio gaf me sapjes en yoghurt en zachte dingen, maar veel kreeg ik niet weg.
Gio bleef zo veel mogelijk bij me. Hij liep af en toe heen en weer om dingen te pakken en we keken een beetje televisie. Ik had dringend behoefte aan een sigaret, snakte ernaar, maar daar bleef het ook bij omdat ik al nauwelijks uit bed kon komen om naar de wc te gaan, laat staan om te roken op het balkon. ’s Middags sliepen we nog een tijdje, dit keer ongestoord nu het wekken niet meer nodig was na de verstreken 24 uur. Het deed mijn hoofd goed, maar mijn lichaam leek na ieder dutje stijver en pijnlijker te zijn. Om de zoveel tijd zat ik met een zak ijs op mijn gezicht, al had het volgens Gio niet veel zin meer, en het voelde ook niet echt prettig. Mijn oog zat een beetje dicht en ik durfde niet in de spiegel te kijken om te zien hoe ik eraan toe was. Zelfs praten ging amper. Mijn gezicht voelde te strak en mijn kaak te gekneusd, dus veel zei ik niet tegen hem.
Pas ‘s avonds lukte het me een beetje te praten. Ik lag met mijn rug tegen Gio aan en keek in het donker voor me uit. Het was een uur of tien, elf, en het enige geluid kwam van de pompen in het aquarium in de kamer. Ook Gio’s was stil, maar ik vermoedde dat hij nog wakker was. Ik verplaatste het kussen onder mijn hoofd en ging wat verliggen.
‘Gio?’ vroeg ik zachtjes. Mijn stem klonk schor, alsof ik mezelf overschreeuwd had, of hem juist te lang niet gebruikt.
‘Hmn,’ hoorde ik Gio achter me doen. Ik keek nog even voor me uit, maar draaide me toen naar hem om. Ik trok het dekbed op tot aan mijn kin en keek naar hem. Hij had zijn ogen dicht en een pluk haar viel voor zijn gezicht. God, hij moest doodmoe zijn.
Ik stak mijn hand uit en streek de pluk haar uit zijn gezicht. Zacht liet ik mijn vingers over zijn gezicht glijden, langs zijn wang, zijn lippen en zijn kin.
‘Weet je, dat wat ik zei, afgelopen nacht?’ fluisterde ik. Gio deed zijn ogen open. Hij keek me aan en ik streelde zijn wang. Ik voelde stoppels, voor het eerst sinds ik hem kende.
‘Dat meende ik,’ zei ik. We keken elkaar aan. Zelfs in het donker kon ik de warmte tussen ons voelen. Toen schoof hij naar me toe en heel voorzichtig drukte hij een kus op mijn lippen. Ik deed mijn ogen even dicht en hoopte dat we eeuwen zouden konden blijven liggen. Toen zijn lippen weer van de mijne verdwenen, deed ik mijn ogen langzaam weer open.
‘Ik ook,’ zei hij. Er verscheen een glimlach op mijn pijnlijke gezicht. Ik boog weer wat naar hem toe en drukte een kus op zijn mond. Daarna bleef ik zo liggen, dicht bij hem. Met mijn wijs- en middelvinger streelde ik zijn wang. Ik voelde de structuur van de stoppels op zijn gezicht onder mijn vingertoppen. Even was het stil.
‘Gio?,’ zei ik toen weer. Gio zei niets, maar ik voelde dat hij naar me keek. Ik slikte even ongemakkelijk en hield mijn blik op zijn wang gericht.
‘Ik denk dat ik komende week een afspraak bij de dokter maak.’ Het duurde even voor ik het aandurfde hem aan te kijken. In donker kon ik de uitdrukking op zijn gezicht niet goed zien, maar toen hij weer sprak, klonk zijn stem neutraal.
‘Natuurlijk, als je dat wilt, moet je dat gewoon doen,’ zei hij. ’Ik zou alleen even wachtten tot je weer wat steviger op je benen staat, maar verder zal ik je niet tegenhouden.’ Hij streek een pluk haar uit mijn gezicht.
‘Wat wil je gaan vragen?’ vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op, voor zover dat ging, liggend, en keek langs hem heen.
‘Gewoon,’ zei ik zacht. ‘Wat de mogelijkheden zijn.’ De woorden vormden zich in mijn hoofd en het duurde even voor ik de moed had ze uit te spreken. Ik hoorde de moeite die het me kostte in mijn eigen stem toen het me eenmaal lukte.
‘Wat je moet doen als je je kind niet wilt houden,’ zei ik toen. De woorden galmden na in mijn hoofd. Ik perste mijn lippen op elkaar. Stom genoeg werden mijn ogen warm en vochtig.
Op de een of andere manier hoorde of zag Gio dat ik het moeilijk vond. Hij suste me, sloeg een arm om me heen en trok me tegen zich aan.
‘Als je dat wilt weten, kun je dat toch gewoon vragen,’ zei hij. ‘Daar hoef je niet verdrietig om te zijn. Zolang je er zelf maar achter staat.’ Ik kroop in elkaar en drukte mezelf tegen hem aan. Ik keek in het donker voor me uit zonder iets te zien en Gio streek over mijn rug.
‘Wil je anders dat ik met je mee ga?’ vroeg hij boven mijn hoofd. Ik veegde een eenzame traan van mijn wang en keek naar hem op.
‘Zou je dat willen?’ vroeg ik.
‘Natuurlijk, als jij dat fijn vindt.’ Ik glimlachte waterig.
‘Heel graag,’ zei ik. Gio wreef over mijn schouder. Voorzichtig nestelde ik mezelf wat dichter tegen hem aan en ik deed mijn ogen dicht.
‘Dan is dat afgesproken,’ zei hij. ‘En vraag het gewoon volgende keer, oké? Als er iets is, wat dan ook, iets wat je moeilijk vindt, dan mag je gewoon om hulp vragen. Misschien is het lastig, maar je kunt me alles vragen. Goed?’
‘Oké.’
Afbeelding
Silena
Balpen
Balpen

