De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oh-o, mijn worddocument van Bloederige Tranen heeft opeens 339 pagina's en de opmaak klopt voor geen meter meer --' o god, en nu weer 165 pagina's en ik mis een deel van hoofdstuk 7. Kutzooi --' en dat doet ie alleen bij dat document, hopen dat de laptop gewoon een rare bui heeft en het met opnieuw opstarten ophoudt. Stay tuned :P

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen^^ kennen jullie Pottermore? Een vriendin wees me er vandaag op en nieuwsgierig geworden heb ik me gelijk ingelogd. Maar het is zo leuk om te lezen, er zitten nml veel achtergrondinformatiedingetjes bij. Zoals nu, over professor Anderling, hoe haar hele geschiedenis in elkaar steekt en ze zo is geworden. Pfoe, JK Rowling heeft dat wel echt heel erg uitgebreid bedacht! Ik vind het echt geweldig om te lezen^^

@ Marit:
Ah, dat had ik ook, maar bij mij heette dat maatschappijleer :P zal wel ongeveer hetzelfde zijn^^ wow, 11 dagen? Zullen der nu wel 10 zijn xD maar dat gaat snel, poehee! Spannend^^

@ Classy:
Oh, die ja! Brabanders voor schut zetten --' maar dat soort programma's vind ik dan nog wel leuk om te kijken, leedvermaak enzo :P voel ik me toch een stuk slimmer opeens haha xD

De modewereld is twisted, op veel manieren. 20 jaar te oud, met een beetje rondingen al moddervet --' als je die modellen ziet omkleden, pfoe, alle botten steken alle kanten op, das toch ook niet mooi! En dan de kleren die ze mode noemen, de ene helft kan je met geen goed fatsoen dragen, de andere helft is spuuglelijk. Soms vraag ik me af waarom ik dat soort programma's kijk :P

En ik heb ook filosofie gehad. Vond alles op elkaar lijken, een van de weinige vakken dat ik me echt dom voelde. Had ik iets gelezen, was ik het een zin later alweer kwijt --' zelfs bij natuurkunde snapte ik er nog meer van, dat moet wat zeggen xD
Maar het helpt wel bij mijn studie, veel filosofen zijn grondleggers van psychologie geweest. Is ook wel logisch, psychologie en filosofie houden zich beiden bezig met de geest, alleen doet de filosofie dat een stuk moeilijker haha xD

Edit: Haha, ik ben geplaatst in Zwadderich xD die vragen zijn niet allemaal simpel te doorzien, mooi bedacht^^ Ik hou alleen niet zo van groen, boehoe :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Arrghh maatschappij is zo kut! Ik had vandaag een pw en het hele ding was veel te lang. 27 vragen! En dan echt heel uitgebreid. Probeer dat maar eens in een uur te doen --'

Lalala ik heb niks met Harry Potter (aa) nooit gehad ook. Geen zin om er wat mee te krijgen ook :P
Ik moet nog 2 jaar naar school als ik niet blijf zitten dit jaar. Soms haat ik vwo (': sws is de gemiddelde leeftijd hier meer 16/17+ toch?
When the power of love overcomes the love of power.
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Arin schreef:Las ik op internet:

Afbeelding
Dafuq?!
9gag much?

In ieder geval. Dat "dafuq" valt wel mee hoor. Je moet niet vergeten dat het Noorse rechtssysteem anders in elkaar zit dan hier of in Amerika.
In Nederland zien wij 25 jaar als levenslang, dit kan na die 25 jaar verlengd worden en vaak zit er ook nog ter beschikking van de staat aan vast.
In Noorwegen is het ook ongeveer zo. 21 jaar is wat hun zien als levenslang. Die straf kan dus ook verlengd worden. Sowieso staat erbij "can get", dus het is mogelijk. Het wilt niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk krijgt. Misschien krijgt hij wel 3 keer levenslang... Of per slachtoffer een x aantal jaren. Ze zullen heus wel een gepaste straf verzinnen, daar hoeven wij ons niet druk om te maken.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik heb ook niets met Harry Potter :P
En Ejell; je overleeft het wel. Ik zit nu een jaar hoger dan jij en ik leef ook nog steeds xD
En @Saskia; maatschappijleer had ik alleen in de vierde klas, maw is een keuzevak (:

En @CN; levenslang is in Nederland ook echt levenslang hoor. En verder heb je een maximum gevangenisstraf die eerst 20 jaar was en nu 30 jaar. Natuurlijk gaat daar altijd wel een aantal jaar vanaf ;)
En het Noorse rechtsysteem zit nog iets moeilijker in elkaar, volgens mij, dus hoe dat daar zit weet ik ook niet precies. Ik hoop alleen dat deze man nooit meer vrijkomt, want hij heeft het recht niet om nog vrij rond te lopen in de samenleving.
Maar het plaatje is wel grappig :D

Wauw, mijn toetsweek is eindelijk voorbij, het is weekend EN het duurt nog maar een weekje! Top top top! :D
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Volgens mij is in Nederland gee levenslang levenslang hoor :O iets van dertig jaar toch omdat dat het macimum is *-) ( hahah ik kom me er ook even mee bemoeien :P )

Zoo nu ga ik weer verder met alle dingetjes die ik nog moet doen xD hahah echt een ramp een keer in de week internet!

Weraba!
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Je hebt het toch fout :P
Heel veel mensen denken dat, ik dacht het ook tot een maand geleden, maar levenslang is toch echt levenslang. Je hele leven dus (: Het komt niet heel vaak voor, maar als Breivik in Nederland woonde, had hij vast levenslang gekregen en kwam hij nooit meer uit de gevangenis!
De rechters vinden enkelvoudige of dubbele moorden niet genoeg om levenslang te geven, maar dat betekent niet dat er geen levenslang bestaat ;)
Ghehe, kom ik ook ff slim doen ^^ Zijn die maw-lessen over criminaliteit en rechtsstaat toch ergens goed voor geweest :D Ach, ik had ook een 9, dus ik moet het onderhand ook wel weten xD

Ik ga nog even genieten van een hele week met internet voor ik een week zonder heb, haha :D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Het is dus alleen theoretisch en niet praktisch uitgevoerd :P ghehe xD
Ik wil het eerst praktisch zien :P
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hahahahahaa :P
Ik weet niet of het ook praktisch is, levenslang is in elk geval wel levenslang en dat was de discussie xD
Ik heb dus gelijk, punt uit :P

Zo :D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Nee ik vind dat je vraagstelling incompleet was :P. Ik ga voor de praktische weg, omdat theoristisch vrijwel zinloos is xD ghehe :P

Zo nieuwe discussie xD wie heeft nog leuke inbreng :P
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik kom weer ff binnenvallen, hoor. @.@ Met een nieuwe foto...
http://oi39.tinypic.com/5jtamv.jpg

Nou, dat is 'm dus, nu 'ie af is. :D

Ik dacht trouwens ook dat levenslang in Nederland niet écht levenslang was. o.ó
Verder geen leuke inbreng meer, nee, Jodie. xD Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van...

GOD, mijn tattoo jeukt als de neten.
Ik word er gek van. >.< Je zou maar de hele dag jeuk hebben en er niet aan mogen krabben, haha!
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Wow, die is echt heel vet! Wel groot, maar wel echt mooi!
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

@Jodie en Classy; ha, dan heb ik jullie ook wat geleerd :D
En Classy, wat issie supervet hé! (:
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Classsy gaaf hoor! wel groot haha P:P

