De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Yes en Taylor Swift :)

Goedzo x) ik zou zeggen follow me, maar doe maar niet want daar is vrij weinig aan x)
When the power of love overcomes the love of power.
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

FOLLOW ME :D @katrien_weasel
Ik zal je ook followen. Mijn tweets slaan meestal wel nergens op, maarja :D
Life is a book and those who do not travel only read one page.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Heyhey mensen,

Chris en ik zaten wat te plotten over een verhaal en toen kwamen we op een geniaal idee.
Dit is de abstract:

Door een toevallige samenloop van omstandigheden komen de schrijvers Jodie en Chris er achter dat de verhalen die zij op OV posten, werkelijkheid worden. Vervuld met hun nieuwe macht besluiten ze de wereld aan hun voeten te leggen, maar dit zal ze niet lukken zonder slag of stoot! Andere OV leden ontdekken ook hun niewe krachten, en een battle royale ontstaat tussen de verschillende schrijfmachten…

En nu is onze vraag, welk van de OV schrijvers wil er in dit verhaal voorkomen :P. Wordt super! ( duhu, Chris en ik schrijven het ;) )
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

@ Nutella als je geen Glee ofzo tweet ga ik je niet followen want ik wil een leuke TL hebben x) sorry

@ Jodie haha sure include me :D
MissRolex
Balpen
Balpen

@ejell: Ja, Taylor Swift vind ik ook wel goed en haar nieuwe liedje is verslavend @.@ , iedere keer als het op tv is, turn the music up! Haha :P & dat heb ik dus ook met Kiss you van 1D..

@Nutella: Ik heb je gefollowed :D. Mijn twitter is @SteffiDemeyer en even zeggen, ik heb nog niks nuttigs getweet haha :'). Verwacht dat ook maar niet van mij :P. Maar ik moet het eerst nog wat gewend worden, dus njuaaah xp

& ejell, mij followen is wss ook niet veel aan hoor haha ;p. Wat is je twitter nu weer? Kan ik nog altijd zien als ik je wil followen hehe :P

@Jodie: Haha, ja, doe maar xd. Lijkt wel tof :D
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Jodie;
Het lijkt mij ook wel vet. :p Als het mag zou ik er ook wel in voor willen komen.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh god nee niet Kiss You. Ik had 'm al te vaak gehoord voordat ie überhaupt zo bekend werd. Hij zingt wel lekker mee trouwens.

@girlbased_ is mn twitter. Je mag me ook followen op @emilialantink maar daar tweet ik zo'n halve tweet per twee dagen x)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Chris en ik zaten wat te plotten over een verhaal en toen kwamen we op een geniaal idee.
lees: we kwamen=chris kwam ;-)

Nee maar het wordt echt een leuk projectje, we gaan er wat moois van maken
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik jat gewoon chris zijn ideeen (a)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Grrrmmmmbllll! :p

je bedoelt net als toen je mn igneal idee wou jatten? xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jap (a)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Is er misschien hier die weet waarom mijn Firefox ineens de hele tijd vastloopt? Ook al heb ik alle browsergeschiedenis verwijdert etc... Help :')
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Probeer m eens opnieuw te installeren?
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Hm, hij doet 't alweer een beetje... Supervaag ding. Ik hou toch meer van Chrome.

Hey guys, we krijgen een troonwisseling eh :3 Koning Willem IV en Koninging Máxima (van Oranje?) :D
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Voor het eerst weer een koning sinds.... lang?

Ik ben zelf een groots firefox fan, adblock plus is mijn beste vriend. En ik kom uit de tijd dat chrome niet bestond xD
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Geen idee :') Lang. Drie+ generaties x)
En voor het eerst koning én koningin sinds...? x)
Saskjezwaard
Computer
Computer

1890 had ik ergens gelezen/gehoord, maar tja... mijn geheugen en ik zijn niet altijd beste vrienden dus 't kan niet helemaal correct zijn :')
En er komt Koningendag! Dat klinkt toch niet? :| en dan ook nog op 27 april... pff, ik vind het nu al niks xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Kóningendag!?!?!? 27 april!?!?!? W to the AT? Wat doen jullie met ons land terwijl ik weg ben!!!!!!!!!!!!!!11!111EEN
Dat is trouwens best wel cool want dan is mijn vader jarig, en mijn papa is mijn koning. (a)

@Jodie @Chris Count. Me. In.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Hebben we wel langer meivakantie :)
Saskjezwaard
Computer
Computer

Het is de laatste dag om te nomineren! Dus beetje moeite doen en mij een pb'tje sturen, is iedereen blij :p and again, je hoeft niet alle categorieën in te vullen!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