Sorry voor de late reactie xD Ik had het al een paar dagen geleden gelezen maar ik was vergeten om te reageren. Leuk stukje weer! En blijf maar gewoon lekker door posten haha :D
girltemporary9
Nieuw
Nieuw

zeer mooi verhaal, ik kijk telkens weer uit naar het vervolg :app:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel, leuk, nieuwe lezers! :) lig al vijf dagen ziek op bed maar nog wel dit stuk kunnen produceren, hopelijk vinden jullie het wat :)

____________________________________________________________________________________

Zondag was ik al iets mobieler. Nog steeds zat ik voornamelijk op bed en op de bank, maar het lukte me in ieder geval weer een beetje dingetjes te doen. Af en toe probeerde ik stukjes te lopen. Mijn lichaam was ontzettend stijf en ik moest alles langzaam en voorzichtig doen, want als ik snelle bewegingen maakte voelde het of er spieren afscheurden. Als ik overeind kwam of probeerde te lopen werd ik telkens flink duizelig en misselijk en mijn gezicht zag eruit als dat van een bokser.
Voor de zekerheid bleef Gio ook vandaag het grootste deel van de dag bij me. Hij had wat vakantiedagen opgenomen en die ene parttimer gecharterd om alles in het restaurant op orde te houden. Af en toe werd hij door mensen van het restaurant gebeld over bestellingen en leveringen en andere dingen, maar over het algemeen lieten ze hem verder met rust. Hij had ook zijn voetbaltraining af willen zeggen, maar ik kreeg hem zover toch te gaan. Veel meer dan in bed liggen deed ik toch niet en daar kon ik mezelf moeilijk bij verwonden.
Gio vertrok dus rond een uur of tien om een beetje met zijn elftal te trainen en beloofde gauw weer terug te zijn. Voor de zekerheid bleef ik maar even zoveel mogelijk op één plaats zolang hij weg was. Ik zat op bed met mijn laptop en surfde wat op internet. Eigenlijk was ik van plan geweest op internet informatie op te gaan zoeken over abortussen, maar ik treuzelde en kreeg de hele tijd zogenaamd ingevingen over andere dingen die ik eerst nog moest doen. Ik verzon van alles om maar niet met mijn mogelijke toekomst geconfronteerd te hoeven worden. Na een tijdje begon ik als excuus maar een mailtje naar Melanie te typen over wat er allemaal gebeurd was de afgelopen tijd, maar toen ik het laatste woord had getypt staarde ik even naar de lap tekst op mijn scherm en drukte vervolgens op ‘delete’.
Op een gegeven moment had ik al mijn vaste fora en websites al drie keer bekeken en raakten mijn ideeën op. Ik wist dat me niet zo aan moest stellen, dat ik gewoon door moest zetten. Van een beetje informatie op internet lezen was nog nooit iemand doodgegaan. Ondanks dat besef kostte het me moeite mezelf zover te krijgen. Het lukte me om een internetvenster te openen en de adresbalk aan te klikken, maar vervolgens lagen mijn handen een hele tijd werkloos op het toetsenbord. Ik schrok wakker toen er buiten een uitlaat knalde en toen was het ineens al half twaalf.
Ik schraapte mijn laatste restje moed bij elkaar en typte met trillende handen een zoekterm in. Onmiddellijk werd ik overspoeld met websites en informatie en persoonlijke verhalen van vrouwen van alle leeftijden. Ik staarde naar mijn scherm, mijn ogen gleden over de regels en gelaten liet ik de woorden op me inwerken. Met pijn in mijn buik las ik over zuigcurettages, overtijdbehandelingen en abortuspillen. Dat laatste leek me nog het meest handelbaar, maar door die fantastische verplichte bedenktijd waar je hier niet onderuit kwam, was ik daar al te laat voor. De alternatieven die overbleven voelden bij voorbaat al als een hel. Met je benen wijd bij een of andere vent die je niet kende die daar beneden tussen je benen bezig was. Het idee alleen al bezorgde me kippenvel. Maar, als het moest, dan moest het. Misschien konden ze me platspuiten met één of ander paardenmiddel waardoor ik er niets van merkte. Al beangstigde me dat ook een beetje, bijkomen en niet weten wat er gebeurd was. Het deed me denken aan dat met Cees. Maar ja, wat deed me dat niet.
Ik dwong mezelf informatie te blijven zoeken tot Gio thuiskwam. Gelukkig hadden de meeste mensen op zich goede ervaringen. De klinieken waren oké, de mensen aardig en alles werd duidelijk uitgelegd. Sommigen hadden het achteraf wel moeilijk. Spijt hadden ze meestal niet, maar ze voelden zich op de een of andere manier wel schuldig. Maar er waren ook mensen die waren als ik, die op dezelfde manier zwanger waren geraakt, die het als een opluchting ervoeren. Maar ook onder die mensen waren er die het er moeilijk mee hadden, zonder aanwijsbare reden. Net als ik.
