Vuurschimmen

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Wat krijg je als je al je documenten gaat langs speuren. Je komt oude verhalen tegen :P.
En in mijn nostalgische moment kwam ik het eerste fantasy verhaal tegen wat ik ooit geschreven heb.
Het is compleet onorigineel heerlijk mary sue, maar ik kon het gewoon niet laten om er niets mee te doen :P.
Dit is echt een verhaal dat jarenlang door mijn hoofd heeft gespookt, volgens mij had ik er uiteindelijk wel zeven boekdelen voor bedacht :P.
Jullie mogen zelf raden waar mijn inspiratie voor dit verhaal vandaan kwam xD, ( volgens mij is dat vrij over duidelijk, maar als tien jarige moest ik ergens mijn fantasy vandaan halen :P haha, )
Ik heb het verhaal volgens mij opgeschreven toen ik twaalf was, ofzo.. dat weet ik eigenlijk niet meer zo goed xD misschien iets ouder.
Natuurlijk is dit herschreven en ik heb nog geprobeerd om er een wat originelere draai aan te geven :P.
* Ik was trouwens ook al heel origineel met de titel -.-‘ *

Het verhaal speelt zich trouwens op een geheel andere wereld af, maar je kunt het gewoon vergelijken met de moderne tijd van nu ( op de proloog na dan :) )
Maar hierbij presenteer ik u.....

Vuurschimmen
Proloog
50 jaar voor de Grote oorlog.
Een groep mannen stond verzameld om de grote, ronde, stenen tafel waar vier symbolen in waren gekerfd. In het midden was een prachtig fresco te zien waar de vier kleuren van de tafel zich mengden tot ze uiteindelijk samensmolten tot een witte cirkel. Het was het symbool van evenwicht tussen de vier streken waar de wereld zich in had verdeeld.
Bij ieder symbool stond een man in witte kledij, hij was de hoogste afgezand van het rijk wat het symbool aangaf en op een verhoging zodat iedereen hem kon zien stond de Akiet. Akieten waren de enige mensen die niet bij een rijk hoorden. Ze stonden vrij van alle regels die er waren, ze waren als het witte middelpunt van de tafel.
“Laat de bronnen aanvoeren,” sprak de Akiet, Krevar, met een stem die eerbied en respect afdwong.
Meteen schoten alle ogen naar de enige deur die zich in de kamer bevond. Een wachter die zich tot nog toe stilletjes in een hoek verscholen had, liep erheen en opende hem om de wachtenden binnen te laten.
Meteen traden er in kleurrijke mantels gehulde mannen binnen, allen droegen een verhuld object in hun handen. De eerste mantel was lichtgrijs en voegde zich bij de afgezant van het Luchtrijk. De tweede in blauw gehulde liep naar de plaats van het Waterrijk. De derde was in groen gekleed en hoorde bij het Aarderijk en de laatste in het vuurrood behoorde tot het Vuurrijk, alleen voegde hij zich niet bij zijn afgezant. Besluiteloos bleef de man voor de ingang staan, alsof hij liever wegvluchtte dan hier te zijn.
De afgezant van het vuurrijk, Hiro, wilde zijn mond opentrekken en hem bij zich roepen, maar Krevar was hem voor.
“Spreek.” De vastberaden stem leek al bijna te weten wat de man in het rood wilde.
De bleke hand van de drager trok de fluwele kap van zijn mantel naar beneden en toonde het kale monnikshoofd. Bijna smekend liet hij zich op zijn knieen zakken en hield het voorwerp wat hij droeg voor zich uit. “Iemand heeft in de tempel ingebroken en de bron gespleten,” zei hij met gebogen hoofd en een onzekere stem.
Een doodste stilte waarin zelfs de adem werd opgehouden, volgde. Alleen met grote ogen konden ze naar het bedekte voorwerp staren. Ongelovig kwam de Akiet van zijn plaats af. Zijn grijze ogen hielden angstige twijfel vast. Als de bron daadwerkelijk gespleten was, en een deel ervan in de handen van iemand die naar macht lustte belandde, zou er een letterlijke hel op deze aarde losbreken.
Heel langzaam haalde hij het fluwele kleed van de bron af en onthulde de gebroken steen, waarvan de kern nog steeds vurig gloeide.
Ernstig keerde de Akiet zich naar het gezelschap. “Leg alle bronnen bloot.”
Meteen werden de overige drie stenen op tafel gelegd, allemaal nog in tact, vrolijk gloeiend in hun eigen kleur.
Hiro keek angstig van zich af, toen alle ogen wantrouwend naar hem gingen.
“Hiro Hentai.” De kwade blik van de Akiet deed de man een stap achteruit zetten. “Geef bericht aan je heer dat we op bezoek komen.”
Daarna wendde Krevar zich naar het complete gezelschap. “Voor nu zal geen enkele afkomst uit een van de rijken nog bij de bronnen komen tot de Vuursteen compleet is.”
“Maar wat als het Vuurrijk ons aanvalt!” Tamme de afgezant van het Waterrijk viel in paniek uit. Zijn verdenkingen waren niet onterecht. Het Vuurrijk en het Waterrijk waren altijd al strijdend geweest. Het enige waardoor er nog geen oorlog was uitgebroken, was hun gelijke macht. Maar nu was daar geen enkele zekerheid meer voor. Vooral niet als ze hun krachtigste wapen, de bron, moesten achterlaten in dit neutrale land van de Akieten.
“Wij zullen ervoor zorgen dat het niet zover komt,” gaf Krevar het antwoord wat geruststellend had moeten zijn.
“Dat is makkelijk gezegd. Met zoveel macht in jullie handen van alle bronnen, kunnen jullie ons allemaal als tirannen overheersen,” bromde de zware stem van de aardemeester, Tiff. Zijn gezicht was vol van achterdocht. Het liefst had Krevar hem op dat moment een klap voor zijn gezicht gegeven. Hoe durfde hij zoveel wantrouwen wegens de Akieten te waarborgen. Zij hadden nog nooit iets gedaan om dat te verdienen. Maar zo’n fysieke berisping zou het kleine kwade zaadje wat al geplant was alleen maar doen opbloeien.
“Heer Tiff van huize Zwartel, Ik beloof u dat u zorgen onnodig zijn. Voor nu ligt onze prioriteit in het vinden van het missende deel van de Vuursteen. We zullen vertrouwen in elkaar moeten hebben, meer dan ooit.”
Er viel een ongenoegzame stilte. Ze waren het niet eens met de woorden van de Akiet, dat wist Krevar zelf ook wel, maar gelukkig was er geen verder protest.
“Heer,” de zachte melodieuze stem van de laatste afgezant klonk op. De luchtmeester. “U kunt niet van ons verwachten te vertrouwen als er al verraad gepleegd is.” De grijze ogen van de man gleden even naar Hiro. “Maar ik zal het lot in uw handen laten.” Met dat schoof hij de Luchtsteen naar het midden tot het in de witte cirkel lag. Aarzelend volgde Tamme het voorbeeld en uiteindelijk gaf zelfs Tiff toe. Hiro had geen eigen zeggenschap, de halve steen werd er door de Akiet al neergelegd.
“Op de vrede.” Krevar legde al zijn kracht in die woorden in de hoop het geloofwaardig te laten klinken.
“Op de vrede.” De mompelende herhaling door de afgezanten, gaf de waarheid aan. Het was alleen nog een kwestie van tijd voor de rust gebroken zou worden.