23:59 ;-)
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

JodieJJ schreef:Heyhey mensen,

Dit is de abstract:

Door een toevallige samenloop van omstandigheden komen de schrijvers Jodie en Chris er achter dat de verhalen die zij op OV posten, werkelijkheid worden. Vervuld met hun nieuwe macht besluiten ze de wereld aan hun voeten te leggen, maar dit zal ze niet lukken zonder slag of stoot! Andere OV leden ontdekken ook hun niewe krachten, en een battle royale ontstaat tussen de verschillende schrijfmachten…

En nu is onze vraag, welk van de OV schrijvers wil er in dit verhaal voorkomen :P. Wordt super! ( duhu, Chris en ik schrijven het ;) )
Een aantrekkelijk idee, maar het lijkt me ook lastig te realiseren. Ik neem aan dat jullie samen het verhaal vanaf de titel tot de laatste punt schrijven of verwachten jullie van de geïnteresseerden ook een inbreng? Ik ben hoe dan ook benieuwd naar het resultaat.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Het lijkt me trouwens wel echt heel cool om alles wat je schrijft ook echt te kunnen laten gebeuren x) Ik weet nu al wat ik zou schrijven :P
-Maaike-
Computer
Computer

Leuk idee! Al denk ik dat de wereld al snel een grote chaos wordt als jullie beide overheersend willen zijn :P Ben benieuwd hoe de uitwerking zal zijn ^_^
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het is echt niet te filmen. Twee dagen na een relaxte toetsweek ben ik ZIEK. ><
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hmmmmm, vraagje:

Hoe schrijf ik een goede samenvatting van mijn eigen verhaal? Ideeën?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Bedoel je als flaptekst?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh nee sorry, ik bedoelde een synopsis :o
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oké, ik ben nu echt freakin' bezorgd. Ik heb contact met een meisje via internet, E. Ze heeft anorexia en ze heeft suïcidale gedachten. Haar ouders zijn bij een ongeluk omgekomen en haar zusje is overleden aan kanker, ze woont bij pleegouders geloof ik... En ik heb haar tumblr gezien, dat was gewoon creepy. Nu las ik net dat ze spoorloos is. Ze heeft een verontrustend berichtje achtergelaten op haar tumblr, twee dagen geleden, en sindsdien hebben we niets meer van haar gehoord, terwijl ze normaal elke dag haar tumblr wel upload. Ik kan alleen haar tumblr niet meer vinden. Gosh, ik ben nu zo vreselijk bezorgd. ;o Straks heeft ze zichzelf echt voor de trein gegooid ofzo. Ik voel me zo machteloos hier... Ik heb geen mobiel nummer, ik heb niets, ze liet nooit wat los over zichzelf.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ojee, dat ken ik. Het enige wat je kunt doen is wachten tot ze weer online komt - of niet. Je kunt vrij weinig doen nu... Maar als ze nooit iets over zichzelf losliet behalve wat er allemaal mis met haar was... Zou het dan misschien kunnen zijn dat ze niet was wie ze zei dat ze was? Dat heb ik een keer meegemaakt, en het kan op zich bij iedereen gebeuren. Als de verhalen niet echt logisch zijn/op elkaar aansluiten/vaag worden gehouden moet je dat zeker even in je achterhoofd houden.
Maar wel vervelend voor je dan, dat je zo bezorgd bent. Ik ken het gevoel...
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ze leeft, maar daar is alles mee gezegd. Ze heeft een poging gedaan, ligt denk ik in het ziekenhuis. Ik sprak haar vriendje net. Het is hopen en bidden dat ze het haalt. Ik weet wel dat het waarheid is wat ze me heeft verteld. En bovendien zei haar tumblr ook genoeg, ik denk dat je niet voor de lol een tumblr maakt die in zo'n mate de dood uitstraalt.
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik ken ook zo'n meisje op tumblr. Ik voel me echt zo machteloos, ik stuur zo nu en dan wel een berichtje om te weten hoe het met haar gaat en ik probeer haar wat op te vrolijken. Ik ben echt bang dat ze zichzelf ooit iets gaat aandoen...
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh, er zijn genoeg mensen die voor de lol doen alsof ze iets hebben hoor. Allemaal voor de aandacht.
Wat mij betreft weet je niet of iemand echt is wie die zegt dat ie is voordat je ze gezien hebt. Heb al zoveel mensen via internet ontmoet en het ging allemaal goed, maar toen het een keer fout ging... Nou ja, niemand zag het echt aankomen.