Ik kwam ook op van die anti-abortus sites. Van van die gelovige groeperingen vooral, of bepaalde forums. Het stemde me bitter om te lezen ze daar spraken over mensen die abortus lieten plegen. Zwakkelingen, kindermoordenaars. Moordenaars. Sommigen vonden dat mensen die met misbruik te maken hadden gehad nog wel een excuus hadden, maar anderen vonden dat er geen enkel excuus bestond voor abortus. God of Allah had het zo bedoeld en daarmee uit. Dat stond er echt, meer dan eens. Vrouwen die hun kind weg lieten halen waren hoeren en kindermoordenaars en ze zouden er voor gestraft worden. Ze speelden voor God omdat ze beslisten over leven en dood en dat mocht niet.
Dat maakte me zo kwaad, zo bitter. Gestraft, alsof je nog niet genoeg gestraft was als je er je hele leven mee moest leven dat één of andere klootzak je verkracht had. Alsof je nog niet genoeg gestraft was als je je kind weg moest laten halen omdat je niet wist hoe je anders moest overleven. Ik zag ze al helemaal zitten, die mensen die dat soort dingen schreven. Mannen die nooit zouden weten hoe het was om zwanger te zijn die het nodig vonden ijverig dat soort beschuldigingen te typen en ook vrouwen, vrouwen nota benen. Veilig warm en droog in hun dure huis en veilige buurt waar het grootste drama een kapot cappuccinoapparaat was. Mensen die geen idee hadden waar ze over praatten. Van mij mochten ze gerust eens een dag in mijn schoenen staan, dan zouden ze wel anders piepen. Bij voorkeur die dag dat dat met Cees gebeurd was. Ik wil voor God spelen? Rot op, ik wil gewoon leven zonder dat ik de hele tijd dood wil.
Ik wist dat ik dat soort dingen niet moest lezen, maar ik kon me er niet meer van losmaken. Tegen de tijd dat Gio thuiskwam, zat ik boos, gedesillusioneerd en triest in bed. Stom genoeg werd ik er weer emotioneel van. Toen Gio binnenkwam en me zag zitten zei hij alleen maar ‘Hé’ en ik moest al bijna janken. Gio zag het, hij liet vlug zijn sporttas op de grond vallen en liep naar me toe. Geluidloze tranen rolden over mijn wangen en hij ging naast me op bed zitten.
‘Hé, wat is er?’ vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd, wilde niet dat hij bezorgd was om niets, en veegde de tranen van mijn wangen af.
‘Niets,’ zei ik. ‘Er is niets. Het is gewoon… stom.’ Ik trok mijn mouw over mijn hand heen en veegde ermee onder mijn ogen, wat pijn deed aan mijn gezicht. Ik gebaarde wat naar mijn scherm, waar één of andere pro-life-site openstond.
‘Die mensen,’ zei ik. ‘Ik kan gewoon niet…’ Ik haalde mijn schouders op en begon wat aan mijn mouw te frunniken. Gio keek even naar mijn computer. Binnen twee tellen leek hij door te hebben waar ik naar zat te kijken. Er vertrok heel even iets in zijn gezicht, en toen trok hij de laptop naar zich toe en klikte de pagina weg.
‘Daar moet je niet naar kijken,’ zei hij. ‘Trek je er niets van aan. Bij alle grote beslissingen in je leven zullen er mensen zijn die het niet met je eens zijn en die je er vanaf proberen te praten, of erger nog, proberen je spijt te laten krijgen. Maar zij hebben jouw leven niet. Jij wel, dus jij beslist wat je doet. Het is jouw leven.’ Ik frunnikte hardnekkig door aan mijn mouw om hem niet aan te hoeven kijken.
‘Ja, dat weet ik wel, maar… ik wist gewoon niet dat mensen nu, in deze tijd, nog zo dachten. Dat mensen zo hard kunnen zijn.’
‘Mensen veranderen snel van gedachten als ze zelf in een benarde situatie terechtkomen. Principes zijn ineens een stuk minder belangrijk als het op overleven aankomt.’
'Ja, dat dacht ik ook. Maar toch lukt het ze me op de een of andere manier een schuldgevoel aan te praten. Ik weet dat het onzin is, dat ik veel dingen die ze zeggen niet hoef te geloven, maar… ik bedoel, je hebt gelijk, het is mijn leven, maar dat kind heeft ook een leven. Het voelt zo egoïstisch.’
‘Het is…’ Gio onderbrak zichzelf en hij ging verzitten. Hij leek de woorden even in zijn hoofd te formuleren voor hij ze uitsprak. ‘Starla, kijk, ik wil je absoluut niet beïnvloeden bij je beslissing of je vertellen wat je wel en niet moet doen. Begrijp me niet verkeerd. Als je het wilt houden is dat prima, wil je dat niet, is dat ook prima. Maar laat je niet beïnvloeden door wat andere mensen zeggen. Op dit punt, op het punt waarop je nu staat, heeft je kind nog geen bewustzijn. Nu kan nog je egoïstisch zijn zonder dat je kind of anderen daar onder leiden. En ‘egoistisch’ bedoel ik dan niet negatief. Dit is je laatste kans om egoïstisch te zijn. En dat mag ook. Dit is een van de weinige momenten in je leven waarin je nog alleen aan jezelf kunt denken.’ Ik keek hem voorzichtig aan. Ik streek met mijn vingers over mijn mouw, wendde mijn blik weer af en knikte wat.
‘Misschien wel,’ mompelde ik nadenkend. Gio streek mijn haar achter mijn oren en draaide mijn gezicht voorzichtig een beetje zijn kant op. Hij bekeek de blauwe plekken in mijn gezicht en mijn gelijmde wenkbrauw terwijl ik voor me uitstaarde en nadacht.
Afbeelding
Silena
Balpen
Balpen

