Voor mijn lieve leraar [deel 12/20]

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Hallo! Dit is mijn eerste verhaal sinds zoveel jaar, ik hoop dat het jullie bevalt!
mededeling: Mijn grammatica is niet tip top maar ik heb mijn best gedaan, als jullie foutjes zien mogen jullie mij best waarschuwen.

Korte inhoud:
Dit verhaal gaat over een wat meisjesachtige, eigenaardige jongen die een redelijk saai leventje leidt tot op een keer,... (de titel zegt al te veel, meer ga ik niet verklappen ;-) )
Verder is hij een fan van Adam Lambert, gaat niet graag naar school en is altijd stiekem met zaken bezig waar zijn ouders en zijn broer niets van afweten, uiteraard!

Het verhaal begint met een dagboekfragment van Jack, hij heeft er net een nieuwe gekocht en vat zijn leven samen.
Let goed op de datums in het begin!

waarschuwing voor:
homoseksuele gedachten.
licht seksuele gedachten/daden.
wat grovere taalgebruik.

Afbeelding

Voor mijn lieve leraar

Inleiding: 2 augustus 2011
Ik ben Jack, achttien jaar oud en ik zit nog steeds op de middelbare school, mijn laatste jaar wel, dat verzeker ik je! Ik zal er alles, maar dan ook echt alles aan doen om mijn diploma te halen, ik hou het hier niet meer uit!
De leraren zijn achterbaks, schelden de leerlingen uit voor schijnheilig. Maar ja, de klas, en daarmee bedoel ik degene waar ik ben verdoemt om in te zitten, heeft het werkelijk wel verdiend om zo wreed uitgescholden te worden. Ik zou hier wel uren over kunnen zeuren maar dat wil ik jou besparen. En dan heb ik het nog niet over mijn punten gehad! Ik denk er niet graag over. Dus op naar iets anders:
Jack, een Engelse of een Amerikaanse naam, die heb ik aan mijn moeder te danken. Ze is een groot fanaat van de bekende buitenlandse films waar altijd wel iemand Jack noemt.
Ik ben dus gewoon een simpel iemand, ik heb dromen en verlangens, nachtmerries en afkeer, geheimen, en soms, héél soms ben ik verliefd. Net als iedereen dus, doodnormaal, redelijk saai.
Ik ben wel vaker verliefd geweest, ik herinner mij nog mijn eerste keer dat mijn hart plots als een gek begon te slaan, toen mijn vreselijk mooie klasgenootje mijn arm vastgreep omdat ze bijna viel van de trap. En terwijl ze daar stond, langzaam realiserend dat ze nog leefde, keek ik naar haar, haar vreemde grijze ogen, een perfecte neus, smalle lippen en kort zwart haar. Ze zag er anders uit dan de rest van de klasgenootjes, en dat vond ik juist het leukst.
Ach maar na een tijdje veranderde ze van school, ik zag haar niet meer, vergat haar, en weg was mijn dwaze verliefdheid.
En zo kwamen mijn verliefdheden en liefdes als ze gingen. Opnieuw heel normaal, en nogal saai.

Maar ik ben hier niet om dat allemaal te beschrijven, want wat ik jullie nu ga vertellen gaat over een pijnlijke, hopeloze liefde die niet iedereen overkomt, het gaat over hunkerende emoties, het enige wat je zou willen in de hele wereld en toch beseffen dat je het niet kan krijgen, dat het fout is, dat het verboden is, dat mij doet twijfelen over mezelf, mijn geaardheid.
Ik waarschuw je, mijn verhaal is fout, defect en verkeerd. Maar hij zal je entertainen, of je nu met mij meevoelt en voor mij zal hopen, of gewoon zal lachen met mijn ellende. Het maakt mij niets uit.

Arme ik had toen helemaal geen idee van wat mij zou overkomen.

Laatst gewijzigd door sheepo op 31 dec 2010 06:28, 10 keer totaal gewijzigd.
En toen was mijn teenslipper weg, hij was geelkleurig.
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Deel 1:
15 novermber 2010 (zondagavond)

Ik sloot mijn schrift. Oké, dit was stom! Een dagboek bijhouden die niemand toch ging lezen, het zou trouwens niet eens mogen van mij, zelfs niet als ik dood was. Niemand mocht mijn geheimen weten, ze waren veel te gênant, gênant omdat ze over mijn diepste gevoelens en gedachtes gingen, gênant omdat ze de lezer vertelden dat ik eigenlijk zielig was, ik ging namelijk naar school, had een paar vrienden, kwam thuis, keek de hele dag tv of zat achter de computer, waar ik foto’s en filmpjes bekeek van wel, momenteel Adam Lambert, hij had iets, zijn muziek had iets, liever gezegd. Waarna ik wat at en ging dan naar bed. Mijn huiswerk al vergetend te maken.
Met een vermoeide zucht duwde ik mijn dagboek in de vuilnisbak, de beste schuilplaats volgens mij. “Jack zet je geluid verdorie stiller ik kan niet slapen!” Verschoot ik plots van het geluid dat naast mijn kamer kwam, die idioot van een broer!
“Oh het is al goed!” riep ik terug, misschien met een te geïrriteerde stem.
Vlug stapte ik naar mijn radio en zette ze gewoon af. Ik wierp een blik naar mijn bed, ik had geen zin om te slapen dus ging ik voor mijn grote spiegel staan. Ik bekeek mezelf, niet lelijk maar ook niet mega knap, en bruin haar dat dringend gekipt moest worden. Hm, wat moest ik morgen aantrekken? Ik merkte mijn kleerkast op, ik had echt zin om die nieuwe sexy strakke skinny broek ding aan te doen! Ach waarom ook niet. Ik moest de broek uit de kast trekken aangezien de ruimte daar nogal schaars was, was alles daar opéén gepropt. En een witte wijdere hemd, ik ging er wel twee over elkaar aan doen, perfect! Snel hing ik mijn kleren over de leuning van mijn stoel, keek rond en besefte dat er verder niets te doen viel, ik besloot om toch maar in mijn bed te kruipen.
Morgen weer school, onmenselijk vroeg opstaan om die vreselijke gezichten opnieuw te zien.

Ik draaide me om naar de andere kant.
Even dacht ik terug aan wat er eerder vandaag was afgespeeld, de school was al lang gedaan en ik liep naar de lift toe om sneller naar mijn appartement te geraken, daar zag ik mijn buurjongen weer, Sam, ik vond dat hij zo mooi glimlachte naar mij, waarom vond ik dat mooi?
Ik stelde zijn gezicht voor mij.
Gott wat was hij knap.

Dacht ik dat nu? Bah, alsjeblieft, een jongen kon een andere jongen mooi vinden, net als meisjes elkaar complimenten gaven, stelde ik mezelf gerust.
- Een gevoel dat ik iets vergeten was omarde mij even -
Ik voelde mijn ogen zwaar worden, ik sloot ze en viel snel in slaap.

16 november
Nog voor ik het besefte stond ik alweer voor de schoolpoort, te laat. Ik was iets vergeten te doen, vandaag was namelijk de deadline voor een kunstgeschiedenis opdracht, oh niet zomaar een opdracht! Het telt voor 45procent mee voor onze examenpunten. We moesten een ‘persoonlijk kunstwerk’ maken; een schilderij, een tekening, een beeld,… en er over vertellen hoe je tot het eindresultaat was gekomen, we hadden een maand de tijd hiervoor. Dat herinnerde ik mij pas deze ochtend. Ik vervloekte mezelf, goed bezig Jack, goed bezig! – En dus vandaar dat ik te laat was, ik was een ‘kunstwerk’ aan het maken, op één uur tijd.
Met mijn vingertop klopte ik al denkend op mijn kin, een vervelende tik. Wiskunde was al een halfuur bezig, en straks begon kunstgeschiedenis. Maar als ik nu terug ging keren naar huis? Dan kon ik tenminste iets fatsoenlijks maken van deze opdracht, maar langs de andere kant; dan moest ik op een afgesproken middag of avond na dat de lesuren gedaan waren mijn presentatie alleen voor de leraar doen! Mevrouw Cezanne was een oude lelijke vrouw. Ze respecteerde onze klas niet, net als zoveel andere leraren. En ik haatte het vak kunstgeschiedenis daarboven op nog het meeste van al! Het was saai, wat maakt het uit dat een kunstenaar een schilderij maakte, de wereld zou er precies hetzelfde uitgezien hebben moest die schilderij niet bestaan. Ik kon mij trouwens nooit concentreren in haar les omdat haar met vet besmeurde haren al de aandacht trokken. Het ging er dus om, in geen honderd jaar ging ik samen met haar in een kleine kot mijn presentatie vertellen. Aa, aah! Vergeet het maar.
Maar veel zin in een strafstudie voor te laat komen had ik niet. Als ik nu eens stiekem de school binnensloop, dan kon ik bij de leraar zeveren dat ik me plots niet goed voelde en op toilet zat. Perfect! Een kleine glimlach sierde mijn lippen.
Wat nerveus ging ik bij de deur gaan staan, ik belde aan en wachtte tot een piep mij vertelde dan de deur van het slot was, met mijn hand deed ik de deur lichtjes open, zodat ze niet terug in het slot viel en wachtte een seconde. De secretariaat was vast veel te druk bezig, dan zich af te vragen waarom er niemand binnenkwam. En daarbij, een leerling die te was ging sowieso door deze deur gaan omdat de rest al lang gesloten was en de leerling wars om zijn agenda naar voor te toveren om er een strafstudie in te laten zetten. En als het je toch lukt binnen te raken ging de leraar vragen om je agenda te tonen. Iemand die te laat was moest dus zijn straf altijd ondergaan op deze school. Maar ik niet.
Mijn adem inhoudend, alsof ik mij aan het verstoppen was, deed ik de deur open en ging op mijn handen en knieën kruipen. De secretariaat bevond zich links van mij, en door een raam konden ze de mensen hier zien passeren, maar niet als je onder het raam voor bij kroop!
Zo snel als ik kon kroop ik naar de andere gang, jah! Nog even en ik had het gehaald!
Even viel mijn blik op de versieringen op de vloer die mij nooit eerder waren opgevallen, hmm best wel mooi eigenlijk.
*$%Pats!$%* een hindernis voor mijn hoofd, een schrik ging door mij heen. Shit!
Haastig keek ik op, het eerste wat ik zag waren 2 paar mannelijke hakken, welke man droeg nu zoiets, een homo? Mijn blik volgde de gestalte naar omhoog, een net zo geschrokken, of eerder verbaasde gezicht staarde mij terug aan.
Het was een man, redelijk jong, aan de magere kant en ik had hem hier nog nooit gezien. Hij zag er wat vreemd uit, nu ja, ‘anders’, liever gezegd. Aan de nette kledij associeerde ik dat het wel een leraar moest zijn, iemand waar ik naar moest luisteren in ieder geval.
En dan besefte ik, - terwijl mijn voorgevoel mij toefluisterde dat ik in diepe problemen zat, - ik ben betrapt.
xlindseeeey
Puntenslijper
Puntenslijper

mooi geschreven
Laatst gewijzigd door xIMISSYOU op 02 sep 2010 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zou je alsjeblieft wat meer inhoud aan je reactie willen geven? Dit word gezien als SPAM, alvast bedankt.
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Ahaaa! Mijn eerste lezer =]
Altijd fijn om toch een reactie te krijgen ;-)
hier is het volgende deel!
“Wat ben je eigenlijk aan het doen? Hoor je niet in een klaslokaal te zitten?”
”Ehm, euh, ahm ja”, O shit wat moest ik zeggen? Wat moest ik doen? Ik voelde hoe mijn wangen begonnen te branden van schaamte. Ineens wou ik dat ik liever terug naar huis was gekeerd.
“Alé, hup naar de les dan jongeman!”
Ik knikte dom en zag in dat ik nog steeds op mijn handen en knieën op de grond ‘stond’. Met een kuch omdat er een kleine brok in mijn keel was gevormd stond ik op, veegde het vuil van mijn broek af, en keek de man na die met sierlijke bewegingen de andere kant weg stapte. Mijn wenkbrauw schoot de lucht in en even moest ik mijn hoofd scheef houden om te kijken of de man niet normaal zou stappen moest ik mijn hoofd anders houden. Hij verdween met nog steeds fraaie bewegingen om de hoek. Wat een rare vogel!
Ik schudde mijn gedachten weg, ik moest naar de les.
Beleefd klopte ik aan de deur, toen ik eindelijk de juiste lokaal vond.
“Binnen!”
“Wel, wel, wel, wie we daar hebben, Jack, waarom ben je te laat?” Klonk een schrale stem.
Oohja, meteen to the point, in plaats van om te vragen of ik me wel goed voelde, misschien was ik wel misselijk!
“Ik ben niet te laat mijnheer, toen ik op school was voelde ik me onverwacht niet goed en moest ik overgeven.” Zeverde ik zo overtuigend mogelijk met een droevige stem.
“Goed, geef mij de attest van de schooldokter dan.”
Ik keek hem aan, “Die heb ik niet, ik ben niet naar de dokter gegaan, iek, ik sloot me op in de toilet en omdat ik me nu beter voelde dacht ik om liever sneller naar de les te gaan.”
“Oké, goed voor deze keer. Ga nu zitten, je stoort de les,” ik keerde me om naar de klas en zag een hoop geamuseerde gezichten. Natuurlijk is zoiets interessanter om naar te kijken dan de les.
Verveeld ging ik op mijn vaste plaats zitten, helemaal vooraan in de klas. Ik haat het om vooraan te moeten zitten, dan zie je elke minuscule detail van de persoon die vooraan staat, dan blijft mijn blik altijd gefixeerd op die half geopende gulp of een vetvlek op de kledij. Weg is mijn concentratie dan altijd!
De hele tijd dacht ik eraan hoe ik mijn ogen nog langer kon openhouden, man dit was saai! Godzij dank dat ik te laat was!
*Riiiiiiing!* Mijn ogen schrokken open, de bel, gered! Snel greep ik naar mijn tas om alles wat er op mijn bank lat erin te smijten en stond op.
“Jack, waar ga je heen?” Hoorde ik iemand achter mij.
Ik keek om, “hè? Het is toch pauze?”
“Maar nee, dat is na kunstgeschiedenis”, overtuigde Steven mij.
“Oh ja”, zuchtte ik teleurgesteld.
...
Kunstgeschiedenis, oh nee! De opdracht! En hoewel ik het bij mij had, wist ik nu al dat ik de slechtste cijfer ging krijgen, ik had namelijk helemaal geen idee van wat ik moest vertellen. Pijnlijk liet ik mijn hoofd op de bank vallen, waarom heb ik er niet eerder aan gedacht?
Opeens werd het muisstil in de klas; “Goede morgen iedereen!” luidde een niet vrouwelijke stem.
Nieuwsgierig keek ik op, -waar is mevrouw Cezanne?- oh mein Gott!
Het was die man!
Verbaasd keek ik naar hem. Wat doet hij hier in hemelsnaam? Zou hij verkeerd zijn?
Gegeneerd sloeg ik mijn ogen neer wanneer zijn blik de mijne even vond. Hij had mij herkend. Opnieuw keek ik op, ik was veel te benieuwd.
“Is dit de zesde jaar wiskunde?”
“Jaa,”
“Uhuuh”, klonkt het antwoord langs alle kanten. Ik zweeg.
“Ah oef dan ben ik toch juist” Lachte de man dom. Niemand lacht, een moment van stilte. De man schraapte zijn keel en wreef enthousiast in zijn handen, alsof de vervelende moment er nooit was geweest.
“Bon, ik ben Bent van Daele, jullie mogen mij gewoon Bent noemen, En alsjeblieft geen mijnheer, ik ben helemaal nog geen heer” ratelde hij plots vrolijk.
“Jullie leraar, hmm heer Roeck? Heeft een ongeval gehad en -“ even werd hij onderbroken door een hoop opmerkingen “- nee, nee, heer Roeck heeft niets ergs, hij was gewoon onhandig gevallen en brak zijn been, oh en zijn nek, maar hij is stabiel nu, over een aantal maanden zal hij terug de oude zijn, maar tot die tijd kom ik hem dus vervangen.” Opnieuw een stilte. Wauw het is een eeuwigheid geleden dat de klas nog zo rustig was!
De man, Bent dus, duwde zijn handen in zijn zij, rechte zijn rug en bestudeerde de klas even. “Sorry mannen dat ik meteen met de les ga moeten beginnen, dus als jullie allemaal een naamkaartje willen maken,..” “want er is nog veel dat jullie moeten zien en,...” “Bon, goed, kunstgeschiedenis!” Hij stak zijn vinger in de lucht; “jullie moesten tegen vandaag een persoonlijk kunstwerk maken, ik ben benieuwd, wie begint?” Ik keek de andere kant op, alsjeblieft laat het niet mij zijn! Niet ik, niet ik! “jij daar, Melissa! Ben je dapper genoeg om als eerste te beginnen?”
“Goed” knikte Melissa en stond op.
Oef! Even voelde ik mij opgelucht.
Terwijl Melissa voor het bord stond en een ingewikkelde tekening naar voor toverde, wierp ik mijn blik op Bent. Zeer Geïnteresseerd keekt hij toe, met zijn beide armen op de bureau, dicht tegen zijn lichaam geplakt terwijl zijn hoofd naar voor kantelde.
Stiekem bestudeerde ik zijn gezicht, hij had zo donkere ogen, oh nee, was dat schmink dat er rond zijn ogen zat? Eigenlijk stond het hem wel. En hoewel hij net gekleed was herkende ik een soort ‘hey ik was een rockster’ sfeer aan zijn uiterlijk. Wellicht lag dat aan zijn wilde blonde lokken.
Ik merkte hoe hij glimlachte, en zijn blik terug naar de massa werpte: “next! Oh en goed gedaan trouwens Melissa!”
De spanning voelde ik terug weerkeren, automatisch draaide ik mijn hoofd weg. “Ik doe het wel” Hoorde ik Steven’s stem. “Ahaaa, kom maar op!”