Aangepast :), alleen een zinnetje moet nog xD maar ik heb hoofdpijn, dus daar ga ik nog even morgen aandenken :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

Grmbl, je leidt me af :gr: nou ja, ik laat me afleiden, maar een klein verschil xD
Jaaaaaa, je hebt het verhaal gepost! Ik zit nu de hele tijd, waar kom het overeen, en waar niet, wanneer komt het ene gedeelte erin... haha xD leukleukleuk^^
Hmm, volgens mij is het niet zo slim als ik mijn vroegere verhaal tevoorschijn zou halen, hoewel ik het wel ergens in de kast moet hebben liggen. Ik denk dat ik me dan niet meer op het forum durf te vertonen haha xD

Wow, zeven boekdelen? Dan is het idd wel een heel uitgebreid verhaal, en zelfs fantasy! Zie je, je hebt gewoon je eigen roeping al die hele tijd onderdrukt :P
Ik ben heel erg benieuwd naar je Mary Sue karakter, kijken of het je lukt om hem/haar zo te houden of dat je stiekem in de verleiding wordt gebracht om er toch nog wat ingewikkelde dingen in te gooien^^
En ik moet weer aan de studie --' methodenleer, waarom? *schreeuwt dramatisch* --'
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Silena
Balpen
Balpen

