Cirque des Vampires

Hier vind je alle voltooide fantasieverhalen!
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel Xatham! :) erg bedankt dat je blijft reageren, is erg motiverend :) nieuw stukje erbij, een beetje een rustig stukje (denk ik).

‘Naar buiten, Skey,’ zei Aimon en hij en Jeremiah duwden hem naar de deur. Skey wendde zijn blik van Marida af en rukte zijn armen los uit hun greep. Hij draaide zich om en vervolgde zelf zijn weg naar buiten. De adrenaline was steeds sterk en bijtend en trok door zijn hele lichaam. Hij moest uit Marida’s buurt voor de aandrang om haar iets aan te doen te groot zou worden.
Jeremiah en Aimon bleven achter in de tent en Skey hoorde Aimon zeggen voor hij door de flap naar buiten verdween: ‘Het spijt me, Skey.’ Maar Skey reageerde niet meer en liep weg, weg van de artiestentent en weg van Aimon en Marida. Even haatte hij het circus op dat moment, hun hele afhankelijkheid ervan, met haar grillen en regels en al haar artiesten. Hij haatte het hoe het eeuwig leven en de consequenties van de aard zijn soort alle vrijheid en mogelijkheid tot spontaniteit wegnamen. Hij wist echter ook dat dat gevoel vanzelf weer weg zou trekken. De levenswijze van de circusgemeenschap was door schade en schande zo geworden en er was geen alternatief dat eraan kon tippen. Dat besef zat ergens diep verborgen en het zou na verloop van tijd vanzelf weer de overhand nemen.
Skey liep door en wachtte tot zijn frustratie en woede zouden wegebben. Vroeger had hij zich vaker zo gevoeld, in het begin, maar het was minder geworden naarmate de jaren verstreken. Zijn emoties waren stabieler, zoals bij iedere vampier, met minder opzienbare pieken en dalen en een natuurlijk groot vermogen om alles onbewust te relativeren. Het was een eigenschap die hij en alle andere vampieren hadden. Daarom was er ook zelden ruzie of onenigheid binnen de gemeenschap. Niet alleen omdat iedereen zich voornamelijk bezig hield met zichzelf, maar ook omdat de meeste vampieren evenwichtig waren en zelden of nooit om iets uit hun slof schoten. Bij veel was dat nog sterker dan bij hem. Skey vroeg zich soms af of de andere vampieren echt niets meer voelden of dat ze al hun emotionele en sociale impulsen simpelweg moeiteloos konden onderdrukken.
Skey liep langs de piste en passeerde de publiekingangen één voor éen. Daar was het inmiddels druk geworden. De derde show was halverwege en de bezoekers mochten in hun pauze desgewenst naar buiten als ze daar behoefte aan hadden. Na een paar voorstellingen was het doorgaans nogal warm in de tent en dus was ook nu het merendeel van de bezoekers naar buiten gegaan om even af te koelen. Overal stonden groepjes mensen, die praatten en rookten en lachten en dingen uit het programmaboekje met elkaar bespraken. Tientallen stemmen klonken door de lucht, allemaal individuele verhalen en levens. Skey rook hun parfums en de sigaretten die ze rookten en zag hun gezichten met rode wangen en sprankelende ogen. Ze rouleerden en mengden en Skey zag het verschil met zijn eigen soort en hoe groot de kloof tussen hen was geworden. Hij begreep niet dat vampieren als Marida en Aimon daar zo blij mee konden zijn. Op dat moment ontging het gewin ervan hem volledig.
Skey was bijna door de menigte heen toen hij tegen iemand opbotste. Het was een vrouw van Talitha’s leeftijd, misschien iets jonger. Hij had haar op tijd aan zien komen en voorzien dat hun paden elkaar zouden kruisen, maar de vrouw was al lopend haar programmaboekje aan het lezen en lette niet goed op haar omgeving. Ondanks het feit dat Skey stilstond, liep ze vol tegen hem op. Het lukte haar zich te herstellen en op benen te blijven staan, maar haar boekje viel uit haar handen op de grond. Snel keek naar hem op en Skey herkende de blik in haar ogen direct. Hij zag aan alles dat ze uit de bovenste ring in de piste kwam. Ze was één van de bezoekers die door Scrooge en Bradley was geselecteerd omdat ze niemand had, omdat ze alleen was. Niemand haar zou missen. Hij zag het aan de verontschuldigende glimlach die ze tevoorschijn toverde en het feit dat haar ogen niet meededen. Ze was ongelukkig, gevangen in een eenzaam leven dat haar niet paste. Het leven dat de vampieren van de gemeenschap nastreefden, maar waar zij zo graag uit wilde ontsnappen dat het pijn deed. Skey had zowaar medelijden met haar. Hij pakte haar programmaboekje van de grond en gaf het aan haar terug. Alleen dat gebaar maakte haar glimlach al oprechter en hij vroeg zich af waarom er niemand was die de moeite nam haar zo nu en dan blij te maken als daar zo weinig voor nodig was. Toen hij verder liep en achter zich hoorde dat iemand de vrouw riep en haar aansprak met het gebruikelijke ‘wat leuk jou hier onverwacht tegen te komen’ en ‘lang niet gezien, hoe gaat het met je’ was hij oprecht blij voor haar. Niet alleen omdat haar ontmoeting geregistreerd zou worden en waarschijnlijk haar leven zou redden, maar omdat er toch iemand was die blij was om haar te zien.
Laatst gewijzigd door Jeetje op 25 jan 2012 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
~: Geen loopvogel maar een sloopvogel :~
Xatham
Banned
Banned

En toen werd die vrouw uit het publiek geselecteerd en het slachtoffer van de hoofdact. Boem! Heel haar leven weg!
Snel keek naar hem op en Skey herkende de blik in haar ogen direct.
Deze zin klopt niet helemaal.

Verder ben ik benieuwd naar hoe je verder gaat en ik ben ook nog steeds wel nieuwsgierig van welke clip deze inspiratie afkomstig is :P
As the phoenix arises from his ashes...
Silena
Balpen
Balpen

Jeej twee nieuwe stukjes :] Leuk weer. Ik dacht even dat Skey die vrouw op zou pakken en mee zou nemen naar Talitha, maar dat viel dus mee :P
  • Er zijn geen problemen, er zijn mensen.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha thanks allebei! :D bedankt voor de reacties en ik zal nog niet teveel verklappen :) ben totaal gesloopt dus niet bijzonder goed nagelezen op spelling e.d., dus vergeef me eventuele fouten.

Skey maakte zich los uit de menigte mensen en liep terug naar de eerste groep slaapvertrekken. Bij zijn tent aangekomen duwde hij zachtjes de flap opzij. Deora keek naar hem op toen hij binnenkwam, maar Talitha werd niet wakker van zijn aanwezigheid. Ze sliep nog steeds, opgekruld als een klein bolletje onder de dekens. Alleen haar bleke gezicht kwam boven de lakens uit. De plaid waar ze onder lag bewoog op de maat van haar ademhaling, die te snel was voor een slapende vampier. Die aanblik deed die bijtende woede weer even in Skey oplaaien, maar bij Talitha in de buurt en niet langer in aanwezigheid van Aimon en Marida lukte het hem beter die emotie af te laten vloeien. Hij hurkte bij haar neer en streek even over haar haar, voelend aan haar voorhoofd, en trok de lakens over haar blote voet heen, die eronder vandaan stak. De nacht was nog lang en hij zou pas over een paar uur gaan slapen, maar hij liet haar niet meer alleen. Hij bleef bij haar in zijn tent, trok alleen zijn wijde slaapbroek aan en ging op de rode stoel vlak bij het ronde matras zitten lezen. Af en toe keek hij van zijn boek over astronomie naar Talitha en als hij dan constateerde dat ze nog steeds ademde in haar slaap, las hij weer verder.
Het moest al bijna zonsopkomst zijn toen hij voetstappen zijn tent hoorde naderen. Buiten was het alweer rustiger geworden en de laatste voorstelling was al ruimschoots afgelopen. Skey keek op van zijn boek en luisterde naar het ritme van de passen die langzaam dichterbij kwamen. Hij herkende het geluid en de bijbehorende geur. Bradley. Hij hoorde dat de jongen voor de tent stopte en zachtjes tegen de flap tikte.
‘Bradley,’ zei hij. ‘Kom maar.’ De flap ging opzij en Bradley’s hoofd verscheen in de opening. Hij zag er nog steeds een beetje moe uit in het licht van de kaars in Skey’s tent, maar straalde ook nog steeds zijn typische enthousiasme en opwinding uit terwijl zijn lichaam eigenlijk daar eigenlijk al te weinig energie voor had. De omschakeling van het dag- en nachtritme was in het begin altijd lastig voor mensen.
‘Hey,’ zei Bradley en zachtjes liet hij de flap achter zich dichtvallen. ‘Hoe gaat het met haar?’ Hij knikte naar Talitha en liep wat passen naar haar toe. Skey keek naar zijn houding en manier van bewegen en zag dat hij oprecht bezorgd om haar was. Hij meende ook te bespeuren dat hij haar wel leuk vond, maar dat hij tegelijkertijd een bepaald soort ontzag of angst voor haar of misschien wel voor Skey had.
Skey legde zijn boek op zijn schoot en keek hoe Bradley zich voorzichtig wat over Talitha heen boog, alsof ze ieder moment wakker van hem kon worden.
‘Niet zo goed,’ zei hij. Bradley sloeg zijn armen over elkaar en keek van een afstandje naar Talitha.
‘Ik hoorde van Scrooge dat er iets met haar aan de hand was en dat ze haar shows niet kon doen. Wat heeft ze?’ Skey keek naar hem en liet zijn hoofd tegen zijn hand steunen, zijn elleboog op de armleuning van de stoel rustend.
‘Wat iedere vampier heeft. Ze heeft te lang niets gedronken.' Bradley slikte.
‘Wat gebeurt er dan?’
‘Het maakt haar ziek. Gezien we geen vast voedsel eten, worden de stoffen die we nodig hebben om te overleven en te functioneren niet meer door ons lichaam zelf aangemaakt. We halen ze uit het bloed van andere mensen en dat is het enige waar we op kunnen leven. Na een tijd zijn die geleende stoffen echter opgebruikt en dan moet de voorraad weer worden aangevuld. Talitha heeft die mogelijkheid niet omdat ze geen nieuw bloed tot haar beschikking heeft en dan gebeurt dit. Ze wordt ziek, haar lichaam begint tegen zichzelf te vechten en dat slokt al haar energie op. Ze verzwakt en als het te lang duurt, zal ze eraan doodgaan.’ Bradley keek naar Talitha en krabde een beetje ontdaan aan zijn arm.
‘Jeetje,’ zei hij. ‘Dat wist ik niet.’ Hij keek Skey’s kant op. ‘Kan ik haar dan niet helpen? Ik bedoel, ik ben toch een mens?’ Skey keek hem aan in het flikkerende licht van de kaars
‘Nee, er is niets wat je kunt doen. De hoeveelheid bloed die ze nodig heeft zal je doden. Ze moet tot morgen wachten.’ Bradley keek weer naar Talitha.
‘Zal ze dat halen?’ Skey klapte het boek dicht en legde het opzij.
‘Waarschijnlijk wel. Het is alleen de vraag of ze nog de kracht heeft haar hoofdact uit te voeren tot op het punt waar ze kan drinken. Het zal erom hangen.’ Bradley knikte. Zijn gezicht stond een beetje mistroostig en zijn houding was zo hopeloos dat het leek of hij zich zorgen maakte om iemand die al jaren zijn beste vriendin was. Op een bepaalde manier was het vertederend om te zien. Skey vermoedde dat hij het moeilijk zou krijgen als ze ooit besloten hem te veranderen.
‘Ga maar slapen,’ zei hij tegen de jongen. ‘Je ziet eruit of je het nodig hebt en er is niets wat je nu kunt doen. Ik laat je wel weten hoe of wat.’ Bradley knikte.
‘Graag. Ik hoop dat het goed met haar komt.’
‘Ik ook. Geen nieuws is goed nieuws.’
‘Oké.’ Bradley wierp nog één laatste bezorgde blik op Talitha en draaide zich toen om. In de opening vooraan de tent keek hij nog even om naar Skey.
‘Dank je,’ zei hij. ‘En succes.’ Skey knikte en kwam overeind.
‘Hetzelfde. Ik zie je morgennacht.’ Hij keek hoe Bradley in het donker verdween en het tentdoek achter hem dichtviel. Nog even wachtte hij en toen kneep hij het vlammetje van de kaars uit. Het licht verdween en alles om hem heen werd weer in duisternis gehuld.
Afbeelding
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Awhh das lief van Bradley! Denk ik... (':
When the power of love overcomes the love of power.
-Maaike-
Computer
Computer

Hey!