En zo ging dat verder, presentaties waren het leukste deel in de les, dan had je de kans om met anderen te lachen of stiekem er jaloers op zijn. Altijd een plezier om naar te kijken dus.
Toen de bel ging was ik opgelucht, ik hoefde nog niet aan bord te gaan falen, omdat we met zoveel in de klas zaten moest de andere helft overmorgen komen. Want morgen hadden we geen kunstgeschiedenis.
...
Eenmaal thuis wierp ik blij mijn boekentas op mijn bed en sprong er zelf op. Alweer een dag school overleefd! Man man man.
Zoals gewoonlijk liep ik bij mijn computer en startte hem op. Een knappe Adam Lambert verwelkomde mij op de bureaublad, mijn aandacht viel op zijn ogen, hij schminkt ze. Net als die man, wat was zijn naam nu alweer? Bram, Bill, ohja, Bent.
Een tijdje zat ik op de computer, tot het buiten donker werd en liep daarna naar de badkamer, - de deur achter mij op slot doende, - waar ik in één van de kasten een toilettas aantrof, net wat ik zocht.
Handig snuffelde ik tussen de spullen en vond een zwarte potlood. Ahaa! Hiermee moest het lukken.
Ik keek rond, alsof iemand mij elk moment kon betrappen en stak het potlood in mijn zak. Onderweg naar mijn kamer trof ik een nietsvermoedende broer aan die met een handdoek naar de badkamer wandelde. Die idioot.
Eens in mijn kamer ging ik voor de spiegel staan en begon met het potlood rond mijn ogen te tekenen, man dit was moeilijk! Ik stak een puntje van mijn tong uit om preciezer te zijn. Pas na een lange tien minuten was het mij gelukt, ik kon mij niet voorstellen hoe mijn ma zich elke ochtend zo snel kon schminken, en ik wed dat het niet alleen bij die potlood bleef.
Ik keek mezelf aan.
“Jij daar! Melissa, ben je dapper genoeg?” Aapte ik Bent na. Dit was belachelijk! Met mijn vingers probeerde ik de zwarte randen weg te wrijven. Even panikeerde ik omdat ik alles alleen maar erger maakte maar toen greep ik naar mijn sok, spuugde erop en wreef mijn ogen schoon.

Afbeelding
xlindseeeey
Puntenslijper
Puntenslijper

ik vind het weer mooi geschreven, ik denk dat veel mensen zich er wel in kunnen vinden en dat vind ik persoonlijk boeiender om te lezen. Ik wacht op je volgende stuk.
Cherry
Balpen
Balpen

Ik heb net je verhaal gelezen en ben benieuwd naar meer.. =D
Vind t erg leuk..

(ben zelf ook verliefd geweest op een leraar =:] )

trouwens leuke foto's, heb je die zelf gemaakt?
"The enthusiasm of a woman's love is even beyond the biographer's."
- Jane Austen -
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Bedankt voor de reacties! Ze zorgen voor een deel voor mijn motivatie om te schrijven dus meer reacties = sneller een verhaal! :D

@Cherry: nogal pijnlijk hé :)
wel een leuke ervaring van emoties neem ik aan? :)
De eerste foto is inderdaad door mij getrokken, de andere is eigenlijk een tekening van mij waar ik ook aan gefotoshopt had voor de special effect :sweet

Hier is het volgende deel ^^
Tijd om jullie kennis te laten maken met langzaam, maar zeker groeiende spanning in het verhaal. :twisted:

Deel 3
Dinsdag, dat was mijn favoriete dag van de schoolweek omdat het eigenlijk maar een halve dag duurde! En dan hadden we natuurlijk ook 2uur Fysica na elkaar! Nee niet omdat ik dat een iets boeiendere vak vond maar eerder omdat Arie Punter, - een mede klasgenoot wiens naam en achternaam door niemand apart werd genoemd, omdat het te leuk klonk, - altijd wegens zijn overdreven fascinatie voor allerlei chemische producten die spontaan konden ontbranden, de risico voor brandgevaar met 90 procent verhoogde. De Laatste les, zoals ik me die nog perfect kon herinneren, stal Arie Punter een bokaal salpeterzuur om te controleren of het werkelijk wel door ijzer kon vreten.
Resultaat: wegens zijn enorme enthousiasme en nieuwsgierigheid bevindt zich nu een gigantische gat in de vloer, en de plafond, (als je een verdieping lager ging) kortom, de schade was niet minimaal: de twee lokalen kunnen een lange periode van tijd niet meer gebruikt worden en de school heeft geen warmtetoevoer meer op bepaalde plaatsen.
Eén woord: Ik vond het hilarisch!
Al de hele les was ik Arie Punter met mijn kijkers aan het volgen in de hoop dat de bevlogene weer een geniale inbreng aan de les zou toevoegen. Jammer genoeg waren de twee uren al voor bij geracet en was het pauze, hm in feite ook niet zo slecht.
Maar het was nog steeds Arie Punters rug dat ik volgde terwijl we de fysica lokaal verlieten, wie weet was hij toch van plan om stiekem weer iets cool te stelen? Maar plots, uit mijn ooghoeken merkte ik een flits van een man op. Toen ik omkeek was mijn gedachte bevestigt, het was Bent, hij zag er anders uit vandaag, in vergelijking met zijn keurige kledij gisteren, had hij een zeer losse shirt aan waardoor zijn schouderlijn er heel mooi in uitkwam.
Plots ving ik zijn blik, en een vreemde rilling ging door mij heen, meteen begon ik dom te glimlachen naar hem.
En dan, en dan struikelde ik! Eerst kreeg ik angst om te vallen, maar botste eerst tegen Arie Punters rug om hem daarna mee te vloeren.
Auw!
Zo te zien had ik een kleine opstapje gemist.
Toen ik mijn ogen terug open deed staarde ik direct in het gezicht van Bent.
“Oh jongen heb je u pijn gedaan?” Zijn stem luidde erg bezorgt. En hoewel ik wel pijn ondervond aan mijn linker knie en mijn beide ellebogen voelde ik me eerder betrapt, betrapt voor het schaamteloos gluren naar hem. Wat zou hij wel nu niet denken!
“Wacht ik help je wel met rechtstaan”, Spontaan greep Bent mijn hand vast en trok mij recht, waarna hij Arie Punter hielp die nog steeds onder mij lag. Ik lachte ongemakkelijk, dankbaar, durfde hem niet aan te kijken: “Bedankt.’ Ik wou snel doorlopen maar voelde opeens een koude hand die mij tegenhield. Ik blikte terug.
“Leuk!” grijnsde Bent en wees naar mijn ogen, ik keek hem vragend aan. Waar had hij het over?
“Je nieuwe look Jelle?” Hij stak zijn duim in de lucht en voor ik hem kon corrigeren dat mijn naam eigenlijk Jack was, spurtte hij weg.
En alweer sloeg ik erin om als clown over te komen! Ik haatte mezelf, mijn lompheid, waarom keek ik liever niet uit waar ik liep? Ik stapte verder.
“Haaaa! Jack is langzaam in een gotiek aan het veranderen!” Hoorde ik plots.
“Maar neen hij is een emo!”
“Emo!”, “emo!”, “emo!”, schreeuwde een bende jongens. Ik keek op, het waren die stomme Aron, Jens en hun vrienden. Ze moesten mij altijd hebben!
Terwijl ik ze probeerde te negeren vroeg ik me toch af waarom ze me zo noemden, meestal werd ik uitgescholden voor; mongool, schijt enzovoort maar nooit zo specifiek!
Bent had het over ‘mijn nieuwe look’, en deze morgent vond ik al dat ik vreemd werd bekeken. Spiegel! Ik moest een spiegel hebben! Gauw liep ik naar de toiletten en bekeek mezelf .

Oh mein gott!
Ik kon het niet geloven, ik had nog make-up op mijn ogen! Hoe kon dit nou? Ik had het toch gisterenavond weggeveegd?
Ik draaide de kraan open en begon als een gek mijn ogen te wassen.
Maar wacht eens even! Keek ik wel in de spiegel voor ik mijn bed in kroop? En waarom had ik dat deze ochtend niet gedaan? Waarom had ik me niet gedoucht?
Gott ik was verstrooid!
Maar dat vond ik nog niet zo erg, het gene wat mij wel zorgen maakte was Bent. Nu dacht hij vast dat ik hem na deed!

Toen ik me voor de duizendste keer in de franse les bevond werd ik ongeveer middenweg de cursus afgeleid, ik zag Bent door het raam passeren, uiteraard dat mijn blik hem bleef volgen tot het raam in een muur veranderde. Sorry, dat moest ik vermelden in mijn eigen gedachten want tijdens de laatste les van vandaag was ik er niet meer goed bij.
De hele tijd was ik aan het bedenken hoe ik aan Bent zou uitleggen waarom ik in hemelsnaam schmink op mijn bakkes had.
En waarom ik constant aan het staren was naar hem. Ik had zo een gevoel dat hij dat ondertussen wel gemerkt moest hebben.
Waarom was ik naar hem aan het staren feitelijk?
Ik dacht na, ik vond hem anders, anders is altijd interessant. Na een tijd ging ik hem wel gewoon worden, het zou wel overgaan, stelde ik mezelf gerust.
Als snel klonk de bel van verlossing.
“Hey jack! Saskia roept u!” werden mijn mooie gedachten over naar huis gaan verstoord door Steven, Steven was leuk, maar het was irritant wanneer hij achter je op de bank zat. Mijn arme oren altijd.
Ik zocht in het rond tot ik Saskia vond, met overweldigende handbewegingen maakte ze me duidelijk dat ik naar haar moest komen.
“Wat is er?” Ja ik wou naar huis.
“Oh neen, laat ook maar, ik vraag het iemand anders wel,” antwoordde Saskia snibbig.
Ik rolde met mijn ogen, “alé wat wou je me zeggen?”
“Laat maar Jack.” Saskia klonk geïrriteerd. Stom wijf!
Ik wou terug gaan maar abrupt stond Arie Punters voor mij, “Jack! Je moet nu met mij meekomen, ik ben mijn buskruit in de Fysica lokaal vergeten!” Verbaasd observeerde ik hem. Liep hij nu nog steeds met die buskruit rond?
Even ter verduidelijking, we zijn vorig jaar met de klas een vuurwerkmuseum gaan bezoeken, waar je eeuwenoude buskruit kon meenemen op voorwaarde dat je niemand zou opblazen. Arie Punter was de eerste in de rij! Een heel jaar was dat zijn geluksbrenger en blijkbaar hield hij het nog steeds bij.
O, ow, “Arie Punter, je beseft toch dat er mogelijk een andere klas is die wel les in de namiddag heeft en dat ze met vuur konden gaan experimenteren?”
Arie Punters gezicht begon te stralen, “Gaaf!”
“Oh neen! Kom mee jij!” Bij zijn hand trok ik hem mee naar de Fysica lokaal waar we inderdaad een bende leerlingen aantroffen, ze maakten zich duidelijk klaar om naar huis te gaan. Godzijdank!
Terwijl ik als een debiel in de ingang stond te glimlachen was Arie Punter zijn buskruit gaan verzamelen van de grote bureau.

“Ik vraag mij af wat er zou gebeuren moest ik het vergeten zijn,” dacht Arie Punter luid op na. Ik negeerde zijn opmerking.
“Het wordt tijd dat we naar huis gaan, we zitten al lang genoeg op deze school.” Vond ik en verliet de school samen met Arie Punter.

Onderweg kreeg ik alweer die vervelende gevoel dat ik iets vergeten was. Toen onderging ik een gevoel van vrijheid, of liever gezegd; mij rug voelde erg licht aan.

“Shittttt!” Vloekte ik luid! Mijn boekentas! Alsof vandaag al niet zo chaotisch was geweest moest dit er perse nog bij komen! Oh geweldig! Meteen dacht ik aan mijn kunstgeschiedenis taak voor morgen, zonder mijn tas kan ik niets doen!
Ik keerde me om en begon terug naar school te lopen, toen ik er eindelijk was belde ik aan.
Ik wachtte en wachtte en wachtte, “Aaaaaagh! Waarom?!” riep ik verontwaardigd, waar zijn die leraren als je ze echt nodig hebt?
Teleurgesteld sloeg ik de weg terug in richting huis, maar als geluk bij een ongeluk hoorde ik plotseling een schooldeur dichtslaan. Met een lichte sprong, - omdat ik even verschoot, - draaide ik me weer. Het was Bent die ik zag, hij was al een paar meter van de deur verwijderd dus begon ik zonder twijfel naar hem toe te lopen.
Nog voor ik iets kon zeggen opende Bent zijn mond al: “Hey, wat doe je hier nog?”
“Ik ben mijn tas vergeten en niemand doet de deur open,” verklaarde ik.
Hij glimlachte om mijn woorden, “logisch, dinsdagnamiddag is er geen les in deze school, moet ik de deur voor je opendoen?”
Ik knikte en stapte met hem mee naar de deur. Bent stak de sleutel in het gat en begon er onhandig aan te keren en te draaien, “Heb je jou tas in de gang laten liggen of in een klas?”
“Klas,” herinnerde ik me.
“Dan zal ik moeten meegaan om die ook open te doen.”
In stilte volgde Bent mij naar de lokaal. Hij deed hem open en godzijdank vond ik mijn boekentas daar! Het zou erg zijn moest iemand het ook nog eens meegenomen hebben.
Bent lachte toen ik mijn tas nam en we samen weer naar buiten stapten.
“Duuus, woon je ver van hier?” Vroeg Bent om de stilte te doorbreken.
“Nee, dat gaat wel, het is net over de brug,”
“Dan vrees ik dat onze wegen hierbij zullen scheiden, Jelle”
“Ik ben Jack” verbeterde ik hem eindelijk.
Met grote ogen keek hij mij aan, “ooh sorry! Ik was er zo zeker van dat je zo heette!” Hij legde zijn hand op zijn mond.
Ik haalde mijn schouders op.
“Oh het spijt mij echt, ik had geen idee! Ik zou het moeten weten,” Hij plantte zijn hand op mijn wang. Het voelde tegelijk koud en warm aan.
“Hoe kan ik het goedmaken?”
“Dat heb je al gedaan”, met mijn pupillen wees ik naar mijn tas.
“Maar als ik nog iets voor jou kan doen.” Hij liet mijn wang los en stak zijn beide handen in zijn broekzakken. De winterkou begon langzaam aan zijn intrede in het land.
Lachend schudde ik mijn hoofd.
“Goed, dan zie ik je … morgen Jack?”
“Morgen,” bevestigde ik het en beiden liepen we de andere kant uit. Eigenlijk viel vandaag best wel mee, besloot ik en wreef met mijn hand over mijn wang die Bent net had aangeraakt.

Afbeelding
xlindseeeey
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik vind het echt een geweldig verhaal! Ik ben zo nieuwschierig naar het vervolg, hoop dat het er snel weer bij komt.
Laatst gewijzigd door marly op 04 sep 2010 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kan je ook aangeven wat je zo goed vindt aan het verhaal? Momenteel neigt je post richting SPAM en dat zien we liever niet op het forum. Alvast bedankt.
silence
Potlood
Potlood

interessant..
prettig om te lezen, leuke manier van schrijven. ik vind het wel leuk !
hahaha leuke tekeningen en foto's
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it!
Cherry
Balpen
Balpen

Whaaa meer meer..
Je tekeningen zijn erg gaaf..
En ja, er kwamen wat leuke emoties bij kijken =:]
is dit verhaal een tikkeltje biografisch? :P
- Jane Austen -
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

79 keer werd mijn verhaal bekeken en 3reacties =O
Ik vrees dat ik meer motivatie nodig heb, :angel
Zeker nu er een 'opwindend' momentje moet komen :)

Bij nog 2reacties van andere personen post ik meteen het deel!
*chantage, chantage*

Dank voor de mensen die wel een reactie hebben geplaatst =D
@Cherry: Dat zit er soms wel tussen ja :P
Laatst gewijzigd door marly op 05 sep 2010 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leden reageren vanzelf wel op je verhaal als ze dat willen. Wat soms helpt is actief verhalen van anderen lezen en feedback geven. Dat werkt beter dan chantage.
Cherry
Balpen
Balpen

Als je dan toch moet wachten.. (A) ik heb ook nog een verhaal bij de knusse portiek :P en kan @ the moment ook wel wat motivatie gebruiken.. XD

Ik ben iig je trouwe fan =O
Laatst gewijzigd door marly op 05 sep 2010 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Probeer niet te gaan slowchatten. Willen jullie meer van elkaar weten of vragen of de ander je verhaal leest, dan kan dit via PB. Zo blijft het forum overzichtelijk.
- Jane Austen -
§Lisa§
Potlood
Potlood

Ik denk dat een reden van niet heel veel reacties vooral komt omdat een reactie met alleen "verder" erin als spam zal worden ervaren. Dit zegt niet dat niemand je verhaal leest en wil dat je doorgaat. Ik bijvoorbeeld lees al mee vanaf het begin, ikvind het alleen bij jouw verhaal erg lastig om op of aanmerkingen te geven :$ sorry daarvoor.

wat ik overigens wel leuk vind! is de plaatjes die je er onder zet! dat bevalt me wel ;)

verder vind ik het een leuk verhaal en weet dat ik hem lees, ook zonder dat ik altijd reageer ofzo ;)

Waarom heb je overigens "deel drie" aan je naam toegevoegd. Heb je al twee andere verhalen hiervan geschreven?
For the world you’re somebody, for somebody you’re the world!!
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Bedankt voor de reacties!
@§Lisa§: jaa dat dacht ik wel, het zou vreeld zijn moesten een paar dezelfde mensen steeds weer op mijn verhaal klikken :)
Ik waardeer het dat je iets van je liet horen! :D

Deel drie in de titel staat voor het laatst geposte stukje in mijn verhaal, zo hoef je niet altijd op mijn verhaal zelf te klikken als je merkt dat ik gepost heb, aan de titel zal je dan zien of ik verder of niet gepost heb :)

Hier is het volgende stukje!!!
8)
Serieus, ik kon mijn ogen nauwelijks van hem afhouden, zijn haar zat vandaag anders dan anders, dat vond ik hem ook wel staan. Maar wat het meeste van mijn aandacht trok was zijn slanke onderbuik die af een toe verscheen van onder de strakke, korte T-shirt.
In mijn gedachten bedankte ik mijn titularis voor het plaatsen van mij op de eerste rij. Nu snapte ik de voordelen ervan. Grijns
We waren opnieuw aan het luisteren naar elkaars kunstwerk besprekingen dus ik hoefde niet op te letten, wat me dus momenteel mooi uitkwam.
Bent zat met zijn kont op de bureau, zijn benen waren gekruist en zoals altijd keek hij enorm gefascineerd toe naar de leerling die momenteel aan het woord was. Ik had het gevoel dat de klas hem steeds meer en meer respecteerde, hij was uiteraard ook de enige leraar die ons niet als een domme groep behandelde. Dat kon ik inderdaad al na twee lessen zeggen. Zoiets voelde men toch meteen aan?
“Jack!” Bents blik kruiste de mijne. Ik hield mijn hart vast.
“Jouw beurt, kom op, laat eens zien wat je in je mars hebt!”
Oooh neen, ik was aan het hopen dat de rest terug de volgende les zou moeten gaan, maar helaas was de klas zo groot niet.
Zenuwachtig pakte ik mijn werkje en stelde het ten toon aan de klas. Het waren allemaal tekenpotloden die ik samen had geplakt tot een mini huisje. Ik schraapte mijn keel en begon.