In het midden was een prachtige fresco te zien waar de vier kleuren van de tafel zich mengden tot uiteindelijk samensmolt tot een witte cirkel.
Volgens mij is het 'prachtig fresco'. En kleuren is meervoud en ze bent een woordje vergeten, dus 'tot ze uiteindelijk samensmolten'
Bij ieder symbool stond een man in witte kledij, hij was de hoogste afgezand van het rijk wat het symbool aangaf en op een verhoging zodat iedereen hem kon zien stond de Akiet.
Ik vind dit een lange zin, met veel verschillende dingen. Ik zou dit op een andere manier doen. Bijvoorbeeld door andere woorden te gebruiken voor 'symbool', aangezien dat woord twee keer in de zin voorkomt, en ik zou er meerdere zinnen van maken door de 'en' te vervangen voor een punt.
Meteen traden er in kleurrijke mantels gehulde mannen binnen, alle droegen ze een verhuld object in hun handen.
Mannen is meervouden, dus 'allen'. En ik vind 'ze' een beetje raar staan. Ik denk dat het beter doorloopt als je dat weghaalt. Dan krijg je dit:
Meteen traden er in kleurrijke mantels gehulde mannen binnen, allen droegen een verhuld object in hun handen.
Bijna smekend liet hij zich op zijn knieen zakken en hield het voorwerp wat hij droeg voor zicht uit.
Voor zich uit.
Als de bron daadwerkelijk gespleten was, en een deel ervan in de handen van iemand die naar macht lustte belanden, zou er een letterlijke hel op deze aarde losbreken.
Een deel is enkelvoud. En je schrijft in de verleden tijd, dus dan word de zin als volgt:
Als de bron daadwerkelijk gespleten was, en een deel ervan in de handen van iemand die naar macht lustte belandde, zou er een letterlijke hel op deze aarde losbreken.

Je inspiratie komt uit Avatar; The Last Airbender? Tenminste, that's what comes to mind. Verder vind ik het... apart? Niet verkeerd apart hoor, maar iets wat ik niet bij jou gezocht had. Misschien moet ik nog even wennen dat er over deze wereld geschreven word door iemand anders dan de bedenker, misschien moet ik deze wereld nog even aan jou koppelen. In ieder geval; ik ben nog niet helemaal verkocht, maar wel genoeg geïnteresseerd om verder te lezen :] Dus kom maar op! :P
  • Er zijn geen problemen, er zijn mensen.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Saskia: Ik ben goed in afleiden :P haha, en het zijn nu wel minder beokdelen geworden xD, ik denk twee of drie nu xD haha :P Ik vraag me ergens af of mijn karakter ook nog mary sue is xD, maar we zullen het zien :P ghehehe
Silena: De wereld is niet die van de Avatar hoor :P. Alleen de inspiratie voor dit verhaal komt uit tv series en boeken xD. Ik heb niets van een andere schrijvers verhaal overgenomen :p hehe.
Nou ik hoop dat ik je interesse nog meer omhoog kan brengen :P haha, dit is inderdaad wel heel anders dan de fantasy die ik nu schrijf xD.

hoofstuk 1

19 jaar na de Grote oorlog.
Duisternis overviel de smalle straten van het dorpje Brentun. De avond viel hier altijd snel. Op het ene moment scheen de zon nog haar volle stralen en nog geen half uur later kon het al pikdonker zijn.
De schaduw die zich stil als een standbeeld op de daken stond, genoot van de camouflage die de nacht hem bood. Niemand zou hem hier zien. Niemand die de schim wat ooit een man had moeten zijn, zou herkennen.
Vuurrode orbs schenen de straten onder hem in. De ogen waren gefikseerd op de jongen die eenzaam door de steeg liep. Die knul was de enige houvast die de schim nog had aan het leven. Zonder hem zou hij niets meer zijn dan as om over de aarde te strooien.
Hongerig volgde hij zijn prooi. Zijn benige zwartgeblaken handen kromden zich om de dakgevel. De drang om aan te vallen was bijna te groot om tegen te gaan. Hij moest geduld hebben. De jongen moest eerst sterker worden. Hij moest sterker worden.
Met een wrang gevoel liet hij zijn prooi de steeg uitgaan. Geduld was een schone zaak.