Weer helemaal bijgelezen ^_^
Wat lief dat Bradly haar wil helpen, terwijl hij haar eigenlijk niet kent :D

Ga zo door! Ik ben benieuwd of Talitha de act morgen nog kan, als het inderdaad doorgaat. Ik hoop het wel :unsure

Groetjes Maaike
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Twee dingetjes:
De plaid waar ze onder lag bewoog op de maat van haar ademhaling, die te snel was voor een slapende vampier.
Volgens mij geen fout en heb je het woord bewust gebruikt, maar wat is een plaid? :$
Hij hurkte bij haar neer en streek even over haar haar,
Ik vind twee keer 'haar' achter elkaar persoonlijk niet zo mooi. Als ik zoiets in mijn verhalen heb, maak ik van het 'haar' dat aan iemands hoofd groeit altijd meervoud. Heel handig trucje! Dus in jouw geval:
Hij hurkte bij haar neer en streek even door haar haren
Maar kijk maar of jij dat ook mooier vind.

Verder vond ik het een leuk stukje! Ik ben ook wel benieuwd naar de volgende dag :P
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Super, al die leuke reacties! Sorry voor mijn late post vandaag, heb de hele avond bij een vriendin gehangen en ben net pas thuis :D denk niet dat er nu nog iemand online is maar dan voor morgen maar het nieuwe stukje :)

Een plaid is trouwens gewoon een soort (wollen) deken :) die van die haren-meervoud is een goeie Xatham, volgens mij doe ik dat normaal zelf ook, nu alleen niet goed opgelet geloof ik. Dank je wel (en de rest natuurlijk ook)!

_____________________________________________________________________________________

Hoofdstuk 4

Skey sliep die dag niet veel. Het ging niet goed met Talitha en hij wilde haar zo veel mogelijk in de gaten houden. Toen hij bij haar op het matras was gaan liggen, was ze weer tegen hem aangekruld, aangetrokken door de warmte van zijn lichaam, en hij had haar snelle en inmiddels ook onregelmatige ademhaling tegen zijn borstkast kunnen voelen. Ze sliep onrustig. Soms werd ze wakker en dan gaf ze over. De verhouding tussen de goede en slechte stoffen in haar bloed werd zo langzamerhand kritiek en haar lichaam begon het af te stoten. Ze werd steeds kouder en het duurde iedere keer korter voor ze weer insliep nadat ze wakker was geworden. Ze begon te trillen en na verloop van tijd hield dat niet meer op als ze in slaap viel. Skey was in zijn begintijd ook een paar keer zo ziek geweest en hij wist hoe vreselijk het voor haar was. Het enige wat hij kon doen was bij haar blijven en hopen dat het geluid van haar onregelmatige ademhaling niet ineens zou ophouden wanneer ze weer in slaap viel.
De dag verstreek langzaam en toen de avond begon liet Skey Talitha zo lang mogelijk liggen. Wakker zijn kostte haar alleen maar meer energie en hij wilde haar zo laat mogelijk wekken om haar krachten te sparen. Uiteindelijk werd Talitha echter uit zichzelf wakker, vlak na zonsondergang, zo’n uur voor de eerste show zou beginnen. Skey sliep al geruime tijd niet meer. Hij lag op zijn rug naar het tentdoek boven hem te kijken en luisterde naar de geluiden en stemmen van de artiesten die buiten alweer druk bezig waren met hun optredens.
Het was een verandering in Talitha’s ademhaling waaraan hij hoorde dat ze wakker werd. Het was een hapering, een duidelijkere dan hij die gehele dag gehoord had. Hij keek haar kant op en kwam wat overeind.
‘Hé,’ zei hij. Zacht legde hij zijn hand op haar schouder en Talitha draaide moeizaam naar hem toe. Ze zag er niet goed uit. Haar gezicht was lijkbleek en het wit van haar ogen was rood als bloed. Het zou niet lang meer duren voor het teveel werd en haar ogen begonnen te tranen. Ze trilde over haar hele lichaam en toen hij haar hand onder de dekens vandaan haalde, zag hij bloed rondom haar nagels en aan de lakens. Talitha zag het ook en ze deed haar ogen dicht.
‘Sorry,’ zei ze, doelend op de bebloede dekens. Skey legde haar trillende hand weer op het matras en trok het dekbed over haar heen.
‘Het maakt niet uit,’ zei hij. ‘Niet praten. Spaar je krachten. Nog een paar uur en dan mag je op. Je krijgt de derde hoofdact van Aimon. Nog even volhouden en dan is het voorbij.’ Talitha knikte en Skey gaf haar een kus op haar voorhoofd. Hij streek door haar haren en kwam overeind om een kaars aan te doen.
‘Ik ben… misselijk,’ hoorde hij Talitha vanaf het matras zeggen. ‘Ik moet altijd zo snel… overgeven. Ik haat dat.’ Skey liep weer naar haar toe en zette de kaars vlak naast haar neer.
‘Dat moet iedereen als het zo lang duurt,’ zei hij. ‘Probeer niet te praten. Het kost je teveel energie.’ Talitha knikte weer. Ze ging op haar zij liggen en rolde zich op, maar de verandering van houding was te drastisch en ze begon te hoesten. Ze verborg haar gezicht achter haar arm en Skey hielp haar overeind toen ze probeerde rechtop te gaan zitten. Na een tijdje hield het hoesten weer op, maar toen ze haar onderarm voor haar gezicht weghaalde, zat er bloed aan de mouw van haar kamerjas. Talitha zag het en ze liet haar hoofd met gesloten ogen tegen de stoel naast het bed steunen.
‘Verdomme,’ mompelde ze en ze streek met een trillende hand over haar gezicht. Ze deed haar ogen open en keek naar haar bibberende handen. Ze bewoog haar vingers, kneep haar handen dicht en opende ze weer en liet ze toen zakken.
‘Wil je… Aeros voor me opzadelen?’ vroeg ze. ‘Ik voel me zo slap. Ik denk niet dat ik veel kan lopen.’ Skey knikte.
‘Ik zal Edita vragen of ze hem voor je klaar wil zetten, dan kan ik je helpen je aan te kleden. Redt je het even alleen?’
‘Ja, dat gaat wel.’
‘Oké. Blijf maar zitten, niet proberen iets in je eentje te doen. Ik ben zo terug.’ Toen Talitha knikte, kwam Skey overeind en verliet hij de tent. Deora was al weg. Rond zonsondergang werden de dieren gevoerd en waarschijnlijk was ze teruggegaan naar haar kooi om haar eten te halen. Skey liep in het voorbijgaan langs de afrastering en zag haar inderdaad voor haar nachthok liggen, kauwend op een stuk vlees. Ze keek even naar hem op toen ze hem aan zag komen, maar ging verder met eten toen hij doorliep en ze leek te concluderen dat ze nog niet met hem mee hoefde.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Awwhh, ik heb echt medelijden met Talitha! :(
Hopelijk komt het nog goed met haar want de scènes die Talitha en Skey samen hebben als ze allebei fit zijn, zijn echt geweldig om te lezen :P
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Xatham, ik zit hier nu met een onwijze big smile op mijn gezicht je reactie te lezen :D you made my day haha!
Afbeelding
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Even een kort stukje, morgen nog eentje als het een beetje meezit :) (of eigenlijk al vandaag haha)

Skey liep verder naar de kraal met paarden en zocht Edita op. Hij vond haar in de verrijdbare zadelkamer en vroeg of ze Talitha’s paard voor de derde show voor haar wilde klaarzetten. Edita stemde in en Skey bedankte haar. Hij liep door naar Talitha’s tent en haalde daar de kleren op die ze nodig had voor haar nummer. Hij moest zelf tijdens de eerste en tweede voorstelling zijn act opvoeren en zou Talitha daarna helpen zich om te kleden. Hij hoopte dat ze tot die tijd nog even kon slapen. Zoals het er nu uitzag, was hij bang dat ze het anders niet zou redden haar act tot een goed einde te brengen.
Gelukkig had Talitha uit zichzelf alweer de rust genomen die ze nodig had. Toen Skey terugkwam in zijn tent, was ze weer op het matras gaan liggen en alweer diep onder zeil. Hij legde haar kleren over zijn stoel, maakte de kaars uit om haar niet te wekken en kleedde zich om voor zijn show. Hij deed alles zo zacht mogelijk en Talitha sliep overal doorheen. Net voor hij opmoest voor zijn eerste act kwam Bradley naar zijn tent, die de eerste twee voorstellingen vrijaf had gekregen en aanbood bij Talitha te blijven om haar in de gaten te houden in de tijd dat Skey weg was. Skey stemde in en gebood Bradley hem onmiddellijk te komen halen als er iets mis ging, al moest hij hem middenin zijn act uit de piste komen halen.
Bradley beloofde Skey direct te waarschuwen als er iets aan de hand was en zo liet Skey hem achter bij Talitha. Vlak voor zijn nummer begon verliet hij zijn tent en haalde hij Deora op bij haar kooi. Ze gingen samen naar de piste en wachtten tot ze aan de beurt waren om hun act op te voeren. Deora leek door te hebben dat Skey wat afwezig was en ze probeerde hem op te vrolijken met kopjes geven en uitgelaten gerol over de grond. Ze was lief voor hem. Tijdens de show nam ze hem op sleeptouw en deed ze extra haar best. Ze liet geen enkele steek vallen. Tussen zijn acts door ging Skey bij Talitha en Bradley kijken en toen hij later voor de tweede show bij de piste stond te wachten, kwam Deora hem een stuk van haar homp vlees brengen om hem op te vrolijken. Skey moest toch wel een beetje lachen toen ze dat deed en kroelde over haar kop terwijl Deora op het vlees kauwde dat hij haar, doch dankbaar voor haar aanbod, weer teruggaf.
Tijdens de tweede show lukte het Skey door Deora’s goede zorgen zijn aandacht er wat meer bij te houden. Hij probeerde zowaar wat andere dingen met haar uit en ze leek het leuk te vinden om tussendoor wat nieuwe trucjes te doen. Hij gebruikte de vaardigheden die ze van nature had en keek naar wat ze leuk vond om te doen en daar bouwde hij iets omheen. Zo liet hij haar een autoband mee de stellage in de piste op slepen en die moest ze helemaal op de bovenste verdieping om één van de uiteinden van de poten zien te krijgen. Toen haar dat gelukt was, gaf hij haar nog een band waarin drie eieren lagen en die moest ze naar boven zien te krijgen zonder dat één van de eieren onderweg sneuvelde. Het lukte haar nog ook. Ze sloten af met een act waarbij Skey in het midden van de piste een enorm, cirkelvormig vuurdoolhof ontstak. Hij liet zichzelf blinddoeken een meisje uit het publiek dat gelijk rood en verlegen werd en liep eerst zelf zonder iets te zien door het doolhof naar het centrum van de cirkel. Deora wachtte buiten de ring tot hij haar het commando gaf en toen draafde ze zonder aarzelen het doolhof in. Het duurde nog geen anderhalve minuut voor ze Skey in het middelpunt gevonden had en ze loodste hem er helemaal volgens plan zonder kleerscheuren weer uit. Ze trok hem mee in haar enthousiasme en hun inzet loonde. Ze kregen een staande ovatie van het publiek en Deora keek met glimmende ogen naar alle applaudisserende mensen om hen heen. Haar vrolijkheid deed Skey goed en toen ze na de tweede show de piste uitliepen, realiseerde hij zich dat haar pogingen hem op te beuren ondanks alles toch nog resultaat hadden gehad. Hij pakte het stuk touw aan dat Deora ergens gevonden had en ze begon er lustig aan te trekken. Al spelend liep ze met hem mee en samen kwamen ze de piste uit.
Toen ze de hoek om kwamen en de frisse buitenlucht in liepen, kwam Bradley echter vanaf de andere kant aanrennen. Skey en Deora bleven allebei staan. Skey zag Bradley’s bleke gezicht en liet het touw uit zijn handen glijden.
‘Wat?’ vroeg hij, wetend dat Bradley begreep wat hij bedoelde. Bradley’s ademhaling was versneld en hij hijgde een beetje.
‘Ze bloedt,’ zei hij. ‘Ik weet niet waarom, maar het houdt niet meer op.’
Laatst gewijzigd door Jeetje op 30 jan 2012 10:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Oei oei, bloed is niet goed :(
Maar Deora is echt zo'n lief beest! Ik wou dat ik een Deora als huisdier had :). Gewoon hoe ze doorheeft wat er met haar baasje aan de hand is en hoe ze op haar eigen manier probeert te helpen. Ik word helemaal blij van haar :P