Jeeeej nieuw stukje :D Leuk stukje weer :] Ik ben benieuwd wat ze nou gaat doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook heel erg tegen abortus ben. Maar in de situatie waar Starla zich in bevind is het helemaal niet erg om een kind weg te laten halen. Ik heb zo'n hekel aan abortus omdat er mensen zijn die het bewust onveilig doen en dan, verrassing, zwanger zijn en het weg laten halen omdat ze geen kind willen. Daar had je dan ook wel eerder aan kunnen denken :P
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaaaaa, leuk stukje weer! Nouja, leuk... mooi (:

Okay, ik ben ook tegen abortus, maar in de situatie waarin Starla zit, is dat natuurlijk iets anders. Ik denk dat je wel uitzonderingen hebt. En verder ben ik het met Silena eens :D

Ghehe, maar in elk geval; beterschap en snel verder posten (:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel voor je reacties weer :) nog een beetje een rustig stukje voor vandaag :)

_________________________________________________________________________________

‘Gio?’ vroeg ik na een tijdje.
‘Hm?’ deed Gio. Ik bleef voor me uitkijken en rommelde in gedachten verzonken met het snoer van mijn laptop.
‘Denk je dat het mogelijk is om helemaal onafhankelijk, onbeïnvloed grote beslissingen te nemen? Voor wie dan ook?’
‘Objectief, bedoel je? Rationeel gezien?’
‘Ja, dat ook, maar ik bedoel, denk je niet dat we in meerdere of mindere mate op de een of andere manier toch altijd beïnvloed worden door wat andere mensen willen? Wat ze vinden en verwachten?’
‘Dat… nou ja, misschien ook wel, maar daar kun je je misschien nog voor afsluiten. Ik denk eerder dat je bij je opvoeding en hele vorming al bepaalde normen en waarden hebt meegekregen die zo ingebakken zitten dat je er niet eens meer bij stilstaat.’
‘Ja, op die manier. Je weet niet beter.’
‘Ja, zo, inderdaad. Wat voor de één een vanzelfsprekendheid is, kan voor de ander totaal onlogisch zijn. Op gebeurtenis één reageert Jantje met actie A en Pietje met actie B en ze begrijpen niet van elkaar waarom ze zo reageren. Dat is deels karakter en deels opvoeding. Ze zeggen niet voor niets; ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Dat draagt veel verder dan alleen het zingen.’
‘En denk je dat het mogelijk is dat je daarboven kunt staan? Dat je boven jezelf en alles wat iedereen je ooit heeft geprobeerd te leren uitstijgt en dan zonder die invloeden beslissingen kunt nemen?’
‘Misschien wel. Maar daar is een heleboel zelfkennis voor nodig. Het is moeilijk, ik denk bijna onmogelijk om bij jezelf te scheiden wat aangeboren is en aangeleerd.’ Hij streek een pluk haar uit mijn gezicht. ‘Hoezo?’ Ik legde mijn hand even op die van hem.
‘Gewoon,’ zei ik. Ik liet mezelf achterover op bed zakken en keek naar het plafond. Gio klopte even gemoedelijk op mijn been stond toen op, waarschijnlijk om te gaan douchen of zich om te kleden. Hij was al bijna de kamer uit toen ik weer iets zei.
‘Gio?’ Gio beef staan en keek mijn kant op. Ik keek niet terug, maar ik voelde het. Ik slikte en hield mijn blik op het plafond gericht.
‘Ik denk dat ik de dokter ga bellen,’ zei ik. ‘Morgen.’ Het bleef even stil en toen keek ik voorzichtig zijn kant op. Gio stond in de deuropening en keek me aan alsof hij verwachtte dat ik nog meer ging zeggen.
‘Oké,’ zei hij toen hij zich leek te realiseren dat er verder niets kwam. ‘Voor een afspraak?’ Ik knikte.
‘Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik moet vragen,’ mompelde ik. Gio sloeg zijn armen over elkaar en hij leunde tegen de deurpost.
‘Dat komt wel,’ zei hij. ‘Als je gewoon de situatie uitlegt en alles wat er op je hart ligt, komt het vanzelf allemaal ter sprake.’
‘Maar ik ben juist bang om de situatie uit te liggen. Ik ben bang om er over te praten.’
‘Dan vertel je alleen wat je wil vertellen.’ Stom genoeg had ik daar nog niet bij nagedacht. Het was eigenlijk heel logisch, maar het was nog niet bij me opgekomen. Om de één of andere reden had ik het blijkbaar in mijn hoofd gehaald dat mijn huisarts naar allemaal details van dat met Cees zou vragen die ik niet wilde vertellen, maar misschien viel dat wel mee. Het verleden had maar een beperkte invloed op de toekomst.
‘Dat kan ook,’ mompelde ik. Gio pakte de sporttas op die hij eerder op de grond had laten vallen en slingerde hem over zijn schouder.
‘Maak je er niet te druk om,’ zei hij. ‘Bel eerst eens rustig je huisarts als je er klaar voor bent en kijk of je een afspraak wel maken. Ik ga met je mee als je dat fijn vindt, dus ik hoor het wel. Oké?’
‘Oké.’
Afbeelding
girltemporary9
Nieuw
Nieuw