Cay liep met zijn handen diep in zijn zakken gestoken terug naar het oude weeshuis. Verveeld als altijd schopte hij een steen vooruit. Zijn ogen dwaalden langs de gebouwen die de straatjes afbakenden van de horizon. De muren waren vaak gebroken, diepe scheuren liepen er als littekens overheen. De laatste zichtbare sporen van de oorlog. Cay had het zelf nooit meegemaakt. Negentien jaar geleden, om exact te zijn, was de oorlog afgelopen. Drie jaar voor Cay zelf geboren was en toch waren het de gevolgen van de oorlog waar Cay tussen woonde.
Het weeshuis wat voor hem opdoemde, was er een goed voorbeeld van. Het gebouw was al net zo aangetast als alle andere gebouwen hier. Kreunend ging de poort die het huis afbakende open. Het ding viel nog net niet uit elkaar. De regering had er geen belang bij om het op te knappen. Om er op zijn minst voor te zorgen dat alles goed werkte. Waarom zouden ze ook? Dit weeshuis was voor kinderen die niet konden sturen. Een afwijking die pas na de oorlog voor was gekomen. De kinderen worden aanschouwt als gehandicapten, buitenstaanders van de wereld. Cay was geeneens een van hen. Hij was dan misschien wel een wees, maar hij kon sturen. Hij had geen genetische afwijking zoals iedereen hier, alleen zijn gave was ereen die zijn dood zou kunnen betekenen. Het element wat direct verbonden stond met vernietiging.
Bijna sluipend overstak de jongen het buiten terrein. De vaste tijd dat hij terug hoorde te zijn was allang voorbij, en nu moest hij er voor zorgen niet gesnapt te worden. Zich sterk bewust van het krakende geluid wat de deur altijd maakte, duwde Cay tegen het hout. De klik die de hendel maakte deed hem al ineen kruipen en toen de scharnieren protesterend jammerden, wist hij gewoon dat het hele weeshuis het zou moeten horen. Zenuwachtig gluurde hij de duistere hal in. Niemand.
Gespannen liet hij de deur helemaal open glijden en stapte naar binnen. Hij liep met stille passen naar de trap. Een licht helemaal achter in de hal weerhield hem ervan om naar zijn kamer te vluchten.
Nieuwsgierig keek hij ernaar, en spitste zijn oren. Het duurde even voor hij uiteindelijk zachte fluisteringen hoorde, waar geen woorden uit te halen waren.
Geleid door zijn nieuwsgierigheid vergat hij het vluchten naar zijn kamer, en al snel bevond hij zich vlak bij de deur waar nog licht achter brandde.
Mevrouw Steals kantoor.
“Mevrouw Kouteur, ik zal u een slaapplaats wijzen zodat u hem morgen kan spreken, nadat ik althans klaar ben met hem voor het negeren van de avondklok, alweer.”
Steals stem was onmiskenbaar. Cay hoefde er niet over na te denken om te weten dat ze het over hem hadden. Een licht gevoel van paniek kroop omhoog. Wat als ze spraken over een overplaatsing voor hem naar een ander weeshuis? Hier mocht hij misschien wel niet veel hebben, maar op de middelbare school hier had hij tenminste een paar vrienden. Bij een overplaatsing zou hij opnieuw de buitenstaander zijn. Gespannen luisterde hij naar de persoon waarmee Steals sprak.
“U kunt hem ook nu spreken. Hij staat buiten de deur te luisteren.”
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je maakt me wel heel erg benieuwd wat er allemaal aan de hand is... even de foutjes eruit geplukt :P
Duisternis overvalde de smalle straten van het dorpje Brentun.
overvalde=overviel (tututut :P)
De schaduw die zich stil als een standbeeld op de daken begaf, genoot van de camouflage die de nacht hem bood.
Het beeld dat ik hierbij krijg is een beetje tegenstrijdig. Zo stil als een standbeeld zie ik iemand doodstil op de reling van het dak staan, bij begaf heb ik het idee dat de man net op het dak klimt ofzo. Ik denk dat je begaf in stond moet veranderen
Vuurrode orbs schenen de straten onder hem in.
Volgens mij is orbs een engels woord, ik zou dat soort woorden vermijden in je tekst, zeker als het een fantasyverhaal is. En bij schenen in krijg ik het beeld dat de lichtbollen als een soort zaklamp/zoeklicht de straat in schijnen. Verlichten zou hier wat mooier staan.
Zijn benige zwartgeblaken handen kromde zich om de dakgevel.
Ohooow :O handen is meervoud, dus... ja, volgens mij weet je het zelf al^^ en zwartgeblaken=zwartgeblakerde
Verveelt als altijd schopte hij een steen vooruit.
Verveelt=verveeld
Zijn ogen dwaalden langs de gebouwen die de straatjes afbakende van de horizon.
De eerste keer doe je het goed, de tweede keer vergeet je het =( gebouwen zijn ook meervoud...
negentien jaar geleden, om exact te zijn, was de oorlog afgelopen.
*pssst, hoofdletter^^*
Het weeshuis wat voor hem opdoemde, was er een groot voorbeeld van
Ik zou van groot goed maken, klinkt in mijn ogen iets mooier
Kierend ging de poort die het huis afbakende open.
Volgens mij is kierend geen goed woord, geen idee wat het precies betekent. En het is niet echt een goed voorbeeld. Miss dat je er: de deur ging op een kier open' of krakend ging de deur open' ervan kan maken
Een afwijking die pas na de oorlog voor is gekomen.
Dit mag nog in vt worden geschreven, de zin erna staat wel in de goede tijd
De kinderen worden aanschouwt als gehandicapten, buitenstaanders van de wereld.
worden aanschouwd
Misschien wel een wees, maar hij kon sturen.
Ik denk dat je bedoelt: hij was dan misschien wel een wees, maar hij kon wel sturen. Nu kun je de zin ook anders lezen, wat het een beetje vreemd maakt. Alsof hij niet zeker weet dat hij een wees is
Bijna sluipend overstak de jongen het buiten terrein
Bijna sluipend stak de jongen het buitenterrein over.
Gespannen liet hij de deur helemaal opengleden en stapte naar binnen.
Liet open glijden