Eén dingetje:
Toen Skey terugkwam in zijn tent, was ze weer op het matras gaan liggen en alweer diep onder zeil.
Moet dat dan niet 'haar tent' zijn?
Net voor hij opmoest voor zijn eerste act kwam Bradley naar zijn tent,
En eventueel daar ook 'haar tent'?
Of was Talitha ondergebracht in Skey's tent?
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ja dat klopt, Skey had Talitha een dag tevoren meegenomen naar zijn tent :) leuk dat Deora zo goed overkomt! :)

_____________________________________________________________________________________

Skey wachtte niet en schoot langs Bradley heen de piste uit. Deora en Bradley kwamen hem achterna en gedrieën renden ze naar Skey’s tent. Daar zat Talitha op het matras, met haar knieën opgetrokken en haar armen om haar benen geslagen. Er zat bloed rondom haar ogen en er liepen dunne straaltjes uit haar ooghoeken langs haar wangen naar beneden. Op haar vingers en handen zaten bloedvlekken en ze trilde zo erg dat haar lichaam zo nu en dan schokte. Ze kneep een beetje met haar ogen en Skey wist dat dat was omdat de druk erop pijn veroorzaakte.
‘Jezus, Talitha,’ zei hij en hij knielde bij haar neer. Met zijn duim veegde hij wat bloed van haar wang en Talitha deed haar ogen dicht. Skey keek om naar Bradley.
‘Waarom heb je me niet eerder geroepen?’ vroeg hij. Bradley keek hem wanhopig aan en maakte een hopeloos gebaar met zijn handen.
‘Het spijt me, dat wilde ze niet,’ zei hij. ‘Ze wilde je tijdens je act niet storen tijdens voor iets waar je toch niets aan kon doen.’ Skey nam hoofdschuddend Talitha’s gezicht in zijn handen en trok haar oogleden omhoog om naar haar ogen te kijken. Een dun straaltje bloed welde op in haar ooghoek en gleed over haar jukbeen naar beneden.
‘Het duurt te lang,’ zei hij. ‘Ze redt het niet tot halverwege de derde voorstelling.’ Hij draaide zich om naar Bradley. ‘Ga naar Aimon en vraag of hij de hoofdact naar voren kan verschuiven. En stuur Edita hierheen voor haar make-up.’ Bradley aarzelde geen moment. Hij draaide zich om, draafde de tent uit en het geluid van zijn gehaaste voetstappen verdween de nacht in.
Skey tilde Talitha overeind en zette haar in zijn stoel. Hij begon haar slaapkleding uit te trekken en hielp haar in haar showoutfit. Haar lichaam was koud en bleek. Talitha zat wezenloos op de stoel terwijl hij haar zilveren schoentjes aantrok en de linten vastknoopte om haar enkels. Ze kon moeilijk in haar kamerjas in de piste verschijnen, maar eigenlijk had deze outfit ook geen enkele zin meer. Normaal bouwde Talitha haar hoofdact uit met een korte show met Aeros, haar paard, maar daar zou ze nu de kracht niet meer voor hebben. Waarschijnlijk kon ze nog net naar binnen rijden en afstappen en het was te hopen dat dat haar lukte zonder halverwege in te storten.
Skey was net klaar Talitha al haar kleren aan te trekken toen Edita voor zijn tent stond. Skey liet haar binnen en hij ging op zijn matras zitten terwijl hij keek hoe Edita Talitha’s gezicht begon schoon te maken en haar make-up aanbracht. Ze haalde het bloed op haar wangen en rondom haar ogen weg en verborg Talitha’s kringen onder een dikke laag poeder. Rond haar ogen bracht ze donkere ogenschaduw en eyeliner en glitters aan, zodat het rooddoordrenkte wit van haar ogen lichter leek. Ze kamde haar haar en stak het op, met veel glimmende, glitterende spelden. Tot slot zette ze de verentooi op haar hoofd toen was ze klaar.
Skey liep naar Talitha toe en legde zijn hand op haar schouder. Ze keek naar hem op. De make-up deed veel, maar niet genoeg om haar beroerde toestand te verbergen.
Hij pakte Talitha vast en was net bezig haar overeind te helpen toen de flap van de tent weer open ging. Bradley verscheen in de opening en Skey zag Aimon achter hem staan.
‘Ze mag zo op,’ zei Bradley. ‘Aimon heeft haar naar voren verplaatst. Ze mag haar nummer als eerste doen. De bezoekers zitten bijna allemaal en dan kan ze naar binnen.’ Skey knikte en hij liep met Talitha naar hem toe. Hij moest Talitha’s arm om zijn nek vasthouden om te voorkomen dat die weg gleed en ondanks dat hij haar ondersteunde, liep ze nog manker dan twee nachten geleden.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Hopelijk gaat dit goed met Talitha!

Nog een dingetje was ik vergeten te zeggen van het vorige stukje. Ik vond dat je het vrij samenvattend hebt beschreven. Van mij had je in ieder geval een van de acts met Skey en Deora wat meer morgen detailleren. Ik weet niet of daar nu het juiste moment voor was maar mijn beeld van wat er in de piste gebeurt is nog vrij vaag.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha dat had ik er eerst instaan maar ik had het eruit gehaald omdat ik bang was dat het teveel af zou leiden van de rest en een te grote wisseling van focus zou zijn :P ik heb het er weer tussen gezet, vindt je het zo beter? Of had je nog meer details in gedachten? :)
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Ik vind het stukje nog steeds heel samenvattend, het is net een beetje alsof je probeert op te vullen voor het volgende stukje met Talitha komt. In ieder geval is het nu al wel een stuk beter, heb ik het gevoel.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ok thanks voor je feedback Xatham! Zo voelde het zelf niet toen ik het schreef (alsof ik het probeerde op te vullen zeg maar, het kwam eigenlijk gewoon op deze manier in me op), maar ik zal er nog eens naar kijken :) ik heb het idee dat het een beetje te lang zou duren allemaal als ik het verder uitschrijf, juist omdat het voor Skey ook allemaal een soort waas is omdat hij veel meer met andere dingen bezig is, maar dat kan aan mij liggen :) wat zou jij zelf nog verder uitschrijven Xatham, de acts bijvoorbeeld of een dialoog met Bradley die aanbiedt op Talitha te passen? Zijn er trouwens meer mensen die het te samenvattend vinden?

Ik doe er ook weer een stukje bij voor vandaag :)

____________________________________________________________________________________

‘Oké. Dank je,’ zei hij. Bradley maakte plaats en hield de flap voor hen opzij. Ze liepen langs hem heen en passeerden Aimon, die met zijn hoed op en stok in de hand naast Bradley stond en van Talitha naar Skey keek. Skey’s blik ving die van Aimon in het voorbijgaan en de uitdrukking op zijn gezicht zei waarschijnlijk genoeg.
Skey nam Talitha mee naar Edita, die een paar meter verderop met de teugels van Aeros in haar hand op hen stond te wachten. Hij tilde haar op en hielp haar op het paard. Talitha wankelde, maar het lukte haar rechtop op het zadel te blijven zitten. Ze legde haar hand tegen de warme, gespierde hals en deed even haar ogen dicht. Ze deed ze weer open toen Edita de teugels naar haar uitstak. Skey zag dat ze ze zo stevig vastpakte dat haar knokkels wit werden. Hij maakte aanstalten naar Aeros hoofd toe te lopen om hem te leiden, maar Edita legde haar hand tegen zijn borst.
‘Laat maar,’ zei ze. ‘Aeros en ik helpen haar verder vanaf hier. Ze moet zich concentreren. Wacht maar op haar in haar tent.’ Skey keek haar nog even aan, maar toen zette hij een stap achteruit, Edita de ruimte gevend. Ze knikte naar hem en draaide zich om. Ze pakte Aeros’ teugel vast vlak achter het bit en voerde hem mee richting de piste. Talitha keek nog even naar Skey om voor ze de andere kant op draaide en het leek of ze wilde glimlachen, maar het lukte haar niet. Een nieuwe traan van bloed was in haar ooghoek verschenen en gleed langs haar gezicht omlaag. Toen draaide Aeros om en was haar rug het enige wat Skey nog zag.
Skey bleef achter met Aimon en Bradley terwijl Talitha uit het zicht verdween. Ze keken hoe haar gedaante steeds kleiner werd in de verte en er viel een stilte over hen heen, een kille stilte. De sfeer werd pijnlijker toen het geluid van Aeros’ hoeven vervaagde en het paard en zijn berijdster onzichtbaar werden in de nacht. Aimon was de eerste die de stilte doorbrak.
‘Het spijt me, Skey,’ zei hij terwijl hij in de richting keek waarin Talitha verdwenen was. ‘Je had gelijk. Ik had het niet zo ver moeten laten komen.’ Skey hield zijn blik strak op de plek waar Talitha net heengegaan was gericht.
‘Fijn dat je daar nu ook achterkomt,’ zei hij. Hij merkte dat Aimon zijn blik afwendde en zijn kant op keek.
‘Het is gecompliceerd, Skey,’ zei hij. Skey knikte.
‘Dat zal best,’ zei hij. ‘Jij bent degene die het weet.’ Hij keek nog even in de richting van de piste en draaide zich toen om.
‘Ik ben in Talitha’s tent. Kom me vooral niet zoeken als je me nodig hebt.’ Het zwarte pak dat hij na zijn act nog niet had uitgedaan verdween in de duisternis en even was alleen het witte overhemd eronder nog te zien. Hij hoorde dat Bradley aanstalten maakte hem achterna te komen, maar Aimon hield hem tegen.
‘Laat hem maar,’ hoorde hij hem tegen de jongen zeggen. ‘Hij nu even geen behoefte aan gezelschap.’ Skey keek niet om en liep door, richting Talitha’s tent, tot de geur van Aimon en Bradley langzaam wegstierf en uiteindelijk helemaal verdwenen was.

Hoofdstuk 5

Skey wachtte bijna een halfuur op Talitha in haar tent. Bij terugkomst was hij op de stoel bij haar kaptafel gaan zitten. Hij zat stil en luisterde intensief naar de geluiden uit de piste. Het was moeilijk te volgen wat er gebeurde. Talitha was te ver weg om haar geur op te kunnen vangen en de muziek stond zodanig hard dat de stemmen van het publiek grotendeels overstemd werden. Skey kon alleen maar gissen of ze het zou redden. Ze was zo zwak, hij hoopte dat ze niet halverwege haar act ineens in zou storten. Aimon had gelijk, het had nooit zo ver mogen komen. Als ze eenmaal zo ziek was dat ze niet meer in staat was zelf te drinken, zou het bijna onmogelijk geworden zijn haar weer op de been te krijgen.
Skey keek voor zich uit en luisterde naar de geluiden die van buiten kwamen. Iets in zijn lichaam had moeite om stil te blijven zitten, maar hij wist zich te controleren en bewoog niet. De controle gaf hem rust, was als iets meditatiefs dat hielp zijn hoofd en zintuigen helder te houden. Hij concentreerde zich op de geluiden en geuren buiten de tent. Af en toe hoorde hij vampieren langslopen, maar geen één van hen had Talitha’s geur. Die herkende hij uit duizenden. Ze rook fris en bruisend, geheel in lijn met haar karakter.
Afbeelding
-Maaike-
Computer
Computer

Je maakt het wel heel spannend door zo lang te wachten om haar bloed te geven en de act niet te beschrijven!
Ik vind het goed beschreven hoe je haar toestand beschrijft, naast dat ze het zo vreselijk koud krijgt, dat ze ook begint te bloeden. Dat laat de situatie wat ernstiger overkomen, dan alleen de kou :) (Mijn idee van vampiers is namelijk dat ze altijd koud zijn... )

Ga zo door!