Ik kon het niet geloven, ik was er vanaf en man dat voelde goed!
Gerustgesteld ging ik terug op mijn plaats zitten terwijl Bent alweer een andere ziel bij hem riep.
“En last but not least, Punter! Kom maar op”, ik was verbaasd om Arie Punter als gewoon Punter te horen. Dat klonk vreemd!
Ik verzette me wat comfortabeler en ondersteunde mijn hoofd met mijn handen, dit kon nog lang duren!

Wanneer ook Arie Punter eindelijk gedaan was met vertellen over zijn plasticine standbeeld die het menselijke DNA moest voorstellen en de eindbel werkelijk een kwartier geleden al was afgegaan sprak Bent ons toe. Een paar flauwe opmerkingen werden naar zijn hoofd gesmeten toen hij de klas vroeg om eventjes te wachten met opruimen.
“Klas, oh, dames en heren, appelen en peren!” Riep hij theatraal uit en maakte er elegante bewegingen bij.
“Schiet op!” Riep er iemand.
Ik merkte dat Bent heel even zijn blik op die persoon had geworpen maar herstelde zich snel.
“Geloof mij meisje, op het moment dat ik het de klas vertel zullen jullie mij minstens een uur lang blijven ondervragen,” grapte hij.
Bent wist de ongeduldige klas nieuwsgierig te maken.
“Precies over een maand gaan we, samen, naar Amerika!”
“Noooo way!”
“Geweldig!”
“Wordt het New York?”
“Gaan we met het vliegtuig?”
“Gaan we naar las vegas?”
“Hollywood!”
Enthousiasme luidde van de klas, Bent lachte ook.
“Rustig, rustig, rustig, ik zei het toch. Nu, we gaan met een boot en het zal inderdaad New York worden, ik vertel er later meer over en jullie ouders zullen een brief ontvangen voor verdere instructies.”
New York! Ik zou al blij zijn geweest moesten we met de klas een uitstap maken, maar omdat geen enkele leraar ons wou begeleiden deden we dat maar zelden! Stel je eens voor seg, Amerika!
Dit ging verder dan mijn fantasie ooit had durven dromen wat betreft het reizen, zeker met de klas!
Ik kon nu al niet wachten!
“En jij gaat met ons mee meneer?” werd het gesprek vervolgd.
“Noem mij geen meneer.”
“Sorry, Bent.”
“Jup, jullie zullen twee weken met mij opgescheept zitten”
“Twee weken?”
“Wat gaan we daar allemaal doen?”
“Gaan we daar bekende mensen ontmoeten?”
“Ow, ow, ow, ik vertel er later meer over, en nu moet ik echt gaan anders mis ik mijn trein,” Bent greep zijn schoudertas, trok zijn lange jas aan en deed de deur met een zwaai open, “wees vrij!” Riep hij uit en de klas begon zijn spullen op te ruimen, al luidop dromend over het reis.
Bent stond nog te wachten aan de deur tot iedereen de klas had verlaten, ik was de laatste. Met de blik van Bent werd ik stopgezet.
“Wacht eens even, Jack, u presentatie was niet zo geweldig,”
Wel, dat kwam onverwachts aan, suf was mijn blik die ik hem schonk.
“Ik denk dat je het veel beter kan,” hij maakte zijn lippen nat, “ik weet dat je het beter kan.”
Ik toverde en nog naïevere gezicht.
“Als leraar voel je dat aan, mijn lieve schat,” verklaarde hij mij. Ik bleef even aan dat: lieve schat nog hangen.
Onverwachts greep hij mijn beide armen beet en keek me streng aan, “beloof mij dat je het de volgende keer veel beter zou gaan doen.”
“Waarom is dat zo belangrijk dat juist ik dat doe?” Vroeg ik me af, licht tintelend door zijn stevige greep rond mij.
“Ik ben nog maar een vervanger, de directie volgt jullie resultaten, als ze slecht zijn zal ik geen les hierna meer kunnen geven op deze school, en het bevalt mij hier,” Antwoordde hij eerlijk en ging verder: “en persoonlijk vindt ik dat ook je mee moet kunnen met de les, ik heb een paar taken van jouw gezien,” hij herstelde zich: “en die van de rest en de jouwe waren veruit beter, je beseft het misschien nog niet maar als je u zal inzetten zou je veel beter kunnen worden.” Hij liet mij los. Ik knikte.
“Sorry, ik was afgeleid de laatste tijd” door jouw ja!
“Ik ken dat, zolang het nu maar niet meer gebeurd.” Stelde hij me gerust met een glimlach en knipoogde erna.
Braaf knikte ik weer en ging naar huis.

Mijn moeder was verbaasd als ze mij die avond had aangetroffen achter mijn bureau, mijn huiswerk makend.

De Komende dag verliep saai. Ik was heimelijk aan het hopen om Bent tegen het lijf te lopen maar er was geen spoor van hem te bekennen.
Wie weet gaf hij vandaag geen les.
Maar toen het school gedaan was, en ik mijn hoop om hem weer te zien verloor, hoorde ik plots mijn naam, net toen ik de grote koer moest passeren. Meteen keek ik op.
“Jack! Heb je geen zin om mee te doen? We hebben juist een man te kort!”
Ik moest eerst mijn ogen fijn knijpen om te zien wie er naar mij riep, de avondzon scheen namelijk nogal fel in mijn ogen, en de stem kon ik niet direct herkennen.
Toen ik wat dichterbij ging staan merkte ik dat het Robin was die mij riep, hoewel wij in verschillende leerjaren zaten, - Robin volgde het zevende specialisatiejaar en kon het goed vinden met leraren, - kenden we elkaar vaag, hij woonde namelijk in mijn straat.
“Nah, ik ga naar huis!” Ik had niet zo’n zin in voetbal.
“Alsjeblieft Jack, eventjes maar!” Smeekte en andere stem.
Mijn hart maakte een sprongetje van blijdschap, het was Bent die daarbij stond! Ik begon me nerveus te voelen, waarom had ik dat toch steeds als Bent in de buurt was?
Ah ik hou mezelf voor de gek, natuurlijk was ik al bekend met het gevoel. Dat had ik heel soms bij meisjes vroeger, elke keer, elke keer als ik verliefd werd!
Ik begreep er niets van, Bent was een jongen, een man.
“Je doet mee, punt.” Riep een ander medespeler.
“Vang de bal!”
Maar helaas was mijn reactie veel te traag, ik was even door Bents aanwezigheid afgeleid, en ving ik de bal op, maar met mijn gezicht!
De pijn in mijn hoofd werd steeds erger, ik kantelde naar achter, verloor mijn evenwicht en viel hard en pijnlijk op de grond.
“Mongool! Wie gooit er nu een bal zo hard, de jongen was nog afwezig.” Kon ik net nog verstaan voor dat alles wazig werd en ik tenslotte bewusteloos raakte.

Aaaaauw, mijn hoofd! Aaauw mijn arm!
Mijn ogen schoten open van de pikkende pijn op mijn arm.
“Shhhhtt blijf nog even liggen, ik ben je wond aan het ontsmetten,” fluisterde Bent, die naast mij op het bed zat.
Ik bestudeerde de ruimte, ik lag in een ziekenkamer van de school.
Alleen.
Met Bent.
“Hoe lang ben ik hier al?” Ik schrok van mijn trillende stem. Bents blik vond de mijne, mijn wangen gloeiden.
“Vijf uur.” Ik wou mijn mond open doen maar Bent was al voor mij: “Rustig maar, ik heb je net naar hier gebracht.” Maakte Bent een grapje.
Ik trok een ongelovig gezicht.
“Alsof je zoveel weegt!” Lachte Bent.
“Lag de ziekenkamer niet op de tweede verdiep?” Mijn hoofdpijn leek langzaam weg te trekken ondertussen.
“Ik vond het niet erg om jou te dragen,” hij dacht even na, “Het zou onbeleefd zijn van mij geweest om je op de grond te laten liggen, tenzij je dat natuurlijk liever hebt, dan breng ik je persoonlijk terug,…” Ik kon een lach niet onderdrukken.
Een korte stilte.
“Hoe voel je je voor de rest?”
“Ik heb nog last van mijn hoofd,” ik bracht het er wat dramatischer over om, nou ja, nu ik toch zijn aandacht had kon ik die alleen maar versterken.
Ik schrok toen de man zich bruusk naar mij toe bukte en zijn hand op mijn voorhoofd plaatste. Gott, mijn hoofd tolde en ik kreeg het erg warm van zijn kleine, aanraking. Ik mocht niet verliefd zijn op hem! Op een vent! Dat kon toch niet?
“Heb je koorts?” Vroeg Bent verbaasd, sloeg zijn linker been naar mijn andere zij, net als zijn linker hand waardoor hij letterlijk boven mij hing, en kroop stuntelig dichter naar mijn gezicht om een deken te nemen dat zich net naast mijn hoofd bevond.
Terwijl hij weer aan het kruipen was, richting achterwaarts, stopte hij middenweg. Keek hij mij met een vreemde blik aan, liet het deken naast mij vallen, “Jack, ben je ziek?”
Ik schudde mijn hoofd, nu begon hij te overdrijven.
“Je hart!”
Mijn hart ging te keer als een gek, niet omdat ik ziek was nee, de man hing nog boven mij!
“Kom, we moeten je naar het ziekenhuis brengen,..” Hij greep mijn lijf vast. “Nee!” riep ik snel.
“Ik voel mij goed, het is niets,”
“Zeker?”
Ik knikte, hij liet mij los.
“Moet ik iets halen? Want het is echt niet gezond dat je hart zo tekeer gaat, nog even en je krijgt en beroerte.”
Ik kon maar niet vatten waarom hij de echte reden nog steeds niet doorhad. Het luchtte wel op.
“Waarschijnlijk omdat ik zo plots wakker werd”, loog ik maar. Aan zijn uitdrukking nam ik vaar dat hij erin was getrapt.
“Ik denk dat ik beter naar huis kan gaan”, stelde ik voor.
“Goed idee.”
Hij stond recht, haalde even zijn broek omhoog en trok zijn hand uit naar mij. Zonder nadenken nam ik zijn hand vast en werd ik rechtgetrokken. Auw! Een scheurende pijn in mijn been liet mij terug ineenzakken. Bent greep mij vast, “gaat het?” “Nu weer wel, ik denk dat ik mijn spier heb verroken, niets ergs.” Stelde ik hem en mezelf gerust.
“Zal ik hulp halen?”
Met moeite trok ik mezelf recht, “Nee.”
“Wat ben je toch koppig, kom, leg je arm over mijn schouder.” Mijn lichaam begon opnieuw te tintellen. Ik viel bijna flauw toen ik zijn arm stevig om mijn middel voelde, hij trok mij dichter tegen zich aan.
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Heeey! Hier is het volgende deel al!
Geniet er van en genieten zal u doen!

De tekening zal ik er later onder plakken aangezien de fototoestel spoorloos verdwenen is :shock:
=> Heeft de fototoestel teruggevonden!
Ik Heb gisteren het hele verhaallijn in grove lijnen uitgeschreven, het worden 20 delen.
__________________________________-
Deel 5
Na dat ik opnieuw beledigd werd voor koppig door Bent, wanneer we ons aan de trap bevonden en met enige moeite naar beneden waren geraakt, stonden we eindelijk samen net buiten de schoolpoort.
“Ben je zeker dat je alleen naar huis geraakt?”
“Jup,” en om het te bewijzen liet ik mijn arm van zijn schouders zakken en ging alleen op mijn benen staan.
Ik voelde hoe mijn been het begaf, gelukkig greep Bent mij terug vast.
“Ik wed dat je zelfs in staat bent om de marathon te lopen!” Lachte hij sarcastisch waarna hij mij op een bankje in de buurt liet zitten.
“Bel je ouders op.”
“Goed.”
Een halve minuut vloog voorbij.
Hij kruiste zijn armen, “ik ga niet weg voor je ouders hier voor mijn neus staan.”
“Fijn,” zuchtte ik en zocht naar mijn gsm in mijn zak.
Maar ik had echt geen zin dat hij mijn moeder zou zien, en omgekeerd, zeker omgekeerd! Wat ging mijn ma wel allemaal niet denken moest ze me hier aantreffen, half gewond met een vreemde vent naast mij, nogal intiem op een verlaten bank.
Ze zou meteen denken dat ik homo was, maar dat was ik niet! En dan zou ik weken lang gezaag van haar moeten aanhoren over iets dat ik niet was.
Ik deed alsof ik een nummer had ingetypt en plaatste het mobiel tegen mijn oor. Ik wachtte een minuut.
“Ze neemt niet op,” ik wachtte op zijn reactie maar er kwam niets, “dan zal ik maar te voet moeten gaan.” Ik trok mezelf recht.
“En jij vader?”
“Hij zit op zakenreis in Frankrijk”
“Bel nog eens dan.”
“Okeé, maar je mag al gaan hoor,” probeerde ik.
Hij grijnsde: “Je liegt! Je bent helemaal niet aan het bellen.”
Lomp besprong hij mij, “Heee! Mijn arm!” protesteerde ik.
“Geef hier dat ding!”
“Nee!”
“Jack ik ben nog steeds je leraar, geef het!”
“Je mag geen lichamelijk contact maken met een leerling, en zeker niet als die pijn heeft, aaaauw!”
“Wel als de leerling koppig is en niet luistert, eigen schuld!”
Met al zijn macht probeerde hij de telefoon uit mijn broekzak te halen, hij duwde zo ferm dat ik op een gegeven moment geen steun meer vond in mijn rug.
“Help!” schreeuwde ik lachend uit en begon naar achter te vallen, mijn handen grepen automatisch naar Bent, omdat hij voor mij bevond, maar het hielp niet veel. Ik had hem van de bank mee getrokken.
Ik viel op mijn rug, met Bent boven op mij.
Ik hijgde even na, - het was te veel inspanning voor mij.
Het werd gênant stil.
Bents hoofd lag nog steeds op mijn borst.
“Jack?”
“Hum, ja?” Ik voelde mij niet meer op mijn gemak.
“Ja hart slaat zo snel.” Dat was niet het enige waar ik last van had, toen hij zijn hoofd verschoof om naar mijn hart te luisteren, kietelden de langste haren mijn ontblootte sleutelbeen. “Alweer!” merkte Bent verder dom op.
Het was onbeschrijflijk wat ik op dat moment had ervaren, kriebels vlogen er rond in mijn maag, elke gewricht tintelde van opwinding, ik voelde mij zo gelukkig!
“Ik ben dan ook gevallen,” antwoordde ik verstrooid.
Plots strekte hij zijn armen waardoor zijn gezicht recht boven de mijne bevond.
Hij grijnsde breed.
“Waarom kijk je me zo aan?” Mijn stem klonk gespannen.
“Hoe dan?”
“Je lacht!”
Zijn mondhoeken krulden nog meer, en haastig vloog zijn ene hand naar mijn broekzak. Nog voor ik met mijn ogen kon blinken zag ik een gsm voor mij heen en weer zwaaien.
Ik rolde met mijn ogen, hoe oud was die infantiel?
Met al mijn kracht klopte ik mijn gsm uit zijn hand zodat ze minstens twee meter verder vloog. Verontwaardigd keek Bent het wegvliegende mobieltje na.
“Als ze kapot is, is het niet mijn fout!” Waarschuwde Bent mij en terwijl hij over mij heen probeerde te grabbelen om dat ding terug te pakken voelde ik een ruwe stoot tegen mijn kruis. “Aaach!” Ik kon een kreun niet inhouden!
Het was zijn knie dat er in was geramd, per ongeluk weliswaar, - de man was druk bezig met het grijpen naar de telefoon, en was volledig onbewust van wat voor een trauma hij mij nu wel niet aan het aanrichten was.
Ik werd uitbundig, wild, seksueel opgewonden!
“Ahaaa! Ik heb hem!” Hoorde ik een stemmetje, hij kroop terug en zette zich met zijn kont naast mij. Ik lag nog steeds plat op de grond, gefrustreerd.
Ik vond zijn tong trouwens schattig die uit zijn mond aan het gluren was, terwijl hij waarschijnlijk in mijn gsm op zoek was naar mijn moeder tussen al mijn contacten.
Onverwachts wierp hij zijn blik op mij, “wat is er? Je bent ineens zo stil geworden.”
Ik schudde mijn hoofd, man ik hoopte dat hij de bobbel in mijn broek niet zou opmerken. Wel, wellicht was het ook niet zo slim om plat op de grond te blijven liggen, redeneerde ik en duwde mijn rug recht, bijtend op mijn lip, mezelf inhoudend.
Opnieuw keek Bent mij aan, “ze neemt niet op.”
Behendig pakte ik mijn telefoon uit zijn handen, “ze zal wel in een vergadering aan het zitten zijn, dat kan nog eeuwen duren, ik moet nu echt naar huis.” Mompelde ik en wachtte op zijn toestemming.
“Zal ik je niet brengen?”
“Nee het is niet ver.” Ik duwde mezelf recht. “Maakt u maar geen zorgen meneer, ik redt het wel.”
“Bent.” Herstelde hij mij rustig en ging zelf rechtstaan.
Ik stapte goed door, durfde niet om te kijken want wie weet draaide ik me dan te veel en zou hij de tent in mijn broek zien.
“Pas goed op jezelf!”
Ik stapte door.
“En je piemel!”
Shit. Ik stopte, dat hij dat zo durfde te roepen. Ik keek toch maar om.
Hij was lief aan het grijnzen, zijn handen staken in zijn zakken, “maak je er niet druk om, dat gebeurd nu eenmaal bij de jongens als je het aanraakt,” hij stak zijn handen uit, “het was niet expres, sorry! Ik zeg het je nu maar, omdat ik weet dat je er u zorgen over gaat maken straks, niet doen.”
Ik werd knalrood!
“Spijt mij Jack, ik had pas veel later door dat mijn knie,… je weet wel.”
Ik versteende van de schaamte.
“Vergeet het nu gewoon maar, we gaan ons professioneel gedragen hé” Bleef Bent maar praten.
“Is het nog steeds goed tussen ons?”
Ik knikte, was niet meer in staat om iets uit te brengen.
Hij lachte geruststellend: “tot maandag Jack.”
Ik draaide me weer om, zakte even door mijn been maar wist met mijn andere het evenwicht te bewaren, zo snel al ik kon liep ik door.
Geweldig, nu moest ik snel van mijn tent zien af te geraken. En mijn veel te overdreven gevoelens voor Bent.
Bent!
Bent!
Bent!
Bent!
Bent!
Bent!
Ik werd gek, onderweg bleef ik aan de gebeurtenissen die zonet waren afgespeeld denken, ik herhaalde ze steeds weer en weer in mijn hoofd.
Dit kon niets anders zijn dan verliefdheid, sterke verliefdheid besefte ik, en accepteerde het langzaam.
Hoewel ik nog steeds mijn plotse voorkeur niet begreep. Misschien was Bent gewoon erg vrouwelijk, hij was zo elegant, zo sexy, erg theatraal. Hij kwam ook zo naïef over, terwijl hij eigenlijk zeer intelligent was. Hij had zijn leerlingen altijd snel door,… Gott! Stel je voor als hij het wel doorhad, dat hij al van in het begin wist dat ik een oogje op hem had, nog voor ik het zelf besefte, dat hij ervan genot hoe ik reageerde op zijn kleinste daad, aanraking.
Ach waar dacht ik nu weer in hemelsnaam over!
Ik hield op met lopen. Een twijfelachtig gevoel overviel mij, ik kon nog steeds terugkeren, ik kon nooit weten of Bent nog steeds bij die bank stond, wachtend op mij.
Mijn fantasie sloeg op hol! Ik stelde me voor hoe ik zou terugkeren, dat Bent er nog zou staan en dat ik vol zelfvertrouwen op hem af zou kunnen stappen, hem ruw tegen de muur duwen en mijn lippen stevig op de zijne drukken.
Ik schudde het mooie gedachte van mij af voor mijn goesting nog erger zou worden. en keek met een afkeurende blik naar mijn kruis. “Wacht dan tenminste tot als ik thuis ben, op mijn kamer!” mompelde ik er tegen, en besloot om toch niet terug te keren.
Mijn genegenheid voor Bent, die zou wel overgaan, daar was ik zeker van.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sheepo op 06 sep 2010 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Elise
Potlood
Potlood