Zo ik kan vandaag lekker de hele dag verhalen lezen en bij plaatsen :D ik looop zooo achter!
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Haha, vind je 'm groot, Jodie? xD
Ik vind dat nu eigenlijk niet eens meer, nu 'ie er een week zit... ohoh - ik ben besmet met het tattoo-virus. Nu wil ik alleen nog maar meer. :p
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hahha jaa ik vind hem groot haha xD ooh god Classy tegen de tijd dat ik terug ben van Afrika zit jehelemaal onder! xD ghehehe
Saskjezwaard
Computer
Computer

Wow, hij is groter dan ik dacht! Maar wel echt heel erg mooi geworden! Ik vind deze eigenlijk meer lichaamsversiering dan een tattoo :P

@ Marit: o god, dan is de school helemaal veranderd toen ik weg ging xD in mijn tijd (klinkt zo oud haha :P) hadden we geen maw. Hoewel... misschien is het iets van die vreemde noorderlingen^^ Bij mij is alles boven Den Bosch noorderling, dus overgroot deel van Nederland haha xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

IK HEB MIJN EERSTE JIGGER GEHAD!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Wat is dat? :P
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Een zandvlooi die een eitje onder je huid legt xD Lekker hea xD,
Iedereen er omheen zitten om te zien hoe hij eruit werd gehaald xD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Gatverdamme. Bedankt voor deze informatie, nu heb ik geen honger mee :P
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Graag gedaan Saskia ;) het is me altijd een eer :)

OOH ik wacht hier op mijn Hollandsse pannenkoek met spek en kaas! Nu maar hopen dat ze er in slagen het te maken xD
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Jodie; Nou nee, ik heb sowieso besloten om met mijn 2e te wachten tot na de zomer... :p Niet dat dat al niet erg genoeg is, maar ik moet deze nog showen op het strand in de zon! So that's why, haha.

En hoe smaakte het? xd
Insecten lijken me eigenlijk niet eens zo vies om te eten, zolang ze maar niet slijmerig zijn. xD

@Sask; Het valt echt best wel mee hoe groot hij is! :o Maar ik zou er denk ik niks meer bij doen aan de achterkant. Dat zal het plaatje verpesten. ;(
En ja, het was ook juist de bedoeling dat het sierlijk zou worden. :') Ik wil als tattoo niet zomaar een plaatje dat 'bot' op de huid staat, maar het moet echt mooi zijn, vind ik! ^^
But thank you! Ik ben er zelf ook echt heel blij mee. :D He did a good job!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik heb het niet gegeten xD waaaaah echt niet xD hahah
Het zat in mijn voet, moest eruit gepukt worden.

maar de pannenkoek is helaas mislukt ;( snik snik ik kreeg hamburger... ik ga wel vragen of ik er zelf een bij de backepackers kan maken xD
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Classy: Haha, dat is een goede reden xD hm, miss ligt het dan aan de hoek waarin je het gefotografeerd hebt. Tot waar komt ie ongeveer op je rug?
Ik vind ook dat ie het mooi heeft gemaakt, zeker! Je ziet soms van die plaatjes op internet en die tattoos zijn dan echt mislukt. Lijkt me zo erg, staat toch voor je hele leven op je lijf. OF je moet het eraf halen, kan natuurlijk ook^^

@ Jodie: Hèhè, ik zit eindelijk aan mijn ontbijt xD en nog maar een uur en weer werken :(
Haha, een hamburger lijkt ook errug veel op een pannenkoek xD gelukkig is het zelf maken idd niet zo moeilijk. Hoe is het eten trouwens daar? Gewoon te eten of valt het tegen?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Het eten is goed... alleen dag in dag uit hetzelfde xD

Oooh ik heb echt zin in volgende weeek! Koininginnedag vieren :D Ugandian Style!
Saskjezwaard
Computer
Computer

Das saai :P

Oeh, dat klinkt leuk! Weet je al een beetje hoe dat eruit gaat zien? Lijkt me toch heel anders dan hier in Nederland.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Saskia; Hij komt tot aan mijn middel. :angel
In het begin vond ik 'm ook wel groot, eigenlijk, maar dat was ook de bedoeling. Ik ben er nu aan gewend, I guess. xD

@Jodie; aaaaah, wat dom van mij dat ik dat dacht! ;o Hoe durf ik, haha!
Ik dacht dat, omdat ze in Afrika toch heel vaak insecten eten? :P

Ah, ik kan er echt niet tegen om elke dag hetzelfde te eten. Ik vind het al erg als ik één keer in dezelfde week hetzelfde voorgeschoteld krijg.