My head is a jungle...
Xatham
Banned
Banned

Tsss... :P Nou wil ik ook wel eens een keer weten hoe het afgelopen is met Talitha! :P

En tja... Ik weet ook niet precies. Het stukje kwam voor mij een beetje samenvattend over, ik weet niet in hoeverre dat ook voor de andere lezers gelde en als ik zoiets heb, kan ik maar heel vaag beschrijven hoe het precies komt.
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha wel flauw he om zo lang te wachten :P zal er nu mee ophouden hihi :) het volgende stukje, hoop dat jullie het leuk vinden :)

Het duurde een halfuur voor hij eindelijk meende een vlaag van iets bekends op te vangen. De geur was echter sterk vermengd met die van parfum en hij had moeite de twee van elkaar te scheiden. Hij kwam wat overeind in de stoel en luisterde aandachtig. Er kwamen voetstappen dichterbij, zacht en licht, op schoenen met zachte, flexibele zolen. Dat zei al genoeg, maar de hint van vers, menselijk bloed die met de andere twee geuren vermengd werd, gaf de doorslag.
Skey keek op op het moment dat de flap van de tent opengetrokken werd. Talitha stond in de opening, in niets meer lijkend op hoe hij haar een halfuur geleden weg had zien rijden. Haar energie vlamde net zo als de reflectie van de kaars in het glitterende pakje dat ze droeg en ze straalde een enorme vurigheid en levenslust uit. Er gaf iets licht iets in haar grote ogen, die weer hun normale, witte kleur hadden. Haar ademhaling was versneld en er liep een elegant straaltje bloed omlaag van haar mondhoek naar haar hals. Ze was prachtig en de make-up die Edita net had aangebracht om haar vermoeidheid te maskeren, maakte haar nu alleen nog maar mooier.
Even keken Skey en Talitha elkaar aan, allebei met al hun spieren gespannen en balancerend op de enorme aantrekkingskracht en energie tussen hen in. Toen verscheen er een grijns op Talitha’s gezicht, en ook Skey’s glimlach ontblootte zijn witte tanden en Talitha’s grijns werd nog breder. De spanning tussen hen bouwde op en kwam toen tot een hoogtepunt. Talitha liet de flap van de tent los, Skey kwam op hetzelfde moment overeind en ze liepen naar elkaar toe, pakten elkaar vast en zoenden elkaar. Het was of er iets tussen hen ontbrandde. Talitha’s warme lichaam drukte tegen dat van Skey, hij proefde de smaak van bloed op haar lippen en het gevoel van haar energie zo dicht bij hem zette al zijn zintuigen op scherp. Hij raakte haar aan waar hij maar kon en Talitha deed hetzelfde en nog geen twee tellen later vielen ze samen op haar matras. Ze begon zijn pak uit te trekken en hun kleren eindigden naast hen op de grond. Haar naakte huid was warm tegen de zijne en hun energie verstrengelde met elkaar zoals hun lichamen met elkaar verstrengelden, terwijl Talitha gloeide onder hem en het brandende verlangen de lucht in de tent warm en benauwd maakte. De uren verstreken als minuten. Hun vurige passie vloeide samen tot iets magisch en Talitha’s lange nagels trokken strepen van lust in zijn schouders. Skey zag het vlammen in haar grote, donkere ogen en hij hoorde haar ademhaling naast zijn oor terwijl hun lichamen samen één waren en al het andere wegviel. Alleen zij bestonden, de hele nacht, en die nacht ging over in een dag die voorbijvloog als een uitgebarsten zonnestorm. Alles was puur en intens en het was al middag toen de gemoederen eindelijk wat kalmeerden. De afbouw was langer dan de opbouw geweest was. De atmosfeer koelde af zonder zijn warmte te verliezen en ze eindigden naast elkaar op Talitha’s matras. Daar lachten en zoenden ze terwijl de passie nog nasmeulde. Het duurde nog een tijd voor het vuur langzaam doofde en alles kalm werd. Het was al bijna drie uur toen de totale rust eindelijk terugkeerde.
Daarna sliepen ze samen, tegen elkaar aan, ononderbroken en in opperste tevredenheid. Talitha lag op haar zij met haar rug tegen Skey’s borst aan, onder het laken dat om hen heen was gedraaid. Skey’s arm lag over Talitha heen en de donkere kleuren van de sleevetatoeage die zijn hele arm en een stuk van de rug van zijn hand bedekte, staken sterk af tegen haar lichte huid. Hun ademhaling was kalm en een haast perfecte samensmelting met elkaar. Zelfs zo, terwijl ze sliepen, was alles precies zoals het moest zijn.
Laatst gewijzigd door Jeetje op 31 jan 2012 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Jeej alles is weer goed met haar :D mooi zooo :3
When the power of love overcomes the love of power.
-Maaike-
Computer
Computer

Gelukkig heb je het goed laten komen :D
Jeetje schreef:Skey kwam op hetzelfde moment overeind en ze liepen naar elkaar toe, pakten elkaar vast en zoenden elkaar.
Drie keer "elkaar" in een zin is een beetje veel. Misschien kun je het anders verwoorden? Want nu voelt het alsof je steeds hetzelfde leest.

Ga zo door! Ben benieuwd wat er binnenkort voor spannends gaat gebeuren!

My head is a jungle...
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel voor je reactie en Maaike voor je aanmerking! Je hebt gelijk dus ik ga er nog eens even over nadenken hoe ik dat aan kan passen :) nog een stukje erbij voor vandaag want het was wel een beetje kort :)

Ze werden pas wakker toen het al ruimschoots weer donker was. Het moest een uur of vijf, zes zijn, ergens vlak na zonsondergang. Het leven was buiten alweer in volle gang en de geluiden van de artiesten deden zowel Skey als Talitha uit hun slaap ontwaken. De temperatuur in de tent was inmiddels afgekoeld, maar de warme sfeer van afgelopen nacht en dag hing er nog steeds.
Skey bleef nog even met zijn ogen dicht op het matras liggen, naast Talitha’s warme lichaam. Hij hoorde haar naast zich kreunen en voelde dat ze zich uitrekte. Haar hand eindigde bij zijn hoofd. Ze pakte een pluk van zijn haar en begon ermee te spelen. Hij kon voelen dat ze glimlachte terwijl ze naar hem keek.
‘Wakker worden, seksgod,’ zei ze en ze kriebelde met de pluk van zijn eigen haar in zijn gezicht. Er verscheen een grijns op Skey’s gezicht en toen hij zijn ogen opendeed en haar aankeek, werd ook Talitha’s glimlach breder. Ze boog naar hem toe en gaf hem een kus op zijn mond. Ze zette haar elleboog op het matras en leunde met haar hoofd tegen haar hand.
‘Lekker geslapen?’ vroeg ze. Skey deed zijn ogen weer dicht en liet Talitha met zijn haar spelen.
‘Amper,’ zei hij. ‘Jij?’ Talitha steunde met haar hoofd tegen haar hand en keek naar zijn gezicht.
‘Ook amper,’ zei ze. ‘Toevallig, zeg.’
‘Nou. Inderdaad.’ Ze lachte.
‘Het was het in ieder geval waard. Zoals Bradley zou zeggen, je hebt vannacht voor honderd procent the right thing gedaan.’ Skey deed zijn ogen open. Toen greep hij haar vast en Talitha slaakte een geamuseerd gilletje toen hij haar op haar rug duwde en bovenop haar rolde om haar in bedwang te houden. Hij zoende haar om haar te smoren, maar toen zijn lippen van die van haar verdwenen, schaterde ze alsnog.
‘Ik dacht dat we het hadden gehad over die grapjes,’ zei Skey en Talitha strekte haar armen uit boven haar hoofd.
‘Het spijt me. Ik geef me over aan uw wil, o heer.’ Ze pakte zijn gezicht vast en gaf hem nog een kus. Toen gleden haar vingers over zijn lippen, omlaag langs zijn wang en ze begon weer met zijn haar te spelen. Skey keek haar aan en voelde haar regelmatige, rustige ademhaling tegen zijn borst.
‘Hoe voel je je?’ vroeg hij. Talitha glimlachte.
‘Beter dan ooit.’
‘Je hebt me nog helemaal niet verteld hoe je hoofdact was.’ Ze trok een kortere pluk haar over zijn gezicht naar beneden, die weer terugveerde en inkrulde toen ze hem losliet.
‘O, super,’ zei ze. ‘Ik kwam binnen met Aeros en koos iemand uit het publiek. Een man, was het. Hij zag er goed uit.’
‘O ja?’
‘Ja, echt. Goed lichaam, mooie ogen. Sexy.’ Ze draaide een pluk van zijn haar om haar vinger en keek hem aan. ‘Maakt dat je jaloers, seksgod?’ Skey liet zijn ogen over die van haar glijden.
‘Ligt eraan. Wat krijg ik als ik ja zeg?’ Talitha trok de krullende pluk haar omlaag tot aan zijn kin.
‘Dat zou je wel willen weten, hè?’ zei ze plagerig. Skey boog naar haar toe en antwoordde: ‘Ik kan wel wat verzinnen. Tenzij je me wilt verassen.’ Talitha lachte. Ze sloeg haar armen om zijn nek en ze kusten elkaar weer. De kus werd een zoen, als muziek die langzaam aanzwol, en werd warmer en intenser. Het gevoel van een paar uur geleden kwam weer terug en dat had tot meer kunnen leiden, ware het niet ze onderbroken werden toen iemand de flap van de tent ineens openzwaaide. De sfeer dooide terstond, de muziek viel in één keer weg en Talitha en Skey keken allebei tegelijk opzij naar de voorkant van de tent. Jeremiah stond in de opening, met de flap in zijn hand. Hij stond nog in een houding alsof hij net naar binnen had willen stappen en leek even niet te weten wat te doen omdat hij Talitha niet in haar eentje maar met Skey bovenop zich aantrof.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey,
Okej ik zal ff zeggen wrm ik niet eerder heb gereageerd. Dat komt omdat ik het verhaal in het begin heel saai vond. En te lang. Ik liep een heel stuk achter weetje drm. Dus had ik er geen zin en ontweek het. Dom van me. Vandaag besloot ik toch om het te lezen en geloof me ik heb ergeen spijt van gekregen. Je hebt egt een mooie schrijfstijl. Het leest snel en gemakkelijk weg. Het is heel erg spanned en er zitten natuurlijk cliffhangers tussen. Als je eenmaal in het verhaal zit wil je steeds meer. Net als nu bij mij. ;) Hoop dat je weer snel verder gaat schrijven..
Jenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Hoi Jenna, bedankt voor je reactie en super dat je het uiteindelijk toch nog de moeite waard vond om te lezen. Wat vond je er saai aan in het begin, misschien kan ik er nog iets aan veranderen :) gelukkig is het toch nog goedgekomen uiteindelijk haha ;) ik doe er een nieuw stukje bij!