terug een mooi stukje
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks! Nu weer een langer stukje erbij voor vandaag/morgen :)

________________________________________________________________________________________

Hoofdstuk

Ik deed wat ik beloofd had. De volgende dag belde ik de dokter. Tenminste, nog net aan. Ik had het gelijk willen doen, ‘s morgens vroeg, en dat had ik ook moeten doen, maar het lukte me niet. Ik was als de dood en ik wist niet eens waarvoor.
Nadat Gio en ik die zondag naar bed waren gegaan, had ik slecht geslapen. Ik had eigenlijk al gelijk spijt gehad van mijn voornemen om de dokter te gaan bellen. Niet eens tegenover Gio, maar ook tegenover mezelf. Ik maakte me er ongewild druk over. Ik piekerde over wat ik moest zeggen, wat er zou gebeuren. Slapen ging moeizaam en als het me al lukte, sliep ik onrustig en had ik vreemde dromen. Het was moeilijk ergens mee te vergelijken. Waarschijnlijk was ik zenuwachtiger dan ik de nacht voor mijn eindexamen zou zijn. En nu hoefde ik er nog niet eens naar toe, naar mijn arts. Ik hoefde alleen nog maar te bellen.
Ik weet niet meer precies hoe laat ik de ‘s ochtends wakker werd. Gedurende de hele nacht werd ik om de zoveel tijd wakker, maar dan deed ik of ik nog zou kunnen slapen en soms lukte dat me dan ook wel een beetje. De wekker stond op half zeven toen het me niet meer lukte om weg te zakken. Gio sliep toen nog, naast me. Ik wilde niet dat hij wakker van me zou worden en eigenlijk wilde ik zelf ook nog niet uit bed, dus ik bleef liggen en lag nog een hele tijd op mijn zij naar de wekker te staren. Het was een hele rare gewaarwording. Toen de cijfers op de wekker bijna twee uur later eindelijk weer tot me doordrongen, viel het me mee dat er pas twee uur om waren, want het voelde of ik al minimaal vijf uur geleden voor de laatste keer wakker was geworden uit mijn slaap. Ik was met mijn gepieker gen stress geen stap verder gekomen in die tijd. Intussen was ik nog wel steeds bang en zag ik er nog meer tegenop de dokter te bellen dan gisteren.
Rond half negen werd Gio ook wakker en we kwamen samen uit bed om te eten. Lopen ging al iets beter, ik slaagde erin om in mijn eentje van de slaapkamer bij de eettafel te komen. Het duurde even, maar het lukte me wel. Gio maakte ontbijt voor ons met veel zachte dingen, wat fijn was omdat mijn gezicht en kaak nog steeds pijnlijk voelden als ik op harde dingen moest kauwen. We aten yoghurt en gebakken eitjes en praatten over huisartsen, over mijn huisarts, in het bijzonder, over welke dagen ik tijd zou hebben om er naartoe te gaan en wanneer Gio met me mee zou kunnen. We praten erover of het al een vaststaand feit was dat ik vandaag zou gaan bellen. Ik wist dat dat mijn eigen schuld was en eigenlijk moest het ook maar gewoon een vaststaand feit zijn. Ik kon niet eindeloos blijven wachten. Straks durfde ik helemaal niet meer en tegen de tijd dat ik eindelijk wel ging, zou ik misschien al te laat zijn.
Na het eten douchten Gio en ik samen. Dat was fijn, het was even een rustpunt in alle hectiek. Sommige wondjes deden in het begin even pijn onder het warme water, maar na een tijdje was ik daar doorheen en toen voelde het juist fijn. Mijn hoofd werd er ook even rustiger van, vooral van Gio. Hij waste mijn haar en masseerde me een beetje, de pijnlijke plekken op gezicht en buik zorgvuldig ontwijkend. Onze lichamen waren glad door het water en zijn aanrakingen waren zacht. Het was een warme intimiteit, niet echt seksueel, maar op een andere manier. Het kalmeerde me, zo lang als het duurde.