OH, ik vind dit echt geweldig. Je beschrijft alles zo leuk! Heel serieus, maar toch moet ik er stiekem een beetje om lachen. Ik ben benieuwd naar meer!! (:
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Sorry folks! Ik heb een toelatingsproef 14september en ik moet mij er goed op voorbereiden dus vandaar dat ik al even niet gepost heb, na 16september kunnen jullie opnieuw verhaaldelen dagelijks lezen :)
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Mijn excuses dat het zo lang duurde, ik had een moment van drukte :)
Want, Jeeej! ik ben geslaagd voor de beide toelatingsproeven voor de 'Koninklijke academie voor schone kunsten' :]
Enfin, terug naar het verhaal,
dit is een soort van een kortere tussenstukje :)

Deel6

De weken gingen snel voorbij, en zo ook de drie maanden, voor ik het nog goed en wel besefte was het nog maar één nachtje slapen voor we met de klas naar Amerika gingen! In die tijd deed Bent heel normaal tegen me, alsof er nooit wat gebeurd was, nou ja ik overdreef, het klikte eigenlijk goed tussen ons, op een leraar – leerling manier.
Ik nam mijn tijd om te studeren, kreeg goede punten met allemaal als doel om die mooie glimlach van Bent te krijgen. Ja mijn affectie voor hem leek maar niet te verdwijnen, integendeel, ik verheugde me altijd enorm naar zijn lessen! Niet perse om les te krijgen, het was eerder een plezier voor mijn ogen.
Bent leek met de dag knapper en knapper eruit te zien, vond ik.

Ik opende mijn koffer en legde mijn stapel gestreken kleren erin.
Morgen!...
We gingen veertien dagen lang in New York zitten, en dan heb ik het nog niet over de reis ernaartoe, die precies vijf dagen zou duren, en terug even lang. Dus eigenlijk was ik vierentwintig dagen weg van huis, met Bent. Geweldig!
Ik ging met Steven en Arie Punter op de kamer liggen, met die twee kwam ik het beste overeen, eigenlijk waren ze bijna mijn beste vrienden, besefte ik.
Ik schudde mijn gedachten weg, als ik nog langer zo zou gaan denken ging ik nooit klaar zijn met inpakken.
Hmm, wat moest ik nu nog meepakken? Ohja, een tekenblok en wat tekenmateriaal! Bent vertelde osn dat als we kunst beter wouden begrijpen, we het zelf moesten namaken. Ik was benieuwd.
We gingen daar meerdere musea bezoeken, zoals ‘American Museum of Natural History’,
‘Museum of Modern Art (MoMA)’, ‘The Museum of Sex’ enzovoort, stiekem was ik erg curieus naar dat laatste. We zouden ook naar ‘Ellis Island’ gaan om de vrijheidsbeeld te gaan bekijken, de central park gaan bewandelen, goh, de lijst die we van Bent kregen met al de namen van wat we allemaal gingen bezoeken was erg lang, ik zou zo nog een hele nacht kunnen doorgaan.
Gott ik keek er erg naar uit!
Ik raapte mijn laatste materialen die ik moest meenemen van de grond en stopte ze in een bijzakje van de koffer. De belangrijkste documenten legde ik op mijn bureau, die ging ik wel ‘s ochtends in mijn handtas steken.
Een mannen handtas ja!
Ik kroop diep onder mijn gezellige dekens, deed daar mijn kleren uit en smeet ze de grond op.
Ik was blij, stiekem wist ik wel dat ik vooral uitkeek om Bent alle dagen te zien in niet schoolse omstandigheden en niet het feit dat we naar Amerika gingen, aleja dat was ook leuk maar ook al moesten we naar de zee gaan met de klas met Bent, ik zou net zo enthousiast zijn geweest.
Ik sloot mijn ogen.
Morgen ging ik Bent weer zien.

Afbeelding
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Hier is het volgende deel al :)
Deel 7
Deze ochtend had mijn moeder mij bij de haven afgedropt, ik stond er, alleen, met die onhandige reiskoffer. Wij hadden met de klas afgesproken om bij de incheckbord te verzamelen.
Wat een massa mensen! Links hoorde ik een paar vrouwen in een vreemde taal vrolijk babbelen, een irritante baby gejank verstoorde de sexy vrouwenstem die telkens iets zei over de vertrekken en aankomsten van de schepen.
Ik stapte treuzelend verder, die stomme Bent had preciezer moeten zijn, welke incheckding? Ik zie hier wel honderden plaatsen waar troepen mensen staan aan te schuiven om zich in te checken.
Mijn blik viel even op een groep jongens, knappe jongens, ze waren erg modieus gekleed en spraken engels, ik vond engels altijd al een mooie taal. Met mijn pupillen bleef ik de mannen volgen en voelde plots dat één van hen naar mij keek, ik bedacht dat hij minstens zo mooi was als Bent!
Ik draaide mijn hoofd weg, ik moest stoppen met zo naar mannen te kijken.
Onverwachts zie ik in de verte een groep bekende gezichten staan, mijn hart maakte een sprongetje van geluk toen ik eindelijk mijn klasgenoten wist te vinden. Ik liep er heen.
“Jackie! Je bent er!” Riep Steven, opgelucht leek het wel.
Ik was toch niet te laat? Vragend keek ik hem aan.
“Arie Punter gaat niet mee! Ik dacht dat ik alleen op de kamer moest, enfin, meneer Bent was al van plan met mij de kamer te delen zodat ik niet alleen zat, ja nou dat had ik hem eigenlijk voorgesteld maar nu je hier toch bent, zou dat maar een vreemd idee zijn geweest feitelijk.” Ratelde Steven snel.
Bent? Waar is hij? Ik keek rond me heen, lette niet meer op wat Steven zei.
Zijn ogen vingen mijn zoekende blik op, ik vond Bent, en zijn haar was grijs!
Vandaar dat ik hem niet meteen herkend had. Automatisch liep ik naar hem toe, ik moest mij toch melden zeker?
“Ah! Jack, je bent er, ik had jou net nodig, kom even mee.”
“Je haar!” zei ik stom met een iets wat te enthousiaste stem?
“Vindt je het mooi?”
“Het staat je,” antwoordde ik en volgde hem, onderweg trok Bent speels aan Stevens arm als teken dat hij ons moest volgen. Ik werd even jaloers.
Wanneer wij wat verder van de klas groep stonden stopte Bent met stappen en richtte zich tot ons: “Ik heb een telefoon van Arie zijn ouders ontvangen en ze hebben gezegd dat hij jammer genoeg niet mee kan en –“
“Waarom niet eigenlijk?” Werd Bent onderbroken door mijn vriend.
“Om bepaalde redenen,” hij haalde zijn schouders op, “het gaat erom dat ik op u aanvraag Steven bij jullie op de kamer kom slapen, maar alleen in de boot!”
Stilte.
“Okée?” klonk Stevens stem vragend.
Ik, ik was blij.
“Maar ik moet jullie wel iets zeggen, ik wil niet dat jullie u ongemakkelijk voelen maar ik vindt dat jullie moeten weten dat ik homoseksueel ben.’
Ik merkte hoe Stevens gezicht vervormde.
Bent keek mij kort aan, bleef uiteindelijk hangen bij Steven, “als je daar problemen mee hebt moet je het maar zeggen, ik begrijp dat volkomehen ehum!” Bent kreeg plots last van een droge hoest, herstelde zich, “sorry, heb wat last met mijn ademhaling, beetje verkouden” glimlachte hij. Keek Steven aan.
“N, nee,” antwoordde Steven twijfelend.
Gerustgesteld sloot Bent even zijn ogen, bekeek ons: “Maar maak jullie maar geen zorgen, ik heb een vaste vriend en beide van jullie zijn niet mijn type.” Lachte hij en het viel op dat Steven inderdaad meer op zijn gemak werd.
Ik daarentegen voelde mij… gekwetst? Ik wist niet hoe ik het juist moest beschrijven, opnieuw jaloers misschien, teleurgesteld? Hoezo ik was zijn type niet.
“Jack?”
Ik keek op.
“Je bent er toch ok mee hé? Je kijkt wat gefrustreerd,” Bents lippen krulden mooi omhoog.
‘Ja, ja, zeker,” reageerde ik snel.
“Mooi! Welkom aan boord dan!” Ontving ik een korte schouderklop.
Bent keerde zich om en liep met elegante passen terug naar de klas groep, stiekem bekeek ik zijn kont.
“Dat het mij nooit eerder is opgevallen.”
“Hum?” Ik keek naar Steven.
“Dat meneer Bent een homo is,” Steven leek erg van zijn stokje te zijn, “het is nochtans zo duidelijk!” vervolgde hij.
“Had je enig idee dat hij zo was, Jack?”
“Nope,” eigenlijk heb ik er nooit eerder aan gedacht, ik was veel te veel bezig met mijn eigen gevoelens, stel je voor als de man werkelijk hetero was geweest.
Wellicht had ik al lang door dat hij homo was, zonder het zelf te beseffen…
“Waarom gaat Arie Punter niet mee denk je?” Worden mijn gedachten verstoord.
“Ik zou het niet weten, ik vind het wel super jammer!”
“Jah, stel je eens voor hoeveel plezier we samen zouden kunnen hebben!”
Ik grijnsde, “sowieso dat Arie Punter onze boot zou laten zinken.”
“Hahah jaa we zouden dan allemaal met de reddingsbootjes terug moeten keren”
“Nee, nee Bent zou ons naar Amerika laten peddelen!”
“Hahah ja! Na dat hij zoveel moeite had gedaan om deze reis te organiseren zou zelfs een zinkende boot hem niet tegenhouden.”
Beiden keken we naar de drukke Bent in de verte, hij was met een één of andere oudere man aan het praten, discussiëren liever gezegd, ik had geen idee waar hij het over zou hebben.
Ik verstopte mijn handen in mijn zakken. Ik hield niet van wachten.

Bent riep de groep bijéén op het moment dat ik gezellig mijn kont op de vloer had genesteld, eindelijk mochten we ons gaan inchecken!
Ik werd wat nerveus, had ik alles wel mee?
“Spannend hé!” Las Steven mijn gedachten.
“Jaah,” zei ik met een lach, “we gaan naar Amerika!”
De glimlach zat nu ook op Stevens lippen.

Toen wij eindelijk ons allemaal hadden ingecheckt en onze tassen duizend keer gecontroleerd werden was het nog wachten tot we onze boot op mochten.
Ik zat op een onhandige stoel naast Steven en links van mij bevond Melissa zich, dat geheel terzijde. Ik had me daar neergezet, expres om zo een goede zicht te hebben op Bent, die tegenover ons zat op een andere rij stoelen.
Man hij zag er goed uit! Zeker met dat nieuwe haar kleurtje, het contrasteerde mooi met zijn zwart opgemaakte ogen. De man had weer iets nieuw aan, ik wou dat ik ook zoveel kleren had! Elke dag keek ik uit naar hoe hij er die dag weer zou uitzien, die jongen was echt vreemd, speciaal.
Ik kon niet wachten om met hem en Steven op de kamer te liggen!
Ik kon niet wachten tot ik Bent in zijn slaapkledij kon zien.
Ik kon niet wachten tot ik hem zonder make-up en die bewerkte haren kon zien.
Ik kon niet wachten tot ik hem stiekem ‘s nachts kon bekijken.
Ik kon niet wachten tot ik een excuus zou verzinnen om bij hem te komen liggen.
Ik kon niet wachten om bij hem te zijn, in zijn armen, geliefkoosd, verliefd, buiten mijn zinnen, licht in mijn hoofd, opgewonden, van hem houdend.

Ik keek zo onopvallend mogelijk terug naar Bent, gelukkig was hij volledig gefixeerd op de folder dat hij las.
Weetje wat hem zo mooi maakte?
Dat hij het verdomme zelf niet besefte hoe vervloekt goddelijk hij wel niet was!
Ik observeerde hem verder, ik wou dat ik kon inzoomen op het gezicht, om in detail te zien hoe hij zijn lippen af een toe likte, om ze nat te maken, hoe hij met zijn lange vingers het haar uit zijn zicht haalde. Ik slikte kort op het moment dat hij droog aan zijn kruis krabde, en een pagina oversloeg in die stomme folder.
Bent stak zijn hand tussen zijn gekruiste benen, o gott wat had ik nu zin om naar hem toe te gaan, gewoon erbij. Ik wou zijn typische geur weer opsnuiven, zijn lichaamswarmte voelen.
Hij was zo dichtbij!
“Jack, waar denk je aan?”
Een spontane sprong in de lucht, ik verschoot!
“Wat?”
“Dude, je hebt een stijve in je broek!”
Wat? Shit! Niet alweer!
“Waar kijk jé naar?” verdedigde ik mezelf verontwaardigd.
“Komaan, je zit al minuten lang voor jezelf te staren en je bekken bijna naar voor te duwen, je kan er niet naast kijken!”
“Shit! Help mij dan Steven!”
“Hoe wil je dat ik je help? Ga naar de wc kot of denk aan iets anders!”
Zonder nog iets te zeggen pakte ik een reclameboekje uit Stevens armen en terwijl ik ze zo subtiel mogelijk voor mijn kruis hield, spurtte ik naar de plee.
“Is alles goed met hem?” Hoorde ik Bent nog vragen vanuit de verte. Opgelucht dat ik was, toen ik het bordje met ‘WC’ had gevonden, ik liep erheen en sloot mij op in één van de kotjes.
Verdomme Jack!
Verdomme!
Verdomme!
Ik opende mijn gulp en stak mijn hand in mijn broek, gott! Ik sloeg mijn hoofd achterover, “aach!”
“Jack?”
Verdomme!
“Jaa, aah?” kreunde ik, het was Bent weer die aan de andere kant van de deur stond, herkende ik aan de zachte stem.
“Is alles goed?”
Ik beet op mijn lip, “uhuuh!”
“Zeker?”
“Jaaaah!” klonk ik wat geïrriteerd.
“Als je u niet goed voelt moet je het zeggen, dan nemen we wel aan latere rit.”
“Ik voel mij goed, ga nou weg!” mopperde ik, oeps, was dat te grof?
“Sorry, ik ben gewoon bezorgd, ik zal je laten.” Gelukkig klonk zijn stem ok.
De stappen werden langzaam zachter, ik kon mijn zaak hier eindelijk afmaken.
Oh Bent!