_________________________________________________________________________________________

‘Jezus Jeremiah,’ zei Skey. ‘Heb je nog nooit van kloppen gehoord?’ Talitha kreunde, pakte het laken dat ergens op Skey’s onderrug lag en trok het verder over hen heen. Skey rolde van haar af en ging overeind zitten, samen met Talitha, die haar lichaam bedekte met een deel van het laken dat ze boven haar borst om zich heen hield.
‘Eh… sorry,’ zei Jeremiah. ‘Ik wilde jullie niet… storen, maar… Aimon heeft me gestuurd. Hij wil de hele gemeenschap bij elkaar hebben voor een algemene vergadering.’ Skey had net de plukken haar waarmee Talitha had liggen spelen naar achteren willen strijken, maar keek op toen Jeremiah dat zei.
‘Algemene vergadering?’ vroeg hij. Jeremiah knikte, zich duidelijk nog steeds geen houding wetend te geven door hoe hij hen net had aangetroffen.
‘Ja. Er zijn wat problemen,’ zei hij. Aan de toon van zijn stem te horen, was ‘wat problemen’ een beetje een understatement.
‘Wat voor problemen?’ vroeg Talitha naast Skey. Jeremiah leek moeite te hebben niet naar haar blote schouders te kijken en krapte wat ongemakkelijk wat aan zijn hoofd.
‘Er is iets misgegaan met Marida’s hoofdact,’ zei hij. Skey en Talitha richtten allebei tegelijk hun hoofd op. Ze keken elkaar aan. Er daalde iets onheilspellends neer in de tent, wat de positieve sfeer van daarnet gelijk grotendeels uitbluste. Het was even stil, tot Skey de eerst was die weer sprak.
‘Hoe erg mis?’ vroeg hij. Jeremiah’s gezicht sprak boekdelen.
‘Flink,’ zei hij. ‘Ik kan nog niet teveel zeggen, maar Aimon wil iedereen bij elkaar hebben in de piste. Of jullie er over een kwartier kunnen zijn.’ Naast Skey trok Talitha het laken om haar lichaam wat omhoog. Skey keek haar kant op toen ze zei: ‘Oké. Een paar minuten en dan zijn we er.’ Jeremiah knikte, een beetje vertwijfeld, alsof hij afwachtte of er nog meer zou komen.
‘Oké,’ zei hij. Nog even bleef hij aarzelend staan, alsof hij niet wist of hij verder nog iets moest doen of zeggen over het één of ander, maar toen draaide hij zich om. Hij liep weg en de flap viel achter hem dicht. Hij was duidelijk nog een beetje van zijn stuk gebracht door de aanblik van Skey en Talitha samen en normaal had Skey er wel om kunnen glimlachen, maar het nieuws dat Jeremiah had gebracht, weerhield hem daar nu van. Hij keek opzij naar Talitha, die wachtte tot Jeremiah weg was en toen het laken dat ze om zich heen had gehouden weer losliet. Ze streek door haar haar en keek hem aan.
‘Dat klonk niet best,’ zei ze. Skey schudde zijn hoofd. Aimon had wel vaker zulke besprekingen ingelast en meestal betekende dat niet veel goeds voor de leden van de circusgemeenschap. Hij zag aan Talitha dat zij hetzelfde dacht. Ze hadden allebei barre tijden bij het circus meegemaakt. Er kwamen wel eens mensen te dichtbij en dat leidde meestal tot perioden van constant opgejaagd worden en noodgedwongen verplaatsen. Dat was sowieso al nooit echt een pretje, maar onder die omstandigheden was het funest voor de sfeer binnen de gemeenschap. De laatste tijd was er weinig ellende geweest, maar toch was het besef dat een dergelijke periode ieder moment net zo makkelijk wel weer aan kon breken altijd op de achtergrond aanwezig. De meesten hadden geleerd er niet meer zo bij stil te staan en het naast zich neer te leggen, het geaccepteerd als iets wat nu eenmaal zo was, maar vergeten werd het nooit. Iedereen deed zijn best om alles in goede banen te leiden en problemen te voorkomen, maar er kon altijd iets verkeerd gaan. Er werd nooit over gesproken, want zorgen waren een menselijk euvel waar vampieren zich niet mee bezig hielden, maar Skey wist dat alle artiesten stiekem opzagen tegen het onvermijdelijke moment dat dat zou gebeuren. Het was een donkere wolk die dreigend boven hen hing en niemand wist wat er zou gebeuren als hij uitbarstte. Hij zag het ook aan Talitha toen hij naar haar keek en hij wist dat ze het ook aan hem zag.
Toen Jeremiah verdwenen was, kwamen Skey en Talitha kwamen uit bed en ze kleedden zich aan. Terwijl ze zich fatsoeneerden, prakkiseerden ze met hardop elkaar over wat het zou zijn waar Aimon hen voor wilde spreken. Ze konden allebei maar één ding bedenken. Jeremiah had het over Marida’s hoofdact gehad, dus ze kwamen tot de conclusie dat zij iemand uit het publiek gehaald moest hebben die connecties had. Gevolg was dat die connecties konden voor problemen konden zorgen. Het was het enige wat ze konden verzinnen. Misschien was het niet eens Marida’s schuld en had er iemand tijdens het vooronderzoek een fout gemaakt, maar hoe dan ook was het geen fijne gedachte en het maakte het vooruitzicht aan Aimons bespreking er niet beter op.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Lekker dan, weer zo een spanned stukje. Het is allesmaal zeker weer de schuld van Marida, wat een bitch he,. Kon ze niet even wachtn met haar hoofdact. Neej grapje,... Haha. Schrijf snel verder. Ik hunker naar meer.
Jenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks Jenna! :D

________________________________________________________________________________________

Toen Talitha de resten van haar make-up van haar gezicht had gehaald en Skey zijn haar in een nettere staart bij elkaar had gebonden, verlieten ze de tent. Buiten was er niet veel meer over van de gebruikelijke hectiek die er normaal heerste voor de voorbereidingen voor de eerste show. Hier en daar lagen stukken decor die halsoverkop waren achtergelaten en overal liepen half omgeklede vampieren, die zich massaal in de richting van de piste begaven. Er heerste nu een heel ander soort drukte, een gespannen sfeer die opdoemde uit druk gepraat en haastige voetstappen. Voor menselijke begrippen zag het er waarschijnlijk nog wel redelijk beheerst uit, maar voor vampieren betekende het al lichte paniek.
Talitha en Skey lieten zich meevoeren met de stroom artiesten en volgden de andere vampieren richting de piste. Het was druk bij de artiesteningang en hoe dichterbij ze kwamen, hoe zwaarder de atmosfeer door de negatieve energie van alle aanwezigen leek te worden. Bij de ingang stond Jeremiah iedereen instructies te geven over de plaatsverdeling en benadrukte vooral dat ze allemaal rustig moest blijven, wat alleen maar een averechts effect had. Talitha en Skey keken elkaar even aan, zonder ook maar enig spoor van de lach die er tot voor kort op hun gezicht geweest was. Ze liepen volgden de rest langzaam en vlak voor ze naar binnen liepen, pakte Talitha Skey’s hand vast. Hij was warm en zacht en Skey sloot zijn vingers om die van haar. Sommige vampieren keken ernaar toen ze binnenkwamen, maar die lichamelijke connectie met Talitha betekende veel meer voor Skey dan de gedachten en ideeën die andere vampieren hadden over zijn relatie met haar.
Binnen in de piste was het voor de begrippen van de circusgemeenschap een drukte van belang. Alle lampen in de nok stonden aan en op de stellage middenin de tent die gebruikt werd tijdens het eerste nummer, brandden al enkele fakkels. De vampieren zaten kriskras verdeeld over de ringen en praatten meer met elkaar dan ze waarschijnlijk de afgelopen vier jaar in zijn totaal gedaan hadden. Het was een chaos van licht, geluid en energie. Overal was beweging, op de tribune van vampieren die van en naar elkaar toeschoven en beneden in de piste van artiesten die naar bekenden aan de andere kant van de tent liepen. De helft had zijn showkleding al aan en het was een wirwar van verentooien, glimmende make-up en felgekleurde pakken.
Skey pakte Talitha’s hand steviger vast en nam haar mee naar de trap die de tribune opleidde. Ze liepen naar de tweede ring en gingen daar naast Edita zitten, die samen met de andere meiden van het paardenteam op de plastic stoelen was gaan zitten. Talitha begon met hen te praten en twee tellen later schoof Scrooge aan naast Skey.
‘Skey,’ zei hij. ‘Jij ook braaf op komen dagen voor Aimons downtalk?’ Skey keek zijn kant op.
‘Blijkbaar,’ zei hij. ’Zo te horen weet jij wat er aan de hand is?’ Scrooge knikte en keek naar de vampieren die beneden in de piste heen en weer liepen.
‘Marida’s hoofdact. Er is iets misgegaan met de bezoekersregistratie tijdens de pauze. Haar slachtoffer is halverwege een bekende tegengekomen en dat is niet doorgegeven.’ Scrooge en Skey keken opzij toen de andere vampieren die het personenonderzoek deden de ring op kwamen. Ze zeiden Skey gedag en gingen naast Scrooge op een paar lege stoelen zitten. Bradley was er niet bij.
‘Waar is Bradley?’ vroeg Skey. Scrooge leunde wat zijn kant op zonder zijn ogen van de drukte beneden af te wenden.
‘Veilig,’ zei hij. ’De registratie en communicatie zijn misgegaan door iets wat hij heeft gemist. Het was zijn taak de bezoekers in de pauze in de gaten te houden. Het leek ons voor beter als hij niet middenin een menigte boze vampieren zou zitten op het moment dat ze te horen kregen dat hij de oorzaak is van de recente ontwikkelingen.’
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oh nu geeft iedereen die arme Bradley de schuld. Wat zielig :(. Ik mag Bradley heel erg.Hij is zeg maar zo een soort persoon die er voor zorgt dat er een beetje sfeer in huis is. Wat gaat er gebeuren?? Moeten ze vertrekken? Schrijf snel verder..
Jenna
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank je Jenna, leuk om te horen dat je Bradley mag :) ik ben vandaag de hele dag weg dus ik doe er nu alvast weer een stukje bij :)

_______________________________________________________________________________________

Skey wilde Scrooge vragen wat die recente ontwikkelingen waren, maar nog voor hij de kans kreeg iets te zeggen, klonk er een hard, tikkend geluid door de piste. De vampieren keken naar het midden van de tent en daar stond Aimon halverwege de grote stellage in een lichtbundel die vanuit de nok op hem neerscheen. Hij sloeg met zijn stok tegen één van de ijzeren poten om de aandacht van alle aanwezigen in de piste te trekken. Jeremiah zat een verdieping boven hem op een houten vloerplank in de stellage, met zijn schouder tegen één van de poten leunend. Onder hem hield Aimon op met tikken toen de stemmen om hen heen zachter werden.
‘Beste leden van de gemeenschap,’ zei Aimon, met zijn typische stem die ondanks dat hij luid sprak kalm bleef klinken. ‘Ik weet dat iedereen in frustrerende onwetendheid verkeerd over de reden waarom we hier zijn, dus ik stel voor dat we allemaal zo vriendelijk zijn om te luisteren zodat we zo snel mogelijk weer terugkunnen naar onze reguliere bezigheden van vanavond.’ Alle ogen waren nu op Aimon gericht en het laatste geroezemoes stierf weg. Toen het stil werd, pakte Aimon zijn stok weer over in zijn andere hand en steunde erop om zijn slechte been te ontlasten. Hij nam zijn hoed af en streek zijn lange haar naar achteren.
‘Zoals de meesten van jullie inmiddels waarschijnlijk wel weten, is er twee nachten geleden een probleem opgetreden ten gevolge van één van de hoofdacts. Er tijdens de act een bezoeker uit het publiek gehaald en, zoals altijd, heeft die de voorstelling niet overleefd. De betreffende vrouw zat op de bovenste ring en was geselecteerd als mogelijk slachtoffer. Gebleken is echter dat de vrouw in de pauze een bekende is tegengekomen. Door onoplettend enerzijds en stomme pech anderzijds is dat niet opgemerkt of op de juiste manier doorgegeven.’ Er klonk weer wat geroezemoes op in de tent. Aimon wachtte even en juist daardoor leken de vampieren zich bewust te worden van de tijd die ze zelf aan het verdoen waren door tussendoor te praten. Het werd weer stil.
‘De bekende van onze onfortuinlijke bezoekster heeft een tijd op haar gewacht na afloop van de voorstelling. Toen ze niet terugkwam, is ze in de loop van de avond alsnog vertrokken. Scrooge en zijn team zijn inmiddels echter te weten gekomen dat ze aangifte bij de politie heeft gedaan.’
‘Van wat?’ riep een vampier vanaf de tribune. Aimon keek zijn kant op en zette zijn hoed weer op zijn hoofd.
‘Van vermissing,’ zei hij. Het geroezemoes brak weer los, dit keer luider en verontwaardigder dan daarnet. Aimon moest met zijn stok op de houden planken waarop hij stond bonken om de tribune weer stil te krijgen.
‘De politie is inmiddels een onderzoek gestart naar het gaan en staan van de vermiste vrouw. Gezien dit de plaats is waar ze het laatst gezien en tevens verdwenen is, is het waarschijnlijk, zo niet zeker dat hun wegen hierheen zullen leiden. Dankzij onze status is ontoegestane betreding van het circusterrein een inbreuk op de regels van de gemeenschap en van dit land. Ze zullen echter wel degelijk komen posten om de gang van zaken en onze artiesten in de gaten te houden.’ Over het geluid van aanzwellende stemmen heen sprak Aimon verder. ‘Om verdere problemen te voorkomen, zullen we onze eerste tour hier afmaken en dan verder trekken tot we de grens gepasseerd hebben. Ik vraag jullie in de tussentijd de kalmte te bewaren en uit de buurt te blijven van alle overheidsinstanties die zich hier de komende tijd mogelijk kunnen vertonen.’ Er barstte een luid protest los in de tent. Er werden dingen naar Aimon geroepen en overal waren boze gezichten. Zoals verwacht zat niemand er op te wachten om al na de eerste tour weer verplicht verder te moeten trekken, en al helemaal niet als het om zo‘n lange afstand ging. Talitha en Skey keken elkaar aan. Hun gedachten waren juist geweest.
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Hey Jeetje! Ik had het even wat drukker met tentamens dus ik kon minder reageren. Geen zorgen hoor, van de vijf stukjes die ik gemist had, had ik de eerste twee al gelezen en de rest heb ik nu bijgelezen.
Paar dingetjes:
Er tijdens de act een bezoeker uit het publiek gehaald en, zoals altijd, heeft die de voorstelling niet overleefd.
Daar mist het woordje 'is'
Aimon moest met zijn stok op de houden planken waarop hij stond bonken om de tribune weer stil te krijgen.
En 'houden' moet hier denk ik 'houten zijn.
Op het eind was ik even de draad kwijt omdat ik niet precies weet hoe dat met de eerste tour zit en zo maar verder blijft het een leuk verhaal :D
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey I'm back :P
Moet gewoon reageren want ik snap ff ergens iets niet. Blijft die circustent de hele tijd opeen plaats of reist het het de wereld rond. En hoelang blijft het op een plaats. Is het niet verdacht dat juist als de circustent weg is er allemaal mensen verdwijnen??
Deze paar vragen zitten me gwoon een beetje dwars. Maar je laatsgeposte stukje was heel erg spannend. Eindelijk krijgen we meer informatie over wat er is gebeurd. Ik vond je beschrijving over de sfeer heel mooi en gedetailleerd. Maakt het heel wat spannender. Schrijf snel verder.
Jenna
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Ze zijn eigenlijk net als een normaal circus, ze reizen de wereld over en blijven telkens een bepaalde tijd op één plaats. De tijd dat ze op diezelfde plaats blijven, meestal zo'n twee tot drie weken, waarbij de eerste en laatste dagen alleen bestaan uit opbouwen, afbouwen en voorbereiden, noemen ze een tour. Als er veel animo is en de omstandigheden goed zijn kunnen ze daar eventueel nog een tweede tour of een deel daarvan aan vast plakken. Meestal is dat wel het geval en kunnen ze dus twee tours, dus zo ruim een maand maand op één plek blijven voor ze weer verder trekken. Ze trekken de hele wereld over en kiezen bewust plekken uit die ver van de bewoonde wereld liggen. Zo komen er mensen van ver en uit alle richtingen en vallen de verdwijnen minder op, omdat de bezoekers allemaal uit andere gebieden komen en het circus al verder is getrokken voor het op kan gaan vallen :) zo ongeveer :)
Afbeelding
Jeetje
Typmachine
Typmachine

