The Musketeers.

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
TheNameless
Puntenslijper
Puntenslijper

Opmerking: Ik schrijf dit verhaal samen met Jasmijn//Jjustmee, om en om een hoofdstuk, dus misschien post zij die hier ook, of ik posts ze eronder. Het staat erbij wie welk personage speelt =)
Tips en Commentaar is welkom!!

Afbeelding
Roselijn Maguire's Story by Merel

"Fall down again, Bella?"
"No, Emmett, I punched a werewolf in the face."

Stephenie Meyer - Breaking Dawn
Lief Dagboek,
Het is lang geleden dat ik tijd had om wat op te schrijven, maar gelukkig heb ik vanavond eindelijk daar weer eens tijd voor. En er is zoo veel dat ik nog moet vertellen! Maar waar moet ik beginnen? Ik denk bij die keer dat Lucas had besloten dat hij werk ging zoeken. Zoals je weet wonen wij in een klein huisje net buiten het kasteel. Hij had gehoord dat ze in het kasteel nog een zogenoemde 'Musketier' nodig hadden. Een speciaal soort ridder. Alleen de beste vechters, en ook zo jong mogelijk, konden een Musketier worden. Gelukkig voor hem heeft onze vader ons altijd les gegeven in zwaardvechten en boogschieten. Vandaar ook dat hij aangenomen was.
Hij kwam altijd thuis met de meest spannende verhalen. Tenminste, alles wat hij dan mocht vertellen. En ik denk dat ik een beetje jaloers ben geworden. Want op een dag heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ik ook werk ging zoeken. Toen zij druk bezig was en mijn jongere broertjes en zusjes buiten waren, heb ik wat kleren van Lucas gepakt, mijn haar in een lage losse staart gedaan en ben naar het kasteel gegaan zodat ik ook een Musketier kon worden. En gelukkig voor mij, heeft dat goed uitgepakt!

O ik hoor mijn moeder roepen, er is een brief voor mij.
Ik schrijf zo snel mogelijk weer.
Liefs,
Roselijn.

“Rose ik vraag het niet nog eens!” hoorde ik moeder roepen. Snel legde ik mijn dagboek onder mijn kussen, draaide de dop op het inktpotje en legde mijn kroontjespen weg. Ik stond op en liep naar de woonkamer toe. Ons huis zelf was best wel groot als je het vergelijkt met de meeste huizen. Ons huis stond appart, dicht aan de bosrand. We hadden een woonkamer, mijn ouders hadden een slaapkamer, ik en Lucas hadden een slaapkamer, en mijn twee broertjes en zusje hadden een slaapkamer samen. En als we ons moesten wassen, konden we naar de rivier. In de woonkamer stond een grote houten tafel voor ons om aan te eten, en er was nog een andere langere tafel waar Moeder altijd het eten op klaarmaakte. Daar stond ze nu ook terwijl dat ze bezig was met het vlees te snijden. De brief lag op de hoek van de tafel. Ik liep er op af en las hem.
Meestal kreeg ik geen brieven. Meestal kreeg ik mijn opdrachten ter plekke te horen, brieven konden teveel verraden. Maar in deze stond erg weinig. Ik wist dat Lucas gisteren dezelfde brief had gekregen, hij wist echter niet dat ik ook een Musketier was. Dit omdat alleen jongens Musketiers en ridders mogen zijn. Dus doe ik me voor als jongen. Dit was bijna fout gegaan toen ik mijn naam moest zeggen. Roselijn is een nogal rare jongens naam. Dus heb ik er maar Ralph van gemaakt. Ik wist zo snel niks beters op dat moment. Ook was het dus niet mogelijk om de brieven rechtstreeks naar mijn huis toe te sturen. Aangezien Lucas hier al woonde en hij had verteld geen oudere broers te hebben. Dus gingen deze brieven naar mijn vriendin iets verderop waarvan ze dus dachten dat ze een broer had. Ze zat in mijn complot, en daar was ik haar erg dankbaar voor.

In de brief stond niet zo heel veel. Het was alleen maar dat ik morgen avond ergens moest verzamelen met de anderen, daar zouden we verdere instructies krijgen. Dit betekende dat ik dus morgen ochtend al weg ging. Lucas zou pas 's avonds weg gaan, maar zo viel het niet op dat ik eigenlijk op precies dezelfde tijd weg moest. Ik glimlachte, verstopte de brief in een zak in mijn jurk en gaf mijn moeder een zoen.
”Dank u Moeder. Ik moet morgen weer werken,” zei ik en ze knikte makkelijk. Mijn moeder was nooit echt moeilijk geweest met dat soort dingen. Ze vond mijn, maar ook van de andere, vrijheid erg belangrijk. Maar ze was ook altijd erg druk bezig. Misschien was dat maar beter ook, anders zou ze te veel nadenken over de dood van vader, en dat zou, misschien te veel voor haar worden. Ik zuchtte en ging naar buiten om te kijken waar de andere waren.
Write from your Heart, Write from your Soul.
Make the best of your Talent, And Don't Ever let it go.
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

Lijkt me een erg leuk verhaal! Ben benieuwd hoe het zal lopen met Roselijn. Dus ik hoop dat je snel weer meer zal posten :angel
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
"I'm afraid so, you're entirely bonkers.
But I'll tell you a secret. All the best people are."
jjustmee
Puntenslijper
Puntenslijper

XD Ik wist niet dat je dit verhaal(tje) hier had gepost :P
Je weet wel wat ik van dit stukje vindt toch?

