Molly.

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
krisjuh
Potlood
Potlood

Hi, ik heb me een paar maanden geleden geherintroduceerd (schrijf je dat zo?) op dit forum. Maar vanwege school had ik niet de tijd om iets te posten, of te schrijven. Nu heb ik bijna zomervakantie en heb ik wel weer tijd voor. Dus ik heb besloten weer eens een verhaal te posten. Hier alvast het eerste stukje!
----------------------------------------------------------------------

Proloog

Hallo, mijn naam is Molly. Ik ben zestien jaar oud en ik woon in een tja, hoe zal ik het noemen? Iedereen zegt me altijd dat ik het geen weeshuis mag noemen, maar eerlijk gezegd voelt het wel als een weeshuis. Ik bedoel, een huis vol met kinderen zonder ouders… dat lijkt mij gewoon een weeshuis. Maar hier noemen ze het liever een logeerhuis, of een kindertehuis. Het probleem is alleen, dat ik geen kind meer ben.
Ik wil graag weg, uit dit huis. Ik woon hier nu al sinds ik tien jaar oud ben, zes jaar dus om precies te zijn. Zes lange jaren en geen dag is ooit anders geweest. Er hangt een vast schema in mijn kamer, waarop staat wat ik elke dag moet doen. Elke dag is precies hetzelfde, ik word er helemaal gek van. Wat niet erg is, ze denken hier toch al dat ik gek ben. Ik ben depressief zeggen ze. Ik geloof het niet, ik hou er gewoon niet van om te lachen, te voelen, te praten of om gewoon uit mijn bed te komen. Ik ben echt niet depressief hoor, depressieve mensen verven hun haren zwart, scheren zich kaal, of snijden zichzelf. Ik kom gewoon niet uit bed, omdat ik moe ben. Je moet hier elke dag om zeven uur opstaan. Ik wil gewoon slapen, de hele dag. Niet nadenken over dingen, het leven. Al zegt mijn therapeut dat ik wel moet nadenken, over dingen, het leven en vooral over ik hoe ik me voel. Maar wat als ik nu eens niks voel? Ze gelooft me niet als ik dat zeg, iedereen voelt wel iets volgens haar. Maar dat is niet waar, als je dood bent voel je ook niks meer. Ik leef nog wel, maar mijn gevoel is dood. Ik weet zeker dat het bestaat. Eigenlijk vind ik het wel prima zo, zonder. Met gevoel maak je je toch alleen maar druk over dingen en het leven. Met mij gaat ten minste alles goed, beter dan met al die gekken om me heen die ervoor gekozen hebben wel te voelen.
-Maaike-
Computer
Computer

Ik vind de stijl van je verhaal leuk, het doet me heel erg denken aan van die YA boeken met personages waar je je in kunt verdiepen omdat ze heel gewoon zijn en op papier spontaan op de lezer overkomen :)

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen omdat het kort is, maar schrijf vooral verder!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”