‘Ik weet dat het slecht nieuws is,’ zei Aimon vanaf zijn positie op de stellage. ‘Ik weet dat het frustrerend en moeilijk is, maar we zullen deze tijden doorstaan zoals we ze altijd doorstaan hebben. Er is niets te veranderen aan wat er al gebeurd is. Dit zijn de consequenties en die zullen we met zijn allen moeten dragen.’ Het geroep werd niet minder door die woorden en hier en daar begonnen er al vampieren op te staan. Skey keek even naar alle commotie om zich heen en toen naar Aimon, die het rumoer even gadesloeg, maar toen zijn stok stevig in zijn hand pakte. Hij hief hem op en gaf met het ijzeren uiteinde een stevige knal tegen de ijzeren buizen van de stellage. Het geluid galmde hard door de tent en sneed dwars door alle gesprekken heen. De vampieren vielen stil en keken weer zijn kant op. Aimons gezicht stond nu niet meer zo kalm als daarnet en dat zorgde ervoor dat er niemand meer bewoog.
‘Luister,’ zei Aimon en zijn stem klonk nu anders, rauwer, met meer overwicht. ‘Luister allemaal heel goed. Hoe woedend dit alles iedereen ook maakt, ik wil niet dat daar ook maar enigszins iets van naar de buitenwereld doorschemert. Ons vertrek moet als een complete verassing komen. Hetzelfde geldt voor onze infiltratie binnen het politienetwerk en het feit dat we op de hoogte zijn van alle stappen die ze nemen. Het is dus van groot belang dat iedereen de laatste weken van de tour voortzet alsof er niets aan de hand is. Iedere show gaat door met dezelfde inzet als normaal, er wordt niets van tevoren ingepakt en niemand, maar dan ook niemand, praat erover buiten de beslotenheid van zijn slaapvertrek.’ Hij keek de tent rond. ‘Kan ik van iedereen op volledige medewerking rekenen?’ Het bleef stil. De vampieren keken naar Aimon en er werd niet meer geprotesteerd. Aimon keek ze aan en knikte toen.
‘Goed,’ zei hij. ‘Dan bedank ik iedereen voor zijn aanwezigheid en vraag ik jullie vriendelijk verder te gaan met je voorbereidingen voor de shows van deze avond. Succes, allemaal.’ Hij bleef staan terwijl de vampieren op de tribune weer in beweging kwamen. Ze stonden op en de tribune begon leeg te lopen, maar nu gebeurde het stiller. Het nieuws van Aimon was slecht en zou de komende dagen als een donkere wolk boven alle voorstellingen en gesprekken hangen.
Ook Skey en Talitha en de anderen op hun rij kwamen overeind en ze wachtten tot de ze ruimte kregen de tribune verlaten. Skey keek naar Aimon, die de vampieren gadesloeg terwijl ze de piste verlieten, en zijn blik ving die van hem even. Ze keken elkaar aan en Skey vroeg zich af wat er gebeurd was als Aimon Marida’s beurt aan Talitha had gegeven, en of de stalmeester daar op dat moment ook aan dacht. Hij kon de blik in zijn ogen echter niet ontcijferen en het lukte hem niet erachter te komen. Hij wendde zijn blik weer af toen Talitha voor hem begon te lopen en hij daalde samen met de rest de tribune af. Langs de onderste ring liepen ze naar de artiesteningang en volgden de andere vampieren naar buiten. Daar viel de menigte uiteen in groepjes die allemaal een andere kant op gingen om hun voorbereidingen te hervatten en Skey, Talitha, Scrooge, Edita en de andere paardenmeiden bleven even staan.
‘Ik ga naar Aeros om me voor te bereiden,’ zei Talitha tegen Skey. ‘Loop je mee naar Deora?’ Skey schudde zijn hoofd.
‘Straks,’ zei hij. ‘Ik moet eerst even iets anders doen.’ Talitha keek hem aan.
‘Oké. Dan zie ik je later, goed?’ Ze raakte zijn hand even aan voor ze zich omdraaide en liep toen met Edita en haar andere teamgenoten de andere kant op. Skey keek haar even na en hij merkte dat Scrooge hem gadesloeg terwijl hij naar haar keek, zoals hij ook hun korte aanraking had gadegeslagen. Ze draaien zich om en liepen de andere kant op. Het bleef even stil, tot ze ver genoeg van Talitha en de anderen verwijderd waren.
‘Het is gevaarlijk, weet je, wat je doet,’ zei Scrooge. ‘Vooral nu.’ Skey stak zijn handen in zijn zakken en er verscheen iets donkers in zijn blik.
‘Alsjeblieft. Dat geouwehoer heb ik de afgelopen dagen al genoeg van Marida en Aimon gehoord.’ Hij liep in de richting van de trailers en Scrooge liep naast hem mee.
‘Ik bedoel het niet op die manier,’ zei hij. ‘Ik bedoel dat het je kwetsbaar maakt. En haar ook. Als mensen dat te weten komen, kunnen ze het tegen je gebruiken.’
‘Iedereen heeft wel iets wat ze tegen je kunnen gebruiken. Waar is Bradley?’
‘In de achterste trailer. En ik meen het, Skey. Wees voorzichtig. Ik zou niet graag zien dat jou of haar iets overkomt.’
Afbeelding
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Skey knikte.
‘Ik zal het onthouden,’ zei hij kortaf. ‘Is Bradley alleen?’ Ze gingen het veld met de trailers op en liepen naar de meest linker. Het licht was er uit en er kwam geen geluid van binnen.
‘Ja, en als de dood,’ zei Scrooge terwijl hij naar de trailer keek. ‘Hij denkt dat hij gelyncht zal worden als ze erachter komen dat hij degene is die de fout gemaakt heeft.’ Hij liep het trapje op en klopte drie keer in een bepaald ritme op het raam.
‘En ik kan hem geen ongelijk geven. Ik geloof niet dat Aimons nieuws echt in goede aarde is gevallen. Hij kan maar beter even uit het zicht blijven.’ Er kwam gedempt geluid uit de trailer en na een paar tellen werd één van de gordijnen voor het raampje naast de deur een stukje opengeschoven. Bradley’s vermoeide gezicht verscheen in de kier en zijn ogen werden een beetje groot toen ze van Scrooge naar Skey gleden.
‘Skey?’ vroeg hij vertwijfeld vanachter het glas. Skey liep ook het trapje op en voegde zich bij Scrooge op de veranda.
‘Ik doe je niets, Bradley,’ zei hij. ‘Ik beloof het.’ Bradley bleef bij het raam staan en zijn ogen gleden angstig naar Scrooge. Die knikte geruststellend.
‘Het is oké, jongen,’ zei hij. ‘Doe maar open. Hij heeft geen kwade bedoelingen.’ Bradley keek nog even twijfelend van de één naar de ander, maar toen viel het gordijntje weer dicht. Ze hoorden zijn voetstappen in de trailer en het geluid van een deur die ontgrendeld werd. Aarzelend ging de deur een stukje open en Bradley keek door het kiertje naar buiten.
‘Is er verder niemand?’ vroeg hij. Skey had bijna medelijden met hem.
‘Nee, alleen wij,’ zei hij. Hij zag dat Bradley even de omgeving afspeurde en nog aarzelde, maar toen deed hij de deur verder open. Hij zette een stap opzij en liet hen binnen. Hij leek ineens een stuk kleiner en fragieler sinds Skey hem gisternacht voor het laatst gezien had.
Scrooge en Skey liepen de trailer in en Bradley deed deur achter hen dicht. Ongemakkelijk bleef hij staan, naar de grond kijkend en wrijvend over zijn arm. Alhoewel het donker was in de trailer zag hij er slecht en bleek uit.
‘En, hoe was het?’ vroeg hij vertwijfeld. Scrooge plofte op een stoel bij de ingebouwde computers neer, tikte op een toets zodat alle schermen aansprongen en stak een sigaret op. Scrooge rookte al zolang Skey hem kende, als een ketter. Waarschijnlijk was het gewoon macht der gewoonte, want als vampier voelde hij nauwelijks nog iets van de nicotine en dood zou hij er ook niet meer van gaan.
‘Wil je een eerlijk antwoord of een geruststellend antwoord?’ vroeg hij. Bradley slikte en Skey zag aan zijn gezicht dat hij die vraag al gevreesd had.
‘Doe maar eerlijk,’ zei hij. Scrooge nam een trek van zijn sigaret en leunde achterover op zijn stoel.
‘Goed,’ zei hij. ‘Laten we dan zeggen dat het nieuws niet met groot gejuich ontvangen werd.’ Bradley slikte opnieuw en hij leek nog en stukje witter te worden. Hij tastte naar de wand van de trailer en ging op een verrijdbare bureaustoel zitten. Hij wreef met zijn handen over zijn gezicht en keek moedeloos voor zich uit. Hij zag er nogal terneergeslagen en wanhopig uit.
‘Wat is er gebeurd?’ vroeg Skey hem. Bradley haalde zijn schouders op.
‘Niets,’ zei hij. ‘Daarom is het zo stom. Ik heb gewoon niet goed opgelet. Er zijn zoveel camera’s en schermen en mensen die gevolgd moeten worden, en ik dacht dat ik ze allemaal in de gaten had, maar… ik heb het gewoon gemist.’
Aan de andere kant van de trailer tikte Scrooge op een paar toetsen en blies sigarettenrook in de richting van een raam dat op een kier stond. Er verschenen allemaal kleine, zwart-witte schermpjes op één van de computers en Scrooge vulde onderaan het scherm een code in.
‘Jij hebt haar nog gezien,’ zei hij tegen Skey. ‘Marida’s slachtoffer. Ze kwam je tegen vlak voor haar bekende haar in het oog kreeg.’ Eén van de schermpjes vergrootte en werd beeldvullend en er verscheen een geluidloos zwart-wit filmpje van het circusterrein op. De camerapositie was hoog en Skey wist dat dat was omdat de camera hoog en vrijwel onzichtbaar aan één van de bouwlampen hing. Hij zag zichzelf lopen in het zwarte tweedelige pak dat hij altijd droeg voor zijn act, met het witte overhemd met losse, omgeslagen manchetten eronder en zijn krullende haar dat in een lange, volle staart op zijn rug lag. Na een paar passen stond hij stil, zijn blik gericht op iets voor hem. Nog geen seconde later kwam er een vrouw in beeld, die tegen hem opbotste en haar programmaboekje uit haar handen liet vallen. Skey herkende haar en de verontschuldigende glimlach op haar gezicht en kon de blik in haar ogen voor nog zich zien, hoewel haar gezicht op het scherm daar veel te klein voor was.
‘Ik herinner me haar,’ zei hij terwijl hij keek hoe hij het programmaboekje opraapte en teruggaf aan de vrouw. ‘Ze was heel triest. Ik was blij voor haar dat ze iemand tegenkwam die haar kende.’ Hij schudde cynisch zijn hoofd. ‘Stom hoe dingen kunnen lopen.’
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Twee stukken achter elkaar, dat was wel heel erg lang zeg omte lezen. Niet dat ik het erg vond hoor integendeel het was best wel goed. Zo hoef je niet te wachten totdat er een ander stukje gespost wordt. Ik west wel dat het om die vrouw ging die Skey tijdens de pauze tegenkwam. Egt erg voor haar netals ze iemand tegen komt en een beetje blij wordt, wordt ze vermoord. Ik heb egt medelijden met Bradley, hij is zo bang dat hij niet meer zijn hut uit durft tte komen. Trouwens in je eerste stukje stond zo een zin met hij kon zijn blik achter zijn ogen niet ontcijferen en het lukte hem niet om erachter te komen. Dat zijn toch twee dezelfde zinnen met dezelfde betekenis. Ik zou dan alleen dan schrijven: Het lukte hem niet om de blik achter zijn ogen te oncijferen'' dat klinkt logischer denk ik. Verder niks opgemerkt (denk ik). Schrijf snel verder.
Jenna
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Thanks voor je leuke reactie Jenna! :D Ik zal nog eens even naar die zin gaan kijken :) in principe post ik gewoon één keer per dag zolang dat gelukt en zolang mensen dat niet te snel vinden gaan, dus anders hoor ik het wel!