Zal ik het volgende stukje hier posten? ;)
Afbeelding
Lucas Maguire's story by Jasmijn
Ik legde de zoveelste pijl van vandaag aan. Nu ik bij de musketiers van het kasteel hoorde, moest ik ieder moment in topconditie zijn. Of het nu door de week, of in het weekend was, ik moest er alles aan doen om ten alle tijden klaar te staan voor een mogelijke opdracht.

Ik richtte op een van de kruispunten van het touw dat het hooi bij elkaar moest houden. Met de punt van mijn pijl richtte ik iets meer rechts van mijn doel. Ik spande mijn boog en focusde op mijn doel. Toen ik dacht dat ik er klaar voor was, niets vergeten en perfect gericht op mijn doel, liet ik de snaar van mijn boog los. De pijl vloog door de lucht, recht op het kruisje af. Maar de wind was tegen me, want hij minderde de snelheid van de pijl. In plaats van dat de pijl precies op het kruis terecht kwam, verloor de pijl zijn snelheid en eindigde voor de hooibaal op de grond. Ik zuchtte. Terwijl ik naar de pijl toeliep probeerde ik te bedenken wat k vergeten was. Ik bukte om mijn pijl op te pakken en alsof ik in plaats van een pijl de oplossing oppakte, schoot mij opeens te binnen wat ik vergeten was; voordat ik de snelheid van de pijl berekende, moest ik de wind nog meten. Dat had ik moeten weten na alle trainingen samen met mijn vrienden en Rose en niet te vergeten onze vader als trainer. Dit ging alleen niet meer, aangezien mijn vader niet meer leefde.
Ik kwam weer omhoog, met de pijl in mijn hand, en liep weer terug naar mijn plekje. Ondertussen keek ik om me heen, opzoek naar en vlgned schietpunt. Het duurde even, maar na een tijdje had ik en mooi plekje gevonden. In een van de balken boven mijn hoofd zaten twee spijkers vlak naast elkaar. Een, of misschien anderhalve vingerdikte zat er tussen, net groot genoeg voor een pijlpunt.
De pijl die net op de grond gevallen was, rustte nu voor de tweede keer op mijn boog. Ik richtte, dit keer lettend op de wind. Ik spande mijn boog, concentreerde me op dat ene punt op de balk. Plotseling sprong er iets erg zwaars op mijn rug. Razendsnel draaide ik me om. Precies op het moment dat ik de snaar losliet en dus de pijl zijn weg naar de balk liet vinden ging mijn arm in een reflex omhoog, en dus samen met de boog. Door deze plotselinge beweging vloog de pijl in plaats van richting het punt tussen de spijkers, naar het dak zo'n 3 manlengtes boven mij. Maar waar de pijl heen ging kon me op dat moment niet zoveel schelen. Het enige waar ik oog voor had, was datgene wat er zojuist op mijn rug was gesprongen.
In mijn oor hoorde ik een zachte, gefluisterde, maar, het meest opvallende, spottende stem.
"Foei, foei, Lucas," ik had de stem al herkend aan de manier waarop de 's' werd uitgesproken. Het was Steven, een van mijn medemusketiers en een heel goede vriend van mij. Hij sliste een beetje, vandaar dat ik al gauw doorhad dat hij het was die op mijn rug was gesprongen.
"Wat zei je vader nou altijd?" ging Steve, want zo noemden we hem altijd, verder.
"Altijd op je omgeving letten. Je kunt zomaar door een vijand in de rug aangevallen worden," per ongeluk zeiden we het allebei tegelijkertijd, waardoor we in een vrolijk lachen uitbarstten.
"Zeg, had je me niet even kunnen waarschuwen voor die olifant die op mijn rug sprong?" Vroeg ik plagerig toen we eindelijk een beetje waren bekomen van het lachen.
"Sorry, volgende keer zal ik wat beter opletten," zei hij en daarna stak hij zijn tong naar me uit.
Ondertussen keek ik hem aan met een blik die zei 'Het is je geraaien ook!'

Steve haalde zijn zwaard uit zijn schede.
"Kom man, het is tijd voor mijn revanche," zei hij en rende al naar buiten.
Ook ik pakte mijn zwaard, die ik voor het boogschieten op de grond had gelegd, en rende achter hem aan, klaar voor nog een overwinning.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
Sonea
Puntenslijper
Puntenslijper

Mooi Verhaal!
Leuk dat jullie om en om posten!

Ik heb eigenlijk maar 1 ding gezien die mij op viel, en dat was dat je de "i" had vergeten waar een "ik" had moeten staan.

Ik vroeg me alleen wel af wie er allemaal weten dat Roselijn een meisje is in het verhaal. Je schreef dat de vriendin van Roselijn op de hoogte is, maar niet wie nog meer. In het laatste stukje schreef je dat Lucas met Roselijn dolde, en daar wist ik even niet of hij op de hoogte was.

Verder vind ik het erg leuk dat je verhaal zich afspeelt in het verleden, dit is het soort verhaal dat ik graag lees!

Schrijf zo door zou ik zeggen!
Gesloten

Terug naar “De Poort Naar De Andere Wereld”