Jammer genoeg hield die kalmte niet lang aan. We konden moeilijk allebei de komende tig weken het huis niet uitkomen, dus Gio moest werken, van tien tot vijf. Het was een kort dagje, tenminste, dat leek het. Gio vertrok om kwart voor tien en toen leek het of ik nog zeeën van tijd voor me had tot hij terug zou zijn. Ondanks dat had ik eigenlijk gelijk die telefoon moeten pakken om mijn huisarts te bellen. Dat deed ik ook, althans, tot aan het stuk waar ik moest gaan bellen. Het lukte me dus de telefoon te pakken en het nummer op te zoeken, maar verder dan dat kwam ik niet. Ik begon als een gek te zenuwen en te trillen van spanning en raakte met mezelf in een enorme tweestrijd verwikkeld. Eerst toetste ik het telefoon nummer in, wiste het toen weer, toetste het weer half in, wiste het weer, toetste het weer in en zo door. Dat deed ik ongeveer een keer of tien, toen begon ik het gebaar groter te maken en de telefoon weg te leggen, weer te pakken en weer weg te leggen en ook dat hield ik nog een kwartier vol. De tussenpozen werden daarna steeds langer. Op een gegeven moment liet ik de telefoon een uur in zijn houder staan, om er vervolgens een kwartier mee in mijn hand te zitten en hem dan weer een uur weg te leggen. Op die manier ging de dag snel om. En ik, ik leek wel een neuroot en het werd alleen maar erger. De grootste delen van de uren waarin ik niet de telefoon in mijn hand zat, besteedde ik aan ijsberen, nagelbijten en roken. En als ik de telefoon wel in mijn hand had, ging ik hem tussendoor iedere keer terugzetten zodat hij kon opladen omdat ik bang was dat de batterij halverwege mijn gesprek ineens leeg zou raken.
Het was bijna half vier toen het me de eerste keer lukte het nummer van de praktijk helemaal in te toetsen en het niet gelijk weer te wissen. Het scheelde een haar of een paar seconden later had ik dat alsnog gedaan, maar ik gaf mezelf mentaal een klap voor mijn hoofd en drukte op ‘bellen’. Ik schrok zo van de pieptoon toen de telefoon overging dat ik gelijk weer ophing. Vervolgens ging ik naar het balkon om een sigaret te roken, met trillende handen, en toen ik genoeg moed verzameld had ging ik weer terug naar binnen en probeerde het nog een keer. Dit keer lukte het me aan de lijn te blijven tot de assistente opnam. Toen schoot ik weer in de stress en ik hing op toen ik haar stem hoorde. Ik belde om het kwartier nog twee keer op en hing op zonder iets te zeggen, tot de assistente me uiteindelijk zelf terugbelde. Blijkbaar hadden ze tegenwoordig overal nummermelding. Stom genoeg herkende ik het nummer niet en min of meer per ongeluk nam ik op. De assistente stelde zich voor en ze zei dat ze het afgelopen halfuur een paar keer gebeld was door dit nummer. Of ik degene was die haar probeerde te bereiken. Ze klonk helemaal niet beschuldigend of geïrriteerd, eigenlijk heel aardig, en misschien was dat wat me over de schreef trok. Het lukte me tegen haar te zeggen dat ik een afspraak bij mijn huisarts wilde maken omdat ik zwanger was. De assistente zei dat ik eventueel ook gelijk naar een verloskundigenpraktijk kon als ik dat wilde, maar dat ik natuurlijk ook eerst bij mijn huisarts langs kon komen als ik wat meer zekerheid wilde hebben. Ik moest dan urine meenemen en alles omtrent mijn menstruatie en dat met Cees uitrekenen en ze zouden daar dan eventueel nog een test doen en bloedprikken en mijn bloeddruk meten. Ik geloof dat de assistente wel een beetje merkte hoe de situatie in elkaar zat en ze vroeg of ik ook gelijk een soa-test wilde laten doen omdat ik onveilige seks had gehad. Ik was zo overdonderd dat ik overal ja op zei en tegen de tijd dat ik ophing had ik een hartslag van honderdtachtig slagen per minuut en die vrijdag om twee uur een afspraak bij de dokter.
Afbeelding
Silena
Balpen
Balpen

Ik ben benieuwd hoe het haar afgaat bij de dokter. Post maar snel weer meer :]
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Silena! Stukje erbij weer! Nog niet goed na kunnen kijken dus vergeef me eventuele fouten :)