___________________________________________________________________________________

Scrooge knikte en nam een trek van zijn sigaret. Hij keek naar het scherm en Skey kwam dichter naar de computer toe. Hij zag zichzelf verder lopen en uit beeld verdwijnen. De vrouw met het programmaboekje keek hem even na, maar toen draaide ze zich ineens om, alsof ze iemand haar naam hoorde roepen. Dat was ook zo, Skey wist nog dat hij had gehoord dat iemand iets tegen haar gezegd had. Ze zagen een glimlach verschijnen op haar gezicht en ze liep weg, naar iemand toe die buiten beeld stond. Scrooge schakelde met wat tikken op de toetsen over naar een andere camera en het beeld wisselde naar een andere positie. De vrouw kwam vanaf de andere kant het weer beeld in lopen en werd ergens aan de zijkant begroet door een andere bezoekster van ongeveer dezelfde leeftijd. Hun gezichten waren vrolijk en open en ze begonnen met elkaar te praten. Na een tijdje begonnen ze al kletsend samen verder te lopen en Scrooge volgde hen via verschillende camera’s terwijl ze naar een standje liepen om wat te eten te halen en ergens stilstonden om met de andere bezoekers naar een langslopende olifant te kijken.
‘Zoals je ziet is het niet geheel onlogisch dat Bradley het gemist heeft,’ zei Scrooge terwijl hij overschakelde naar weer een andere camera toen de twee bezoeksters weer verder liepen. ‘Ze staan niet stil, maar verplaatsen constant over het terrein. Bradley had nog een stuk of dertig andere bezoekers die hij in de gaten moest houden en het is moeilijk om deze bij te houden als ze ook nog eens telkens van de ene naar de andere camera verdwijnt. Je raakt het zicht op haar situatie kwijt.’ Achter hen maakte Bradley een snuivend geluid.
‘Ik had het gewoon niet mogen missen,’ zei hij. ‘Als je het zo ziet, ben ik helemaal een rund dat ik het niet gezien heb.’ De rook van Scrooge’ sigaret krinkelde richting het plafond en hij tuurde naar het scherm, waarop weer allerlei kleine plaatjes verschenen toen hij ergens op tikte.
‘Ik zal je de apotheose nog even laten zien,’ zei hij tegen Skey en hij vloog door de kleine plaatjes op het scherm heen. Hij klikte er één aan, typte een code in en het beeld vergrootte weer.
‘Dit is de bekende van Marida’s slachtoffer,’ zei hij en hij wees met de sigaret tussen zijn wijs- en middelvinger naar een vrouw die aan het eind van de voorstelling de piste uitliep. ‘Ze zaten ver bij elkaar uit de buurt in de piste en zullen tijdens de show geen contact meer met elkaar gehad hebben, maar wanneer ze naar buiten komt, gaat ze op haar staan wachtten.’ Ze zagen de vrouw de tent uitkomen en inderdaad sloeg ze gelijk af naar links toen ze eenmaal buiten was. Daar bleef ze vlak naast de uitgang staan en ze wachtte terwijl de andere bezoekers naar buiten stroomden. Scrooge versnelde het beeld wat en na een halfuur stond ze nog steeds op dezelfde plek, terwijl er inmiddels niemand meer de tent uitkwam. Haar houding werd langzaamaan wat ongeduriger en ze begon een beetje ongemakkelijk om zich heen te kijken. Ze keek op haar horloge, wierp een blik in de lege tent, keek nogmaals om zich heen en begon toen te lopen. Scrooge volgde haar via de camerabeelden terwijl ze een rondje om de tent heen maakte en bij de kraampjes en stands naar de andere vrouw zocht. Ze liep terug naar de uitgang en bleef daar nog een tijdje staan, tot er een artiest langskwam die ze aansprak. Skey herkende Harper, van de tijgeract.
‘Harper,’ zei hij. ‘Wat zegt ze tegen hem?’ Scrooge liet het beeld doorlopen terwijl de vrouw wat woorden met Harper wisselde, nog even bleef staan toen hij weer wegliep en nog een keer op haar horloge keek. Ze keek nog één keer om zich heen en Scrooge zette het beeld stil toen ze zelf ook wegliep en uit zicht van de camera verdween.
‘Ik heb het hem gevraagd,’ zei hij en hij leunde weer achterover op zijn stoel. ‘Ze vroeg hem of er nog mensen binnen waren. Ze zei dat ze iemand kwijt was en vroeg of hij misschien wist waar ze kon zijn. Harper zei dat er niemand meer in de tent was en dat ze waarschijnlijk een andere uitgang had genomen. Ze bedankte hem en is na een paar minuten zelf ook weggegaan. Ze heeft twee dagen geprobeerd zelf contact met haar te krijgen voor ze naar de politie is gegaan.’ Vanaf de bureaustoel staarde Bradley met donkere kringen onder zijn ogen naar het scherm.
‘Ik ben zo stom,’ zei hij gesmoord. ‘Ik kan mezelf beter van kant maken voor de anderen erachter komen en het voor me doen. En ze hebben groot gelijk, ook. Hun hele toekomst ligt overhoop door mij.’ Skey wendde zijn blik van het scherm af en keek om naar Bradley.
‘Maak je geen zorgen,’ zei hij. ‘De meeste vampieren maken zich niet zo druk om de toekomst. Die duurt nog lang genoeg. Ze zijn niet zo rancuneus. Ze zullen van je balen, maar dit betekent niet het einde van je leven. Als eenmaal geaccepteerd is dat het is zoals het is, zal het allemaal weer wat bezinken.’ Scrooge reed op zijn stoel langs de verschillende computers en tikte op alle toetsenborden iets in. De schermen floepten aan en overal verschenen live beelden van het circusterrein.
‘We hebben er allemaal de hand in gehad,’ zei hij terwijl hij terugrolde naar zijn eigen computer. ‘Ik had je niet al zoveel verantwoordelijkheid moeten geven en D.J. en David hadden beter met je mee moeten kijken. Het is moeilijk om dit niet te missen, vooral als je het pas een paar avonden gedaan hebt en beter bent in hacken dan in op kleine schermpjes bewegende mensen in de gaten houden.’ Bradley schudde mistroostig zijn hoofd.
‘Maar door mijn onoplettendheid heb ik iedereen boos en gefrustreerd gemaakt. Ik wil niet dat iedereen een hekel aan me heeft. Straks baalt Talitha ook nog van me. Of jullie, natuurlijk,’ voegde hij er snel aan toe.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Okej, deze stukje vond ik best wel goed omdat het meer informatie geeft over de verdwijning van die vrouw. Anders zou het best wel onverwacht zijn, netals of het uit de lucht is komen vallen. Arme bradley, straks gaat hij ook nog zelfmoord ofzo plegen. Heb geen fouten kunnen eruit halen. ;)
Jenna
-Maaike-
Computer
Computer

Als je een week even niet leest, gebeurt er een hoop ^_^ haha.
Ondanks het vrésélijk is dat ze bijna betrapt worden, is het goed dat je Talitha wel wat te eten hebt gegeven. :P

Ik heb zo'n vermoeden dat er een paar vampieren gaan verdwijnen en een zeker mens ook :angel
Ga zo door! Het is spannend en je omschrijft de emoties van Bradley heel goed. Ik kan me heel goed inleven in zijn angst :)

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Dank jullie wel! :D ik heb echt een schrijfverslaving met dit verhaal en ik ben echt super blij dat jullie blijven reageren, daar word ik alleen nog maar enthousiaster van! Nogmaals, als ik te snel post oid, dan zeggen jullie het maar! Als ik niets hoor ga ik gewoon vrolijk verder :) nu weer even een rustpuntje :)

________________________________________________________________________________________

Skey en Scrooge sloegen geen acht op die verspreking, terwijl ze hem allebei hoorden.
‘Er is niet zo snel sprake van frustratie binnen de gemeenschap,’ zei Scrooge geruststellend terwijl Bradley probeerde zijn rode kop te verbergen. ‘De leden van de gemeenschap zitten al decennia op elkaars lip en weten dat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Ze draaien wel bij. Het enige gevaar komt van buitenaf, van politie en nieuwsgierige buitenstaanders. Maar ook dat zijn we gewend en ook dat zal overgaan.’ Bradley knikte, maar hij leek niet echt gerustgesteld. Skey, die weer terugmoest naar het circusterrein om zich om te kleden en Deora op te halen, liep richting de deur. Hij wilde Bradley in het voorbijgaan een geruststellende klop op zijn schouder geven, maar de die rolde prompt verschrikt een stuk bij hem uit de buurt.
‘Rustig, Bradley,’ zei hij. ‘Ik doe je niets. Zulke dingen gebeuren. De rest zal dat na verloop van tijd ook inzien. Ze trekken wel bij.’ Bradley keek hem aan, maar leek nog steeds niet overtuigd. Skey had het idee dat Bradley’s nieuwverworven vrees voor hem niet alleen met het hoofdactincidentje maar ook met zijn doorschemerende interesse in Talitha te maken had. Hij klopte Bradley op zijn schouder, die er nu wel in slaagde te blijven zitten.
‘Probeer wat te ontspannen,’ zei hij. ‘Je ziet er gestrest uit. Je bent veilig bij Scrooge.’ Toen Bradley iets instemmends mompelde, knikte Skey naar Scrooge, die zijn hand met de sigaret naar hem opstak, verliet de trailer en liep terug naar het circusterrein.