Ik weet niet of het je bedoeling was, maar het beeld dat ik in mijn hoofd heb van de wereld is er een van deze wereld, bv. Irak, waar net een oorlog is afgelopen. Als het wat meer Avatar-achtig is, of andere tijdstip, zou ik bij je beschrijving daar iets mee doen. Bv een toren laten zien die half is ingestort, de poort die met houtsnijwerk is versierd, eh... nou ja, je snapt wat ik bedoel :P

JEeej, leuk stukje verder, ondanks mijn gezeur xD je maakt het wel lekker spooky met de gedaante op het dak, oeh, ik ben nieuwsgierig wie en wat hij precies is. GRmbl, ik wil je plot weten :(
Grmbl, mijn stoel is net onder mijn kont weggejat, nu zit ik op een klein inieminie krukje :gr:
Zo, dat was mijn heel nuttige commentaar ^^ snel verder, ik wil meer weten! Je plot vertellen is ook altijd goed :angel
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

ooeh ik moet niet zolaat snachts plaatsen xD veel te veel foutjes haha:P maar ikwilde gewoon weer plaatsen xD, Bedankt voor het uithalen :P.

En het is gewoon in moderne tijd ;) dus dat komt in ieder geval ook zo over xD ghehe :P
Saskjezwaard
Computer
Computer

Nouhouw, ik hou niet van moderne tijd :( maar goed, miss kan je me helemaal omturnen voor de moderne tijd :P ik vind hem gewoon zo saai, zo gewoontjes... maar de middeleeuwse tijd wordt dat na een tijdje ook eigenlijk als je dat te vaak gebruikt. Ach, ik laat me gewoon verrassen :P
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

Ik heb al veels te lang geen reactie achtergelaten bij een verhaal, dus dat ga ik NU DOEN.
Jawel!
Het gaat echt gebeuren. Ik heb gewoon jouw verhaal aangeklikt en ben gaan lezen over Cay en Hiro en meer mensen, dus ja, dat heb ik gedaan.

...
*kucht*
Goed. Ik heb het dus gelezen en ik vind het heel interessant, maar dat ben ik eigenlijk wel van je gewend! En Sask, de moderne tijd niet leuk?! Wij leven erin en wij zijn harstikke leuk en cool en zo, dus je mag niet zeggen dat de moderne tijd niet leuk is :P

Oh, en nog even dit:
“Mevrouw Kouteur, ik zal u een slaapplaats wijzen zodat u hem morgen kan spreken, nadat ik althans klaar ben met hem voor het negeren van de avondklok, alweer.”
Kan dat? "nadat ik althans.."
Ik weet het niet hoor. Voor mij klonk het een beetje vreemd, dus ik dacht, ik haal het er even uit :angel
(wat ben ik toch een toffe gozer!)
(haha, oké, negeer bovenstaande)
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
"I'm afraid so, you're entirely bonkers.
But I'll tell you a secret. All the best people are."
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Ik zou zelf ook aan de avatar/the last airbender denken met het sturen van krachten als aarde, lucht, vuur en water :) Vooral ook om dat vuur-groep de oorlog aanstuurt ^_^
Het is tot nu toe een leuk verhaal en ik ben benieuwd hoe het verder gaat :D

Ga zo door!

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Silena
Balpen
Balpen

Heel anders weer dan de proloog doet denken. Ik vind verhalen over weesjes altijd wel leuk :] Ik ben nu bezig met 'Lilith', het vervolg van 'Lycidas' van Christoph Marzi en dat gaat ook over een weesmeisje. Je maakt het spannend, maar niet te. Gewoon genoeg om te verlangen naar meer :] Saskjezwaard heeft zich qua spelling en grammatica al behoorlijk losgelaten zie ik, dus dat laat ik nu maar even achterwege :P
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Saskia: Haha leer er maar mee leven :P.
@Carpe Diem: Woooh, je hebt mijn verhaal gekozen!!!! * woooh doet dansje op stoel :D*.. en hmm jaa die zin xD die moet ik inderdaad even aanpassen haha xD
@Maaike: Jaa, daar komen mijn ideeen van :P ik ben altijd al fan van het element vuur geweest xD hahah dus die zou sowieso de probleemmaker worden ghehehe :P.
@Silena: Leuk dat je over weesjes leuk vindt :P, dat is wel een belangrijk thema hierin xD ghehe.

ZO next stukje :).