Afbeelding
Cherry
Balpen
Balpen

AAAAAH! ^^ ik vind je verhaal erg spannend om te lezen, steeds ook dat hij opgewonden raakt XD
En ik snap precies wat hij bedoelt =: )
VERDER!!! ;)
- Jane Austen -
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Dankje voor je reactie :)
Hier is het volgende deel!
:angel

Deel 8
Eindelijk zaten we op het boot, toen wij de massa volgden om met de trappen binnen te gaan zag ik voor het eerst zo’n gigantische ding in het echt! Ik zou het eerder een schip noemen dan een boot, het was kolossaal!
De kamer waarin ik, Jack en Bent bevonden was minder indrukwekkend dan ik had verwacht, maar dat lag aan de klasse, er waren er twee, we zaten uiteraard in de tweede, om onze kosten wat te beperken, het ging toch maar om een rit heen en terug en geen vakantiecruise.
In de kamer trof ik drie bedden naast elkaar, verspreid langs de lengte van de muur, een grote kleerkast, een bureau met een spiegel, een kluis, en twee stoelen. Daarnaast was er nog een deur die naar de badkamer en toilet leidde. Stiekem juichte ik dat de bedden zich in dezelfde ruimte lokaliseerden en je de kamer niet bepaald ruim kon noemen.
Het betekende dat ik Bent dag en nacht van heel erg dichtbij zou zien!
Omdat ik als eerste binnenkwam dropte ik mijn spullen op het laatste bed tegen het raam, of misschien kon ik het bed in het midden nemen? Toen ik omkeek was het al te laat, Steven had het bed al ingepikt.
Ik zette me op mijn bed, met mijn rug leunend tegen de muur van het raam om zo naar de rest te kunnen kijken.
Bent en Steven waren druk bezig met hun spullen uit te pakken, ik was nieuwsgierig naar wat Bent allemaal zou meegenomen hebben. Ik denk dat ik het goed zal kunnen redden hier, zo met hem. Ik was het namelijk al lang gewoon dat hij altijd zo mooi stond te paraderen in de klas, dat ging ik wel overleven, aleja, wat kon Bent doen om mij opgewonden te krijgen? Ja, veel maar zolang hij dat niet express deed zou ik me perfect kunnen inhouden, daar was ik overtuigd van.
Ik besloot om ook te gaan uitpakken, niet al mijn spullen maar zaken die ik bijna dagelijks zou gaan gebruiken, een handdoek, een aantal onderbroeken, sokken, tandenborstel en tandpasta,…
Ik bracht het meeste materiaal naar de badkamer en bestudeerde de ruimte, het was redelijk klein, er stond geen bad maar wel een douche met glazen deuren, een lavabo ook met een spiegel en uiteraard ook een toilet, ik keurde het goed. Ik was geen moeilijk mens.
Ik liep terug.
“Waar is Steven?”
“Op verkenningstocht” antwoordde Bent wat afwezig, terwijl hij zijn kleren aan het opvouwen was.
“Duuus,” ik schoof wat dichter bij hem, “wat moeten wij al die tijd eigenlijk doen?”
Hij keek mij aan, een kriebel vulde mijn buik kort, “Geen idee,” hij haalde zijn schouders op.
“Je voorbereiden op de examens?”
“Ik heb niets mee.”
“Slim, lees een boek?”
“Welke?”
“Ik heb een boek van Sherlock Holmes mee, als je die wilt lezen?”
“Is hij leuk?”
“Ik zou het anders niet meegenomen hebben, het is geniaal!” Enthousiast greep Bent plots naar zijn andere tas en toverde daar een boek uit, “deze noemt een studie in het rood, een aanrader.”
“Als u het zegt” glimlachte ik en nam het boek aan.
“Staat daar een douchecabine?” Hij wees met zijn vinger naar de badkamer. In mijn hoofd dacht ik: man dat was een ‘gay move’, “Ja.”
“Perfect, ik ga snel een warme douche nemen want ik heb het gevoel dat ik onderkoeld ben.”
“Oké” haalde ik mijn handen in de lucht.
Het was ondertussen al midden februari en de kou stond op zijn hoogtepunt, dat aanschuiven om de boot binnen te gaan heeft een moment geduurd waardoor we het inderdaad erg kou kregen, dat even ter zijde.
Mijn ogen werden groot wanneer de man nonchalant zijn T-shirt uittrok, door de kamer wandelde om zijn handdoek uit zijn valies te trekken en naar de badkamer liep, mij een korte blik achterlatend.
Shit.
Weetje nog wanneer ik daarstraks dacht dat ik het perfect zou redden met Bent in een dezelfde kamer?
Wel vergeet dat maar, ik had het mis!
Man wat was dat voor een mooie lijf!
Ik slikte, ik moest zo snel mogelijk mijn gedachten verzetten! Als mirakel verscheen Steven in de deuropening, “Jack! Je moet echt meekomen!”
“Wat?”
“Nu!” Steven greep mijn arm beet en trok me mee de gang op, trappen omhoog, nog een gang, links, rechts, deur, gang, “waar gaan we heen?”
“Man, er is een bitchfight! Tussen twee hete wijven! Sneller, anders missen we het!”
Ik was precies toch liever achtergebleven op de kamer.
Steven duwde nog een deur open en een massa mensen stonden met hun rug naar ons, Steven trok mij een weg naar voor en daar gebeurde het, twee vreemde vrouwen, allebei met erg lang blond haar waren naar elkaar aan het schreeuwen terwijl ze werden tegengehouden door een hoop andere mensen. “Daarnet waren ze nog op de vloer aan het vechten!” Baalde Steven luidop, ik lachte om zijn reactie.
Hij porde mijn zij met zijn elleboog, “Check haar borsten!”
“Geweldig!’ Acteerde ik, bekeek al de gezichten die er stonden. Wie weet zat er een mannelijke schoonheid aan boord.
Een paar mannen in uniform doken plots op, met serieuze gezichten haalden ze de twee vrouwen weg en probeerden de ramptoeristen uit elkaar te drijven.
“Pretbedervers!’ brulde Steven.
“Kom,” nu was ik degene die Steven mee trok weg van de mensen.
“Nee!”
“Waarom?”
“Ik heb hier afgesproken met Michel en Rachel!”
“Wie zijn dat?”
“Twee wijven waarmee we ons gaan amuseren!”
Ik liet zijn arm los en schudde mijn hoofd, “Oh nee ik ga niet mee!”
“Waarom niet? Dude, zo een kans krijgen we geen twee keer!” Stevens stem klonk verontwaardigd.
“Nee, ik voel mij niet zo goed, ik heb er geen zin in.” Probeerde ik.
“Ahaaa! Ladies!” Een duw tegen mijn schouder.
“Aaauw!” Ik wreef op de pijnlijke plek.
Ineens pakte Steven mijn nek vast en fluisterde: “Alsjeblieft, doe mee het wordt leuk!” Na deze woorden keerde hij zijn aandacht volledig op de kortgerokte meisjes. Ik nam daar gebruik van en wist te ontsnappen.
Oef, dat was nipt!
Oei.
Ik keek rond, hoe kwam ik nu weer terug naar mijn kamer?

Gelukkig kwam ik een persoon tegen aan wie ik de weg kon vragen op het moment dat ik absoluut verdwaald was, en na een paar keer misgelopen te hebben stond ik uiteindelijk voor de kamerdeur. Ik twijfelde even of ik beter niet zou kloppen, aangezien, … je weet maar nooit. Ik klopte toch voor de zekerheid.
Geen antwoord.
Ik klopte opnieuw.
Ik wachtte.
Schielijk vloog de deur open, ik schrok. “Had je geen sleutel mee?” Bent had geen gram make-up op!
“Jawel,”
Hij bekeek me vreemd.
“Ik dacht, het is beleefder om te kloppen?” Ik toverde een lieve lach.
“Hmm, dat weet ik niet zo zeker, mij uit de douche laten stappen enzo,” Bent deed de deur volledig open, een handdoek sierde zijn middel, druppeltjes water liepen langs zijn tedere lichaam, “kom je nog binnen of blijf je daar zo staan?”
Afwezig deed ik wat hij vroeg, hoorde hoe Bent achter mij de deur dicht deed, ik draaide me naar hem toe, “oeps?”
Bent grijnsde, “kom in het vervolg gewoon binnen.”
Ik knikte, probeerde mijn ogen van zijn handdoek weg te houden. Hij zag er zo vreemd uit zonder de donkere ogen en het haar dat altijd in model stond, maar ik moest toegeven, hij zag er net zo knap uit, misschien iets feller nu hij alleen met dat stukje stof stond waarin het begin van zijn liezen duidelijk op het lijf waren getekend.
“Ik ga me, eh verder afdrogen,” zei Bent, ik merkte dat hij zich duidelijk ongemakkelijk begon te voelen. Ja logisch Jack als iemand zo naar je zat te staren en praktisch over te kwijlen!
“Het is vreemd,” hield ik hem tegen, gewoon om hem op gemak te stellen, en ik vond het nogal aangenaam, dit, hier, nu.
“Wat is vreemd?” Bent nam nog een handdoek en wikkelde zijn haar erin.
Ik duwde mijn hand in mijn taille, deed een poging om zoveel mogelijk zelfvertrouwen uit te stralen, en zei: “Jij,” hij keek mij recht aan, “zo naturel!” forceerde ik.
Hij wreef over zijn onderarm, zijn huid werd ondertussen versierd met kippenvel van de frisheid in de kamer, “Tja.”
Ik glimlachte als een debiel, ik wist niet wat ik moest zeggen.
“Ik ga me –“ En de knappe man liep terug naar de badkamer.
Man, man man hoe ging ik het ooit overleven?

Toen het al donker werd en we ons klaarmaakten om te gaan slapen lag ik in mijn bed, te wachten op mijn beurt om de badkamer te gebruiken.
Ik had mij in een deken gewikkeld omdat het nu echt koud begon te worden in ons kamer, ik hoorde Bent luid hoesten, hij zat achter de kleine bureau iets te schrijven. Ik fixeerde mijn blik op de deur.
Ik denk dat ik het eng zou vinden moest iemand mij constant bekijken, tenminste als ik die persoon niet knap vond, vandaar dat ik dus nu niet naar hem staarde.
Steven liep de badkamer uit en riep vrolijk: “Next!”
Nu keek ik naar Bent, “Ga maar, ik zit hier goed.” Hij lachte dankbaar.
“Ik ben zo klaar,” vlug stond hij op en verdween achter de deur.

De man was echt knap,
In mijn hele leven had ik nooit iemand zo mooi als hem ontmoet, zelfs Adam Lambert kon niet tippen aan hem besloot ik.
Ik vroeg me af:
Hoe zou het zijn om zijn lippen te proeven, om hem te zien genieten?
Geluk overspoelde mijn lichaam toen ik dacht aan hem en mij, samen. Misschien moest ik het er gewoon op wagen? Hem op een keer zoenen! Trouwens hij is niet echt een leerkracht, hij is een vervanger, wat had ik te verliezen? Als hij kwaad zou worden zou hij toch sowieso weg gaan als Meneer Roeck terug genezen was, we zouden elkaar nooit meer zien en ik zou van mijn kurieusheid af zijn, van mijn lust.
Dat was het ergste scenario wat ik me kon bedenken, in het beste geval zouden wij samen kunnen zijn! Hij zou mijn kus beantwoorden en ik ging me de gelukkigste mens op de wereld voelen.
Ja, dat ging ik doen, ik waagde het erop!
Het gedachte maakte mij lichtjes nerveus, enthousiast, sprak mij moed in.

Afbeelding

Afbeelding
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Sorry voor het lange wachten! ik had het wat druk enzo maar hier is het volgende stukje!
ik zal ervoor zorgen om het volgende deel zo snel mogelijk te posten :angel
veel pelzier!

Deel 9
Ik dacht dat de eerste dag op de boot reeds voorbij was en ik wakker zou worden samen met de ochtendzon, niets was minder waar. Toen het middernacht werd begon het zwaar te onweren waardoor de boot mee met de golven bewoog.
Resultaat: Jawel, ik werd zeeziek.
Zo misselijk als wat sprong ik mijn bed uit om de toilet te bereiken, net op tijd wist ik bij de pot te raken voor ik al mijn maaginhoud naar buiten kieperde. De braakneigingen verminderden gelukkig toen mijn maag lichter begon te wegen.
Al duizelend trok ik mezelf recht om bij de lavabo mijn keel te kunnen spoelen, degoutant gewoon!
Ik spatte nog wat frisse water over mijn gezicht en wankelde terug naar mijn bed.

Ik sperde mijn ogen open, ik kon plots niet meer in slaap vallen hoewel ik erg moe was, de boot bleef vervelend bewegen en de misselijkheid leek wel terug te komen.
Verdomme!
Ik stond op en liep door de donkerte naar mijn ondertussen erg vertrouwde wc. Terwijl ik liep botste ik met mijn voet op één van de reiskoffers, vervloekte het fluisterend en deed de deur met een luide klap open om op tijd te zijn!
Ik kotste weer! Hoe was het mogelijk!
Mijn handen klampten zich vast aan de randen, ik voelde hoe kippenvel mijn voorovergebogen rug begon te bedekken, ik kreeg het enorm koud en mijn armen trilden van vermoeidheid.
Onverhoeds voelde ik een warme hand op mijn schouder.
Ik was nog steeds aan het overgeven, zelfs mijn ogen begonnen te tranen. Het hoesten was het laatste wat ik deed voor het misselijke gevoel uiteindelijk wegebde.
Een handdoek werd voor mijn gezicht geschoven, ik pakte het meteen aan en veegde mij mond proper, ik keek om.
“Gaat het?” Vroeg Bent met halfslaperige ogen.
Ik ontspande mezelf, door mijn rug tegen de muur te laten steunen: “ik denk dat ik ziek ben.”
Hij voelde aan mijn voorhoofd, zijn blik bestudeerde me intelligent van kop tot teen, “je bent zeeziek.”
Bent stond recht, “ik weet er iets op tegen, ik ben zo terug,” mompelde de lieve man zachtjes en liet mij achter.
Ik wachtte even en besloot om toch terug in mijn bed te kruipen.

Ik hoorde hoe de deur weer open ging en Bent stil naar binnen liep, richting mij!
“Voila mijn schat, stop deze maar in je oor en dit eet je op en dit moet je slikken, hier heb je ook nog een glaasje water erbij,” een hele hoop spullen vlogen op mijn schoot, ik stopte de oordopjes in mijn oren, ik at wat van de gember en slikte een pilletje in.
“Dankje,”
“Alé, ga nu maar terug gaan slapen, dat is gezond.”
Braaf luisterde ik, ik zakte in mijn warme deken en sloot mijn ogen. Ik moest stiekem glimlachen toen ik Bents hand nog over mijn wang voelde strijken.
Ik herhaalde de gebeurtenis steeds weer in mijn hoofd, hoe onschuldig en logisch het ook mocht zijn, zelfs zoiets maakte het moment magisch!
Uiteindelijk viel ik in slaap.