Het voelde niet als een overwinning. Dat had ik wel gehoopt, maar het was niet zo. Het voelde meer als een nederlaag, alsof ik mezelf overgaf. Op de één of andere manier was het zwaarder dan ik had verwacht, terwijl het nog niet eens iets voorstelde. Ik had een afspraak bij de dokter, big deal. Er stond nog niets vast, ik was nog nergens toe verplicht. Ik hoefde alleen naar die man toe te gaan en een beetje met hem te praten. Maar ondanks dat was het moeilijk. Het voelde als een grote stap.
Ik moest huilen toen ik opgehangen had, ik weet niet waarom. Misschien van de spanning, een ontlading van alles van de afgelopen tijd wat er uitkwam nu de knoop was doorgehakt. Of misschien waren het gewoon hormonen, wie zal het zeggen. Ik had geen verstand van zwangerschappen. Het enige wat ik erover geleerd had was dat het je leven op zijn kop zette en je er op gezette tijden kotsmisselijk van werd.
Ik sprong op van de bank en begon door het huis te ijsberen, stressend over wat ik net gedaan had. Ik had het idee dat ik zou instorten en ontploffen tegelijk. Het voelde of ik van die energie af moest, of het eruit moest, al hielden mijn benen me nog amper. Ik liep heen een weer en begon weer als een malle op mijn nagels te bijten, net niet gillend, net niet onbedaarlijk jankend, gefrustreerd omdat ik net de dokter had gebeld over een zwangerschapstest omdat ik niet anders kon, omdat ik in deze situatie zat door iets wat Cees had gedaan, terwijl hij lekker doorging met zijn leven en nergens last van had. Ik was gefrustreerd omdat een stemmetje in mijn achterhoofd pesterig zei dat het helemaal niet alleen Cees’ schuld was geweest maar ook de mijne, dat mijn ouders en Jack en Bert gelijk hadden over mij, en ik was dubbel gefrustreerd omdat ik zo over mezelf dacht.
Na een tijd bereikte de frustratie zijn hoogtepunt en ik rende het balkon op. Het stortregende, maar ik liet de druppels mijn tranen wegspoelen en bleef net zo hyper als voorheen heen en weer ijsberen op het balkon. Na een tijd stak ik een sigaret op, maar dat hielp voor geen meter en halverwege trapte ik hem uit. Ik ging naar binnen, druipend van de regen, en begon met trillende handen in mijn spullen te zoeken. Ik vond de wiet die ik niet zo lang geleden van Marco had gekocht en draaide er een joint van. Het duurde lang omdat mijn handen zo trilden. Ik had mezelf gezworen het niet meer te doen, niet bij Gio, om sterk te zijn. Maar het lukte niet. Dan was ik maar zwak, so be it. Ik was bereid alles te accepteren als ik me maar niet meer zo hoefde te voelen.
Een paar minuten later ging ik met joint en al het balkon weer op. De regen kwam met bakken uit de hemel en het duurde niet lang voor ik het ijskoud had. Al gauw hing mijn haar in slierten langs mijn gezicht en waren mijn kleren doorweekt. Ik bleef echter buiten, had een soort rare kronkel in me hoofd die me dat vertelde omdat ik Gio ooit had beloofd dat ik niet binnen zou roken. Ik rookte de hele joint op en zakte toen ik trillend in een hoekje op het balkon. Tegen de tijd dat Gio me daar vond zat ik nog steeds zo, maar was mijn lichaam niet langer koud en ik trilde niet meer. De verhouding wiet en tabak die ik had gebruikt was heftig en ik was verder weg dan ik normaal door wiet raakte. Ik zei tegen Gio dat ik de dokter had gebeld maar dat er niets aan de hand was omdat ik niet binnen had gerookt en dat bleef ik constant herhalen. Volgens mij had Gio door wat er aan de hand was, maar hij hees me overeind en zette me binnen onder de douche. Het drong niet tot me door of hij boos of verdrietig was om hoe hij me had aangetroffen. Dat realiseerde ik me pas toen ik weer een beetje tot mezelf kwam.
Afbeelding
Silena
Balpen
Balpen

Ook dit weer gelezen xD En hier is me volgens mij ook niks aan opgevallen. Leuk stukje weer :] Ik moet wel zeggen dat het nu een beetje lang duurt voordat er weer wat gebeurd. Past deels ook wel in het verhaal, maar als het nog langer doorgaat word het een beetje saai, als je begrijpt wat ik bedoel?
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Goed dat je dat zegt, want ik ben juist altijd bang dat er te snel en te veel achter elkaar gebeurt. Dat vindt jij dus juist niet? Waar denk jij dan aan, wanneer er nu eigenlijk weer 'iets' zou moeten gebeuren om te voorkomen dat het saai wordt? Wat is dat 'iets' dan voor jou? Dan kan ik daar weer verder mee :)
Afbeelding
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Daar ben ik weer (:
Paar kleine opmerkingen, niet heel storend ofzo, maar ik dacht; misschien kun je het gebruiken bij je herschrijven (:
De volgende dag belde ik de dokter. Tenminste, nog net aan.
Deze zin klopt niet helemaal neem ik aan... (:
Ik weet niet meer precies hoe laat ik de ‘s ochtends wakker werd.
Die ochtend of 's ochtends (:

En wat Silena zegt; ik vind het nu nog niet 'te langzaam' gaan ofzo. Voor mij is het logisch dat ze even moet genezen van haar (innerlijk en uiterlijke) wonden en dat ze rustig aan doet.
Als er dan toch 'actie' moet komen, zou ik haar naar de dokter sturen. Haha, dat klinkt raar :P
Of iets met school, met de directrice, Bobby, Melanie...
Wel vind ik dat je de laatste paar stukjes vooral 'Gio en Starla' beschrijft. Ik denk niet dat ik dit heel storend vind, maar het lijkt me toch wel logisch als Melanie ofzo ook van het gebeuren hoort... (: Dat de stukjes niet meer alleen zij tweeën zijn, maar ook anderen (:

Noujah, iets langere reactie dan gepland :D
Maar ga maar snel verder (:
Silena
Balpen
Balpen

Wat xILY al zegt, het duurt erg lang voordat ze daadwerkelijk de dokter belt en er heen gaat. Natuurlijk moet ze herstellen van haar wonden etc. maar naar mijn idee hoeven daar geen drie posts overheen te gaan zeg maar. En inderdaad, wanneer is de laatste keer dat Mel haar heeft gebeld? Eerder deed ze dat altijd wel een paar keer, maar nu is het al een poosje geleden. Volgens mij weet Mel niet eens van Starla's verwondingen etc. Bovendien had ik ook wel een beetje verwacht inderdaad eens iets van Bobby te horen. Misschien is hij Mel tegengekomen op school of iets dergelijks en is hij nu toch wel benieuwd naar Starla's verhaal.
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ga asjeblieft verder! Ben eer gister begonnen en wat een gewelidig verslavend verhaal!
never give up, there is no such thing as an ending. just a new beginning.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ik heb asociaal lang niet gepost in dit topic! Ik heb net dit verhaal een beetje door zitten lezen en het begint weer te kriebelen er weer mee verder te gaan :) moet nu naar bed omdat ik morgen de hele dag moet werken (zooooo hatelijk als je inspiratie hebt) maar ik probeer ergens de komende dagen zo snel mogelijk weer een nieuw stukje te posten!
Afbeelding
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Jeeeeeeeeeej! :app:
never give up, there is no such thing as an ending. just a new beginning.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Hé, Jeetje! :)
Schrijf je hier nog verder aan?
Ik mis je verhaal stiekem wel een beetje. Ik heb net de laatste paar stukjes gelezen, en ik heb nog steeds veel bewondering voor jouw manier van schrijven. Alles is zo levendig, alsof je er zelf bij bent.

Ergens terug had ik opgepikt dat je dit verhaal ook weer aan het herschrijven was. Wel de nieuwe versie posten als het zover is, he? (a)
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Je hebt al een hele hele hele lange tijd hier niet meer gepost - heb eigenlijk het vermoeden dat je dat ook niet meer gaat doen, ghehe - maar GOD wat kun jij goed schrijven! o_O Dat stuk dat Starla in elkaar getrapt werd door Cees, ik zat echt met mijn vuist tegen mijn mond te lezen en ik moest moeite doen om mezelf niet kwaad te maken gewoon. Ik vind de personages ook boeiend en de opbouw van het verhaal. Gosh, je bent ECHT goed. De moed zinkt me in de schoenen als ik dat van jou lees. ;oo En guess what, ik mag dit helemaal niet lezen, ik ben 15. >:3 Gio is zo lief en verdedigend en beschermend en geweldig. <333 Enfin, ik ben vanmiddag om half 1 begonnen met lezen en ik heb echt non-stop doorgelezen, met tussendoor eten, rollenspellen en koffie-uurtje hier thuis, ben blij dat ik dit verhaal niet op school ontdekte. ;o Dan had mijn leraar mijn laptop af moeten pakken, ghehe. >:3

Ik weet niet hoe je het verder gaat doen maar ik kwam het verhaal tegen, ging het lezen en moest even reageren. ;p
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Requiem
Balpen
Balpen

Wow. Dit verhaal is echt zo geweldig. Vooral bij de laatste pagina's stond ik op het punt te janken en ik heb aan een stuk door zitten lezen, nog tot half 4 's nachts. Ik hoop echt dat je hieraan verder gaat schrijven! :3
I got a jar of dirt, I got a jar of dirt, and guess what's inside it!
- Jack Sparrow
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Ik vroeg vorige week donderdag of zo aan Little_Miss_Perfect of ze nog een goed verhaal wist, en zij tipte dit verhaal. En ik heb er zo geen spijt van dat ik dit heb gelezen en hier m'n tijd in heb gestoken!

Geweldig!!
iloveyou' 25.08.2012
Gesloten

Terug naar “Het Dramatheater”