Geschokt deinsde Cay weg bij de deur toen hij de scherpe vrouwenstem hoorde. Hoe had ze dat geweten?
Vluchttijd was er niet meer. Met een zwaai ging de deur open en kwam mevrouw Steals naar buiten. Even keek ze hem net zo geschokt aan als hij naar haar keek, maar de emotie werd al snel overgenomen door woede.
“Cay! Weet je wel hoe laat het is?! En hoe haal je het in je hoofd om ons af te luisteren.” Haar ademhaling kwam zwaar na de korte tirade en haar grijze ogen schoten vuur naar hem.
“Het spijt me,” mompelde Cay met gebogen hoofd. Wat kon hij anders zeggen?
Zijn aandacht gleed bijna gelijk weg van de vloer, naar de tweede vrouw die in het kleine kantoortje stond. Haar gezicht was smal en de huid kende de rimpels van ouderdom al. Haar smalle lippen waren in iets in de hoeken omgekruld, blijkbaar was ze geamuseerd door zijn tussenkomst. Op de kleine glimlach na, zag ze eruit als iemand die van strenge orde hield. Zodra de vrouw zijn blik had gevangen stak ze haar hand uit.
Voorzichtig nam Cay het benige ding aan, alsof hij bang was dat hij er een of ander vreemd verbond mee zou sluiten.
“Ik ben mevrouw Collin, decaan van Corrintens College, CC.”
“Cay Grey,” antwoordde hij niet heel zeker. Wat moest iemand van een of andere school hier? Hij had geen studiebeursen aangevraagd, of bericht gekregen dat hij moest overstappen naar een andere school.
Mevrouw Collin liet zijn hand los en gelijk stond haar gezicht helemaal strak, er was geen enkele vriendelijkheid meer in te bekennen. “Ik ben hier om je een plaats aan te bieden op onze school, maar misschien is het verstandiger om hier morgen over te spreken.”
Lichtelijk geschokt kon Cay alleen maar knikken. Mevrouw Steal nam het over voor er een woordelijk antwoord bij hem was gevormd.
“Dat lijkt me verstandig,” glimlachte ze vriendelijk. “Kom ik laat u uw kamer zien en Cay.” Meteen schoten haar kille ogen naar hem. “Heel rap naar je kamer jij, en laat ik je niet meer horen.”
Met een knik was hij de kamer al uit gevlucht. Hij wist met moeite zonder het hele weeshuis wakker te maken zijn kamer te bereiken.
Daar lag zijn kamergenoot al heerlijk te slapen. Gerben heette hij en hij was vijftien jaar oud, maar een jaar verschil met Cay. De twee konden prima met elkaar overweg, maar van een vriendschap was geen sprake. Over het algemeen had Cay dat met niemand hier in het weeshuis. Het leek bijna of zijn geheim een soort muur tussen hem en alle andere had gebouwd.
Stilletjes liet de zwartharige zich op zijn eigen bed neerzaken nadat hij zijn kleren voor nachtkleding had verruild. Zijn oren waren gespitst op de zwakke voetstappen die nog steeds door het huis te horen waren. Hij wachtte tot de geluiden al minuten lang verdwenen waren voor hij uit zijn bed kroop.
CC, Corrintens College, hij had er nog nooit eerder van gehoord. Niet dat hij zoveel scholen kende. Zijn opties waren toen hij naar de Middelbare ging, niet erg uitgebreid en dan overdreef hij nog, het was welgeteld een opleiding die hij kon kiezen. Het was de enige die in de buurt was en voor de mutanten, de jongeren die niet kunnen sturen, was.
Als een dief liep hij door de hallen tot hij bij een klein kamertje aankwam waar een aantal computers in stonden. Alles was oude meuk, met enorme kasten van beeldschermen en toetsenborden die nog weleens toetsen mistten.
Met een klik ging de computer hard kreunend aan. Cays ogen schoten gelijk naar de uitgang en hij spitste zijn oren om te horen of er niemand gewekt was. De goden leken hem voor nu goed gezind te zijn. Er waren geen geluiden op de gangen te horen en computer leek al iets te bedaren. Snel schoof hij erachter, begon zenuwachtig paginas te openen en te zoeken naar het CC.
Het kostte hem enkele seconde voor het beeld gevuld was met de homepage van de school.
Cays ogen waren maar op een zin gericht, terwijl zijn hart leek te stoppen.
Corrintens College, opleiding voor de beheersing van de elementen: Lucht, water, aarde.
Hij slikte de paniek die door zijn lichaam ging weg. Passief begon hij de pagina door te scrollen, maar niets van de informatie drong echt tot hem door. Uiteindelijk stopte hij bij het adres. De stad waar het in lag was Penda, dat lag minstens aan de andere kant van het land. Dit was een of ander belachelijke grap. Met een klik ging het beeldscherm uit en een kort moment liet Cay zijn hoofd in zijn handen vallen. “Het is gewoon een stomme grap. Ze weten niets. Gewoon een grapje.” De woorden waren nauwelijks geruststellend.

Aangepast :)
Silena
Balpen
Balpen

Ik wil je even laten weten dat ik het heb gelezen weer :] Leuk stukje. Beeeetje voorspelbaar, maar misschien slaat het nog wel een hele andere richting in weer. Ik ben benieuwd!
-Maaike-
Computer
Computer

Hey!