Ik was zelf trouwens al bijna vergeten dat het bijna koninginnedag was. Wel grappig dat je het daar ook viert! Lijkt mij ook idd anders dan hier in Nederland. :p
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Iik krijg bitterballen! Dus ik ben al helemaal blij :D

Ik heb al wel door de kinderen een sprinkhaan voor gekregen, dat was niet bepaald een smakelijk gezicht dus ik heb maar afgeslagen haha

AAAAH HELLEP Ik kom niet verder met mijn verhaal.. echt drama helemaal niets voor mij xD haha
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha, bitterballen :D
Wij gaan koninginnedag op een basisschool daar vieren ofzo, dus allemaal vlaggetjes en oranje-spullen mee enzo en dikke zeskamp organiseren :P
Al die bruine kindjes een roodwitblauw vlaggetje op hun wang :D

En ik dacht dat je zoveel inspiratie kon halen uit Classy's verhaal? xD
Aile
Vulpen
Vulpen

Ben ik serieus de enige die niks gaat doen op Koninginnedag? xD
Ik ga waarschijnlijk alleen zo'n optocht volgen op tv, als ik het niet vergeet dan.
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Marlindee
Potlood
Potlood

Ik ga ook niets doen hoor xD
Mijn vriendinnen gaan spullen verkopen op de markt, dus eerst wilde ik bij hun gaan kijken, maar ze gaan beide niet in mijn woonplaats staan , dus dat gaat niet lukken ^^
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah (nee er zit geen spin op de muur :)). Ik ben al de hélé nacht wakker! Kon helemaal niet slapen, ben op een gegeven moment RoM maar gaan spelen, blijkt dat ik ook nog eerste twee uur vrij ben!
Balen, trauwens, ik weet niet waarom ik dit niet in het big Argh (of whatever) topic zet :$ Geen idee.
Shit happens, just flush it and move on!
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Nog maar 109 uur en ik zit in het vliegtuig! Whaaaaaaaa :D
Druk druk druk, voorbereiden voorbereiden voorbereiden!
Maar nu eerst even tijd maken voor een filmpje in al die stress (:
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Iel vliegtuigen, ik vind dat zo vreselijk saai heh. Je kunt er niks doen en je moet maar wachten tot je weer landt --' Het enige leuke eraan is, is dat je opeens heel ergens anders uitstapt dan dat je instapt. En vliegvelden over de hele wereld bekijken, dat is ook wel cool. Maar verder... ugh (':
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Alvast heel veel plezier xILY :D
Why are you so frightened? Have you no faith?
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Dankjewel Patrick! :D Komt vast wel goed (:
En ik zal wel een topic openen met dagboekfragmenten die week daarna (:

En @Ejell; we hebben allemaal een eigen tvschermpje, waar je films op kan kijken, tv-programma's, taalcursussen, spelletjes xD En ik ga met allemaal hele leuke en lieve mensen, dus die tijd kom ik wel door (: De vorige keer dat ik heb gevlogen was ook 8 uur, dus ik weet hoe lang het is ;)

Ik heb er zo'n zin in! :D
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaa dat scheelt wel weer (: en ook van mij vast veel plezier gewenst! (:
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Dankjee! :D
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Even hier maar alvast een aankondiging. Vanavond gaan we over naar OV 4.0! Dus het forum kan onbereikbaar zijn vanaf nu tot morgenvroeg.
Jullie zullen morgen zien waarom :D
Dus allemaal hop hop naar bed :p
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Deze hele week cultuurmarathon op school. Echt een flut rooster:

Dinsdag ochtend - vrij, oké, dit is wel leuk :)
Dinsdag middag - 13.00 - 16.00 - universiteitsmuseum, mmm, oké kan ook nog.
Woensdag middag - met poolse mensen praten en gymastiek (aaaaaaaaaaah, kan het nog erger?)
Donderdag ochtend - beeld maken van speksteen..... geen uitleg hierover :( toch dom
Donderdag middag - de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele middag tekenen! ZO leuk!
Vrijdag ochtend - samen met vele andere kinderen een stripverhaal maken.
Vrijdag middag - koken met insecten! yes, het is echt lekker (ik weet het nu al :D)

Mmm, als ik het zo bekijk is het wel goed, niet zo'n flut rooster. Woensdag blijf ik trauwens thuis! Yes, leuk!

@xILY., veel plezier, waar ga je ook alweer heen?

Oh, ik ga zo ook nog even wat op deviantart posten, heb ik ook al niet meer gedaan. En ik moet nú bezig met mijn boekentoets voorbereiden...
Shit happens, just flush it and move on!
Aile
Vulpen
Vulpen

@mena1996 ik zou zo'n rooster ook wel willen :O, maar ja, wij zitten al met de uitwisseling van Italië, opzich ook wel leuk, maar wat jij doet past veel beter bij mij. De Italianen komen trouwens de week na de meivakantie naar onze school, onze rooster wordt dan ook helemaal overhoop gegooid en dan hebben wij ook geen les ^^
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

@Floor; ik ga naar Ethiopië! :D Somewhere in Africa... (:
En beter dat jullie zulke veranderende roosters hebben! Ik heb gewoon school :(
Misschien één gelukje; het is vrijdag laatste dag voor de examenklassen, dus als het goed is is de hele school dan om 12 uur vrij! En omdat ik daarvoor een tussenuur heb, heb ik maar 3kwartier les! Dus ik kan vast wel zorgen dat ik vrijdag vrij ben :D
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Marit;
Ochja, je gaat al bijna he! :') Lijkt me heel spannend allemaal...
Voor hoe lang ga je ook alweer precies weg?

Ik heb vrijdag mijn laatste schooldag. :angel
Er is na de meivakantie nog wel school, maar je hoeft niet verplicht te komen - alleen als je extra wilt oefenen voor de examens. ^^

Vandaag lekker kort dagje gehad op school. :') Ook maar iets van anderhalf uur.
Heeeeerlijk.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Iemand toevallig vandaag (nou ja, gisteren xD) ook Blood and Chocolate gezien? Pfoe, daar hadden ze ook zowat elk cliché uit de kast getrokken zeg! En de acteur die de bad guy speelde deed dat nog eens slecht ook, hij had een veel te zachte stem. Hm, misschien ontgroei ik eindelijk de romkoms haha xD hoewel dit meer romantische fantasy met weerwolven :P

Oh, ik heb gisteren (nou ja, eergisteren xD) voor Culturele Psychologie een buitenlandse student moeten interviewen! Niemand had daar zin in, uiteindelijk toch maar gegaan. Kregen we een kleine jongen uit Hong-Kong^^ hij zag er echt zo schattig uit haha xD maar hij was 21, ik had hem echt een jaar of 16 geschat. Maar het was uiteindelijk heel interessant. Hij vond het Nederlandse eten maar niks haha xD

@ Patrick: Hoe ging trouwens je sollicitatie? Helemaal vergeten om naar te vragen! Ben der best wel benieuwd naar^^
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Mijn sollicitatie ging super goed, maar ik heb besloten niet in te gaan op de aanbieding. Het was niet echt waar ik op dit moment op zoek naar ben, dus wil eerst even kijken naar andere aanbiedingen die ik gekregen heb, die mij op dit moment misschien wel interessanter lijken.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”