De felle zonlicht maakte me wakker, lui opende ik mijn ogen en rekte me uit. Mijn keel voelde wat droog aan maar voor de rest was ik in orde, mijn misselijkheid leek al lang achter de rug te zijn.
Ik keerde mijn blik naar de deur die plots dichtsloeg.
Bent stond voor de deur, reeds opgemakt, aangekleed en met een plateau in zijn handen waar allerlei doosjes stonden.
Hij merkte dat ik wakker was en begroete me met een warme glimlach, automatisch lachte ik terug.
“Hey sunshine!” Hij ging op mijn bed zitten en legde het plateau op de grond.
Ik genot heimelijk van zijn aanwezigheid, zo dichtbij.
“Heb je het tegen mij?” Vroeg ik sarcastisch, krabbend door mijn haar. Ik was niet bepaald een vrolijk iemand ’s ochtends, hoewel Bent dat wel wist te veranderen nu.
“Wie anders, de andere slaapt als een beer!” Grapte bent en bukte zich even om één of ander doosje van de plateau te nemen. Ik keek gefascineerd toe hoe hij die open prutste.
“Das voor u!” Zei hij wanneer hij merkte dat ik er naar keek.
“Wat is het?”
Bent viste eindelijk een pilletje uit de doos en gaf die aan mij: “om te voorkomen dat je zeeziek wordt.”
Ik nam het medicijn zó aan dat mijn vingers Bents hand zachtjes wisten aan te raken.
“Hoe voel je je nu?”
“Dat gaat wel, ik ben erg moe,” zei ik maar, weer om zijn medelijden te krijgen.
“En het is koud!” Smeet ik er maar bij.
“Ik zal vragen of ze de verwarming niet kunnen aanzetten,” Bent maakte een poging om recht te staan, maar ik hield hem meteen tegen door zijn hand op tijd vast te grijpen.
Verbaasd keek Bent mij aan. Waar haalde ik de moed in hemelsnaam vandaan? Ik liet zijn hand los.
“Nee, niet weggaan!”
“Aaawh, wil je niet alleen achterblijven of wil je niet dat ik wegga?” Vroeg Bent met een liefkozende, plagende stem.
Ik voelde hoe mijn wangen begonnen te blozen: “ik wil niet dat je weggaat,” herhaalde ik moedig.
“Ooooh wat zijn we een slijmbaal vandaag!” Riep Bent vrolijk uit en sloeg onverwachts mijn deken open.
Ik kromp ineen, “Ben je gek? Ik heb het koud!”
“Awel, ik los het op,” mompelde Bent en kroop tot mijn verbazing naast mij, mijn bed in.
Oh mein gott.
Ik kneep even mezelf om er zeker van te zijn dat ik niet droomde.
“Kom hier je!” Fluisterde Bent speels.
Hij smeet het deken terug over ons heen, sloeg zijn linker been over de mijne, net als zijn arm en trok mij dichter tegen zich aan.
Ik, ik wist niet wat mij overkwam. Wat deed hij nou? Ik was helemaal van slag, ik voelde mij licht in het hoofd, mijn maag keerde zich telkens weer om.
Ik voelde de kleinste knoopje of rits tegen mijn rug duwen, zijn warmte dat doorheen de stoffen drong.
Ik schrok toen hij zijn kin in mijn schouder duwde waardoor zijn wang tegen de mijne plakte.
En werd duizelig van het heerlijke gevoel in mij.
“Is het zo al wat warmer?” fluisterde Bent, terwijl hij mij nog steeds vasthield tegen zijn lichaam.
Ik wou iets zeggen maar de brok in mijn keel hield me tegen, ik mocht op zo’n moment niets fout opmerken, ik moest gewoon genieten.
Ik kon perfect zijn rustige ademhaling horen, zijn vingertoppen streelden spontaan maar aangenaam over mijn blote borst. Waarschijnlijk een natuurlijke houding voor hem, een marteling van gevoel voor mij. Ondertussen moest ik hard op mijn lip bijten om de controle over mezelf niet te verliezen.
Een zoen in mijn haar.
“Kom, we moeten opstaan.”
“W, waarom?” stotterde ik.
“Hoe langer je in je bed blijft liggen, hoe vermoeider je gaat zijn.” Antwoordde Bent en ging zitten. Jammer dan. Als het aan mij lag zou ik voor de rest van mijn leven in deze positie blijven liggen, in Bents armen.
De koude lucht bezorgde mij kippenvel wanneer Bent het deken opensmeet en er uitsprong, ik kreunde protesterend.
“Kom, kom wij moeten gaan ontbijten!” Probeerde Bent.
Ik bleef koppig liggen, “nee ik ben veel te moe.”
“Dat is een flauwe excuus, kom op!” Bent wandelde snel naar de kleerkast en haalde daar de eerste de beste t-shirt en broek uit, hij smeet ze naar mij.
“Het is niet eerlijk! Waarom mag Steven nog wel in zijn bed blijven?”
“Hij heeft deze ochtend al ontbeten en ligt terug in zijn bed, in vergelijking tot andere.”
Met tegenzin trok ik de kleren aan die Bent net op mijn bed had gegooid, sprong eraf en liep al volgend naar de cafetaria.

Een paar van mijn klas waren al op en zaten gezamenlijk rond de tafel te eten, de geur van verse brood en koffie deed me ook honger krijgen en liet me mijn vermoeiende gevoel achterwege.
Vrolijk schoof ik een stoel bij tussen Melissa en Saskia nadat ze me vriendelijk begroet hadden en plaats maakten voor mij.
Ik wou terug gaan rechtstaan toen ik door had dat er nog geen eten voor mij lag om naar de buffet te gaan maar Melissa hield mij tegen: “En?” Vroeg ze nieuwsgierig.
“Wat en?” Glimlachte ik.
“Hoe is het om met meneer Van Daele op dezelfde kamer te liggen?” fluisterde ze.
Onbegrijpend keek ik haar aan, “oh bedoel je Bent?”
De beide meisjes giechelden, “je noemt hem bij zijn voornaam nu?”
Ik haalde mijn schouders op, “dat moesten we toch van hem? En trouwens, waarom vragen jullie dat?”
“Wel, heeft hij het over één van ons gehad?” Vroeg Saskia met twinkelde oogjes. Nu begreep ik het, de meisjes hadden een oogje op hem, net als ik. Ik schudde nadenkend mijn hoofd, “Hij heeft wel soms eens over de ‘klas’ in het algemeen gehad, dat wel.”
De meisjes trokken allebei meteen een ontevreden gezicht. Maar Saskia hernam zichzelf snel en stootte Melissa fleurig aan, “jamaja, Melissa, denk je dat als hij ons zag zitten het aan Jack zou vertellen? Als ik hem was zou ik dat in ieder geval als geheim houden, aleja, zoeits zeg je toch niet tegen een leerling?”
“Je hebt helemaal gelijk en … -“ Melissa werd verstoord door een stoot van Saskia, Bent liep naar onze tafel toe, hij kwam terug van de buffet.
“Jack, als je nu weggaat gaat hij misschien tussen ons zitten!” Fluisterde Saskia enthousiast en keek mij smekend aan, ik rolde met mijn ogen. Zonder iets te zeggen stond ik op en liep zelf naar de buffet. Hm, ik had veel zin in een koffiekoek!
Toen ik terugkwam ging ik bij de jongens zitten. Subtiel keek ik rond de tafel, de meisjes zaten nog steeds alleen en Bent was nergens te bekennen, vreemd.
Ik was al helemaal opgegaan in mijn koek toen ik iemand plots naast mij voelde, ik keek om, lachte, het was Bent!
Met een gemene glimlach keek ik richting de twee meisjes. Ze negeerden mij jaloers.
Haha.

Deze avond kon ik weer geen slaap vatten, mijn hoofd bleef maar aan hem denken, aan wat er vandaag allemaal was afgespeeld.
Wie weet zag hij mij wel echt zitten! Hij was in ieder geval al homoseksueel. En vandaag kroop hij gewoon in mijn bed! Dat moet toch iets zeggen?
Ik sloot mijn ogen, snakte terug naar de moment.
Ach ik hou mezelf voor de gek, hij had een vriend, ik was een leerling, zijn type niet. Dat hopen was nergens goed voor, het zou nooit goed kunnen aflopen, ik zou alleen mezelf kwetsen.
Diep vanbinnen wist ik het antwoord wel, dit zou nooit iets worden!
Het kon niet.
Het mocht niet.
Mijn gedachten werden verstoord toen ik de deur plots zag opengaan en Steven de kamer zien verlaten. Waarschijnlijk weer op meidenjacht.
Aaach! Waarom was ik ook niet gewoon verliefd op een meisje?
Typisch, het moest mij maar eens overkomen.
Misschien…
Gott, het is stom om mijn gevoelens voor Bent te ontkennen. Hij wist zoveel los te maken in mij, ik voelde zoveel voor hem. Ik hield van hem!
Ja ik was verliefd, hopeloos verliefd.
Misschien…

Afbeelding
Elise
Potlood
Potlood

Aaah schrijf verder :D
Ik zit echt helemaal in het verhaal. Ik voel gewoon de kriebels in mijn buik op sommige stukjes :P
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Dankje voor je leuke reactie!
Hier is het volgende deel ^^
hope you like it =D

Deel 10
Met de rug van mijn hand wreef ik mijn ogen open.
Door de felle zonnestralen wist ik dat het al ochtend werd, ik had een gevoel dat ik de hele nacht niet had geslapen, mijn gedachten waren al die tijd op volle toeren aan het draaien, ik kon ze niet doen stoppen!
Maar ik voelde mij goed, gelukkig.
Of het nu kwam dankzij het vrolijke karakter van de kamer die opgelicht was met de zon, of door Bent die lieflijk in zijn bed lag te doezelen. Wat allebei een plezier voor mijn ogen bezorgde.
Ik keerde mijn hoofd naar de wekker: ‘05:27’ lees ik af.
Ik vond dat het veel te vroeg was, sloot mijn ogen en keerde me naar mijn andere zij.

Ik draaide me weer, en weer en weer tot ik mijn ogen terug opensperde. Het was hopeloos om nog in bed te blijven liggen, ik zou toch niet meer in slaap vallen.
Klaarwakker verliet ik mijn slaapplaats en greep een grote handdoek om ermee naar de badkamer te gaan. Ik schopte mijn boxer uit, bekeek mezelf kritisch in de spiegel en kroop de douchecabine in.
Daar genoot ik van het warme water dat deugdzaam over mijn lichaam liep, ik dacht aan Bent voor de zoveelste keer. Dat hij daar nu hulpeloos in zijn bed sliep, nietsvermoedend. Eigenlijk kon ik ervan gaan profiteren en hem gewoon bekijken zonder dat ik zelf betrapt zou worden.
Gott!
Ik werd misselijk van mijn eigen gedachtes, ik leek wel een maniak.
Toch waste ik mezelf sneller dan normaal, mijn gedachten dat het fout was negerend. Ik wou Bent zien, en daarmee uit. Niemand zou het toch merken, en hoeveel kansen zou ik in mijn leven krijgen om zo iets moois aan te schouwen.
Gauw trok ik propere kleren aan en deed mijn haar goed, ik zag er goed uit vandaag en dat maakte mij zelfzekerder.
Toen ik de badkamer uitwandelde richtte ik mijn blik direct naar de slapende Bent. Ik zette een paar stappen dichterbij, merkte dat Steven niet in zijn bed lag. De jongen was vermoedelijk bij één of ander meisje blijven slapen zijn. In ieder geval, dat werd één van de motieven om te denken wat ik anders nooit zou durven denken.
Zou ik?
Zou ik het doen?
De gedachte liet mijn handen tintelen, maakte me week in mijn knieën. Ik kreeg het nogal benauwd.
Licht gebogen - om mij zo klein mogelijk te maken – liep ik op mijn tippen naar het bed waar Bent op lag, héél traag en zachtjes plaatste ik mijn kont op de rand ervan.
Ik observeerde de jonge man.
Hij lag in een diepe roes, dat kon ik merken aan zijn zwaardere ademhaling. Het deken wist juist de tepels te bedekken waardoor al de rest erg mooi geaccentueerd werd; de botten die soms uitstaken, bruine kleine vlekjes sierden zijn huid hier en daar. Zijn haar lag in de war, ik wist nog zwarte oogpotlood van gisteren op te merken.
Ik beet op mijn lip, hoe kon ik een jongen in hemelsnaam toch zó mooi vinden? Zo adembenemend, zo fraai, fijn, zo knap, lief, oogverblindend, prachtig, riant, schitterend, schoon, lief charmant, aanlokkelijk!
Allemaal synoniemen van mooi! Ik moest ze wel allemaal gebruiken om mijn gevoel voor hem proberen te beschrijven, en daarmee was dat nog niet voldoende om te vertellen wat ik van hem vond, wat ik voor hem voelde.

Zou ik?
Niemand die erachter zou komen.
Ik wou het doen.
Meer dan wat dan ook op deze wereld. Wat had ik te verliezen trouwens?
Lieve God, wat wou ik toch zó verschrikkelijk graag zijn lippen proeven!

Ik maakte een vuist in mijn handen om al de moed en kracht bijéén te zoeken. Ik moest het doen! Anders zou deze moment mij voor de rest van mijn leven blijven kwellen.
Voorzichtig verzette ik mezelf wat dichter bij hem. Ik voelde mijn hart tekeergaan, het zweet brak mij uit.
Ademinhoudend plaatste ik mijn beide handen langs de weerskanten van Bent, ik hield mijn gezicht op zijn ooghoogte. Sloot mijn ogen even door het draaierige gevoel.
Met een knal vloog de deur plots open, een opgewekte Steven tekende zichzelf in de kamer. Verdomme! Ik schrok me dood!
“Hey Jackie ik heb hier drie hete wijven en ik zweer het ze, -“ Met grote ogen bekeek Steven mij. IK begon te gloeien als een lamp van de schaamte! Ik moest mezelf uit deze situatie redden. Wat mij trouwens ook vooral bezighield was dat Steven veel te luid was wat Bent elk moment kon wekken.
“Sssshttt! Het is niet wat het lijkt!” fluisterde ik, nog steeds in dezelfde positie.
“Beuh ik wil het niet eens weten,” zei Steven afkeurend en verdween uit het scenario.
Ik kneep mijn ogen dicht wanneer de deur met een klap dichtsloeg! Shit! Snel richtte ik mezelf terug tot Bent.
Wiens ogen tot mijn grootste spijt en angst reeds open waren en mij onbegrijpend aankeken.
Zijn blik bezorgde mij een trilling.
“Maar ik wil wel weten wat je van plan was,” klonk Bents ochtendstem, zijn halve glimlach stelde mij wat meer op gemak.
Ik sloeg mijn ogen neer, ik wist dat ik de waarheid onmogelijk kon vertellen, maar liegen wou ik ook niet doen. Ik kon nu toch niet meer terug.
Ik zuchtte opvallend en zette me recht, zodat mijn gezicht niet meer boven de zijne hing: “Ik denk, ik eh, ik twijfel Bent.”
Hij zweeg, gaf me de ruimte om te nadenken over mijn woorden.
Ik maakte mijn lippen even nat, keek hem zielig aan, “ik denk dat ik homo ben.” Voila, het was eruit.
Ik schrok kort toen hij mijn onderarm vastnam, hij lachte vertederd.
“Je denkt dat?”
Ik knikte, “i, ik wou weten of het wel zo was, een soort bevestiging snap je?” nu durfde ik hem niet meer in zijn ogen aan te kijken.
“Het klinkt misschien vreemd maar mag ik je zoenen?” Ik bewonderde mijn eigen moed! Het floepte er zomaar uit. Ik was enorm nieuwsgierig naar zijn reactie.
“Maar, je hebt geen gevoelens voor mij hé?” Vroeg Bent, nog steeds wat verbaasd.
Ik schudde van neen, de man had al genoeg informatie om te verwerken. “ik ben gewoon nieuwsgierig, je weet wel.”
Tot mijn verbazing haalde Bent zijn schouders gewoon op en zei: “Goed dan, doe maar.”
Ik had eerlijk gezegd een lange preek verwacht met het resultaat dat ik het niet mocht doen, maar dit, dit had ik dus absoluut niet gedacht! Het was wilder dan mijn wildste dromen over hem!
Hem zoenen zonder dat hij het zou doorhebben deed al zoveel met mij, hem zoenen terwijl hij zelf er bewust van is, is gewoon, … tja, bestond daar een woord voor? Het was onbeschrijfbaar!
“Zomaar?” Kon ik het niet laten.
“Maak je geen zorgen, ik zal er heus wel tegen kunnen,” lachte Bent terwijl hij het deken wat meer over zichzelf trok.
Oh.
Mein.
Got.
Dit was het dan, het moment waar ik er zo lang naar verlangde! – In een vreemde situatie weliswaar, maar who cares? -.
Ik slikte even voor ik mijn hand als steun naast zijn gezicht plaatste, erg nerveus bukte ik me, langzaam sloot ik mijn ogen en kwam steeds dichterbij, heel traag.
Er ging zoveel door mij heen! Het was als een kickervaring.
“Je neemt echt wel je tijd heh, kom, zet je goed Jack,” verstoorde Bent plots al mijn bewegingen en gedachtes.
“Maar ik zit goed.”
“Nee niet waar, sla je been over mij, naar de andere kant,” beval de mooie man mij.
“Goed, en nu moet je je kont laten zakken.”
Ik belande met mijn billen op zijn onderbuik.
“Wel, is dat niet beter?” Een heerlijke grijns sierde zijn gezicht.
Ik knikte verlegen. Ik had een zwak voor zijn gezichtsuitdrukkingen, dat maakte hem nog dat ietsje theatraler, spontaner.
Ik zag Bent recht gaan zitten.
En opeens greep Bent met zijn hand de kraag van mijn hemd vast, ik zag hoe zijn gezicht steeds meer dichterbij kwam, en hij drukte zijn lippen ruw op de mijne.
Ik dacht dat het al voorbij was en wou mij terugtrekken maar hij hield mij nog steeds stevig vast.
Ik schrok wanneer ik zijn tong over mijn onderlip voelde strijken, twijfelde, en opende uiteindelijk lichtjes mijn mond.
Ik begaf het bijna wanneer zijn tong de mijne raakte, hoe hij arrogant op mijn lip beet en ze weer los liet om mijn tong terug te vinden. Ik kon er niets aan doen maar ik werd erg opgewonden door zijn rustige ademhaling en zijn perfect gecontroleerde bewegingen. Ik daarin tegen wist niet wat ik moest doen, ik had ook last van een zware ademhaling.
Ik genoot van zijn aanrakingen, zoals zijn linker hand die ondertussen van mijn kraag naar het vastgrijpen van mijn nek was overgegaan terwijl zijn andere hand mij bij de schouder vasthield.
Even dacht ik terug aan het moment waarop ik en hij op een bank zaten voor de schoolpoort, en toen ik viel met hem op mij, dat hij zijn knie in mijn kruis duwde, dit was mijn kans om wraak te nemen!
Met mijn verstand op nul gezet, schoof ik steeds naar beneden tot als ik met mijn kont op Bents bovenbenen zat, hij kuste me nog steeds dus dat schonk mij de moed om met mijn hand zijn kruis stevig vast te grijpen!
God weet waarom ik het precies deed!
Plots liet Bent mij los, ik opende mijn ogen. Hij duwde me zachtjes van zich af en ik liet mij dromerig naast hem vallen. Hij was vermoedelijk verrast van mijn handeling zo juist.
“En?” Klonk het na een korte stilte.
“Fantastisch,” antwoordde ik eerlijk, ik was nog steeds licht in mijn hoofd en dat ik naast hem lag hielp ook niet bepaald.
Bent zweeg een tijdje, dus ik zei ook maar niets. Ik had veel te veel plezier met het voelen van zijn arm tegen de mijne.