Hoofdstuk 6

Skey’s bezoek aan Bradley had langer geduurd dan hij ingeschat had. Hij moest snel naar zijn tent gaan om zich om te kleden en Deora op te halen om niet te laat te komen voor zijn nummer. Ze waren net op tijd, en eenmaal bij de tent Skey merkte dat hij niet de enige was die andere dingen aan zijn hoofd had. De verlichting tijdens de show was minder strak dan normaal en hij vermoedde dat de jongens van de licht- en geluidafdeling tussen het bedienen van de lampen door bezig waren Aimons toespraak en het naderende vertrek te bespreken. Ook de artiesten voor en na hem waren telkens op het nippertje en het leek of alle nummers ineens een stuk sneller afgelopen waren dan normaal. Hij vermoedde dat het morgennacht al minder zou zijn, als iedereen een beetje aan het vooruitzicht gewend was geraakt, en dat was te hopen ook. Aimon zou het niet waarderen als de hele tour verder op deze manier afgerond werd en in dat geval zouden er nog vele algemene vergaderingen volgen.
Skey had die avond drie voorstellingen, de eerste, de tweede en de derde show. Hij breidde de doolhofact uit door het doolhof groter en ingewikkelder te maken en het licht in de piste tijdens de act grotendeels uit te laten schakelen. Tevens liet hij de stellage in het midden van de ring hoger en ontoegankelijk maken om Deora een nieuwe uitdaging te geven bij de autobandenact. Hoe lastiger hij het maakte, hoe leuker ze het vond en hoe enthousiaster het publiek werd. Ze kreeg weer alle handen op elkaar en na hun laatste act nam Skey haar mee naar buiten om haar te belonen voor haar inzet de afgelopen nachten. Als Aimon gelijk had en er surveillances rondom het circus zouden komen, was dit waarschijnlijk de laatste keer dat hij de kans had dat te doen.
Skey nam Deora mee naar haar favoriete plek, namelijk het bos. Zoals altijd genoot Deora met volle teugen. Ze liep door de bladeren en tussen de bomen door en rook aan de grond en aan takken die ze passeerde. Af en toe stond ze even stil en dan hief ze haar kop op om geuren in de lucht op te vangen. Skey volgde haar diep het bos in, terwijl ze in takken klom en over omgevallen boomstammen heen liep. Ze was helemaal in haar element. Toen ze op een gegeven moment begon te sluipen, met haar ogen groot en alert en haar oren gespits, bleef Skey staan en zette een paar stappen achteruit om haar de ruimte te geven. Hij wilde haar prooi niet voor haar afschrikken. Hij leunde tegen een omgevallen boom en keek hoe het luipaard de nacht in verdween. Ze was doodstil en een tijdlang hoorde hij en zag hij haar niet meer. In de tussentijd keek hij langs de boomtoppen omhoog naar donkere hemel en probeerde hun exacte positie op de aarde te bepalen aan de hand van de sterren. Toen hij daarmee klaar was luisterde hij naar de nachtelijke geluiden van het bos, de uilen en de vleermuizen en de kleine knaagdiertjes die over de grond en in de bomen liepen. Het serene geluid werd een paar seconden later abrupt onderbroken toen er een stuk verderop ineens een hoop gekraak klonk, gevolgd door een ijselijk gekrijs. Hij identificeerde het geluid als doodskreten van een zwijn of iets uit die familie voor het een twee tellen later alweer abrupt tot een einde kwam. Na een tijdje klonk er geritsel van de bladeren op de grond en kwam Deora tevoorschijn. Ze sleepte een kalf van een everzwijn met zich mee en wist het met indrukwekkende handigheid de boom waar Skey tegenaan leunde in te hijsen. Skey prees haar om haar vangst en kroelde haar achter haar oren, terwijl Deora tevreden haar prooi verorberde.
Toen Deora uitgegeten was en ze samen een tijdje op de boomstam hadden gezeten, genietend van de duisternis en de geluiden van de nacht, gingen ze terug naar het cirucsterrein. De vierde show was daar inmiddels bijna ten einde en de rust begon al terug te keren nu er nauwelijks nog artiesten waren die zich voor moesten bereiden voor een volgend nummer of een volgende show. Er werd al opgeruimd en geveegd en de vuilnisbakken werden geleegd. Skey liet Deora teruggaan naar zijn tent, maar zelf liep hij nog even naar de piste. Hij had gezien dat Aeros en twee van de andere paarden niet in de kraal stonden. Dat betekende waarschijnlijk dat Talitha net bezig was met haar act.
Afbeelding
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Leuk verhaal. schrijf snel verder!
never give up, there is no such thing as an ending. just a new beginning.
-Maaike-
Computer
Computer

Nu ze zo in de gaten worden gehouden, blijven ze dan nog steeds mensen bijten? Waar laten ze eigenlijk die lichamen? :P
Jeetje schreef:Ze waren net op tijd, en eenmaal bij de tent Skey merkte dat hij niet de enige was die andere dingen aan zijn hoofd had.
Mooier is als je zegt: ".. de tent, merkte Skey dat .. "

Ga zo door!

Groetjes Maaike

My head is a jungle...
ashleykoolen
Balpen
Balpen

VEDUR! :app:
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Haha ok! Nieuw stukje!

Edit: o sorry Maaike, had iets gemist geloof ik :P de hoofdacts gaan wel gewoon door (ze zullen wel moeten om te voorkomen dat de halve gemeenschap het loodje legt), maar met het lot van de lichamen van de slachtoffers ben ik zelf ook nog bezig (dat wordt of iets heel simpels/platvloers als ze zo nu en dan ergens dumpen of iets meer ritueels, moet nog even kijken), dus daar kom ik nog op terug :) ze worden in ieder geval goed weggewerkt :)

_______________________________________________________________________________________

Skey begaf zich naar de grote tent en bleef staan bij de artiesteningang. Hij voelde de warmte die uit de piste kwam en het was er een spektakel van licht in geluid, dat sterk contrasteerde met de stilte die hij net in het bos had meegemaakt. Overal waren warme, gekleurde lichten en de muziek dreunde door de lucht. Hij zag de twee teamgenotes van Talitha op hun paarden door de bak galopperen en niet veel later kreeg hij Talitha zelf in het oog. Aeros was spierwit gepoetst en zijn lange, grijze manen wapperden in de wind terwijl hij door de ring galoppeerde. Taltiha stuurde hem niet. Ze steunde met haar onderbeen op zijn rug en had haar armen uitgespreid en haar andere been naar achteren gestrekt. Ze zag eruit of ze vloog en aan de genietende uitdrukking op haar gezicht te zien, voelde het ook zo. Skey glimlachte om haar gelukzalige, vrolijke gezicht en keek hoe ze na nog een paar rondjes weer op haar zadel ging zitten. Het paard raasde in volle galop de bak door en Talitha trok haar voeten op, werkte zich schijnbaar moeiteloos overeind liet zich staand op haar aangepaste zadel de bak door voeren. Ze hield zich nog even vast aan het touw vooraan haar zadel, liet dat toen met één hand los en ten slotte met twee. Het publiek juichte toen ze haar armen uitspreidde alsof ze vloog en Talitha’s ogen glommen boven de brede lach die haar gezicht sierde. Ze was weer helemaal de oude.
Na twee ererondjes sprong Talitha met een indrukwekkende tweedubbele salto van haar galopperende paard af en kwam precies op haar voeten in het zand terecht. Ze maakte een buiging terwijl Aeros vaart minderde nu het gewicht van zijn rug verdwenen was en haar kant op draafde. Talitha legde haar hand op zijn manen en toen ze nogmaals een buiging maakte, deed Aeros mee. Er werd druk geapplaudisseerd Talitha glunderde. Skey keek naar haar stralende gezicht en realiseerde zich ineens dat hij het begreep. Juist op dat moment snapte hij dat de andere vampieren van het circus kozen voor het eenzamere leven dat ze leidden. Hij wist niet wat er zou gebeuren als Talitha ooit iets zou overkomen. De gedachte alleen al bracht zoveel vage emoties bij hem teweeg dat het hem verbaasde dat hij ze nog kon voelen. Hij realiseerde zich echter ook dat de band die hij met haar had dat volledig waard was. Hij zou haar nooit willen missen, wat ze samen hadden, om welke reden dan ook.
Binnen in de piste namen Talitha en haar teamgenotes het applaus in ontvangst en toen ze naar alle richtingen een buiging hadden gemaakt, kwamen ze naar de artiesteningang toe. Ze renden de tent uit, zwaaiend en handkussen blazend, met Talitha voorop en Aeros die aan haar zijde mee draafde. Toen Talitha Skey in het oog kreeg begon haar gezicht nog meer te stralen en ze rende naar hem toe. Net buiten de tent sloeg ze haar armen om zijn nek, drukte zich lachend tegen hem aan en draaide een rondje om haar as met hem, terwijl het applaus binnen nog doorging en de andere meiden en paarden langs hen heen renden. Skey tilde haar op en Talitha pakte zijn gezicht vast en gaf hem allemaal korte kussen op zijn mond. Toen hij haar weer liet zakken, sloeg ze haar armen weer om zijn nek en trok hem nog een keer extatisch tegen zich aan, vol adrenaline.
‘God, wat voelde dat goed,’ zei ze naast zijn oor. ‘Het is heerlijk om weer beter te zijn.’ Skey keek naar haar glanzende ogen en sloeg zijn armen om haar heen.
‘Ik zag het,’ zei hij. ‘Het zag er spectaculair uit.’ Talitha leunde wat opzij en klopte Aeros op zijn hals, die rustig naast hen stond te wachten.
‘Ook dankzij Aeros,’ zei ze. ‘Alles ging perfect. Hij deed het super.’ Ze sloeg haar arm om Aeros’ nek en trok hem en Skey tegen zich aan. Aeros strekte zijn hals en frunnikte langs Talitha heen aan het manchet van Skey’s overhemd. Talitha zag het en ze lachte.
‘Gelukkig kunnen mijn twee mannen het goed met elkaar vinden,’ zei ze. Skey keek hoe Aeros’ flexibele bovenlip de rug van zijn hand aftastte, zoekend of hij iets lekkers bij zich had.
‘Heb ik weer,’ zei hij. ‘Ik moet mijn meisje delen met een paard.’ Talitha lachte en klopte Aeros op zijn hals.
‘Geen zorgen, ik hou van jullie allebei even veel. Ga je mee? Ik moet Aeros een deken opgooien voor hij te snel afkoelt. Kom, Aeros.’ Met de armen om elkaar heen draaiden Skey en Talitha zich om. Aeros kwam kalmpjes achter hen aan. Ze liepen terug naar het terrein waar de kraal opgezet was en bleven bij het hek staan. Daar wachtte Aeros geduldig terwijl Talitha zijn hoofdstel afnam en hij liet zijn hoofd voor haar zakken zodat ze er makkelijker bij kon. Skey leunde naast het paard tegen het hek en keek hoe ze achtereenvolgens het zadel van zijn rug haalde en een deken uit de zadelkamer haalde.
‘Heb je het nog met je teamgenotes over Aimons speech gehad?’ vroeg hij terwijl Talitha een deken op Aeros’ rug legde en het voor zijn borst vastgespte. Ze knikte en tastte onder Aeros’ buik door om de loshangende singels te pakken te krijgen.
‘Ja,’ zei ze terwijl ze de singels kruislings aan de andere kant van het deken vasthaakte. ‘Ik geloof niet dat iedereen er zo blij mee is. Alle artiesten begonnen volgens mij net een beetje aan het idee van een probleemloze periode te wennen.’
Laatst gewijzigd door Jeetje op 08 feb 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik begrijp het egt niet, hoezo weet jij zoveel over een frique circus. Ben je er zelf ooit een keertje naar toe gegaan ofzo. Egt je beschrijft het hele gebeuren alsof je het zelf ook meegemaakt hebt. Egt gewoon geweldig! Schrijf snel verder :P
Jenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ik vind een goed en mooi geschreven verhaal. Ik heb het idee als ik het lees, dat ik voor mijn gevoel bij de gebeurtenissen aanwezig ben. Alsof je een soort geest bent ofzo die alles afluistert. haha. Verder vind ik dat je de gebeurtenissen duidelijk en goed omschreven hebt.

Ik hoop dat je snel weer een stukje post. Ga zo door (: !
Gesloten

Terug naar “De Boekenplank”