Ben benieuwd of Cay het aanbod aanneemt of dat hij vlucht uit angst ontdekt te zijn.. :unsure

Een vraagje:
JodieJJ schreef:Het was de enige die in de buurt was en voor de mutanten, niet stuurder, was.
Ik snap deze zin niet helemaal, bedoel je niet iets als: "voor de mutanten, voor niet stuurders?"
Of zijn de mutanten juist wel de stuurders? :$

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik ga voor lucht! KAn je vliegen en hard rennen en springen enzo, lijkt me leuk^^ gaat het lopen tenminste niet meer zo ontzettend langzaam, lopen is saai --'

Jep jep, weer een leuk stukje! Ik heb even niks nuttigs meer te zeggen haha xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Silena; het is ook best wel een beetje een cliche verhaal xD, maar misschien kan ik er nog wat spannends van maken haha :p
@Maaike: Goed gezien het foutje :P, verbeterd :P
@Saskia: Hahah jaa, lucht :P dat wordt hem xD flyy birdie fly birdie :P

De laatste dagen van de zomervakantie maakte Cay ziek. Nog even en hij moest naar het CC.
Mevrouw Collin had hem alles over de school verteld de dag na haar komst. Bij alles wat ze vertelde over het sturen, over de leraren en het beleid, begon het nare gevoel onder in zijn maag zich uit te breiden. Uiteindelijk had hij heel voorzichtig de vraag durven stellen die het zwarte gat in zijn maag tot een diepte punt kon leiden; of ze wisten wat voor stuurder hij was.
De stress achter de vraag nam af toen mevrouw Collin uiteindelijk heel simpel had geantwoord dat de tijd dat zou moeten laten zien.
Hij zou net als alle eerste jaars worden getest op alle elementen waar ze op het CC les in gaven. Het was een kleine opluchting om dat te horen, als Cay het goed speelde kon hij misschien als een foutje in het systeem worden gezien.
Hij had ook nog geprobeerd om simpelweg te weigeren, maar dat leek niet mogelijk te zijn. Iemand met mogelijke sturingspotentie moest getraind worden. Het was te gevaarlijk als die persoon geen controle over zijn krachten had.
Het gesprek had Cay alleen maar meer vraagtekens opgeleverd. Hoe kwamen ze er eigenlijk bij dat hij een stuurder was? Maar op die vraag had hij nooit antwoord gekregen. Het was gewoon zo en daar moest hij mee leven.

Met een zwaar gevoel in zijn lichaam liet hij zijn voorhoofd tegen het koude raam van de bus aanleunen. Hij wilde niet gaan, dit was niet hoe hij het einde van zijn leven had gepland. Hij had naamloos tot zijn einde horen te komen, niet geexcuteerd worden voor het zijn van de laatste vuurstuurder.
Loom keek hij naar de bossen, landen en dorpen die voorbij schoten. Zijn laatste momenten waarin hij hoorde te ontspannen, alleen kon hij het niet meer.
Om het einde van de zomervakantie af te sluiten had mevrouw Steals besloten dat ze een uitje hielden. Het liefst was hij op zijn kamer gebleven en verder gegaan met uitwegen zoeken, die helaas voor grotendeels waren gejat uit actiefilms en daarbij alles behalve realistisch waren.
Cays voorhoofd klapte tegen het raam toen de chauffeur de bus stop zette. Chagarijnig over zijn hoofd wrijvend kwam hij van zijn plaats af. De jongere kinderen waren een stuk enthousiaster en renden al naar de uitgang. De weinige die ongeveer Cays leeftijd hadden, liepen op een nonchalante manier achter hen aan, maar lachten alsnog. Cay kwam uiteindelijk als laatste naar buiten gesjokt. Hij had niemand hier over zijn overplaatsing verteld. Het zou hem meer aandacht geven dan hem lief was.
Vaag hoorde hij mevrouw Steals instructies geven. Het was niet anders dan anders. Ze kregen vrij uit en moesten om vijf uur terug bij de bushalte staan, alleen de jongste moesten bij haar in de buurt blijven.
Zodra haar mond sloot begon Cay zich al af te zonderen. Struinend langs het strand in zijn eentje, was niet de ideale manier om zijn dag door te brengen, maar zijn hoofd stond er niet naar om rond enthousiaste mensen te zijn. Hij zou de stemming alleen maar naar beneden halen.
Het benauwde weer drukte tegen zijn longen, en als vanzelf gingen zijn ogen naar de hemel. Een dunne witte waas nam het blauwe weg. Het weer leek mee te doen met zijn stemming.
De weervoorspellingen mochten dan goed zijn geweest, maar hij had zijn vertrouwen in weermannen allang opgegeven. Zijn eigen gevoel wist het altijd nog beter, en alles om hem heen vertelde hem dat hij onweer kon verwachten. Maar weinige om hem heen zagen datzelfde.
Silena
Balpen
Balpen

Ik heb een dingetje gevonden:
Het liefst was hij op zijn kamer gebleven en verder gegaan met uitwegen zoeken, die helaas voor grotendeels waren gejat uit actiefilms en daarbij alles behalve realistisch waren.
Het woordje 'voor' kan hier weggelaten worden. Het is namelijk gewoon 'die helaas grotendeels waren gejat...'.