“Gott, Jack?-“ ik keek hem aan, “Je bent wel verliefd op mij, niet?”
Ik hoopte dat dit een teken was dat hij mij ook leuk vond, dus ik knikte. Het had geen zin om het te ontkennen.
Maar hij zuchtte, “waarom zei je dat dan niet?”
“Wat maakt het uit?” Vroeg ik gefrustreerd.
“Veel,”klaagde hij, “besef je wel wat je uzelf aan het aandoen bent?”
Ik negeerde hem.
“Jack, hoe oud ben je?”
“Achttien.”
“Kijk, voila, ik ben veel te oud voor jouw, ik ben je leraar, het kan nooit wat worden, het mag gewoon niet.” Hij dacht even na, “door zoiets te vragen kwel je uzelf snap je dat? Oh Jackie, je komt wel iemand anders tegen die jouw wel verdient.”
“Waarom heb je me dan gekust?” Protesteerde ik.
“Je zei dat je geen gevoelens voor mij had, je wou een soort van bevestiging weet je nog? Ik neem aan dat je daarmee u helemaal niet bezighield, je wou mij gewoon zoenen.”
“Oh, ik had het moeten weten!” Ging hij verder.
“Sorry Jack, maar als ik had geweten dat je gevoelens voor mij had, dan zou ik je nooit zoiets aandoen, weetje wat? We vergeten het gewoon oké?”
Geïrriteerd klom ik uit zijn bed, ik wist eigenlijk niet precies waarom dat ik kwaad werd op hem, hij gaf mij datgene waar ik zo lang naar verlangde en zelfs meer.
“Oja, laten wij het gewoon vergeten, alsof er nooit iets is gebeurd, je hebt het gemakkelijk spreken!” Antwoordde ik kwaad. Ik voelde mij opeens zo gekwetst.
“Ik had je verdomme niet gevraagd om je tong te gaan gebruiken! Je, je degoutante homo!” Riep ik kwaad en verliet de kamer. Ik hoorde hem hoesten op de achtergrond.
Ik bleef lopen tot ik op het dek van de boot bevond, ik keek naar de pletsende water beneden, ik wilde weg!
Ik wilde verdwijnen!
Ik wilde springen, maar ik hield mezelf tegen.
Hij was het verdomme niet waard.
Hij had gelijk.
Dat besefte ik nu wel weer.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sheepo op 29 nov 2010 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Elise
Potlood
Potlood

Wow, dat was allemaal best onverwachts.. Bent reageerde wel erg eh.. hoe noem je dat.. Extreem of zo? xD
Ik heb wel een paar foutjes gevonden..
Mijn de rug van mijn hand wreef ik mijn ogen open
Moet zijn: Met de rug van mijn hand..
Of het nu kwam door de vrolijke karakter van de kamer die opgelicht was met de zon,
Moet zijn: Of het nu kwam door het vrolijke karakter van de kamer..
Daar genot ik van de warme water dat deugdzaam over mijn lichaam ging,
Moet zijn: Daar genoot ik van het warme water dat deugdzaam over mijn lichaam liep,
Ik weet niet zeker of die laatste echt een foutje is, maar persoonlijk vind het het wel een stuk beter klinken.
De jongen was vermoedelijk bij één of ander meisje blijven slapen zijn
De jongen was vermoedelijk bij één of ander meisje blijven slapen.
Zonder die 'zijn' dus.
Het gedachte liet mijn handen tintelen,
De gedachte liet mijn handen tintelen
héél traag en zachtjes plaatste ik mijn kont op het rand ervan
héél traag en zachtjes plaatste ik mijn kont op de rand ervan.
Hem zoenen zonder dag hij het zou doorhebben...
Hem zoenen zonder dat hij het zou doorhebben...
Ik genot van zijn aanrakingen,
Ik genoot van zijn aanrakingen,
Ik bleef lopen tot ik me op het dek van het boot bevond, ik keek naar de pletsende water beneden, ik wou weg!
Ik bleef lopen tot ik me op het dek van de boot bevonden, ik keen naar het pletsende water beneden, ik wilde weg!
Ik wilde verdwijnen!
Ik wilde springen,

Best wel veel eigenlijk, nu ik het zo nalees, maar het zijn vooral kleine foutjes. Typ je het in Word? Ik denk dat de spellingcontrole deze foutjes er ook wel uit kan halen. Misschien een tip :) En het is altijd handig om je verhaal hardop voor te lezen voordat je het post. Dan komen er ook foutjes omhoog die je anders nooit had gevonden.
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

hartelijk dank voor de verbetering, het komt gwn denk ik door de typfouten die een word aanduid als juist en als ik dat overlees dan lees ik die fouten niet omdat ik al in mijn hoofd weet wat er zou moeten staan :)
naja, normaalgezien zou ik nu een stukje moeten posten maar heb het ff te druk dus het zal voor volgende week moeten worden vrees ik :( mijn excuses er voor, hopelijk kunnen jullie zo lang wachten ^^
Eefmo
Puntenslijper
Puntenslijper

Kan niet wachten op het volgende stuk (A)
Be who you wanna be
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je hebt er een nieuwe lezer bij :D
Ik wil meer meer MEER!!!!
Dit kun je ons toch niet aandoen, eerst zoveel achter elkaar posten en daarna helemaal niks meer.
Ik vind trouwens je schrijfstijl echt grappig, komt omdat het Belgisch is en je uitdrukkingen gebruikt die ik nog nooit eerder heb gehoord. Maar ik lees echt in een stuk door en dat is een enorme plus :super
Post nu meteen wel een nieuw stukje :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Oh my darling, ik was zo in mijn studies gevallen dat ik het verhaal enbeetje uit het oog liet vallen, ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk een stuk te posten :)
Eefmo
Puntenslijper
Puntenslijper

JAJAJAJAJA snel :p

Heb zin in het volgende deel :P
Be who you wanna be
Saskjezwaard
Computer
Computer

Waar blijft het beloofde stukje :twisted:? Anders ga ik stalken hoor :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Eefmo
Puntenslijper
Puntenslijper

Idd Saskjezwaard :p
Anders ga ik ook stalken XD
Be who you wanna be
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

OOh! Mijn diepe excuses voor het lange wachten!!!!
hier is een nieuw stukje,
ik ga mijn best doen om elke week minstens een deel te posten :angel
Veel plezier!

Deel 11
Ik had het perfecte woord om mijn laatste dagen op de boot de beschrijven, ‘neutraal.’ Ja dat was de exacte omschrijving voor de enorm saaie rit heen.
Al mijn daden op de boot werden een soort ritueel die ik met het opstaan al opvolgde, eigenlijk liep ik mee met de massa, als het etenstijd was ging ik eten, was er een feestje aan de gang, ging ik feesten, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik mezelf bezighield om Bent, nja te negeren? Nee, te vermijden liever gezegd.
Ik negeerde de knappe man niet, ik probeerde zo gewoon mogelijk te doen.
Ik besefte natuurlijk wel dat wij nooit echt uitgepraat waren, elke keer als we alleen waren – wat ondertussen steeds minder vaak voorkwam omdat ik met de klas mee liep – probeerde Bent met mij te praten, ik versprong meteen van het onderwerp, alsof ik niet doorhad dat hij iets belangrijks met mij wou bespreken.

Ik voelde mij opgewonden vandaag, neen niet op een seksuele manier!
Vanavond laat zouden wij eindelijk aankomen in Amerika, eindelijk, ik bestierf bijna aan het gedachte om nog langer in deze tinnen blik te moeten verblijven.

Enfin, deze tocht waarbij wij absoluut niets moesten doen heeft mij bijna doen filosoferen! De laatste nachten als ik in mijn bed lag werd ik altijd lastiggevallen door de gedachte aan de dood, het niets.
Ik bedankte mijn angst voor het niet springen van het dek! Stel je voor als ik niet meer bestond? Zou er werkelijk gewoon niets zijn als je eenmaal dood bent? Niets, helemaal niets, ik kon dat onmogelijk voorstellen en het beangstigde mij. Het leven was net iets te mooi voor mij om op een dag gewoon niet meer te bestaan, ik vond dat niet eerlijk! Waarom kon een mens gewoon niet eeuwig leven, zonder al te veel zorgen.
Merk je wat mijn verveeldheid teweeggebracht had?
Nog even en ik zou mezelf het hoofd zien breken over het nut van het leven!
“Kan je de suiker eens doorgeven?” Werd ik uit mijn gedachten geschud.
Uit mijn ooghoeken zag ik hoe iemands arm een potje langs mij heen schoof.
Overal gelach en gebabbel, ik smeerde wat boter smakelijk op het warme stukje brood en probeerde een gesprek op te pikken.
“Ik hoop dat het niet te koud wordt vanavond,” babbelde Saskia.
“Sas, ik zou al blij zijn moest het niet regenen!” sprak de vriendin haar tegen.
Ik zag hoe Saskia het suiker terug schoof en zei: “Bua, zeg ik wil niet dat mijn tenen afvriezen van de kou! Dan sta ik nog liever in de regen.”
“Meen je dat? Met je haren en kleren helemaal nat? Kind, je loopt al naar binnen bij het zien van een donkere wolk.” Sam trad ook mee in het gesprek.
“Je hebt zeker nooit van een paraplu gehoord zeker?”
“Mannekes, jullie zitten hier over de kleinste dingen te speculeren, zouden wij ons niet beter positief gaan instellen?” Onderbrak Vincent de trio.
Vincent was nog een klasgenoot trouwens over wie ik nooit eerder had gesproken, hoefde ook niet aangezien het een niet al te opvallende personage was, redelijk stil maar volwassen, had zo zijn vreemde kantjes, grote neus, zwart haar, bril, best wel aantrekkelijk, vond ik toch.
“En wat gaan we doen als Meneer Van Daele ziek wordt?” Keek Steven Vincent uitdagend aan.
Alleen al bij het horen van die naam verscherpte ik mijn aandacht, waarom zou juist Bent ziek worden? Vragend keek ik naar Steven.
“Ale man, is het jullie al niet opgevallen dat hij er wat bleekjes bijloopt de laatste tijd?”
Steven vervolgde met een stoot tegen mij: “je moet dat toch gemerkt hebben, van Daele hoest al veel te vaak en veel te lang.”
Nu hij het zei…
Bent had wel opvallend vaak last van zijn hoestbuien.
“Steven je overdrijft weer, je moet van alles weer een drama maken, hij is gewoon verkouden.” Stelt Melissa de klas gerust.
“Een maand geleden was ik ook ziek en had ik ook veel last van de hoest, maar niet om te zeggen dat ik niet meer kon lopen,” deelde Vincent mee.
“Zie je, meneer van Daele zal het van u opgepakt hebben,” besloot Saskia.
“Ja, danku Vincent,” zei Sam.
Weg was de sfeer aan tafel.
Ik wist wel dat als wij eenmaal in Amerika zouden aanmeren, de klas van zijn slechte humeur wel af zou geraken.
“Jack, mag ik de sleutel van ons kamer? Ik ga me opfrissen,” vroeg Steven mij droogjes en stak al zijn hand uit.
Ik friemelde in mijn zak, trok met mijn wijsvinger het sleuteltje eruit en gaf die aan hem. Steven liep weg.

Na de accident van toen dat Steven mij ‘betrapt” had tijdens het –verliefd hangen boven Bent - deed hij afstandelijker tegen mij dan anders, ik begreep hem wel ergens, ik zou dat ook doen moest ik erachter komen dat een goede vriend van mij voor het andere geslacht viel, gewoon omdat hij het mij niet zou verteld hebben, dat hij mij niet vertrouwde. Laten wij hopen dat dit ook de reden was waarom Steven zo tegen mij deed en niet omwille van mijn voorkeur.

Plots merkte ik hoe iedereen langzaam de tafel verliet, ik stond actief op, “Hey, wat gaan jullie doen?” Vroeg ik aan een groepje.
“Bagage pakken.”
“Sam, wat ga je doen?”
“Een dutje doen denk ik, het wordt een lange dag vandaag, en dan kan ik mijn valies gaan pakken.”
“Vincent?” Riep ik. Maar de jongen liep al weg.
Lap, er zat mij niets anders op dan ook naar mijn kamer te gaan, ik was tenminste niet alleen met Bent, Steven zou er ook moeten zijn ondertussen.
Toen ik voor de deur stond vloog ik met mijn hand naar de broekzak, oja, ik had mijn sleutel aan Steven achtergelaten. Dom klopte ik op de deur.
Ik wachtte even en zoals te verwachten was het Bent die de deur opende.
Ik glimlachte ongemakkelijk toen hij mij voor de deur liet staan.
“Awel hé, ben je weeral de sleutel vergeten?”
“Nee, Steven heeft het, is hij niet hier?”
Bent keek opvallend rond, hij schudde zijn hoofd, “nee.”
Ik zette een stap dichterbij maar de man verroerde niet, stiekem genoot ik van die typische geur dat aan zijn lijf hing. Deze zwakte toonde ik natuurlijk niet, in plaats daarvan keek ik hem wat geïrriteerd aan, “Meneer alsjeblieft, ik ben moe en ik moet mijn spullen nog inpakken.”
“Jack, we moeten echt praten.”
Ik zuchtte, “Waarover dan?” Ondertussen probeerde ik langs zijn arm naar binnen te glippen maar hij was te snel. Elke keer dat ik het probeerde wist hij mijn doorgang te blokkeren met zijn goddelijke lijf.
Ik gaf het op en draaide me gewoon om, om ergens anders naar toe te gaan zolang ik maar zijn ‘gesprek’ kon ontwijken, maar onverwachts greep hij me bij mijn pols beet, ik keerde mij terug.
“Goed, dan blijf ik gewoon in de doorgang zitten!” Snauwde ik en liet mezelf koppig naar beneden zakken.
“Jack,” Zei Bent lief en liet zich naast mij vallen.
Onze schouders raakten elkaar. Ik wou mijn hoofd naar de andere kant keren maar zijn zachte hand op mijn wang verplichtte me om hem aan te kijken, het kalmeerde mij en prikkelde tegelijkertijd.
“Jack,” zei hij opnieuw, “ik wil niet dat het zo doorgaat tussen ons.”
“Hoe?”
“Hou op, je weet perfect waarover ik het heb.”
“Je zei zelf dat ik het moest vergeten, dat heb ik gedaan, voila geen probleem,” Mopperde ik.
Hij glimlachte, “misschien was dat inderdaad een slecht idee, maar Jack, ik zou heel graag hebben dat het weer wordt zoals vroeger.”
Ik zweeg.
“Wij laten toch geen dwaze verliefdheid tussen onze vriendschap komen hé?” Hij stoote mijn knie eventjes aan, een tinteling ging door mij heen.
Dwaze verliefdheid, dwaze verliefdheid, ja hij had er niet mee te kampen, voor hem is het inderdaad wel dwaas.
“Hé Jack?” Hij keek mij aan, “wat denk je, zijn wij weer vrienden?”
Ik zag hoe hij zijn hand weer bovenhaalde, eerst twijfelde ik. Eigenlijk wou ik er vanaf zijn, dat was het enigste dat telde dus ik knikte en schudde zijn hand als antwoord. “Mooi!” zei hij en voor ik het wist omhelsde hij mij.
Arme ik wou hem niet meer loslaten.
“Sorry,” zei ik.
“Waarvoor?”
“Voor mijn uitschelden, mijn gedrag.”
“Ja, het spijt mij ook Jack, voor alles.” Hij liet mij los.
Even bleven wij in stilte zitten, tot dat Bent zichzelf rechttrok en vrolijk zei dat wij nog onze spullen moesten gaan pakken.
Ook ik trok mezelf recht. Ik wist niet hoe ik me nu moest voelen, opgelucht of droevig? Hoewel het voor hem nu allemaal opgelost was zat ik wel opgescheept met mijn gevoelens voor hem!
Ik stond alweer op de plek waar ik vertrokken was.
Super.

Tijdens het inpakken kwam gelukkig ook Steven bij ons, als ik nooit meer bij Bent zou mogen zijn dan wou ik ook niet in die spannende situaties gestoken worden waarbij elke cel van mij naar hem verlangde! Ik dacht al constant aan hem en dan nog zulke momenten waarbij ik met hem alleen in een kamer bevond,… hoe moest ik mezelf nog bedwingen?

Als de heenreis al zoveel sensatie met zich meebracht, wat ging dat worden met de werkelijke studiereis?

Afbeelding
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hmm wat is er gebeurd met het elke week een nieuw stukje :x :twisted:
Ik wil weten hoe het verder gaat!!!!!!!!!
Super stukje trouwens en mooie tekening eronder, vind het trouwens heel leuk dat je het zo doet, geeft een beetje een beeld van de personages en gebeurtenissen.
En nu meteen verder schrijven :angel
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Oei, ik heb u berichtje nu pas gelezen, dank ervoor trouwens ^^
awel hé, mijn elke week regel is nu veranderd naar: een reactie = beginnen typen systeem,
dus nu ben ik aan een nieuw deel begonnen, het zal niet zo lang meer duren voor een nieuw deeltje, geef mij nog een paar daagjes :)
sheepo
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Kerst en nieuwjaar cadeau =)
Hier is het volgende stukje, beetje langer uitgevallen dan ik verwacht had.
Het volgende deel wordt spannend ;)
deze is leerzaam ^^

Deel12

Eindelijk,
Enfin,
Finally,
Endlich,
Finalmente!
Wij waren aangemeerd op de haven van New York!
Ik was van mijn schoenen geblazen toen ik naar buiten liep, heel het stadslandschap lag onder een deken van sneeuw, dat contrasteerde mooi met de zwarte vuile wegen en de reusachtige wolkenschrapers.
Ik voelde de koude vlokjes mijn neus aanvallen, ze kleurden mijn kleren wit, een glimlach kon ik niet weerstaan dankzij zoveel nieuw visueel genot.
Ik ademde diep in voor wij met de hele groep naar onze hotel zouden trekken, lang hoefde ik niet te wachten want wat verderop zag ik Bent al iedereen bij elkaar roepen.
Braaf volgde ik de groep, terwijl mijn hoofd alle kanten draaide om al dat pracht in mij op te nemen.

