Voor het eerste deel van mijn fantasy epos heb ik besloten dat ik de namen van mijn karakters wilde laten afhangen van de regio waar zij vandaan komen. Het is uiteindelijk erop neer gekomen dat er vier duidelijke regio's zijn: Een aantal dorpen waar de mensen Nederlandse namen krijgen, een stad waar de mensen Engelse/Amerikaanse namen krijgen, een stad waar de mensen Duitse namen krijgen en tenslotte een stad waar de mensen meer passende 'fantasynamen' krijgen, en géén achternamen. Ook zijn er een aantal karakters 'van vroeger', die ook fantasynamen hebben en doorgaans geen achternamen.
Ik gebruik de namen die ik heb bedacht al sinds het begin en ben er gehecht aan geraakt. Nu heb ik echter recentelijk één van de namen veranderd (Ingmar Damordan heette ooit Harben King), en deze verandering bevalt mij.
Mijn vraag aan jullie is nu, is het vreemd om zoveel 'normale' namen te lezen in een fantasy verhaal en zien jullie liever fantasynamen, of is het prima dat de karakters in een fantasyverhaal namen hebben die ook in het echt zouden kunnen voorkomen? Ikzelf zit een beetje in dubio hierover: Aan de ene kant ben ik erg gehecht aan de namen, aan de andere kant is het mogelijk meeslepender als de karakters andere namen krijgen.
Hieronder een sample van de namen per regio, mogelijk dat ik de lijst met alle namen later nog post om er verdere feedback op te krijgen.
Alvast bedankt voor de hulp

Selectie van namen, gesorteerd op regio:
Dorp 'Nederlandse Namen'
- Hannah
- Arend
- Remus
- James Lorne
- Berend
- Gregor Gray
- Marcus
- Damian Lasslong
- Gottlieb Bründer