Verder weer een leuk stukje. We komen steeds dichter bij het echte verhaal heb ik het idee. Het stukje waarin het allemaal gaat beginnen. Leuk :]
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Als Cay zo graag weg wil lopen, dan is dit de uitgelezen kans! Helemaal alleen op pad in een natuur gebied. In elk geval is hij alleen op het strand ^_^ Maar ik heb zo'n voorgevoel dat ie toch fijn een bezoekje brengt aan het CC. :)

Verder is het een goed stukje, de naargeestigheid van Cay komt goed naar voren.

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

@Silena, jap eindelijk is het echte verhaal begonnen xD poeff werd tijd, ik haatte dat begin stukje echt zo'n doorbijt stukje haha :P
@maaike, Haha jammer genoeg is dit wel een tijd waar opsporings middelen goed zijn xD haha xD. We zullen hem maar een bezoekje laten brengen :P

Een klein tentje op het strand, gebouwd tegen de kade, bood Cay bescherming tegen de regen die hoogst waarschijnlijk zou komen. De wind was al gedraaid en stuurde krachtige schuimkoppen het strand op. Nog genoeg mensen waren in het water en vermaakten zich met het wilde water, maar het strand zelf was zowat leeg. De zonnebaders hadden hun handdoeken opgerold nu er geen zon meer was om van te genieten en alleen een koude wind die het kippenvel over je huid deed lopen.
Cay nam een slok van de dampende koffie terwijl hij bijna glimlachend toekeek hoe de eerste druppels tegen het raam kletsen en in kleine stroompjes naar beneden liepen. Zoals altijd had hij de goede keuze gemaakt. Nat worden was niet een van zijn favoriete dingen. Regen en water over het algemeen ontweek hij liever.
Zijn glimlach viel bijna gelijk van zijn gezicht toen de mensen die net nog in het water hadden gespeeld nu toevlucht zochten in zijn eens zo rustige strandtente. Binnen de korste tijd was er nauwelijks nog ruimte over.
Geërgerd keek hij naar een vrouw die vlak achter hem stond, waar ze op de vensterbank kon leunen met een krijsende baby in haar handen en ook nog eens twee kleine kinderen die hun spelletje met veel te veel lawaai naast zijn oor voortzette. Het overgrote deel van de mensen moest staan, en de overige stoelen die aan Cays tafel hadden gestaan waren al weggetrokken.
Ondanks alle drukte bleef Cay koppig zitten en nam nog een paar slokken van zijn drank tot de mok helemaal leeg was. Nu was er niets meer wat hem kon afleiden van de chaos. Niemand leek enig respect te tonen voor het feit dat hij een solitair persoon was. Met een slecht humeur gooide hij uiteindelijk wat munten op tafel voor betaling en drong zich door de massa heen. Hij was al naar buiten gestapt voor hij het weer echt had bekeken. Het was compleet hondertachtig graden gedraaid met hoe het was toen ze aankwamen. Windvlagen vielen Cay direct aan en de regen doorweekte hem in enkele seconden. Al te laat om zijn geweldige plan te overdenken en terug naar binnen te gaan, streek hij zijn natte haren naar achteren. "Geweldig."
Een klein stoomwolkje blies hij uit terwijl hij verder stapte. Het was in ieder geval niet koud.
Hij klom de natte kade op en moest zijn handen uit zijn zakken halen om zijn evenwicht te houden tegen de krachtige wind.
Even liet liet hij zijn ogen over de duistere oceaan glijden die er niet meer zo uitnodigend uitzag als een klein uurtje geleden. De golven waren in meters gegroeid en sloegen hard neer in de branding.
Cay trok zijn wenkbrauwen wat verbaasd op toen hij op het einde van de kade een schim zag staan, niets meer dan een zwarte, vage vlek die af en toe verdween door het opstuivende water.
Silena
Balpen
Balpen

Kort stukje en nog een beetje onbepaald zeg maar. Je eindigt wel met een cliff-hanger, dus schrijf maar snel weer door :P Dan gaan we zien wat er Cay allemaal staat te gebeuren :P
-Maaike-
Computer
Computer

Heey!

Hm, das wel jammer dat ie dan niet kan weglopen :unsure Zo'n kat-en-muis achtervolging was best spannend geweest :P maar ik weet zeker, dat je er wel iets anders spannends ingooit.. zoals je einde van dit stukje :P Ik vraag me af wie die schim is, wellicht zijn begeleider naar zijn nieuwe thuis?

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”