Toen wij arriveerden – na een paar keer misgelopen te hebben dankzij Bents geweldige oriëntatievermogen – waren mijn tenen nat van de sneeuw die onbeschoft door mijn schoenen wist te dringen en mijn handen verstijfd van de koude, maar dat deerde mij niets.
Deze keer ging ik bij Sam op de kamer slapen, hadden wij eens afgesproken onderweg omdat Steven zogezegd eens met iemand anders wou slapen, om die personen beter te leren kennen. Natuurlijk kende ik de echte reden, weetje nog toen hij mij ‘betrapt’ had toen ik boven Bent hing? Ja, ik ben er zeker van dat dat de reden was tot zijn daad.
Natuurlijk was ik gekwetst, hij was al jaren mijn goede schoolvriend, mijn vriend. Blijkbaar dus niet, was het niet zo dat echte vrienden u accepteerden voor wie je was? Of misschien was hij wel werkelijk gewoon kwaad op mij omdat ik niets gezegd had?
Aaach, wat maakte het uit? Ik liet het over aan het lot.
Wij kregen een halfuur om uit te pakken en ons op te warmen, daarna zouden we meteen naar de museum voor moderne kunsten intrekken, beter gekend als de MoMa.
Ik liet mijn spullen ergens aan de kant achter toen ik de hotelkamer binnenliep, samen met Sam waarin wij voor de rest van onze trip in zouden verblijven. Er heerste en zeer warme, huiselijke sfeer dankzij de oranjegeelachtige kleuren in de kamer die gecreëerd werden door het licht die langs de lange okerkleurige gordijnen heendrong.
De kamer was niet al te klein en er stonden twee bedden verspreid over de muur van het kamer met in het midden een foto van een schilderij, ik wist niet van wie dat het werk was, daar had ik jammer genoeg niet genoeg kennis over. Ik merkte op dat bijna alle meubelen uit hout waren, zelfs de vloer waarop een pluizige tapijt lag.
Ik dacht: “Me like!” Luidop. Waarop Sam respondeerde met een glimlach.
Ik liep terug naar mijn valies om ze voor de eerste de beste bed neer te leggen, ik ging op zoek naar nieuwe kousen… En misschien zou ik dan ook meteen andere schoenen aantrekken aangezien deze blijkbaar vochtdoorlatend waren.
Even later stelde Sam voor om te vertrekken, ik stemde ermee in en nam snel nog een sjaal mee om die onderweg naar beneden rond mijn nek te wikkelen.
In de gang van de receptie zag ik al een paar van mijn klas staan, ik zocht vluchtig naar Bent maar hij was er nog niet, ik en Sam gingen ons in de groep mengen.
“Moderne kunst, pfuh, dat zijn niets dan vlekken op een doek, dat kan ik ook hoor! En het ergste van is dat die zogezegde kunstenaars er veel geld en roem voor kregen” Ving ik een gesprek van Melissa op. “Ja inderdaad, waarom laat meneer van Daele ons geen stadswandeling maken om de stad beter te leren kennen? Neeee, wij zijn hier maar net en wij moeten al een stom museum in.” Reageerde Saskia.
“Zeg mannekes, wij zijn hier juist en jullie zitten al te zagen, jullie weten niet eens wat voor belangrijke werken er hangen in die museum.” Ging Vincent op in het gesprek.
Een korte stilte.
Onverwachts stootte Vincent mij aan, ik heb toch gelijk Jack?
Oh? Ik persoonlijk voelde mij opeens oerdom, ik wist niets over kunst, laat staan moderne kunst. Natuurlijk had ik een eigen idee, een persoonlijk beeld over wat kunst nu was maar ik was bewust van mijn onwetendheid en ik durfde het dus niet in de groep te smijten, ik knikte gewoon.
“Alright!” Riep Bent plots enthousiast in de verte.
Automatisch keerde ik mijn hoofd naar de plaats waar het geluid vandaan kwam, wauw! Bent zag er goed uit zeg.
Zijn haar lag ‘perfect in de war’ en naast zijn glitterpul die stiekem hier en der durfde zich kenbaar te maken vanuit zijn mooie tailleurvest – droeg Bent een erg strakke broek met daaronder leuke schoenen, je kent ze wel, van die halve botten met een hak en een verlengde neus, punt, of hoe je het ook wilt noemen. Ik was fan, oja!
Mijn kijkers volgden de enorm enthousiaste diva op pootjes.
“Is iedereen hier al?” Vroeg Bent, niet bepaald naar iemand gericht. Vlug telde hij ons, luisterde wat afwezig naar een paar gesprekken die aan de gang waren in de groep en besloot dat we er ondertussen allemaal al waren.
“Waar wachten jullie nog op? Komaan jongens, wij vertrekken!” Met een grote glimlach en erg energiek duwde Bent de zware deur open en hield ze even tegen tot dat iedereen buiten stond. Ik voelde de koude wind in mijn huid al snijden, Gott ik hoopte dat het niet ver was!
Snel liepen wij door tot het einde van de straat, sloegen af naar links en wat later naar rechts om dan een trap naar beneden te nemen waar een hele ondergrondse tunnel ons opwachtte, de metro!
Terwijl we op onze rit aan het wachten waren keek ik af een toe stiekem naar Bent, serieus, had ik al vermeld dat hij nu er mooier dan mooi uitzag?
Gelukkig stond Bent met zijn rug naar mij gekeerd en konden mijn pupillen onbeschoft zijn kont bestuderen. De kleding maakte deed het wel!
Ondertussen was ik al visueel op zoek gegaan naar een zitplaats toen de ondergrondse tram reeds arriveerde, na er bijna een kwartier op gezeten te hebben, wat niet zo een aangename ervaring was moest ik toegeven, omdat er massa’s mensen op zaten, kwamen wij aan bij … een park, niet zomaar een park, de beroemde central park was het! Maar daar gingen wij nog niet heen.
Wij hadden nog een grote 5minutjes wandelen te gaan. In de gesprekken van medeklasgenoten ving ik op dat naast die halte ook ergens ‘the plaza hotel’ zich bevond, you know, de zeer luxueuze hotel waarin ooit de beatles in verbleven en het hotel vaak in de kijker kwam te staan in verschillende Amerikaanse films. Oja, die wou ik wel eens zien!

Eindelijk stonden wij buiten aan de ingang van het Moma museum. We bleven in de kou staan omdat Bent eerst nog een woordje uitleg wou geven voor we elk ons eigen weg in zouden slaan in een labyrint van gangen en kunst.
“Voor ik jullie los laat lopen wil ik u een tip meegeven, omdat de museum zo gigantisch groot is raad ik jullie aan om de expositie over Abstract expressionisme te gaan bezoeken, waarom?”
Hij kuchte even en ging door, “Abstract expressionisme, de avant-garde van de jaren veertig, vijftig, zorgde ervoor dat het middelpunt van de kunst verschoof van Parijs, naar New York.
Zeer belangrijk was dat, voor het eerst in de geschiedenis durfde kunst zijn rug toe te keren naar het publiek, dat moest sowieso gebeuren in de geschiedenis omdat kunst versteend aan het geraken was, een soort versteend academisme werd en – “ “Wat is die abstract expressionisme nu?” Riep een meisjesstem geïrriteerd. Ik moest toegeven dat ik er ook niet veel van snapte.
“Oh, hebben jullie dat niet gezien in de les dan?” Vroeg Bent verward.
“Nee.” Riep er iemand.
“We leerden over de kunst en gewoonten van veel vroegere periodes.” Antwoordde een ander.
“Oh.” Klonk Bents stem schattig maar nog steeds in de war.
“Wel, expressionisme alleen is een, ja hoe zal ik het beter verwoorden, een kunststroming waarbij men de realiteit schildert maar vervormt vanwege zijn eigen gevoelens en emoties. En een abstractie is ja, niet figuratief, niet representeerbaar. Je herkent er dus niets in en men hecht enkel belang aan de vorm – die niet in de natuur voorkomt – en de kleur.” Bent krabbelde lief over zijn haar, merkte dat de klas ongeduldig begon te worden maar ging toch moedig verder.
“Bij abstract expressionisme is dus het medium zelf het belangrijkste, de verf! In avant-garde probeerde men God te imiteren door een kunstenwerk te maken die volledig autonoom stond, een toeschouwer die nergens een punt van herkenning kon vinden kon ook geen herinneringen opdoen waardoor ook geen emoties loswerken met als gevolg dat hij verplicht werd te kijken naar de verf.”
De jongen glimlachte gepassioneerd, helemaal in een wan van zijn eigen vertellen, “Vandaar dus dat een werk op zichzelf kon staan, maar het grappige is dat een kunstenaar een mens is, en geen God, dus hij imiteert en –“ Alweer werd de verteller verstoord: “Mijnheer mogen wij nu naar binnen? Ik heb kou!”
Met een verveelde blik bekeek Bent de bevroren groep, ik, ik was al helemaal opgegaan in zijn les, realiseerde ik me pas.
“Je hebt gelijk, ik kan hier uren over staan vertellen, maar het beste is om een werk gewoon zelf te ervaren, ga nu en kies uiteindelijk een werk uit die u pakt, schrijf dan later, als we terug op het hotel zijn daarbij welk gevoel je krijgt bij het bekijken ervan en waarom je er voor koos.”
Bent klapte in zijn handen, “hup, hup.”
De leerlingen liepen als bloedzuigers naar binnen.
Ik zag aan Bent dat hij meer wou vertellen, misschien was hij teleurgesteld dat de klas niet zo leergierig bleek te zijn. Het was aan mij om zijn fantastische humeur terug te brengen. Dapper liep ik naar hem toe en gaf een lichte por in zijn zij, wauw, dat ik dat durfde!
Hij keek mij aan, oh zijn blik was zo nerveus makend.
“Het was heel interessant wat je net vertelde,” ik hoorde de onvastheid van mijn stem, hij maakte mij weer zenuwachtig.
(Ondertussen betaalde iedereen voor de ingang en werd ik door de gangen geleid naar de juiste expositie.)
“Ik ben blij dat toch iemand geluisterd heeft,” Antwoordde Bent vrolijker en gaf mij een schouderklopje. “Als je wilt kan ik voor u aan leuke lectuur geraken, Clement Greenberg, ken je die?” Ik schudde mijn hoofd, “Dan zoek ik iets van hem op.” Hij knipoogde naar mij.
Bent loste op in de menigte.
En toen stond ik daar opeens.
Alleen, omringd door een massa onbekende gezichten en vreemde schilderijen.
Shit! Eerst panikeerde ik, hopeloos op zoek naar een bekend gezicht, wij hadden geen uur of plaats afgesproken, straks bleef ik hier nog achter! Ik dwaalde door de gangen rond maar vond niemand die ik kende, uiteindelijk was ik wat kalmer geworden. Ik was hier om naar kunst te gaan kijken, en dat ging ik ook doen!
Ik richtte mijn blik op de muren en de werken die daar hingen, ik bekeek ze.
Ze waren allemaal zo vreemd voor mij, ik zag kleuren die ik nooit eerder zag, structuren die ik graag wou betasten.
Mijn blik bleef handen bij een groot werk, de verf leek er gewoon op gesmeten te zijn geweest, zo toevallig maar zo precies.
Ik ging dichterbij staan en las het kaartje die naast het schilderij hing: ‘White Light - Jackson Pollock (American, 1912-1956)’
Ik nam terug wat afstand en analyseerde het werk: Zoveel kleuren die voor elke laag anders waren, maar door dat de lagen niet gevuld waren kon je altijd de allereerste laag bewonderen. Ik vond het mooi, nee niet esthetisch maar … nja, goed was misschien een betere woord. Het was heerlijk om die vreemde structuur te ervaren.
Toen ik rondkeek in de zaal merkte ik nog meer werken die op zo’n manier geschilderd waren, ik ging die ook onderzoeken, keek naar de naamkaartjes, en ja, ze waren allemaal van een dezelfde maker, Jackson Pollock, die naam moest ik onthouden.
Ook de werken van Mark Rothko spraken mij precies aan, in tegenstelling tot de andere kunstenaar waren de werken vlak geschilderd, monochroom om juist te zeggen. De laagjes verf waren zo dun aangebracht dat het werk een fragiel karakter kreeg.
Barnett Newman was alweer een andere kunstenaar die ik had leren kennen, die met zo intense kleuren werkte dat het enorm veel energie wist uit te stralen, ik leek er bijna in te vallen.
Willem de kooning vond ik vreemd, ik snapte niet waarom zijn in mijn ogen nochtans figuratief werk er tussenhing.
Ik wandelde de volgende gang in toen ik de liefde van mijn leven aantrof, zittend op een bankje voor een zwart, lang schilderij.
Zou ik me er naast plaatsen? Ik dacht nee, maar ik voelde een ja.
Ik wou hem niet storen maar ik wou, ik verlangde liever gezegd naar zijn aandacht. Alweer.
Fuck it, wat had ik te verliezen?
Met een gespeeld gezicht, alsof ik volledig opgegaan was in de kunstwerken bekeek ik ze één voor één. Langzaam maar zeker verhuivend richting Bent.
Ik bleef bij die zwarte werk staan.
Ik keek er naar. Wow het was niet helemaal zwart, er liepen horizontale lijnen die iets lichter, of juist donkerder waren dan de achtergrond.
“Fantastisch hé?” Yes! Dacht ik, ik was blij dat Bent iets zei!
Ik draaide me met een zogezegd verbaasd gezicht naar hem toe. Ik wou hem een indruk geven alsof ik hem hier helemaal niet verwacht had.
“Watte?” Vroeg ik.
“Fascinerend werk hé, Vindt je niet?”
Ik trok een nadenkend gezicht en ging naast hem zitten. Ik bekeek het werk opnieuw en nam het beeld langzaam in mij op. Wat moest ik er in hemelsnaam over vertellen?
“Verassend” Zei ik maar, wat inderdaad wel zo was, vond ik.
Bent keek mij even aan om zich dan terug te richten naar het werk: “De kunstenaar gunt ons geen sprankeltje van de grijpbare objectiviteit, hij haalt ons bijna van de grond.”
“Mooi verwoord.”
Bent grijnsde naar mij. “Ad reinhardt, één van mijn favoriete kunstenaars, oh heb je al iets gezien dat jouw beviel?”
“Eh, Jackson po-“ “Pollock, ja, geniaal!” vervolledigde de knappe man mijn zin.
“Is er iets dat je niet leuk vindt dan?” Vroeg ik.
Bent leek diep in gedachten te zijn geraakt, “tuurlijk, maar ik probeer mijn smaak aan de kant te zetten en elk werk zo objectief mogelijk te waarderen.”
“Maar hoe weet je of je objectief of subjectief analyseert dan?” Vroeg ik nieuwsgierig.
Een aangename stilte volgde.
“Dat weet ik niet.”
“Je probeert elke keer te kijken als naar iets nieuw denk ik,” zei hij toch twijfelachtig, “je maakt u los van alle beelden die al voorgeprogrammeerd zitten in je brein, dat is wat ik dus zo goed vindt aan een abstract werk, je herkent er niets in dus kijk je puur naar het ware, het sublieme, snapje?” Ik knikte. “Daardoor ga je ook naar ander werk op een andere manier bekijken dan je gewoon bent.”
De man ging maar door: “Want een brein kan maar een bepaalde aantal gegevens ontvangen van wat het oog ziet, om dat alles te vatten gebruikt hij beelden die we al gezien hebben, hoe kan ik dat beter uitleggen? Ehm, je ziet een paar lijnen tegen elkaar staan en de brein herkent dit direct als een letter, of een figuur, maar zo moet je niet kijken. Aleja, een kunstenaar kijkt anders, hij kijkt naar de vlekjes en kleurverschillen en niet bvb naar het glas, ik zeg maar iets.”
“Wauw, dat is inderdaad fascinerend.” Beaamde ik. “Waarom schilder je dan niet?”
Een glimlach sierde alweer Bents lippen, “dat is te confronterend, ik zou gek worden denk ik.”
Nu was ik degene die even lachte.
“Oja, ik ging nog voor u om fantastische lectuur gaan, kom mee!” Onverwachts trok hij mij recht bij mijn arm en liepen wij samen naar de kleine winkelafdeling in de museum.
Als een gedrevene begon hij te snuffelen tussen allerlei kunstboeken, af een toe vloog er één in mijn armen, tot ik eindigde met een hele stapel die verdacht veel begon te wegen.
“Bent!” kreunde ik, falend onder het gewicht.
Afwezig keek de man naar mijn stapel, “Oei,” was het enigste wat hij zei en nam na een paar seconden gedacht te hebben een paar boeken van mij over.
Hij liep naar de kassa.

Terwijl Bent aan het afrekenen was besloot ik om zelf maar wat in de dichtst bijzijnde boek te bladeren, aha Van Gogh, die kende ik wel!
Mooie werken, mooie werken.
“Hier, deze mag je lenen, geef ze maar aan mij wanneer je ze op gemak hebt uitgelezen,”
Een kleine stapel werd terug in mijn armen geduwd.
“Dit zijn dus een paar belangrijke Essays van Greenberg, onder andere ‘avant-garde and kitch’ moet je zeker lezen, dit is ‘A history of modern art’ van Arnason en ‘kunst in België na 1945’ van…. Nja maakt niet uit. Als je vragen hebt, kom je maar bij mij”.
“In het engels?” Vroeg ik stom.
“De laatste niet, is dat erg?”
“Nee, nee, no problemo!” Lachte ik.
Bent kwam speels aan mijn kin als antwoord.
“Oei, wij hadden geen uur afgesproken zekers?”
“Nee.” :) Zei ik.
“Oei.”

Afbeelding
Eefmo
Puntenslijper
Puntenslijper

Je moet echt verder gaan hoor!!
Be who you wanna be
yvette
Potlood
Potlood

:( nieuw stukje? (A)
Who can you trust?
TheDarkSideOf...Me
Puntenslijper