Ja, ik ken wel genoeg mensen waarvoor ik wel eens doodsangsten heb uitgestaan dat ze zichzelf wat gingen aandoen.
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Meestal zijn die mensen op Tumblr echt wel zo...
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het punt is dat je zo weinig kunt doen vanachter een schermpje. Vaak zou ik haar door het scherm heen naar me toe willen trekken en haar nooit meer los willen laten, gewoon om haar te laten merken dat ik onwijs veel om haar geef... Ik hoop dat ze het haalt. Er is hoop, maar ze zijn vaagjes over hoeveel hoop dat is.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Geen idee. Kan best zo zijn. Ik zeg ook niet dat het niet zo is, maar je moet via internet altijd rekening houden met die mogelijkheid.

Tumblr stond er ook wel een beetje om bekend dat er veel depressieve blogs zijn eh.

Tja, ik heb ook vaak genoeg op het punt gestaan om op de trein te springen en naar ze toe te gaan, maar dat zou waarschijnlijk weinig veranderen aan de situatie... :/
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Soms kan het al een groot verschil maken om te weten dat er tenminste iemand om je geeft. Waarschijnlijk zijn er wel veel meer mensen die om hun geven, maar dat zien ze zelf niet.

Er zijn inderdaad wel veel depressieve blogs op tumblr. Mijn blog is soms ook depressief, maar dat hangt er vanaf hoe ik me op dat moment voel.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Als je al zo ver bent dat je zelfmoord wilt plegen betwijfel ik het zeer of je ineens omslaat omdat één vreemdeling via het internet zegt dat ie om je geeft. Het zou mooi zijn als het zo was, en misschien stelt het alles een week of twee uit, maar als iemand echt zwaar depressief is dan denk ik niet dat één iemand het verschil kan maken. Zulke mensen hebben hulp nodig, professionele hulp, en anders gaat het ze niet lukken om eruit te klimmen. Waarschijnlijk niet dan heh. Want wat je ook zegt, er zijn vaak mensen die om hen geven, maar dat zien ze zelf niet. Dan zullen ze het ook niet geloven als iemand met wie ze via internet contact hebbben dat tegen hen zegt. Maar ik spreek ook alleen maar uit eigen ervaring.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Wesley, haar vriendje, zei ook tegen mij dat het hem heel veel deed dat er zoveel mensen waren van internet die bezorgd om haar waren en hebben willen helpen. Ik zei toen tegen hem, dat het zo jammer is, dat ze het zelf niet ziet, dat ze niet alleen is. ;c
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Inmiddels zijn we al een paar dagen verder en E leeft nog steeds... Haar situatie is niet verbeterd en niet verslechterd, en we houden allemaal maar vast aan het 'niet verslechterd' omdat we gek worden als we alleen maar negatief gaan denken... Ze is natuurlijk niet bij kennis en waarschijnlijk zal ze wel wat beperkingen overhouden als ze hier weer bovenop komt... Maar het belangrijkste is dat ze nu leeft. Hopelijk gaan haar ogen snel weer open en kan ze binnenkort weer lachen en huilen. En ik hoop, dat lachen dan naarmate de tijd vordert, de bovenhand weer gaat krijgen. (:
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ga het hier maar eens vragen:

Een groepering van vechters, 'soldaten' van een rijk zeg maar, heb een naam voor de groepering nodig.
verwant zijn:
Steenmeesters (magiers die magie met stenen beoefenen)
Vuursmeders (magiers die vuurmagie gebruiken)
Chronomancers (magiers die 'tijdmagie' gebruiken)

Ideeeen?
Demon
Typmachine
Typmachine

Nee, niet echt ideeën. Hmmm. Hoe bedoel je steenmeesters? Besturen ze stenen zoals: "Hé, een kiezel, die zal ik eens verplaatsen. WAAAAH" -Na heel veel inspanning verplaatste hij de kiezel wel veertien centimeter.
Of hebben ze een steen nodig als energiebron?

Nu, ja, wel even zeggen dat professionele hulp niet echt helpt voor mensen die denken dat niemand om ze heeft, want volgens mij zullen ze eerder denken dat die gast hen helpt omdat dat zijn werk is... Nu, ja, zo zou ik denken/denk ik. Maakt niet uit. Zal ik denken? Dacht ik? ;-; Heb ik gedacht? Had ik gedacht? Zal ik gedacht hebben? Zo daar heb je ze allemaal. :)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Of hebben ze een steen nodig als energiebron?
Precies! ;-) maar ze kunnen ook heel goed kiezelstenen gooien. Nothing magical about that one though... :D
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik hoop dat ze er weer bovenop komt voor jullie, en dat ze ook zal kunnen waarderen dat ze haar poging is mislukt, uiteindelijk @Rosan (toch? :$)
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

zijn die 'soldaten' ook magiers of 'normale' mensen?
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”